נתנו להם מפתח שבדי בראש!

"וּבְבֹאָהּ, לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ, אָמַר עִם-הַסֵּפֶר, יָשׁוּב מַחֲשַׁבְתּוֹ הָרָעָה אֲשֶׁר-חָשַׁב עַל-הַיְּהוּדִים עַל-רֹאשׁוֹ; וְתָלוּ אֹתוֹ וְאֶת-בָּנָיו, עַל-הָעֵץ" (מגילת אסתר, ט', כ"ה)

אין אירוע ספורט שמרגש אותי יותר מאשר ניצחון של נבחרת ישראל, בכל מפעל ובכל ענף שהוא, אבל הניצחון אתמול של נבחרת הדיוויס בשבדיה ריגש אותי במיוחד. ראשית בגלל שאי אפשר שלא לאהוב את הנבחרת הזו שמורכבת משחקנים, שיש להודות, מוגבלים מאוד בכישרונם אבל מצליחים כל פעם מחדש להתעלות בעזרת רוח מופלאה ולנצח יריבות עדיפות כנגד הסיכויים. אבל הסיבה העיקרית היא, כמובן, האירועים המבישים שהתרחשו מסביב למפגש הדיוויס בין שבדיה לישראל שנערך בסופ"ש האחרון במאלמו.

ההחלטה השבדית לארח את ישראל ללא קהל היתה פשוט בזיונית. לא ניתן בשום אופן לקבל את התירוץ העלוב שמדינה כמו שבדיה לא מסוגלת לארח ולאבטח כיאות משחק טניס, טעון פוליטית ככל שיהיה. הייתי מכבד את השבדים הרבה יותר אם, למשל, היו מארחים את המשחק עם קהל אבל מציינים בדקת דומייה את קורבנות המלחמה האחרונה בעזה או עוטים סרט שחור.

אבל למען האמת לא צריך להיות ממש מופתעים מההלחטה השבדית. כי הרי זוהי בדיוק מדיניות בת-היענה הצפון אירופאית של טמינת הראש בחול והתחמקות מכל התמודדות עם מה שמדיף ממנו ריח של שניות במחלוקת. כאלה הם הצפון אירופאים- תמיד מחפשים את השקט והפאסדה של עניינים כרגיל, רק שלא יפריעו להם להתלבש בהידור וללגום את הקוקטיילים המשובחים שלהם בארמונותיהם המפוארים. את מדיניות ההתעלמות והפאסיביות הזו מתאר היטב סיימון קופר בספר המופת שלו "אייאקס, הולנד והמלחמה" בהקשר של ההתנהלות ההולנדית המבישה (בניגדו לכל מיתוס עליו גדלנו) במהלך מלחה"ע ה- 2. אבל ההולנדים לא היו היחידים. מדיניות זו של התעלמות מרצח העם שמתרחש ממש מתחת לאפם אפיינה את כל עמי אירופה הצפונית למעט דנמרק.

אבל לא רק ההחלטה השבדית לארח אותנו ללא קהל כאילו היינו מוקצים מחמת מיאוס או נושאים נגיף של מחלה נוראית כלשהיא הרתיחה את הדם והמתיקה את תחושת הניצחון- גם ההפגנה האלימה מחוץ לאיצטדיון במאלמו במהלך משחק הזוגות בשבת היא לא משהו שהשבדים יכולים להתהדר בו. אמנם, מן הראוי לציין, ששבדיה אינה מדינה הנגועה באנטישמיות יוצאת דופן וההפגנה במאלמו היתה אירוע מאורגן היטב ע"י האירגונים הפרו-פליסטניים שנכחו בו בעיקר מהגרים מוסלמים. על כן יש להפריד בין אנטישמיות לבין שנאת ישראל שאירופה מוצפת בה כעת ומונעת, כאמור, בעיקר ע"י המהגרים המוסלמים שמציפים כעת את היבשת. אבל העובדה שהשבדים יכלו "לאבטח" הפגנה אלימה שכזו ולא משחק טניס היא מקוממת.

שנאת ישראל הזו שמציפה כאמור את אירופה מטרידה מאוד. היא מטרידה כי הממשלות בייבשת נותנים לה מקום מתוך מחשבה שמדובר במחאה פוליטית לגיטימית. אלא שאין שום דבר לגיטימי בתמיכה בארגוני טרור שעבורם אזרחים הם מטרה לגיטימית. שיתוף הפעולה בין השמאל האירופי לבין אותם פרו-טרוריסטים, כפי שהיה שוב במקרה של ההפגנה במאלמו בשבת, מקומם ומעיד שוב על בלבול היוצרות שהשמאל הרדיקאלי בכל העולם לוקה בו פעמים רבות. בלבול בין הומניזם לבין תמיכה ברודנים וטרוריסטים שידם מגואלות בדם עד זרא.

