בלוג חי! הכרטיסים האחרונים למונדיאל (וגם ישראל-בולגריה U21)

מכיוון שאני נמצא עכשיו מול המחשב במשרד אני עושה לעצמי שירים ושערים בערב הכדורגל המרתק שיש לנו היום עם משחקי ההכרעה על העלייה למונדיאל והמשחק של הנבחרת הצעירה מול בולגריה במוקדמות אליפות אירופה.

ישראל-בולגריה, דקה 6' (1:0 לישראל – בן סהר)
תמיד יש לי עניין במשחקים של נבחרת ישראל, בכל ענף ובכל גיל, אבל הפעם יש לי גם עניין אישי מיוחד במשחק- עוזר המאמן של הנבחרת הצעירה הוא קובי אלפסי, בן דוד שלי.

פתיחה טובה. בן סהר מקבל מסירה נפלאה מלירון צעירי ומעלה את הנבחרת ל- 1:0.

חבל שאיצטדיון ר"ג ריק.

עמית הורסקי: "מזל שמיכל יודעת בולגרית- מה אתה יודע דני?"
דני נוימן: "כדורגל"
הורסקי: "גם על זה אפשר להתווכח"

צודק.

דקה 24' 2:0 לישראל, (שוב בן סהר).

איזו התקפה! נאתכו במסירת עין עקומה אלה שאראס לאבי ריקן שממרכז לבן סהר שמרשית מקרוב.

מכל הדור הנוכחי של הצעירים של בית"ר אבי ריקן הכי מוצא חן בעיני. יצא לי להתארח אצל קובי באימון של הנבחרת בביקור האחרון שלי בארץ. החלפתי כמה מילים עם ריקן ומאוד התרשמתי מהבחור- מותק של ילד, ראש על הכתפיים וחוצפה חיובית. אם אופי הוא מנבא הצלחה (והוא כן) ריקן יהיה שחקן גדול.

דקה 31' – 3:0 לישראל, עידן וורד

מה שאמרתי על ריקן תקף לדעתי גם על וורד. אבל אותו עדיין לא יצא לפגוש באופן אישי כך שאני מסייג את ההתרשמות.

התחיל מצרים-אלג'יריה

המשחק שהכי מעניין אותי הערב. מלחמת כדורגל לעילא ולעילא!

אחח… כדורגל בערבית! "אליך סולי"!

מחצית בר"ג- 3:0 לישראל.
קצת מביך לראות את הבולגרים, זה מה שנהיה מהאומה שהביאה לעולם את סטויצ'קוב, לצ'קוב והרצל קביליו? הנבחרת שלנו מספקת הפעם תימוכין לתיזה שלי בדבר העליונות הטכנית של הכדורגלן הישראלי.

שנייה… השדר מחרטום משתולל…

אה.. בסדר. הכדור עבר את החצי.

התחיל אוקראינה-יוון.
האמת שפיפ"א היתה צריכה להחליט שמהבית שלנו אף אחת לא עולה למונדיאל. אבל אם כבר מוכרחים אז שיהיה יוון. בשביל נאסוס, ידידי כאח לי, יו"ר חוג האוהדים של ליברפול ביוון שאירח אותי בכבוד מלכים בגמר ליגת האלופות באתונה לפני שנתיים.

איתות מחרטום!!
אללה אללה אללה!!!
הדאף!! הדאף!! הדאף!!
(1:0 לאלג'יר)

דקה 56'- 4:0 ישראל

קונצרט! בן סהר משלים שלושער. או בעצם- שלוסהר.

מחצית בחרטום.
השער של אלג'יר היה חתיכת שער! ענתאר יחייא בוולה מהפינה שמזכיר את ההוא של ואן-באסטן מ- 88'.

דקה 30'- 1:0 יוון.

