טמבל*

*פורסם לראשונה ב- 2.9.2008 אבל רלוונטי מתמיד היום..

היו היה אחד טוב לב
אבל קצת טמבל..
שהולך תמיד הפוך,
כזה מן טמבל..

עד שיום אחד פגש במזל
שהעיף אותו לארץ בחלל!

באמצע השדה פתאום ראה הטמבל
כיסאות שלושה, לכל כיסא יש דגל

כיסא של אורחים, כיסא של קצינים
וכורסא רכה למלכים

על הכיסא של האורחים ישב הטמבל

הוא רק ישב,
לא הספיק להתרווח
והמשרתים מזגו חבית של יין לאורח

אכל מהסיר, שתה כמו חזיר
והרגיש חזק כמו פר צעיר!

אחרי שהמטומטם שתה עוד ספל..

לכיסא של הקצין עבר הטמבל!

על הכסא הזה הרגיש פתאום בכח
גבר עם ביצים, אבל בלי מוח..

הוא גייס ת'אומה ושידר ת'סיסמא
האידיוט הכריז: מלחמה!

הצבא שלו כבש לו את הדרך
לעבור לשבת על כיסא המלך

על הכסא המלך הוא דפק עם הרגליים
בשמחת שלטון צרח עד השמיים-
תהיו אבירים, תהיו חברים
מילה אחת שלי ואתם גמורים!

אפילו אלוהים נקשר בחבל
הוא החזיק אותם ממש קצר, הטמבל

אבל הטמבל איש טוב לב, אכן נראה לו
לחלק לעם את כל מה שהיה לו

ואז הכיסא התנדנד כמו ערסל,
הטיפש התעלף ונפל

הוא התעורר בערמה של קש וזבל
בבגדים בהם נולד, עירום ו..
טמבל!

"טמבל"
ביצוע: ארקדי דוכין
מילים: ולדימיר ויסוצקי
גירסה עברית: יהונתן גפן

פורסם בקטגוריה ימק"א, כל הרשימות, נשמת כל חי, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

19 תגובות בנושא טמבל*

  1. מאת ענבל‏:

    שיילך וייקח איתו את חבריי LF..

  2. מאת rd17‏:

    עצבים!!!

    אומרים שקבוצה היא כמו בת זוג וכמו שבין בני זוג יש משברים כך גם עם הקבוצה.
    רק בעידן ארקדי היו לי לא מעט משברים עם בית"ר למשל כשהפרישו את קורנפיין או שאברהם לוי הודח כאילו הוא לא אברהם לוי וששינו לנו את הסמל (והכי גרוע השקט שזה עבר), את כל אלה עברנו כי האהבה לבית"ר חזקה כנראה מאיתנו ואין טעם להילחם בה.
    העניין הבא לא מעלה לי תהיות לגבי אהדתי לקבוצה הזאת אבל מרתיחה ומגעילה אותי מאד, אני לא מדבר על הראיון שנתן ארקדי כי את מי הוא מעניין כבר… אלא החולצות איתן יעלו השחקנים לחימום/משחק ועליהן הכיתוב "אוהבים אותך ארקדי" אז יבואו ויגידו שזה רק כיתוב ולא כולם מתכוונים לזה ובלה בלה בלה אבל אותי זה מעצבן! אני קונה כרטיסים למשחקים (או מנוי בתחילת עונה..) ומכניס כסף לקופת המועדון ומעודד, מוציא את הגרון שלי ביציע האם בית"ר חשבה לעלות עם כיתוב "סליחה מכל האוהדים" אחרי משחק חלש במיוחד? או "יאיר נילחם בשבילך" אחרי שהייתי בזמן משבר?
    מי זה ארקדי שצריך לעלות עם הכיתוב הזה…
    הכיתוב הזה גם מבליט לנו וצועק לנו איזו קבוצה אנחנו מעודדים, בכלל שיחליפו את המנורה בשטר של דולר ונהיה מזוהים כקבוצה של אוהדים מפונקים של קבוצה עשירה שכסף הוא הסימן שלה.
    זה כבר לא איך שאחרים רואים אותנו בעידן ארקדי זה איך שאנחנו רואים את עצמנו…

  3. rd.
    מה לא עושים בשביל משכורת אוקטובר..
    שכירי חרב, אמרנו או לא?
    אני מודיע לך חגיגית שאם זה קורה זו תהיה הפעם הראשונה בחיים שלי שאני אראה משחק של בית"ר וארצה שהיא תפסיד!

