עורו הביתרי"ם!

שתי סיבות מרכזיות גרמו לכך שבית"ר ירושלים התרחקה בעשור החולף מהמסורת והשורשים שלה וגרמה ללא מעט אוהדים ביתרי"ם שורשיים לחוש שהיא מתרחקת מהם והם ממנה.

א. בעלי הבית המפוקפקים שהגיעו, פיזרו מזומנים לכל עבר, הפכו לסוג של קאלט שאנחנו, אוהדי הקבוצה, היינו היחידים שלא נהנו ממנו, ואז נעלמו כלעומת שבאו אל תהומות הנשייה.

ב. הפיכתם של גורמי שוליים קיצוניים ואלימים, פיזית ומילולית, לדומיננטיים ביציעים ובקרב קהילת האוהדים של הקבוצה. אמנם לתקשורת ולשיח הציבורי יש חלק לא מבוטל בהעצמת התופעה, הן ע"י האדרתה לממדים שחרגו מהחלק היחסי של אותם גורמים בקרב הקהל הרחב של אוהדי בית"ר, והן ע"י נתינת במה לאותם גורמים והתעלמות כמעט מוחלטת מכל קול אחר, אבל זה לא משנה את העובדה שתופעות חמורות אכן התרחשו והתדמית של בית"ר ספגה מכה קשה.

בימים אלה ממש נדמה כי בפעם הראשונה ישנו ניסיון רציני, כנה ומשמעותי, לשנות את פני הדברים, לעצור את המהלך שהתגלגל בערך מסוף שנות התשעים ולהחזיר לבית"ר שפיות ניהולית ויסודות ערכיים.

את המהלך הזה מוביל, באומץ וחזון ראויים לציון, איציק קורנפיין – השוער לשעבר שהפך לאחר פרישתו לחלוץ: חלוץ במאבק נגד האלימות והגזענות ביציע הקבוצה. לא מדובר בדבר של מה בכך. המחיר שאיציק כבר שילם כמו שכולם יודעים הוא בשום אופן לא מחיר שאדם הגון שבסה"כ מבקש לנהל מועדון כדורגל אמור לשלם. איציק הוא איש משפחה והוא לא צריך למצוא משטרה מפטרלת מסביב לביתו או מאבטחים מלווים אותו ביציאה ממשחק כדורגל.

אבל איציק, כמו מנהיג אמיתי, מוכן לשלם את המחיר עבורנו, אוהדי קבוצה, ולסבול את הדברים האלה. בקיץ האחרון הוא ביצע שני מהלכים חסרי תקדים בכדורגל הישראלי: הראשון הוא העמדתה של קבוצת צמרת (ואם הדברים ילכו בכיוון שהם נראים כעת לבית"ר תהיה בעונה הבאה קבוצה שתוכל לפחות ןלהתברג בשיפולי הצמרת) ללא עזרה מגורם פרטי חיצוני אלא על בסיס הכנסותיה של הקבוצה בלבד. השני הוא יציאה פומבית למאבק בלתי מתפשר בקבוצת אוהדים קיצונית ואלימה עם מאפיינים של ארגון פשע קטן- משהו שלאף אחד לפניו, לא רק בבית"ר אלא בכלל בכדורגל הישראלי, לא היה אומץ לעשות.

כמו שכתבתי, איציק עושה את המהלכים האלה בשבילנו. בשנים האחרונות התלוננו בצדק על המחוזות אליהן הידרדרה בית"ר וקראנו למועדון להתעשת ולחזור לשורשים האמיתיים שלו. ובכן, העת הזו הגיעה, ומעבר לעובדה שזו בשורה נפלאה לכל אוהד בית"ר זוהי קריאה לתת כתף. לשים יד.

כי איציק לא יכול לבד. איציק יצא למהלכים האלה על סמך אמונה שמאחוריו נמצא הרוב הגדול של אוהדי בית"ר. אלו שלא קיבלו ביטוי בשנים האחרונות ושחלקם הדירו רגליהם מהיציעים כשמאסו בתרבות הקלוקלת שהשתלטה עליהם. כעת עלינו להוכיח לו שהרוב השקט אמנם היה שקט אבל הוא בהחלט היה, ועודנו, הרוב.

כעת זה הזמן לתמוך בבית"ר החדשה שאיציק קורנפיין בונה בכל דרך אפשרית – להגיע למשחקים, לעודד ולתמוך במהלכים של איציק מעל כל במה אפשרית.