המגרש בדונייצק די ריק. לנבחרת שלא מסוגלת למלא איצטדיון במשחק המכריע על העלייה למונדיאל לא מגיע להיות שם. מצד שני גם האיצטדיון האולימפי באתונה היה נראה נטוש במוצ"ש. נאסוס מספר שביוון יש ניכור הולך וגובר כלפי הכדורגל המקומי והנבחרת בפרט. מי שמגיע למגרשים זה בעיקר אלה שמחפשים בלגאן, כל השאר רואים בטלווזיה ליברפול-מנצ'סטר.

מוכר לי מאיפשהו.

מחצית: יוון-אוקראינה 0:1, סיום: ישראל-בולגריה 0:4, דקה 60': מצרים-אלג'יריה 1:0

התמונות הכי יפות מחרטום מגיעות מהיציעים, שהם לא באמת יציעים אלא מרפסות ועצים כמו ימק"א בימים הטובים. אנשים מתפללים, מנגנים בעוד… בטח במקום פאיינט-אוף-לאגר שתו שם בהפסקה תה עם נענע. כמו שצריך.

אנחנו והסגידה המטופשת שלנו לתרבות האירופאית.

ואם שאלתם את עצמכם פעם איך אומרים בערבית התקפה מתפרצת: קאונתאר עתאק.

דקה 80', עדיין 1:0 לאלג'יר.
המגרש בחרטום נראה עכשיו כמו במשחק אליפות של בית"ר. רק שבמקום עארסים עם קפוצ'ונים של "לה-פאמילייה" מקיפים את המגרש על הקווים חיילים סודנים.

הסתיים! (1:0- אלג'יריה במונדיאל)
התמונות מחרטום מטורפות! מ-ט-ו-ר-פ-ו-ת! אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה ראיתי דבר כזה.
מגיע לאלג'יר ואני שמח בשבילה (מעניין אם ישראל היתה עולה למונדיאל אם היה איזה אלג'יראי שהיה שמח בשבילנו). דבר ראשון כי זה מונדיאל ראשון שלה מאז 1986. דבר שני כי הם היו צריכים לעלות כבר בשבת אם לא תוספת הזמן האסטרונומית ששמורה בדרך כלל לקבוצה אחרת (מנצ'סטר-יונייטד-כשהיא-צריכה-גול פוטבול קלאב). חוצמזה שהשער של ענתאר יחייא באמת שווה מונדיאל (אני אנסה להעלות אותו בהמשך הערב).

אם לסכם את החוויה אז זה באמת מה שזה היה- חוויה. כדורגל עם צבע, טעם וריח – דם, יזע ודמעות. נכון, זו לא הרמה של אירופה, אבל זה הרבה יותר מרגש.

תבחרו לבד מה הטעם שלכם- סושי או שיפודים על האש חומוצ'יפסלטים חופשי.

הסתיים: יוון-אוקראינה 0:1.
יהיה שמח הערב בטברנה של נאסוס בנאה-סמירני.
זה מזכיר לי את הפעם האחרונה שראיתי את יוון מנצחת משחק מכריע 1:0- גמר יורו 2004. הייתי אז בברצלונה, בחניית ביניים בדרך חזרה מהיורו בפורטוגל, בביקור אצל חבר מהארץ שעשה שם באותו ימים. בין שאר הדברים שהוא עשה שם היתה גם בחורה גרמנייה מקסימה בשם לוטה. כשחזרנו מהפאב שראינו בו את המשחק לוטה שאלה "מי לקח?"

"נבחרת ששיחקה בחולצות לבנות וניצחה 1:0 במשחק מגעיל- את יכולה לחגוג", עניתי.

היא צחקה. הבינה את הדאחקה. מותק, באמת. מעניין איפה היא היום.

