על המרפסת בבאזל

כמו הרצל בזמנו כך גם כריסטיאנו רונאלדו עמד אתמול בבאזל מהצד, על המרפסת, משקיף בעניין על ההתרחשויות ולא מתערב. ובכך הוא נכשל במבחן האולטימטיבי של הגדולים באמת- המבחן הגרמני. רשימת השחקנים שהעיזו להסתכל לגרמניה בעיניים מבלי להשפיל מבט ולנצח אותם במשחק מכריע נדירה ומצומצמת: מארדונה בגמר מונדיאל 86', ואן-באסטן בחצי-גמר יורו 88' ורונאלדו בגמר מונדיאל 2002.אתמול הוא יכל להיכנס לרשימה הזו, אבל הוא העדיף כאמור את הנוף מהמרפסת…

פורטוגל קיבעה את אמש מעמדה כלוזרית לפחות (אם לא יותר) כמו אחותה הגדולה ספרד. זה לא חוכמה להיות גיבורים על האנגלים, אולי הנבחרת היחידה בעולם שיותר חלשה מנטלית מהנבחרות הלטניות, את הכסף סופרים נגד גרמניה ואיטליה. ופורטוגל לא הראתה עדיין, וכנראה כבר לא תראה, שהיא מסוגלת לנצח את "ציר הרשע" של הכדורגל העולמי בשלב נוק-אאוט. אפילו נגד חיקוי דהוי שלהם בדמות הנבחרת היוונית של לפני ארבע שנים (ועוד בבית!) הם קרסו. למעשה היחידה בעולם שהוכיחה עד כה באופן עקבי שהיא לא עושה במכנסיים במצב הזה זו ברזיל.

מבחינה מקצועית נחשפה אתמול נקודת התורפה הגדולה של פורטוגל והיא העדר חלוץ דומיננטי. ההתקפה הפורטוגזית נראתה כמו אתר בנייה ישראלי ביום של סגר בשטחים: הרבה מנהלי עבודה בלי אף אחד שיתקע את המסמרים.

מגרמניה, כרגיל, אני מתרשם. לאו דווקא מהכדורגל החיובי יחסית, אלא מהיעילות. איכשהו הם תמיד יעשו בדיוק את מה שצריך בשביל לשרוד- להיות רעים, להיות טובים, יפים.. מכוערים… הכל הולך. כמו שכתבתי כאן בתחילת הטורניר, אין גרמניה אחרת. הכדורגל שלהם הוא כעת התקפי יותר לא מתוך אידאולוגיה אלא מתוך הכרח המציאות: בכדורגל של היום כל נבחרת כמעט (כמו שהוכיחה יוון בטורניר הקודם) יכולה לסגת לקרב חפירות, לגנוב איזה גול ולנצח. אז הגרמנים עשו את ההתאמות שלהם בחלק ההתקפי ועל הדרך זה גם נראה יותר יפה. מזכיר את המניאק ההוא במשרד שיום אחד נהיה פתאום חייכן וסימפטי ועד שהבנת שזה בסה"כ הצגה הוא כבר מזמן השיג ממך את מה שרצה.

בקצב הזה שלא נתפלא אם בסוף נמצא את עצמנו עם גמר של איטליה נגד גרמניה. לא סתם הנבחרות האלה הם המצליחות ביותר בהיסטוריה. הכדורגל הוא המיקרוקוסמוס של החיים. והחיים, יודע היטב כל מי שבדומה לעבדכם מתקרב לגיל שלושים, זה עסק מאוד ציני.

אז זהו, אני וכריסטיאנו כבר לא!
הרומן (כצפוי) הסתיים מוקדם מששיערתי, באופן פתאומי, והותיר משקעים בשני הצדדים…

תגיד כריסטיאנו, אתה לא מתבייש לשלוח אותן ככה הביתה מאוכזבות?

פורסם בקטגוריה כל הרשימות, נשמת כל חי, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

10 תגובות בנושא על המרפסת בבאזל

  1. מאת yoni‏:

    אהבתי את האנלוגיה לעובדי הבנין הערבים.

    ואגב, ישראל ואנגליה, שתיים מחביבתינו, זכו בבית שמלכתחילה נראה כ"כ קל, אבל התברר להכיל שתיים מתוך שמונה הנבחרות הטובות באירופה (רוסיה,קרואטיה). אז אולי אנחנו לא כ"כ גרועים.

  2. מאת יואב‏:

    ההדחה של פורטוגל הייתה צפויה. סקולארי די היה בהלם במשחק הזה.החולשה הגרמנית באגף השמאלי,והפריצות של בוסניגווה העידו על כך, הזמינה מעבר של רונאלדו לאגף ימין, משום מה הוא בחר להסיט אותו לעמדת החלוץ. חבל שהוא לא נתן הזדמנות לאלמידה מברמן ולקווארסמה הנהדר.לא ברור מדוע הוא החליט להעניק אשראי בלתי נגמר לסברוסה המאכזב.

  3. יוני,
    שמתי לב לעניין הזה כבר אתמול, ותסמוך על האנגלים שהם כבר הזכירו את זה לפחות שלוש פעמים בשידור. ובכל זאת, רוסיה שאנחנו פגשנו זו לא רוסיה ששיחקה נגד שבדיה (לא שאני מבין למה). מה שכן אנחנו בהחלט לא גרועים ואת זה אני אומר בלי קשר לתוצאות שהשיגו הנבחרות שעלו מהבית שלנו. לאנגלים כבר יש סטנדרטים אחרים ולכן זה סיפור שונה.