  4. מאת rd17‏:

    לי קשה יותר לוותר על האליפות, וכל תוצאה הערב מלבד ניצחון משמעה אין אליפות.
    אני אגב ייחלתי להפסד של בית"ר בסוף כהונתו של גוטמן..

    והאכזה מאנשים (האכזה מהמועדון עצמו היא עצומה כמובן) היא דווקא מ"שחקני הנשמה" שאנחנו מחשיבים בקבוצה, בטח לא מגרשון זנדברג, טל והרשימה נמשכת…

  5. מאת בית"רי בשבתון - גיל‏:

    איציק ו-RD,
    מסכים לחלוטין. אם השחקנים יעלו עם הכיתוב המשפיל והמבזה הזה על חולצת סמל המנורה, זה יהיה אות קיין לכל שחקן ושחקן שיעלה למגרש היום (ובראש ובראשונה אבירם).

    הסוגייה מעלה בי הרהור נוסף (מעבר לכמה שכבר היו לי בעבר) ביחס למידת התאמתו של קורנפיין לתפקיד ניהולי בכיר בקבוצה. ככל שעובר הזמן, יותר ויותר ברור לי שהאיש הוא פשוט חסר עמוד שידרה.
    הוא החמיץ בשיטתיות כל הזדמנות שהייתה בשנה שעברה לחלץ את בית"ר ממלכודת האלימות/קיצוניות של היציע הצפוני וקולו לא נשמע כלל בעקבות אירוע זריקת האבנים על אוטובוס הקבוצה (כאשר כבר היה בתפקיד היו"ר). אני תוהה האם לאיש יש בכלל עמדה משלו? עקרונות?
    הגעתי למצב אבסורדי בו לא חשתי כלל אמפטיה לקורנפיין אל מול הקמפיין האגרסיבי אותו מנהל פניג'ל (שגם אליו, למען הסר ספק, אין לי אהדה יתרה) לשוב לניהול בית"ר.

  6. RD.
    זה המשחק הראשון מאז קראקוב שחיכיתי לו בכזה מתח והתרגשות, עד שקראתי את הדבר הזה על הבוקר והלך לי כל היום… בכלל, מאז שארקדי הגיע אני לא זוכר משחק אחד של בית"ר, אחד!, שנהניתי לעודד בו את הקבוצה בלב שלם.

    גיל.
    אתה נוגע בנקודה נכונה ומצערת. גם ההתגייסות הפומבית שלו לטובת גיידמאק לא מוסיפה לו אצלי נקודות. אבל צריך להבין שזה איציק לטוב ולרע, גם כשהוא היה קפטן המון שנים הוא אף פעם לא יצא נגד האלימות והגזענות של האוהדים וכו'. וגם כששאלו אותו על זה שאין שחקן ערבי בבית"ר הוא גמגם והתחמק. הדבר היחיד ששימח אותי במינוי של איציק זה שהוא משלנו- מבחינת כישורים אישיים אני מסכים שלמרבה הצער הוא לא מתאים לתפקיד המאוד מורכב הזה שנקרא יו"ר בית"ר ירושלים.

  7. מאת בית"רי בשבתון - גיל‏:

    איציק, אתה צודק, אך להבדיל ממך כנראה שנתתי לאיציק (קורנפיין…) להינות מהספק זמן רב מדי. כאשר היה שחקן/קפטן חשבתי שהוא כפוף להנחיות הנהלה, כאשר היה מנכ"ל, טענתי שהוא מחויב לקו שארזי מגדיר. ללא ספק אני סובל מדיסונס קוגניטיבי ביחס אליו. ההערכה שלי אליו כשחקן וכאדם (אשר לא נעלמה) גרמה לי לעצום עיין מעובדת היותו שייך למשפחת חסרי החוליות.
    פשוט חבל לי.

  8. מאת rd17‏:

    עוד לא קנה מידה..

