גיבור גדול באמת…

שי אהרון מצא את האשמים הלא הנכונים בכישלון המאבק של בית"ר בגזענות

שי אהרון גיבור גדול. מאוד קל, מהמקום הבטוח שלו, לבקר את שי חדד ואופיר קריאף. אני לא מכיר אותו אישית, אבל אני מרשה לעצמי להניח שהוא היה מתנהג בדיוק כמותם, בייחוד אם הדברים היו אמורים כשהיה בגילם.

זה לא שאין צדק בדבריו. זו אכן הייתה הזדמנות לטפל בתופעה והיא הוחמצה. אבל לא שי חדד ואופיר קריאף החמיצו אותה. לא הם היו אמורים לעמוד בחזית של המלחמה הזו. הם בסה"כ בחורים צעירים שאיתרע מזלם להיקלע לסיטואציה מורכבת ומסוכנת בלי שום הכנה ובלי שום יכולת להתגונן.

עם כל הכבוד למאבקים ששי אהרון ניהל בקריירה שלו מול טיפוסים מסוגם של יוסי סאסי וויקטור יונה, כאן אנחנו מדברים על ליגה אחרת לגמרי. עבירות צווארון לבן מול פשיעה חמורה. הטיפוסים האלה מלה-פמיליה מתנהגים ומתנהלים כמו ארגון פשע ושחקני כדורגל לא צריכים לעמוד מולם חשופים.

זה לא שהשחקנים של בית"ר, להוציא כמובן את אריאל הרוש, צריכים לקבל איזה פרס על ההתנהלות שלהם בסיטואציה. לאורך השנים וגם היום, הם שיתפו פעולה עם הלה-פמיליה. מצד שני, לא ברור עד כמה הייתה להם ברירה ודי ברור שהם לא מזדהים עם המסרים שלהם. שי חדד ואופיר קריאף שיחקו בקבוצות אחרות ובנבחרות הצעירות עם שחקנים ערבים והיו חברים טובים שלהם.

מי שכן היה צריך לעמוד בחזית של המאבק הזה היו הגופים שיש להם את הכוח והאמצעים לעשות את זה.

מה לנו כי נלין על חדד וקריאף, אם ראש העיר בכבודו ובעצמו מבקש ממי שכן עמד בחזית המאבק ושילם בשל כך את המחיר האישי הגדול ביותר – איציק קורנפיין – לזוז הצידה על מנת לאפשר לאלי טביב לרכוש את המועדון, במהלך שהמשמעות שלו ברורה כשמש מבחינת הצד שמנצח במאבק.

אם אותו ראש עיר (שבלי קשר, יש לי כלפיו הערכה לא מבוטלת והצבעתי עבורו, כי אני חושב שהוא פטריוט ירושלמי אמיתי שמנסה לעשות טוב לעיר כמיטב הבנתו) יושב במסיבת עיתונאים, אומר שהמועדון צריך להמשיך להילחם בגזענות, אבל מרשה לאיש השיווק החדש של המועדון לתקן אותו ולומר ש"אנחנו לא נלחמים בגזענות, אנחנו לא צריכים לעשות מלחמה בקהל הלקוחות שלנו".

ואותו ראש עיר חוגג בהרמת כוסית לראש השנה לצידם של מנהיגי ארגון הפשע הזה, שאך לפני כמה חודשים באותו מקום, ביקשו בדם ואש, כמעשה אנשי סדום ממש, לגרש מעירו אורחים לא קרואים בעיניהם רק בגלל מוצאם. ושבאותה הזדמנות גם דאגו להסיר מקירות המועדון את תמונותיו של האיש שתרם 18 שנים מחייו למועדון ולהכריז שבכך הם "טיהרו" את בית"ר סופית.

מה לנו כי נלין על חדד וקריאף אם שרת התרבות והספורט של מדינת ישראל מסתחבקת ביציע עם הבעלים של המועדון, שקורא לאותם פרחחים "אנשים טובים" ועומד בעצמו בימים אלה לדין באשמת הכאת אוהד של הקבוצה הקודמת שהיה בעליה, ואומרת לו שהיה "משחק נפלא".

"משחק נפלא" כשמולה נפרש על גבי כל היציע הלוגו של ארגון הפשע הזה, כאות ניצחון במאבק שלו להשליט את טוהר הגזע בנציגה הספורטיבית הבכירה של עיר הבירה של המדינה שהיא שרה בממשלתה.

"משחק נפלא" כשמולה מונף שלט ("אביתר יוסף תומכים ואוהבים LF") שמביע תמיכה במי שהצית את משרדי המועדון משום שצירף לשורותיו שחקנים מוסלמים ובעברו אירועים פליליים על רקע לאומני.

מה אמורים לעשות חדד וקריאף כשהם רואים את המשטרה, שהבטיחה למוטט את הארגון הזה, נותנת לאנשיו להפגין מול הבית ולקלל את הנשים והילדים של אנשים טובים וערכיים ששמו את נפשם בכפם וכן ניסו להילחם בהם? שמאפשרת לו להרים ראש ולהשתלט על מועדון כדורגל פופולרי, ולסחוף אחריו דור חדש של מאות ואלפי ילדים "שיחונכו" על ערכיו?!

הלה פמיליה מסכמים את המצב היטב בדף הפייסבוק שלהם

אבל לא רק הרשויות והגורמים וכו'. מה לגבי כל אחד מאיתנו?

מתי בפעם האחרונה יצאנו כאן למאבק ערכי באמת? הינו מוכנים להקריב ולשלם בעבורו מחיר? וכזה שסביר להניח היה הרבה יותר קטן מזה שאולי ציפינו משי חדד ואופיר קריאף לשלם.

רק השבוע קרה כאן דבר מזעזע, שאני לא יודע כמה אנשים שמו לב אליו: אשת חינוך בישראל, גננת, נאלצה לעזוב את עבודתה בגלל טרור של בריונים! היא נאלצה להיפרד מהילדים אותם חינכה בגלל ששרפו לה את האוטו ואת הגן.

על זה היה צריך להבעיר את הרשתות החברתיות, לארגן הפגנה של אלפים!

כשכתבתי שאחרי שהם יסיימו עם בית"ר הם יגיעו אליכם, לזה התכוונתי. אלו לא חייבים להיות אותם אנשים, זה העיקרון, לפיו מאן דאלים גבר ותוך אלימות ובריונות אפשר לשלוח אנשים טובים שמנסים לשמור על ערכיות בסיסית בחברה שלנו לחפש להם קבוצה חדשה, עבודה חדשה ומקום אחר לגור בו.

במקום זה, על מה המחאות? על המחיר של הערק או של הקפה?!

כל המחאות החברתיות האלה… אלה לא מחאות חברתיות, אלה מחאות צרכניות. טרוניות של אנשים שהפינוקים שלהם יקרים להם מדי.

אז מה אנחנו רוצים מאופיר קריאף ושי חדד? הם בסה"כ רצו לחזור הביתה בשלום, להקפיץ שוט איילים עם החבר'ה, או סתם לצאת לשתות קפה עם האישה בחמישה שקלים.

וזה בדיוק מה שגם אני ואתה היינו עושים, אדון שי אהרון.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

פורסם בקטגוריה debuzzer, כל הרשימות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.