    יואב,
    חוץ מרונאלדו אין מי שיכבוש שם שערים לכן אני מניח שהוא הסיט אותו לאמצע. החבר'ה שאתה מציין קיבלו יחד עם כל המחליפים הזדמנות במשחק נגד שוויץ ולא ממש השאירו רושם יוצא דופן. שורה תחתונה הבעייה של פורטוגל ודומותיה היא בראש ובראשונה מנטלית ולא אם שחקן זה או אחר משחק או לא משחק.

  4. מאת יובל‏:

    איציק, דווקא כשאני מסיים סוף סוף (לפני עשר דקות בדיוק) עבודה מתישה על מדיניות ההגירה לישראל (עם דגש על מהגרי העבודה) אתה מפגיז עם מטאפורה כזאת? :-)

    המשחק אתמול היה נהדר. הייתי בעד פורטוגל, אבל בסופו של דבר נהננו גם מהגרמנים. לא אכפת לי כל כך אם זאת גרמניה חדשה או שזאת גרמניה מעודכנת, העובדה היא שזאת גרמניה שכיף לראות.
    מה שאי אפשר להגיד על איטליה. גמר גרמניה-איטליה הוא עדיין הסיוט הגדול ביותר שלי, אבל מסיבה לא ברורה אני דווקא סומך על ספרד הפעם. כמו תמיד…

  5. לסמוך על ספרד זה כמו לשים את הכדור בידיים של וויל ביינום בהתקפה האחרונה… אבל הלוואי שאתבדה. עכשיו אחרי שפורטוגל עפה גם אני עובר להיות אוהד שלהם.
    את גרמניה אני לא שונא בגלל הכדורגל, אני שונא בגלל שכמו מכבי ת"א כדורסל לא משנה אם הם טובים או רעים תמיד הם ימצאו דרך לנצח. כמו הפאול הקטן של באלאק על פריירה.. מלוכלך אבל כשר.

  6. מאת rd17‏:

    בן 23!
    כריסטיאנו רונאלדו בסה"כ בן 23! יש לו עוד סיכוי גדול מאד להיכנס לרשימה המכובדת שהזכרת ואף לעקוף את השחקנים הללו…

    אז עד עכשיו הוא לא עשה את זה, אבל רבאק הוא בסה"כ בן 23 ועובר תקופה קשה (אני ממש לא מדבר על חרושת השמועות לגבי עתידו), חכה קצת…

  7. מאת פילוסוף רדום‏:

    רונאלדו הוא לא בממלכת הגדולים – למרות שיש רבים (וטובים) שמשייכים אותו לשם. אופיו הבכייני, ההצגה שניסה לעשות (איך לא קיבל כרטיס צהוב) והעובדה שהוא מתחבא באגף ולא בא למרכז הענינים כשצריכים אותו, תכתיר אותו בעיני לשחקן בעל היכולת הטכנית הגבוהה ביותר אי פעם אך אפילו לא בין 10 הגדולים…

  8. מאת שבי כהן‏:

    איציק,

    כמה הערות:

    1. לחזק את מה שאמרת על רונאלדו: הנגיעה הראשונה שלו בכדור הייתה בערך בדקה ה3-4 (שזה המון זמן). עד הדקה ה-20 ספרתי עוד שתיים או שלוש נגיעות שלו בכדור. זה אומר הכל.

    2. נקודה למחשבה מה מבדיל את גרמניה/איטליה מכל היתר באירופה: התקפה ראשונה שסברוסה מקבל כדור – מיד גרמני יורד לו לרגל (לא לכדור). הבחור מתפתל וכבר נכנס לפחד. נגיעה ראשונה של רונאלדו בצד השני – אותו תסריט. תוך חמש דקות אמרו הגרמנים לפורטוגלים: "תיזהרו, אל תתעסקו איתנו!". והם באמת לא התעסקו.

    3. כדאי לשים לב: פוטוגל זילזלו במשחק השלישי בבית המוקדם, יצאו ממומנטום, והפסידו לגרמניה שהייתה בפוקוס מהיום הראשון. קרואטיה זילזלה (למרות שניצחה) במשחק האחרון שלה ונראתה זוועה נגד טורקיה והאלוהים שלה. מה זה אומר על הולנד וספרד? לי נראה שלפחות אחת מהן (ספרד) לא תמשיך איתנו.

    4. תהרגו אותי, לא יודע מה ההתלהבות מסקולארי. מאמן בינוני ושמרן, שהיה אחד הגורמים להפסד של פורטוגל. לא לקחת משהו עם דור כזה של שחקנים מוכשרים זה גובל ברשלנות פושעת. הימור שלי? הוא לא מסיים את העונה בצ'לסי.

  9. שבי,
    1-3. מסכים מיליון אחוז.
    4. מעניין מה שאתה אומר לגבי סקולארי, הלוואי והתחזית שלך תתממש.
    למרות שראוי לציין שהוא לקח את גביע העולם עם נבחרת ברזילאית שלא ממש נתנו לה סיכוי.

  10. מאת שבי כהן‏:

    איציק,

    אין במילון הגדרה כזו: נבחרת ברזילאית שאין לה סיכוי…לא קיים. נבחרת ברזילאית היא תמיד בין 2-3 המועמדות לזכות בגביע העולם. תמיד. עם כל מאמן. בכל טורניר.

    מה שכן, ליד החמור שמאמן היום את ברזיל הוא נראה באמת עילוי…

    אגב, יש הרבה ויכוחים על משמעותו ומקומו של המאמן במשחק הזה. לא נפתח את זה עכשיו אבל סקולארי ודומאנק לשלילה והידינק לחיוב מראים כמה תפקיד המאמן משמעותי (למרות שמיד יקום זה שיזכיר את "השפיץ של הנעל" בהקשר של פתיח טרים).

סגור לתגובות.