ויש עוד משהו – והוא הכי חשוב כרגע:

בסוף השבוע האחרון יצאה לדרך "עמותת האוהדים של בית"ר ירושלים". מדובר בהתארגנות של מספר אוהדים מסורים, אנשי היי-טק ובוגרי אקדמיה שמשותף להם דבר אחד – האהבה לבית"ר והדאגה הכנה לעתידה.

העמותה החדשה חרטה על דגלה את החזון – "לפעול למען יציבותו, חיזוקו והתפתחותו של מועדון בית"ר ירושלים ע"י התבססות על שורשיו הרעיוניים, מורשתו וקהילת אוהדיו תוך היותה גורם חינוכי וקהילתי".

מטרותיה המרכזיות בטווח הקרוב והרחוק הן:
א. לפעול למען איתנותו וצמיחתו של מועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים.
ב. לפעול להנצחת המורשת הספורטיבית והאידיאולוגית של בית"ר ירושלים.
ג. לטפח וליזום פעילויות חינוכיות וקהילתיות בקרב ציבור אוהדי בית"ר ירושלים.
ד. לאגד את ציבור אוהדי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים במסגרת ארגונית ממוסדת ע"פ חוק.
ה. לייצג את קהילת אוהדי בית"ר ירושלים בפני הגורמים הרלוונטים, לרבות ההתאחדות לכדורגל בישראל, מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, עיריית ירושלים, משטרת ישראל ומשרד התרבות והספורט תוך סיוע במאבק בנגע האלימות בספורט בכלל ובכדורגל הישראלי בפרט.

חברות בעמותה עולה 90 ש"ח בחודש כשהמטרה, בברכתו של איציק קורנפיין, היא להיות חלק מקבוצת הניהול של בית"ר ירושלים שמקים בימים אלה קורנפיין כשנציגים מתוכה, שיבחרו בהליך דמוקרטי מבין כל חברי העמותה, ישמשו חברים בהנהלת המועדון. בנוסף יזכו חברי העמותה לשורה של הטבות שבראשם הנחה של 50%(!) ברכישת מנוי לעונה הקרובה ושורת הנחות ברכישת מוצרי הקבוצה.

בתוך שלושה ימים הצטרפו לעמותה למעלה מ- 500 איש! בין המצטרפים גם אוהדי בית"ר מפורסמים כמו אנדי רם, כוכבי עספור שלום מיכאלשווילי (מוטי) וחנן סביון (ניוטון), המוזיקאי שי נובלמן, שחקן העבר האגדי שמעון צ'רנוחה ועו"ד ארצי בן-יעקב. העמותה רשומה כחוק ברשם העמותות ופועלת בפיקוח עו"ד דור ליאונד.

חברים, לא עת לחשות!!

להצטרפות לעמותה לחצו כאן >>

תל-חי

null

פורסם בקטגוריה ימק"א, כל הרשימות, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

10 תגובות בנושא עורו הביתרי"ם!

  1. מאת בני תבורי‏:

    עיצה בחינם: עו"ד דור ליאונד, הינו בעל ידע ונסיון רב בהתארגנויות אוהדים, (אוהד שרוף וידוע של הפועל פ"ת). תקשיבו לו ותצאו נשכרים.

  2. מאת אבישי‏:

    מרגש.

    האמת היא שהתקופה האחרונה ממלאת אותי אופטימיות (זהירה, זהירה, בעסקי הכדורגל – ובוודאי בזה הישראלי – אי אפשר להיות יותר מדי אופטימיים חלילה) לגבי העתיד של הקבוצה שלנו. יש משהו מחמם לב, ואף מלהיב, באופן שבו מצד אחד נבנית בבית"ר קבוצה מאוד סימפטית וירושלמית (שאולי לא תעשה דאבל או אליפות, אבל לפחות תאמין לה), מצד שני רואים את המחויבות של קורנפיין להצלת בית"ר, ומצד שלישי יוזמת האוהדים המבורכת. תחושה שאנחנו בכל זאת, אחרי הכל, מועדון חזק שמסוגל לעמוד גם בשברים ובמכשולים העומדים בדרך. כתבתי פעם שאני, באיזשהו מקום, מייחל ליום שבו נפסיק להיות שבויים בידי האינטרסים של ההון; אולי עכשיו זה מתחיל לקרות. אולי. כמו שאמרתי, אופטימיות זהירה…

  3. מאת דוד מירושלים‏:

    מדוייק.
    נרשמתי כבר לעמותה בשבוע שעבר, אני גם עושה מנוי כמובן.
    לא זוכר שחיכיתי ככה לפתיחת העונה.
    כל הכבוד לקורנפיין, על הכל.

