שירת הוובוזלה (12): הובקעה דוקטרינת מוריניו

null

מה שפורטוגל עשתה בטורניר הזה זו עילה לתביעה בבית-הדין הבינלאומי לפשעים נגד הכדורגל. מילא אם אין לך עם מה לשחק אני יכול להבין, בשעת הדחק, סגנון כזה. אבל לשחק ככה כשיש לך שחקנים כמו כריסטיאנו, סימאו, קונטראו ושות'??

פורטוגל מתקשרת לנו אסוציאטיבית עם כדורגל לטיני יצירתי. ההופעה שלה במונדיאל הנוכחי- אפס שערים בשלושה משחקים (המשחק נגד צ. קוריאה לא נחשב) וגישה צינית למשחק- חטאה למסורת הזו.

מצד שני, כשחושבים על מוצאו של המאמן שהפך את הגישה הזו לאומנות יש אולי מקום לתהות האם לאסוציאציה הזו בין פורטוגל לכדורגל התקפי יש אחיזה במציאות?

ספרד ניצחה היום משחק מפתח מבחינתה. עצביה נמתחו כמעט עד הקצה, אבל היא שמרה על אמונה בצדקת הדרך והמשיכה לדבוק בסגנון המשחק שלה באופן כמעט סיזיפי.

בסוף הצדק נעשה בצורה הראוייה ביותר- בניגון ספרדי משובח שחובר ע"י המשוררים הדגולים אנייסטה וצ'אבי ובוצע בידי החזן הנודע דויד וייה.

***

אני מניח שכל מי שצפה אחר-הצהריים במשחק בין פרגוואי ליפן קילל את הרגע שהתחיל לאהוד כדורגל. אבל דווקא המשחקים האלה הם בהרבה מובנים המונדיאל האמיתי. המשחקים שמספקים עבור מדינה קטנה כמו פרגוואי, שספק אם יש לה הרבה מה לחגוג, רגע להתרפק עליו לדורות.

אי אפשר היה להישאר אדיש למראה הבכי של המאמן מרטינו בסיום. מסוג התמונות שנזכור הרבה אחרי שנשכח את תוצאת המשחק וקצת היו חסרות במונדיאל עד כה.

null

פורסם בקטגוריה כל הרשימות, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא שירת הוובוזלה (12): הובקעה דוקטרינת מוריניו

  1. מאת אביאל‏:

    אני לא ממש אוהב את התפיסה הזו של צדק בעינך איציק, מה היה צודק בספרד ? פורטוגל ידעה שאם היא תישחק פתוח מול ספרד היא תחטוף, איך זה צודק מבחינתה ? או מבחינת האוהדים שלה ? למה בכלל צריך להיות כאן עניין של צדק.

    ואפשר לחשוב שהמשחק היה כל כך חד צדדי, פורטוגל בעטה 9 פעמים, היו לה גם שלוש קרונות וכמה בעיטות חופשיות – אל תשווה את הסגל של פורטוגל לספרד, אפילו רונאלדו לא יצליח לבדו מולם.

    וכמובן שהגול היה גם מנבדל, אמנם נבדל גבולי מאוד וסביר בגבולות ההיגיון אבל עדיין נבדל, גם כן משהו שקשור לצדק לא ?

  2. אביאל, השאלה של ניצחון בכל מחיר לעומת דרך היא שאלה פילוסופית ואני מסכים איתך שאין בה טובים ורעים. כאחד שמאמין יותר בדרך, גם על חשבון תוצאה, הניצחון של ספרד היה מוצדק בעיני יותר מאשר אם פורטוגל היתה מנצחת, גם אם השער הובקע מחצי נבדל.
    ואפרופו צדק, פורטוגל עשתה חוסר צדק בעיקר עם עצמה- עם חומר השחקנים שיש לה היא יכלה לשחק הרבה יותר טוב ואולי גם להגיע רחוק יותר בטורניר.

  3. מאת תומר‏:

    אני לא יודע לגבי משחק פתוח או סגור. העובדה שהיא אכן כבשה 0 שערים בשלושה משחקים מראה על כך שהיא שיחקה לא חכם ולא משנה באיזו דרך היא עשתה את זה. אגב, אני משוכנע במאה אחוז שעם מוריניו היא לא הייתה נראית ככה. אולי זה לא היה יפה בעיני "אסטתיקנים" שאוהבים את המשחק של ברצלונה אבל זה בטוח לא היה נגמר ב0 שערים והדחה בשמינית(מקסימום ניצחון בפנדלים).

סגור לתגובות.