נפתח: בוסניה-פורטוגל, סלובניה-רוסיה, צרפת-אירלנד.
אני מחזיק אצבעות לפורטוגל. מכמה סיבות: א. בד"כ הם משחקים כדורגל חיובי ויצירתי. ב. יש לי חיבה לעם החביב מאוד הזה מאז החוויה הנפלאה שהיתה לי שם ביורו 2004. פורטוגל היא שילוב מענג בין סטייל אירופאי לחמימות צפון-אפריקאית. יענו אירופה רק בלי הפוזה. ג. כריסטיאנו רונאלדו. כן, כריטיאנו רונאלדו. מסוג האלה שיכולים לספק רגעי קסם שיגרמו לנו לזכור את המונדיאל הזה עוד הרבה שנים.

סלובניה-רוסיה, ראיתי את הראשון שהיה משחק מצויין. תחת הידינק הרוסים, כזכור מיורו 2008, מציגים כדורגל טכני פשוט מעולה. קיצר, אני בעדם נראה לי. רק שמצד שני אם הם עפים אז אולי הידינק יחפש עבודה באנגליה… היקס? ג'ילט? להשיג לכם את המספר?

צרפת-אירלנד די גמור. אירלנד נושלה מנכסיה מאז שאת הלוחמים האירים החליפו בקבוצות האנגליות פועלים שחורים מאפריקה.

סלובניה-רוסיה 0:1 (דקה 45')
אני לא מצליח בינתיים למצוא לינק שעובד למשחק ממאריבור. בכל מקרה השער הזה אומר שכרגע הסלובנים במונדיאל בשערי חוץ. אני מודה שהרעיון לא מפיל אותי מהכיסא. מצד שני… הידינק פנוי להובלה? אולי בכל זאת..

דקה 33' – 1:0 אירלנד! (רובי קין)
"גמור"- מי זה האהבל הזה שכותב כאן?

55' פורטוגל 1:0
ראול מארלס כובש שער שאמור לסגור את הסיפור (הבוסנים צריכים עכשיו שלושה שערים) ולשלוח את כריסטיאנו ללילה סוער של בילויים במדריד.

אירלנד יושבת על צרפת בפאריז! פייר? אני בשוק. מצד שני אנחנו רואים מתחילת העונה בטדי איזה נזק יכול לגרום מאמן חסר מושג לחבורת שחקנים מוכשרת ככל שתהיה.

דקה 70' בפאריז- עדיין 1:0 אירלנד!
והצבא הירוק ביציע של הסטאד דה-פראנס נשמע עכשיו כמו הקופ עם ה- "Fields of Athenry" שהוא בעצם המקור ל- "Fields of Anfield road".

הסתיים: סלובניה-רוסיה 0:1 – סלובניה במונדיאל.
מגע הקסם של הידינק התפוגג, כנראה שבכל זאת לא לעולם חוסן. חבל. לפחות ארשאבין בהחלט יחסר לי בקיץ הקרוב בדרא"פ.

הסתיים: בוסניה-פורטוגל 1:0 – כריסטיאנו במונדיאל.
אפשר להירגע.

הארכה בפאריז.
השדרים הצרפתים על סף התקף לב אבל אני נהנה מכל רגע בשידור שלהם. בכלל, מהנסיון הקטן הזה שאני עושה הערב אני מבין עד כמה שידור נלהב ו"חי" יכול לעשות משחק. המשחקים שראיתי בערוצים המקומיים היו הכי מלהיבים בלי קשר בכלל למה שקורה על המגרש. אפילו השדר הסלובני (הקשר עם מאריבור חודש לבסוף) הצליח בסוף להדביק אותי בהתלהבות שלו ולגרום לי להתרגש מהעלייה של סלובניה.

שערורייה בפאריז!
שער של גלאס אחרי נגיעת יד ברורה של הנרי ברחבה!

מחצית בהארכה- 1:0 צרפת (בחאווה)
טוב חברים, זו לא היתה סתם נגיעת יד- הנרי פשוט הסיט את הכדור ביד בכדי שלא יצא לקרן. רק חסר שהיה תופס אותו בידיים ונכנס איתו לשער. ליבי ליבי על האירים. בושה שכרטיס למונדיאל יוכרע בצורה כזו. שיתחילו כבר להשתמש בטלוויזיה קיבינימט!