אלא שאותם מדינות באירופה שנותנות כיום במה לאותם מטיפים במסגדים, מחרחרי החרב ומזרי השטנה ושפיכות הדמים, יישלמו בעצמם את המחיר על מדיניות בת-היענה שלהם בזמן לא רחוק. אמנם פיגועי הטרור בלונדון ומדריד בשנים האחרונות טואטאו מתחת לשטח ולא עוררו את הממשלות האירפאיות לפעול כנגד תשתית השנאה המתרחבת על בסיס יומי בביתם שלהם מתחת לאפם. אבל גל המהגרים המוסלמי שמציף את היבשת באזרחים, שרבים מדי מתוכם במקרה הטוב אינם נאמנים לארצם המארחת ובמקרה הרע עוינים אותה, יעורר אותם במוקדם או במאוחר לפעולה. ובכלל, אין דבר יותר עלוב ולא מוסרי, לטעמי, מאשר כפיות הטובה הזו של המהגרים שזוכים לייחס הוגן (ולמעלה מזה) מהמדינות האירופאיות המבוססות שמכניסות אותם בשעריהן ומציעות להם חיים הרבה יותר טובים מאשר יכלו לחלום עליהם במולדותיהם הנחשלות.

לסיום הבהרה בנימה אישית (כלקח מאירועי העבר…):

אני מניח שהדברים שכתבתי כאן יעוררו תגובות מסורניות אינסטנקטיביות שיאשימו אותי בגזענות. ראשית, אין לי דבר וחצי דבר כנגד מוסלמים. להיפך, יש לי חברים מוסלמים ואני אישית, למעשה, חושב שהאסלם היא דת הומינסטית ופלורליסטית, וודאי הרבה יותר מהנצרות. הבעייה היא, ורוב המוסלמים יסכימו איתי כאן בפה מלא או בינם לבין עצמם, ששוליים רדיקליים לקחו את הדת היפה הזו וניכסו אותה לצורך האג'נדה הפוליטית מחרחרת המדון שלהם.

בנוסף, ייתכן ויהיו כאלה שאולי אפילו ינסו להראות כיצד דברי דלעיל תואמים מניפסטים אנטישמיים נוראיים שציירו בעבר את היהודים כנטע זר בתרבות האירופאית וכמקור כל בעיותיה של אירופה. אלא מי שעיניו בראשו חייב לדייק ולראות את ההבדל:

ראשית, היהודים מעולם לא הטיפו ולא פעלו כנגד אזרחי המדינה בה חיו. להיפך, הם ניסו להשתלב בחברה בצורה הכי קוהרנטית שאפשר ולאמץ את תרבותה ואורח החיים המקובל בה (לא שאני חושב שזה תפקידו או חובתו של מיעוט, אבל זה נושא לדיון אחר). שנית, גם כשביקשו הכרה לאומית היה זה ע"מ להקים מדינה דמוקרטית ליברלית שתכבד את כל אזרחיה ותקבל אותם כשווים (גם אם זה לא צלח במאת האחוזים, זה וודאי צלח הרבה יותר מרעיונות לאומיים "מוסריים" אחרים בהיסטוריה)- לא אחת שתהווה בסיס קדמי של ארגוני טרור.

העולם אינו שחור ולבן- לא תמיד החלש הוא הצודק ולהיפך. לצערי, שוב, באירופה מבלבלים את היוצרות בשם הנארות, ההומניזם והליברליזם ובכך רומסים ברגל גסה בדיוק את הערכים החשובים האלה.

חג שמח :)

כחול-לבן עולה! אמש במאלמו 

פורסם בקטגוריה בבל, יהדות השרירים, כל הרשימות, תרבות הגוף. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

15 תגובות בנושא נתנו להם מפתח שבדי בראש!

  1. מאת פילוסוף רדום‏:

    הבעיה שלנו היא שכל אירופה והעולם מוצפים מוסלמים.
    היום זה מאלמו, מחר זה ברלין,פאריז, ריו דה ז'נרו ואולי אפילו לונדון (אשמח לשמוע את תיאור המצב היום).
    לא נראה שתהליך ההגירה העצום של המוסלמים ממדינות ערב העניות למדינות אירפה העשירות, יפסק או יעצר.
    ואם כן כל מה שנשאר הוא להעביר את המסר לכל המוסלמים – הגעתם למדינת תרבות – תרצו להשאר – תפדל – יש פה חוקים ואתם צריכים להתיישר לפיהם.

    הבעיה תחמיר כאשר הם יהיו הרוב ויקבעו את החוקים (נשיא צרפת יורה למתאבק צרפתי שלא לעלות למזרן מול נציג ישראלי), ואז לא ברור לאן נגיע…

  2. פ"ר, מסכים לחלוטין. שאלת לגבי לונדון- ביקרת לאחרונה בשכם או רמאללה? להסתובב היום בלונדון מרגיש בערך אותו דבר.