    אני לעומת איצקו וגיל עדיין לא גיבשתי דעה לגבי קורנפיין כיו"ר כי אף אחד לא בדיוק יודע מה הסמכויות והתפקידים שלו ומה מידת ההשפעה שלו בקבוצה.
    יכול להיות שיש לו תרומה גדולה יותר משאנחנו חושבים לקבוצה והוא מקריב מה שצריך ובולע קצת רוק כדי להישאר במערכת.
    כמה אנשי הנהלה אתם מכירים שירדו לדשא (כפי שהיה במשחק האליפות מול הרצליה בעונה שעברה) ויבקשו ישירות מהאוהדים לעלות חזרה ליצע הכל למען טובת הקבוצה..?
    מה גם שכמה שלא נשנא את הגרעין הזה שנקרא לה פמיליה ושאר אוהדים מתפרעים הם חיים בתוכנו וקורנפיין גם אם לא באמירות מפוצצות יודע לגשר בין השחקנים לקהל ובתוכו העביירנים.
    ועוד נקודה שעלתה לי תוך כדי הכתיבה היא הזמן המועט בו נמצא בתפקיד, הוא בטח ישתפר עם הזמן. ומה האופציות האחרות שלנו? פניג'ל? מילשטיין?

    * כמובן שיש לזכור שהדברים נאמרים מאדם שהוא מעריץ עיוור של קורנפיים ויחד עם זאת אני חושב שהבעתי דעה שיכולה להיות גם של אדם אובייקטיבי בעניין.

  9. rd.
    אתה מעלה נקודות נכונות. מצד שני התחושה שלי היא שקורנפיין תמיד יעדיף דרך של פשרנות עפ"נ עמידה תקיפה. זה לא שאני כזה מילטנט גדול, אבל יש כאלה שפשוט אי אפשר לדבר איתם בשפה הזו כי הם לא מבינים אותה- ע"ע לה-בבונייה.

    וגם אני כמוך מעריץ גדול של איציק ושום דבר שהוא יעשה או לא יעשה בתפקיד לא יגרום לי לשנות את דעתי. מדובר באיש מקסים ומיוחד ואחד משני השוערים הגדולים ביותר בתולדות המועדון (לפחות שאני ראיתי).

    נ.ב.
    יש לך אימייל ממני, תבדוק.

  10. מאת בית"רי בשבתון - גיל‏:

    RD -מהמקום ממנו אני מגיע, מנהיגות נמדדת בדיוק ברגעים כאלה. או שיש לך את זה – או שלא. הדברים מאד דיכוטומיים.
    יש מספר רב של דמויות וסוגי מנהיגים (עין ערך הבדל בין משה ליהושוע).יכול להיות שבסיטואציות אחרות איציק יכול היה להיות מנכ"ל מצוין, אך במצב הנוכחי בית"ר זקוקה לא למנהיג מפשר ו"שומר על הקיים", אלא למנהיג שיראה לה את הדרך, גם במחיר אובדן פופולריות (זמנית).
    קורנפיין מזכיר לי את ההגדרה העגומה על "מי הוא מנהיג": אדם שמזהה ראשון להיכן העדר הולך ורץ מספיק מהר בכדי לעמוד בראשו ולצעוק "אחרי".

  11. אתה צודק שוב, גיל.
    קורנפיין באמת לא עשוי מחומר של מנהיגים, וזה בסדר, לא כל אחד הוא מנהיג מלידה. אבל בית"ר כעת צריכה מישהו שיעשה סדר וכמו שאמרת, גם במחיר של אי פופלריות אישית.
    איציק יכול לתרום הרבה לבית"ר אבל לא בתפקיד הנוכחי. מזכיר קצת את המקרה עם אוחנה ותפקיד המאמן.