אני לא יודע מה יותר מביך לצרפתים- לחטוף עכשיו שער ולהישאר בבית או לעלות בצורה כזו.

הסתיים 1:0- צרפת במונדיאל.
כשנפוליאון אמר "אל תביאו לי גנרל טוב, תביאו לי גנרל עם מזל" הוא בטח התכוון לרימונד דומנק. טרפאטוני לעומת זאת, שהוא בכלל איטלקי, מצטרף הלילה לרשימה ארוכה בהיסטוריה של קדושים אירים מעונים. שורה תחתונה, חבל שערב נפלא ומרגש של כדורגל מסתיים בצורה כזו שמשאירה טעם מר בפה.

טוב, כבר ממש מאוחר, הצ'יקן קארי מזמן התקרר וקיילש בטח כבר דואגת.. אבל שנייה לפני שאני זז, משהו חשוב:

אני רוצה לנצל את ההזדמנות לאחל לחבר יקר ואחד מעמודי התווך האהובים של הבלוג שלנו- יאיר אלון, גיוס קל ונעים. תשמור על עצמך אחינו!

והנה השער של ענתאר יחייא מאלג'יריה, שלא תגידו שאני לא דואג לכם.. לילה טוב.

פורסם בקטגוריה בבל, כל הרשימות, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

18 תגובות בנושא בלוג חי! הכרטיסים האחרונים למונדיאל (וגם ישראל-בולגריה U21)

  1. מאת פילוסוף רדום‏:

    מה אתה על מסך מפוצל ל 12 ?

  2. סוג של.. שבע חלונות פתוחים.
    נחמד העניין הזה, למרות שאני לא מצליח באמת להתרכז באף אחד מהמשחקים.

  3. מאת יאיר אלון‏:

    קשים חייו של אוהד ליברפול…

  4. מאת בני תבורי‏:

    מה הפלא שאבי ריקן כל כך טוב? הוא היה בהשאלה במלאבס…

  5. בני, כנראה שזה המתכון באמת.. רק חבל שזה לא עובד עם ויסה שנראה כאילו ברגע שהוא שואף לריאות את אוויר ההרים הצלול כיין הוא שוכח לשחק.

  6. איציק, שימוש בטלוויזיה לא היה עוזר – רק זוג משקפיים בשביל השופט.

  7. מאת יאיר אלון‏:

    תודה איצקו :-)

    לבני,
    אני לא חושב שלהאשים את הקוון והשופט במקרה הזה יהיה הוגן. כן רצוי להאשים את מי שמחליטים שעדיין אין לנו צרוך בשימוש באמצעים טכנולוגיים במהלכים מכריעים…

  8. מאת אריגיא‏:

    תמיד הייתי נגד שימוש בטלוויזיה, וגם במקרה הכואב הזה דעתי לא השתנתה.
    אני חושב שמה שהיה פותר טוב יותר את הבעיה הוא השופט הנוסף שאופ"א חושבת לצרף.

    הייתי במשחק של פולהאם נגד רומא, בו נוסה העניין של עוד שני שופטי רחבה, וזה בדיוק היה המיקום שלהם – מימין לשער משהו כמו 3-4 מטרים. אני חושב שזאת הייתה הזווית המושלמת לתפוס את הנוכלות.

    כואב מאוד עבור האירים, אבל אם אנחנו אוהבים כדורגל בגלל שהוא משקף את החיים, אז בחיים שלנו קורה לפעמים שמישהו מרוויח משהו בדבר מרמה ומונע אותו ממה שהיה ראוי לו בצדק.

    עכשיו רק נשאר לקוות שאלג'יריה תנצח את צרפת במונדיאל ותנקום את נקמת הקולוניות.