  3. מאת שחר‏:

    לצערי התופעה של החרמת מדינת ישראל בכל מיני צורות ושטחים רק תלך ותגדל,עקב ההשפעה הגדלה של ההאסלמיסטים הקיצוניים במסגדים בארופה,ועליית כוחו של האיסלם תוך כדי חבירה לכוחות שמאל קיצוני וימין אנטישמי שמבצעים דה-לגטמציה לקיומה של מדינת ישראל.
    אנחנו בבעיה גדולה מאוד.

  4. מאת RS‏:

    אם אתה לא רוצה שאנטישמיות תסווה את פניה,

    תצא מהשטחים הכבושים, ואז תחשוף את פניה ברבים.

  5. מאת old timer‏:

    Itzik

    I agree both with you and with RS. I have one comment as to the history of Europe and the Jews. While I'm sure that there were dutch that were more than happy to collabortae with the Nazis, I would generally give the duitch people the benefit of the doubt since harboring Jews was punishable by death. The Swede, however, could not enjoy that doubt since Sweden was not occupied by the Nazis. Still with the exception of few very kind people, Sweden as a state was unwiling to take Jews in.

    Sweden by the way does have a very strong antisemitic core of lutheranian christianity. It goes beyond just avioding the world's troubles.

    I don't think that there is anything politically incorrect in saying that while Islam is not a violent religion, the political culture of islamic states is more violent than its current western counterparts. There is not a single Islamic democracy and this is clearly not a coincidence. This by the way applies to non-extreme Islamic states as well such as Egypt, Jordan Morocco and Saudi Arabia. Extremism is not the reason. It cuts deeper than that.

    And we need to leave the territories not to expose the antisemites but to make sure that we do not become a state with a muselm majority. I hope we are not too late.

  6. מאת Calvin‏:

    מסכים עם כל מילה.

  7. מאת שבי כהן‏:

    איציק,

    אף אחד לא יכול להאשים אותך בגזענות על הדברים שאמרת. אין יותר נכונים מהם והגיע הזמן לשים את הדברים בגלוי על השולחן.

    אירופה בבעיה קשה וכמו שאמרת, היא בעיקר מתכחשת לה. קראתי שבדנמרק התחזית היא שבשנת 2025 יהיה רוב מוסלמי! זה מטורף. בהולנד יש בערך מיליון מוסלמים על 8-9 מיליון תושבים. בצרפת זה בטח הרבה יותר והתיאור שלך על לונדון מראה את אותה תמונה. אין ספק שברוב אירופה הצפונית-מערבית התמונה דומה.

    אתה יודע מה התחזית האפוקליפטית שלי? באיזשהו שלב אירופה תתעורר, עוד 20 עוד 30 עוד 40 שנה (כבר רואים ניצנים של תנועות ימין קיצוניות שמרימות ראש בגלוי וזוכות לתמיכה גדולה). ואז נחזור לאירופה של אמצע המאה ה-20. עם כל המשתמע מכך. וזה יגמר רע. לא לנו. אנחנו כבר היינו בסרט הזה. למוסלמים של אירופה.

  8. מאת מתן‏:

    RS, אין דבר כזה שטחים כבושים. אמר פעם ז'בו ע"ה "עם אינו יכול להיות כובש במולדתו".

    שבי, שואה למוסלמים לא תהיה מ-2 סיבות. 1, התקשורת העולמית מפותחת מאוד, ואף אחד לא יוכל לטמון ראשו בחול כמו בשנות ה-30, ולא לצאת נגד שואה כזאת. 2, המוסלמים הם עם כוחני, ועם חזק (בניגוד ליהודי אירופה של שנות ה-30). אם מישהו באחת ממדינות אירופה יעז לעשות שואה למוסלמים הוא יקבל התנגדות חזקה מאוד. התנגדות אלימה מצד המוסלמים המקומיים, ובעיקר התנגדות אלימה משאר המוסלמים והמדינות המוסלמיות בעולם.

  9. מאת שבי כהן‏:

    מתן,

    בוא נדבר עוד 40 שנה (אם לא נעבור עד אז לעולם שכולו טוב) :-)

    ההיסטוריה חזקה יותר מכל נבואה.

    לגבי הנימוקים שהבאת: 1. גם בשנות ה-30 וה-40 התקשורת הייתה מפותחת יותר משנות ה-20, אז מה זה שינה? בכל רגע נתון יש דברים חדשים ומתקדמים יותר ממה שהיה רגע לפני. התקשורת ועוצמתה מנעה את מלחמת עיראק? את מלחמת הבלקנים? את מלחמת עזה? יש מציאות ויש מציאות מדומה.
    2. מה זה סותר? ברור שתהיה התנגדות חזקה יותר. כבר עכשיו הכוחנות הזו מובילה למה שאיציק תיאר בפוסט שלו. אני טוען שיגיע הרגע שיחליטו לעשות לכוחנות הזו סוף, בכל מחיר. גם הם יבינו שזו "מלחמה על הבית". התוצאות האנושיות לא חייבות להיות אותן תוצאות אבל ההשפעה תהיה דמוגראפית במובהק, סוג של נדידת עמים.