  12. מאת שבי כהן‏:

    אהלן חברים,

    רק לפני איזה שעתיים סיפר לי חבר על הראיון המדהים של הטמבל במעריב (ענייני עבודה…). אין מילים. נראה לי שביטאתם כאן את כל הגועל והסלידה האפשריים. צודק יאיר לגבי הבושה והחרפה שתהיה אם יעלו השחקנים עם הכיתוב הלקקני על החולצות. צודק גיל שהדבר יהיה לדיראון עולם לכל מי שיעשה זאת. צודק איציק שאם זה יקרה, אישית, ממש לא יהיה אכפת לי שהם, השחקנים, יפסידו במשחק. זו לא תהיה בית"ר. אם זה באמת יקרה (ואני עדיין מקווה שהם יגנזו את הרעיון), לא יודע מה יהיה יחסי לקבוצה. שישארו עם הבבונים והגזענים ביציעים.

    לגבי איציק קורנפיין, נראה לי שאיציק וגיל קצת מגזימים. הייתי מאמץ את דעתו של יאיר, לא בגלל שאני גם מעריץ עיוור שלו (ואני כן!), אלא בגלל שהוא עדיין חדש בתפקיד. וכמו שידוע לכם, לנהל את בית"ר ירושלים, בגילו, בחוסר ניסיונו, זה לא דבר שאדם עושה כל יום. וחוץ מזה, לא כל אחד הוא מנהיג בקליבר של בגין, רבין וכו'. זה איציק, אחד משלנו, ובינתיים הוא בסדר גמור. לא מדהים אבל בסדר. החלופות שהיו ויהיו לגמרי לא מלבבות. תנו לו עוד קצת זמן.

  13. מאת בני תבורי‏:

    הכי אוף טופיק שבעולם:

    הנה זה בא.
    ברכות ומזל טוב למייק סינגלטרי ולניינרס' שלו, על ניצחון מתוק על סנט לואיס ראמס, אתמול בקנדלסטיק פארק, 35 – 16.

    זו הפעם השנייה מאז 25 בנובמבר 2007, שבה מבקיעים הניינרס' מעל לשלושים וחמש נקודות במשחק.
    לפני כן, ב- 1992, הבקיעו הניינרס' חמישים ושש נקודות במשחק, בנצחון על אטלנטה פאלקונס 56 – 17. אז, אף אחד לא זקף גבה או התפעל באופן מיוחד. לקווטר בק של אותה קבוצה מופלאה קראו סטיב יאנג, ולתופס (הגדול בהיסטוריה של המשחק) קראו ג'רי רייס.

    כיום, כשהקבוצה החבוטה מאזור המפרץ מצליחה לנצח בתוצאה כל כך גבוהה, כל הנקודות אגב, הובקעו במחצית הראשונה, יש לכך שתי סיבות: האחת, היריבה כנראה נמושה, השנייה, משהו כנראה קורה שם בסן פרנסיסקו. אולי זו הרוח החדשה שהביא עימו מייק סינגלטרי.

    ההימור של סינגלטרי על שון היל כרכז פותח נראה מוצלח. היל משחק בביטחון ואפילו רשם לזכותו טאצ' דאון אחד מתוך החמישה.
    פרנק גור, הראנינג בק, שחקן הטופ קלאס היחידי בקבוצה, הבקיע שניים, ועוד רשם לזכותו שיא של ריצה עם כדור מעל למאה יארדים, משחק שלישי ברציפות. ורנון דאלאס ובראיינט ג'ונסון הבקיעו גם הם.

    אפשר לחייך, אבל אסור לשכוח שאנחנו עם שלושה ניצחונות בלבד, והאביב כידוע, לא מגיע על כנפי סנונית בודדה. מצד שני, אנחנו חיים משבת לשב…וכו'.

    בשבוע הבא מחכה משחק קשה מאוד אצל הקאובויס' בדאלאס, קבוצה מצוינת.
    במידה וישודר, אני ממליץ בחום על צפייה. גם אם לא ניצחון, אז לפחות אפשר יהיה ליהנות מהמעודדות שם. משו משו.

  14. מאת rd17‏:

    מחצית בקופא-

    אם שבי הזהיר אותנו מה יקרה שברוכי לא ממש יגיע למשחק (ואני מדבר על סוף מחצית בה נתן שני פסים גאונים ועקב יפהיפה) אז הנה זה הגיע…
    האמת אני חושב שלבואטנג, זיו ואלבארז יש את הכח להביא לנו ניצחון היום, לא בטוח שכ"כ בא להם…

    הייתי מכניס כבר עכשיו את טוטו במקום זנדברג שכנראה החליט שלא משנה מה הוא היום מבקיע את שער העונה ומצדו שנחטוף גם 10…
    כי הפחידו אותנו לגבי ההגנה של נתניה אבל אנחנו מגיעים פעם אחר פעם לאיזור ה-20 מטר מהשער שלהם בקלות רבה, אפשר לנצח, לפחות איך שהמצב נראה כרגע.