  9. אריגיא,
    גם אני הייתי עד לא מזמן נגד שימוש בטכנולוגיה עד שהבנתי שבעצם אין לי סיבה טובה לזה וזו סתם שמרנות מיותרת (קצת כמו ההתעקשות שלי להמשיך עדיין להשתמש בוידאו ולא לעבור ל- DVD…)- אשמח לשמוע למה אתה חושב שזה לא רעיון טוב.
    אם יש את החשש שעל כל פאול יעצרו וילכו לבדוק בטלווויזיה אז אפשר להשאיל את השיטה מהטניס או מפוטבול שלכל קבוצה יהיו נגיד שניים או שלושה צ'לנג'ים במשחק בלבד.

  10. מאת יובל‏:

    כואב מאוד על האירים, באמת רציתי שהם יעלו, אבל אין מה לעשות – טעויות כאלה תמיד יהיו. ואני נגד שימוש בטלוויזיה כי אי אפשר להכניס את זה בכל המגרשים, וגם כי זה יגרום לעיכובים בלתי נסבלים במשחק. במקרה הזה זה נראה לנו מובן מאליו, אבל השחקנים ידרשו שימוש במצלמות כמעט בכל הזדמנות. מי שראה את כמות הפעמים שהיה שימוש בעין-הנץ בגביע-דייויס של ישראל נגד רוסיה זוכר כמה עיכובים היו, אבל זה טניס אז מסתדרים.
    הפיתרון הנכון הוא כמו שאמר אריגיא – שופט נוסף על קו השער-קרן. זה היה פותר את התסבוכת כאן ובעוד הרבה מקרים אחרים, מוריד לחץ מהשופטים והקוונים (שבהרבה מאוד מקרים כבר פוחדים להכריע) ומשאיר את הכדורגל שווה לכל הדרגים מבחינת השיפוט.

  11. מאת אריגיא‏:

    ההתנגדות שלי לטלוויזיה היא לא מטעמים פרקטיים כמו משך הזמן וכאלה, אלא ברמה העקרונית: המשחק הזה חשוב לא רק כי הוא מעניין ומפתיע, אלא בגלל היכולת שלו ליצור דרמות "גדולות מהחיים". המשחק בנוי על זה שהוא אומנם מתרחש שעתיים בשבוע, אבל מדברים עליו כל השבוע. טעויות, גם אם כואבות, הן חלק מהמשחק, ואני חושב שכדי לשמר עליו בתור המשחק הפופולרי בעולם, צריך להימנע מטכנולוגיה. כן, אני בעד שיפוט מחמיר וענישה יותר אפקטיבית, אבל לא בטלוויזיה. המשחק הזה משוחק על ידי אנשים, נשפט על ידי אנשים, וככה זה צריך להיות. גם אם אנשים לפעמים טועים (או מרמים). אני בעד לעשות שינויים בתוך גבולות המשחק (כמו שאמרתי, ענישה למשל) והרעיון של עוד שופטים הוא טוב (והוא לא שלי אלא של אופ"א) כי הוא עדיין מסתמך על הגורם האנושי, והרי עדיין יהיו טעויות כי אי אפשר לכסות את הכל כל הזמן. העניין הוא להצליח להפריד את הטעויות בתום לב מאלה שנעשות בידיעה ומרצון לעבור עבירה (לכן מבחינתי כל עבירה מכוונת, קלה כקשה – אדום)

    אני בעד לשפר את המשחק, אבל בתוך הגבולות שלו ולא לשנות את החוקים לגמרי. וטעויות, כמאמר הקלישאה הכואבת, הן חלק מהמשחק.

  12. יובל,
    את עניין העיכובים אפשר למנוע כמו שכתבתי ע"י הגבלת מס' הצ'לנג'ים במשחק. אם יעצרו פעם או פעמיים במשחק וילכו לבדוק בטלוויזיה זה לא יהיה כזה נורא בהשוואה לעול שנגרם למשל לאירים אתמול.