  4. מאת גיל‏:

    מצטרף לכל מילה (אם כי צריך להזהר מלהפוך את איציק לקדוש… החיים תמיד מורכבים יותר).
    ודרך אגב, משעשע/אירוני שדווקא לאחר הסיוט האחרון בטדי בחרת לשים דווקא תמונה מעונת האליפות ההיסטורית בבלומפילד….

  5. גיל,
    איזה סיוט בטדי? אני לא יודע על מה אתה מדבר.. :)
    אתה צודק, לא צריך להפוך את קורנפיין או אף אחד אחר לקדוש, אבל צריך לדעת לפרגן ולתת קרדיט איפה שמגיע.

    באופן כללי לגבי התחושה לקראת העונה הקרובה:
    אני מצטרף לתחושתכם האופטימית. אם אלבארז ופרננדז אכן יהיו בקבוצה בעונה הבאה יהיה לנו בהחלט סגל ששוה צמרת. אולי לא סגל ברמה של התל-אביביות, אבל לדעתי לפחות לא נופל בהרבה מזה שיש למכבי חיפה כעת.
    מה שלא פחות חשוב זה שיש אווירה מאוד חיובית סביב הקבוצה. השחקנים, במיוחד הצעירים, עושה רושם התחברו מצויין לאורי ואני בהחלט רואה איך הוא מוציא מהם את המיטב. לדעתי באווירה שכזו ולאור העדר הציפיות אנחנו יכולים למצוא את עצמנו מופתעים לטובה. וגם אם התוצאות לא יהיו מי יודע מה תמיד יהיה אפשר להנות מקבוצה שמתבססת על שחקני בית ושחקנים צעירים (קראתי באיזה מקום ש- 16 שחקנים מהסגל שיצא למחנה האימונים היו שחקני בית) שזה לא פחות חשוב.

  6. מאת שחר‏:

    לארגונים שנמצאים במשבר קל יותר לעשות שינויים,והשינוי הזה מבורך מאוד,
    ואני מקווה שייתן דחיפה לעוד קבוצות ללכת בדרך זו.
    הלוואי וגם הפועל ילכו בדרך זו.
    באופן כללי ההתנהלות של קורנפיין מאוד יפה ומשדרת כיוון ואופטימיות לקבוצה.

  7. שחר,
    זה מאוד נכון. לדעתי משבר, גם אישי, הוא מעבר לקשיים שהוא מציב גם הזדמנות נהדרת לצמיחה (ואני יודע שזו קלישאה אבל פעמים רבות הדברים הכי פשוטים והכי נכונים בחיים הם קלישאה).

    אגב, איזה הפועל- ת"א?

  8. מאת דוד מירושלים‏:

    איזה עוד הפועל יש?
    הגרוטאה המפורקת מירושלים?
    בד"כ השם 'הפועל' מתכוון להפועל ת"א, להפועל פ"ת פשוט קוראים "פתח תקוה" (כי הרי אין שם עוד קבוצות…), להפועל באר שבע קוראים "באר שבע", כנ"ל לגבי "כפר סבא", "עכו" ו"רמת גן".
    השאר נקראות בשמן המלא (למשל "הפועל חיפה", "הפועל ירושלים" וכדומה).
    אני זוכר שקראתי כתבה בעיתון 'ראשון' זצ"ל על הפועל חיפה (שהייתה אז אלופה), ודובר על כך שהיא לא נחשבת לקבוצה רצינית, והכותרת הייתה משהו כמו "הקבוצה שמשחקת השבוע מול 'הפועל' ובשבוע הבא מול 'חיפה'".

    כמו ש'מכבי' (בכדורגל) מתייחס תמיד למכבי ת"א, לעומת קבוצות מכבי גדולות שנקראות בד"כ בשם העיר ('חיפה', 'נתניה'…).

  9. מאת בני תבורי‏:

    דוד מירושלים,
    אתה ענק! בתחילה שקלתי עלבון על "איזה עוד הפועל יש?" אבל ההסבר לגבי פ"ת פשוט נפלא.

  10. מאת שחר‏:

    כן, הפועל ת"א

סגור לתגובות.