    מילה לגבי נתניה היא לא משחקת יפה ואטרקטיבי אבל מאד מאד חכם.
    אני אמנם אין לי הבנה אדירה בכדורגל אבל כבר בתחילת עונה שעברה שכולם ניבאו יחסית שחורות לנתניה בגלל החיזוק הדל אני הימרתי עליה כמי שתסיים בין 3 המובילות בטיעון הפשוט שלליגת העל זה מספיק.
    וכנראה שמתיאוס שמבין דבר או שניים בכדורגל עלה על הטריק ויודע בלי הרבה כדורגל איך לנצח פה משחקים, כי צריך להכיר במציאות שבליגת העל הגנה צפופה, מינימום טעויות, שחקן תותח אחד ומשחק ואיום תמידי במצבים נייחים זה מספיק להתמודדות על אליפות.
    טזאמטה אומרים שהוא לא עושה כלום אבל יואב שלנו לא מעיז לעבור את החצי וגם שהוא עושה את זה טזאמטה עליו או על זנדברג או על דריו, גם חלוצים אצל מתיאוס יודעים לעשות הגנה (ופה זה נאמר בחיוב).

    ושני דברים לסיום:
    יצחקי הפירמדונה יביא לנו את הניצחון, יש לי גם הרגשה טובה על עידן טל.
    טוב שבא בני תבורי ושינה פה קצת עבירה.. :-)

  15. הסתיים. אני ארחיב יותר מחר, אבל במשפט אחד:
    מזמן לא שמחתי שמחה כנה ואמיתית שכזו מנצחון של בית"ר.

    בני.
    תודה באמת על האתנחתא המבורכת שסידרת לנו. אני מאוד מבסוט מהמאמן החדש שלנו אני כמובן לא מבין גדול בפוטבול אבל ההתנהלות שלו מוצאת חן בעיני. נראה לי שזה בדיוק סוג הטיפוס שהיינו צריכים.

    יש סיכוי לפליי-אוף? ראיתי שאנחנו מקום שני בבית למרות המאזן השלילי- איך עובדת השיטה ב- NFL?

    RD במחצית: "יצחקי הפירמדונה יביא לנו את הניצחון"
    מי אמר שאין נביא בעירו? :)

  16. מאת תומר‏:

    איציק,אתה לא היחידי…הקהל של בית"ר באמת שמח היום,כנראה שהתעגעגתם להיות אנדרדוג.
    אנחנו מצד שני עדיין לא מוכנים מספיק לעמתד הפיבוריטים,היינו צריכים לסגור ענין במחצית הראשונה ולעלות חכמים יותר לשנייה.בכל מקרה שיחקתם טוב יותר והגיע לכם לנצח.
    לברק יצחקי יש המון המון כדורגל,הוא שולט בעקב יותר טוב ממה שאני שולט בפס.
    בכל אופן ברכותיי לאוהדי בית"ר השפויים ותקוותי שתיפטרו גם מארקשה וגם מלה פמיליה.

  17. מאת אריגיא‏:

    ראובן עטר לאחר הניצחון: "מקווה ששימחנו את ארקדי". כאילו שאין אוהדים, ואין ילדים שכל השבוע חיכו למשחק, או חיילים שעשו שמיניות כדי להגיע לנתניה. נדמה לי שעם או בלי חולצות, אתם כבר בפועל בית"ר ארקשה.

  18. אריגיא.
    התגובה של ראובן עטר אכן מעליבה ומדובר פה בטעות קשה בשיקול הדעת שלו, אבל אתה מרחיק לכת. בית"ר היא של כל אותם אלה שציינת, לא של ארקשה וגם לא של עטר (להבדיל אלפי הבדלות).

סגור לתגובות.