    אריגיא,
    נתת לי (כרגיל) חומר למחשבה. ת'כלס אני מאוד מתחבר לגישה שאתה מייצג כאן- אבל נדמה לי שמכיוון אחר: עם כל הצער והכאב על האירים היה גם משהו מאוד מקסים בדרך השועלית שבה הנרי כייס אותם… במובן מסויים יהיה חבל אם האלמנט הזה יעלם מהמשחק.

  13. מאת משתמש אנונימי (לא מזוהה)‏:

    אולי זה כי אני אוהד בית"ר מקופח… אבל אני לא מצליח לראות את היופי בלהפסיד משחק בגלל שופט.

    לא נראה לי שהמשחק יאבד משהו מהאנושיות שלו אם יצמצמו את הטעיות של השופטים למינימום, אף אחד לא ממש מתעניין בשופט אלא בעיקר בשחקנים.
    יהיה נפלא מבחינתי אם נצליח להגיע למצב שהטעויות של השופטים לא הורסות משחקי כדורגל, הכל יהיה תלוי אך ורק בכדורגל כמו שהתכוונו, ניצול מצבים הגעה למצבים…

    בקיצור קשה לבטא את זה שאתה אפילו לא מבין את הצד השני שרואה איזשהו קסם בטעיות שיפוט איומות…
    אם אפשר לסדר את זה שהצדק יעשה וכל אחד תקבל במקרים המכריעים מה שמגיע לה אז למה לא?!

    לגבי איך זה צריך להיעשות, ישתמשו בזה אך ורק במקרים מכריעים במיוחד של היה שער או לא, פנדל או לא ונבדל שמעמיד שחקן ביתרון ודאי להבקעת שער או לא.
    מבחינת שער אין יותר מדי פעמים ויכוח… פעם במחזור ליגה בערך זה לא כ"כ נורא…
    ובפנדל לכל קבוצה תהיה את הזכות לבקש פנדל ולטעות פעם אחת, כך שלשחקן לא יהיה אינטרס לשקר ולבקש את הערעור אם אין פנדל כי אז במקרה שיהיה ולא ישרקו הוא לא יוכל לערער יותר.
    ההגנה תוכל פשוט לערער על כל פנדל שנשרק נגדה ואם טעתה לא תוכל לערער על הפנדל הבא לזכותה בהתקפה.

  14. מאת אריגיא‏:

    איציק, מבחינתי לא היה בזה שום דבר מקסים. אבל תמיד נמשכת לצד האפל אז אני יודע מאיפה זה מגיע אצלך…

    מבחינתי אין בכלל רצון להאדיר גניבות כאלה, או לטעון שטעויות זה מגניב. בכלל לא. אבל גם החיים לא תמיד מגניבים.

  15. מאת תומר‏:

    אריגיא, חותם על כל מילה.
    יאיר, גיוס קל. שמור על עצמך.

  16. מאת איציק אלפסי‏:

    הצעירה נתנו משחק ענק … נקווה שהם יצליחו לקחת לפחות עוד 4 נקודות ב 2 משחקים הבאים ויאללה לאליפות אירופה …
    אגב המשחק נפל ביום ההזכרה 30 יום של אבא, קובי בא למנחה ערבית ועף למשחק … נראה לי שזה עזר להם …
    עומר הבן של אחותי היה במשחק וקיבל את החולצה של בן סער, ואני לקחתי את הדיגלון של הקבוצה המובסת לאט לאט אני עושה לי אוסף של דיגלונים על הקיר במשרד.

  17. איציק- איזה קטע.. אני קורא את ההודעה תחת השם "איציק אלפסי" ולא זוכר שכתבתי אותה.. עד שהבנתי שזה אתה :) ד"ש חם לכולם ממני!

  18. אני אישית אוהבת שערוריות (-:

סגור לתגובות.