קבוצה אוכלת מאמניה

אם תוותר על עודד קטש עכשיו תנציח הפועל ירושלים את דימוייה כקבוצה אוכלת מאמניה ורק תגדיל עוד יותר את הלחץ על כתפיו של המאמן הבא שתמנה במקומו.

הדבר הגרוע ביותר שהפועל ירושלים יכולה לעשות עכשיו זה לפטר את עודד קטש.

נכון, אני מודה שאני לא אובייקטיבי בנושא. אני אוהב את האיש. את השקט שלו, האצילות, העובדה שמעולם לא לקח את עצמו ברצינות יתרה מדי ומעבר לכל- את האינטליגנציה הרגשית הרבה שבה התברך (הרגע אמש בשריקת הסיום בו לחץ את ידו של ליאור ליובין ולחש באוזנו "אתה יודע שאני אוהב אותך" היה תזכורת קטנה לכך – ספורטאי ענק נמדד דווקא ברגעים האלה, של תבוסה צורבת).

מצד שני האהבה הזו לא מעוורת אותי וגם אני מודה שמבחינה מקצועית עודד נכשל העונה בגדול.

אבל האם עודד לא מאמן מספיק טוב?

התשובה לדעתי היא חד וחלק- לא.

לא ייתכן שמאמן שרק לפני שנה זכה באליפות ולשבחים מקיר לקיר שכח תוך מספר חודשים את מלאכתו.

עודד קטש הוא לא הבעיה של הפועל ירושלים – כל שדרת המאמנים הבכירה בארץ עברה במלחה וכולם סיימו את דרכם עם תווית של כישלון. זה אומר דרשני. הפועל ירושלים בכדורסל מזכירה את מכבי תל-אביב בכדורגל- מועדון שאי אפשר להצליח בו.

אולי זו הסיטואציה המובנית של המועדון שבה למעשה יש לך רק מה להפסיד- אם תביא מקום שני אף אחד לא יעמוד וימחא לך כפיים כי זה המינימום המובן מאיליו הנדרש (למרות שזה קרה בפעם האחרונה ב- 2007) ומקום ראשון, בטח בעונה בה מכבי נראית כמו שהיא נראית, הוא מעבר להישג יד.

ואולי זה הלחץ. כשאני מסתכל על הנפשות הפועלות בירושלים – דני קליין בראשם – אני לא מתרשם שיש לחץ כזה. אבל אני לא נמצא באימונים ובפגישות ההנהלה וייתכן שלאנשים שם יש דרך מאוד ברורה לשדר לך שהם לא מרוצים ממך גם בלי לומר זאת מפורשות.

כשאתה בוחר בדרך מסויימת אתה צריך לקחת בחשבון שיהיו גם כישלונות, שייתכן שלא הכול ידפוק מהרגש הראשון. אבל המשמעות של לבחור בדרך זה שאתה לומד תוך כדי תנועה וממשיך בה עד הסוף מתוך אמונה שהיא תוביל אותך למקום אליו אתה חפץ להגיע.

אם בהפועל ירושלים לא האמינו בעודד קטש הם לא היו צריכים למנות אותו מלכתחילה. אם האמינו בו, ולדעתי האמינו בו, הם צריכים לקחת בחשבון שעונה כמו זהו הנוכחית יכלה להתרחש. לפעמים דברים משתבשים בדרך באופן אותו אינך יכול לצפות מראש.

עודד קטש בחור סופר אינטליגנטי, יש לו ביקורת עצמית גבוה ביותר, אני משוכנע שהוא מבין היכן טעה וידע לתקן את זה להבא.

אם תוותר עליו עכשיו תנציח הפועל ירושלים את דימוייה כקבוצה אוכלת מאמניה ורק תגדיל עוד יותר את הלחץ על כתפיו של המאמן הבא שתמנה במקומו (מי זה יהיה? הרשימה הולכת ונגמרת…) שיגיע מראש בידיעה שגם מאמן כמו עודד קטש, שהגיע לירושלים עם הקרדיט הכי רב שאפשר וקיבל חוזה לשלוש עונות, לא שרד יותר מעונה.

פורסם בקטגוריה debuzzer, כל הרשימות, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.