שירת הוובוזלה (4): דייגו? פורלאן!

null

בעונה שעברה הייתה לי הזכות לבקר בשני משחקים של אתלטיקו מדריד בויסנטה קלדרון ולחזות מקרוב בדייגו פורלאן. לא לקח לי הרבה זמן להתאהב. פורלאן הוא שילוב נדיר בין יכולת אישית ארגנטינית, מוסר עבודה אנגלי ורוח לחימה כמיטב המסורת האורוגוואית.

מה שהכי אהבתי אצל פורלאן זה הנכונות שלו לקחת את הקבוצה על עצמו בכל מצב. מצרך נדיר בקבוצות מסוגן של אתלטיקו שם לשחקנים, בעיקר כוכבים, נוח להתחבא מאחורי מסורת של כישלונות (בדומה לסיטואציה במכבי ת"א בעשור האחרון).

נכנסתי למונדיאל הזה בלי נבחרת אהודה באופן מובהק (אם כי מי שלחץ עלי קיבל את ארגנטינה כתשובה) כך שהייתי פתוח להצעות. בינתיים, אורוגוואי, היא הראשונה ששבתה את ליבי.

בזכות פורלאן כאמור.

בזכות התכול-לבן היפהפה, כמו שלנו היה עד לא מזמן וזה אולי המקום לקרוא להתאחדות להחזיר את מדי הנבחרת לצבעים המסורתיים שלה.

בזכות לואיז סוארז, שכל מי שראה את הליגה ההולנדית בשתי העונות האחרונות כבר מכיר, ומי שלא- מכיר עכשיו ויכיר טוב יותר בליגת האלופות בעונות הבאות.

ובזכות העובדה שמדובר במדינה קטנה, נטולת משאבים טבעיים יוצאי דופן, שמצליחה לא רע בלא מעט תחומים בזכות הון אנושי משובח ורוח טובה. מה שגורם לי להרהר מה היה קורה אם הקונגרס הציוני היה הולך על ההצעה להקים את מדינת היהודים בפטגוניה (חבל ארץ בדרום-ארגנטינה)…

בעניין ההפסד של ספרד: לא הייתי מתרגש יתרה על המידה. ספרד הייתה טובה ושיחקה את הכדורגל שלה המבוסס על הקונצפט הקטלאני האהוב והמוכר שעיקרו – תנו את הכדור לצ'אבי או אנייסטה ותתפנו למסירה. בטורניר שכזה תקלות מהסוג של אתמול סביר שייקרו ואם כבר, טוב שייקרו במשחק הראשון בשלב המוקדם ולא באחד משלבי הנוק-אאוט.

שוויץ היא נבחרת מאוסה. לא רק שהרסה לנו את חלום המונדיאל (אם כי מן הראוי לציין שתרמנו לכך לא מעט) עכשיו היא מאיימת להרוס אותו גם לשאר העולם.

פורסם בקטגוריה בבל, כל הרשימות, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

5 תגובות בנושא שירת הוובוזלה (4): דייגו? פורלאן!

  1. מאת אוהד‏:

    מסכים בכל מילה על פורלאן
    גם היה שחקן יונייטד, גם דפק אותנו בהארכה בחצי גמר אופ"א שנה שעברה….
    ועדיין חולה על השחקן הזה.

  2. מאת בני תבורי‏:

    נראה כי פורלאן פשוט ממשיך את העונה המופלאה שלו בלי לעצור…כרגע הוא השחקן הכי חד ומפוקס בשעמומונדיאל הזה.

  3. מאת תומר‏:

    ברכה להלל את לואיס סוארז, איזה שחקן ענק. הייתי השנה במשחק של אייאקס ונדהמתי, איזה כוכב.
    ספרד שכחה שכדי לזכות במונדיאל צריך גם לשחק בו, כל הכבוד לשוויץ.

  4. מאת אביאל‏:

    מה בדיוק מאוס בשוויץ ? מה אתה מצפה שהם יעשו ? יתנו לספרד לשים גולים כי אנשים רוצים שספרד תנצח ? יש באמירה הזאת קצת צביעות, לא ? הם שיחקו בהתאם ליכולת שלהם טוב מאוד (תזכור שהם לא הצליחו לנצח את ישראל בארבעת המשחקים האחרונים שלהם ועוד הפסידו גם ללוקסנבורג), עשו הגנה מרשימה (ועוד אחרי שסנדרוס נפצע), יצאו למתפרצות שבקלות היו יכולות להפוך לעוד שער.

    אני מניח שאם מדובר היה בנבחרת מדרום אמריקה, זה היה רומנטי לחלוטין.

  5. אביאל,
    אתה צודק – מה שכתבתי על שוויץ היה ביטוי של תחושה אישית ולא הבעת דעה אובייקטיבית.

סגור לתגובות.