1:1 לנו

נקודה ששווה שלוש

אנחנו עושים רגע הפסקה מספר קהלת לטובה החיים עצמם (אל דאגה, הפוסט על פרק ז' יעלה בהמשך היום).

ליברפול הובילה בהחזקת כדור (53%-47%), בנגיעות בכדור (803-729), במסירות (616-559), בכדרורים (11-8), בבעיטות לשער (13-10) ובבעיטות למסגרת (6-4).

ועדיין, זה היה המשחק בו ליברפול התקשתה העונה הכי הרבה עד כה (אם לא סופרים את המשחק בגביע הליגה בשבוע שעבר בו שיחקה בהרכב חסר). וזה קרה לא רק בגלל איכות היריבה, אלא בעיקר בגלל שלא עמדה בפרמטרים שמנבאים בדרך כלל ניצחון שלה: פחות החזקת כדור, פחות מסירות מהיריבה ואורך התקפה ממוצע של לא יותר מ-10 שניות.

צ'לסי הצליחה לשבש היטב את המשחק של ליברפול, שמבוסס על חטיפות כדור בשליש הקדמי והתקפות מעבר מהירות שמייצרות איום על השער בתוך מספר שניות. ליברפול חטפה אמנם 11 כדורים (לעומת 12 של צ'לסי), אולם, כפי שניתן לראות בתרשים הבא בו מצוינות הנקודות על המגרש בהן נחטפו הכדורים, רק אחת מהן הייתה בשליש האחרון של המגרש:

כתוצאה מכך, ליברפול נאלצה לשחק התקפות ארוכות ואיטיות עם הרבה הנעת כדור רחוק מהשער. מפת החום ממחישה זאת – מרבית הנעת הכדור של ליברפול התרכזה במרכז המגרש, בעוד צ'לסי סגרה כמעט הרמטית את השליש האחרון עם קו הגנה חזק, אחראי ומאורגן. זה לא האוטובוס של מוריניו, סארי לא בא להתבנקר, אבל הוא הגיע מוכן היטב ועשה בדיוק את מה שצריך כדי לעצור את ליברפול:

כאשר מתפתח סוג משחק כזה, ומעטות הקבוצות שיכולות לכפות זאת על ליברפול הנוכחית אבל צ'לסי היא אחת מהן, בולט החיסרון של קשר התקפי בליברפול, אחד שיודע לתת פס בין שניים שמפרק הגנה צפופה או לאיים על השער מרחוק (כן, קוטיניו כזה).

ליברפול שלטה בצורה ברורה לכל אורך המחצית השנייה, אבל ללא שחקן כזה היא התקשתה להגיע לאיומים אפקטיביים על השער. כדי לשנות את המצב קלופ ניסה להכניס מישהו למשבצת הזאת: שאקירי, הראשון שנזרק למערכה, היה הימור טוב לכך, אולם הוא לא הצליח להיכנס למשחק, גם קייטה לא הביא את הישועה, שלבסוף הגיעה ממקור בלתי צפוי.

דניאל סטארידג' הוא חלוץ תשע מצוין, נייד, מהיר וטכני, מהסוג שיושב בול על משחק המעברים של קלופ. אם הוא בריא ובכושר הוא בונוס משמעותי לליברפול. אבל הוא לא אותו קשר התקפי מדובר. אלא שיש משהו לא צפוי בסטארידג', לטוב ולרע. והבעיטה המרהיבה שלו מרחוק, הייתה לונג שוט, תרתי משמע, אבל בדיוק הלונג שוט שליברפול הייתה צריכה כדי לפצח את הביצורים על הגשר.

השער הזה יכול להתברר כמשמעותי מאוד בהמשך. אליפות לא לוקחים במשחקים האלה, אלא במשחקים נגד הפולהאמים והברייטונים. אם ליברפול תמשיך לא לאבד נקודות במשחקים האלה, תיקו בחוץ מול יריבה ישירה על התואר יכול להתברר בהמשך כתוצאה מצוינת שהייתה שווה שלוש נקודות – האחת שלה והשתיים שמנעה מצ'לסי.

פורסם בקטגוריה debuzzer, כל הרשימות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.