  10. מאת גיא אלון‏:

    לראייתי יש כאן עניין של אבולוציה של הדת.
    ההיסטוריה מראה שכל דת גדולה עוברת, במהלך התפתחותה והבשלתה, שלב "אלים" כלשהו שבה היא מנסה לכפות את עצמה על סביבתה.
    ההבדל הוא שבימי קדם הסביבה היתה הסביבה הנקודתית, ובימינו הכל גלובלי.
    היהדות, בהיותה הדת המונותאיסטית הקדומה מכולם, פחות נתקלה בבעיה הזו, ובנוסף אין עדויות נרחבות לשלב זה – בעיקר מכיוון שבהעדר הטכנולוגיה והאמצעים – כל מלחמות היהדות היו מקומיות ובאמצעים מוגבלים. חלקן מתוארות בתנ"ך.
    הנצרות – כאן ההיסטוריה מתארת בצורה נרחבת את תקופת ימי הביניים, מסעות הצלב והאינקוויזציה. הנצרות בשלב כלשהו הבשילה התבגרה ועברה למסיונריות פחות אלימה.
    האיסלאם, שהיא הדת הגדולה השלישית והמאוחרת ביותר, נמצא בימים אלה בתקופה זו. יש לקוות שהתקופה הזו תעבור לפני שהם ישמידו את האנושות מכיוון שבימינו, בניגוד להיסטוריה, תנועות פנאטיות יכולות להשיג אמצעי השמדה המונית וזה הפחד הגדול.

    בעיה נוספת באבולוציה הזו, שבני מתייחס אליה בעקיפין, היא שאחרי השלב האלים מגיע, בשלב כלשהו, שלב ש"סובלנות יתר" ו"הכנעה" שגם היהדות וגם הנצרות עוברים ועברו.
    אגב – כמובן, כל מה שאני כותב כאן זו דעה אישית שלי, ולא מבוסס מדעית/היסטורית.

  11. מאת old timer‏:

    מתן:

    לגישתה של מדינת ישראל מדובר בשטחים כבושים. העמדה של מדינת ישראל גם במישור הבינלאומי וגם בבתי המשפט בארץ הוא הוא שהשטחים נתונים במצב של Belligerent Occupation, מצב של כיבוש צבאי אשר לפי המשפט הבינלאומי הוא מצב זמני עד לחזרתו של הריבון לאיזור. ישראל מעולם לא טענה שהיא הריבון בשטחים. אם היא היתה הריבון היא היתה מחילה את החוקים שלה על השטחים (כמו שעשתה בירושלים ורמת הגולן). היא לא עשתה את זה.

    חשוב מכך, בסקר מקיף שערכתי שכלל מספר גדול דיו של רגבי אדמה על מנת להיות מדגם מייצג התברר שלרגבי האדמה כלל לא אכפת מי שולט עליהם. מה שקובע אם שטח הוא שטח כבוש או לא זה בראש וראשונה אם התושבים בשטח מכירים בלגיטימיות של מי ששולט עליהם. אני חושב שרובם המכריע (שזו דרך עדינה להגיד כולם) של הפלסטינים אינם מכירים בלגיטימיות של שלטון ישראלי באיזור מגוריהם ומכאן הכיבוש.

    אבל הבעיה הגדולה ביותר היא שלאלו שמתעקשים להאחז באותם חלקי מולדת יש כוח פוליטי מספיק גדול למנוע את היציאה שלנו משם. על הדרך הם משמידים את המדינה היהודית והדמוקרטית.

  12. מאת שחר‏:

    RS –
    אני בעד להחזיר את הגדה המערבית לפלשתינאים, אתמול לא מחר,בגלל דומותנו המוסרית כלפי עצמנו. אבל השליטה שלנו בגדה משמשת כסות לשינאת היהודי ,ושלילת קיומה של מדינת ישראל ,כאשר ניסוג הם ימצאו סיבה אחרת לשלול את קיומנו כאן.

  13. מאת בני תבורי‏:

    אני מאוד מאוד שמח על הניצחון של הנבחרת ובייחוד על זה של הראל לוי שחטף בשנים האחרונות חוסר פירגון מכל עבר וממש לא בצדק.
    בהתפרעויות במאלמו, כבכל אירוע דומה באירופה, היה מספר המוסלמים בקרב המתפרעים קטן ביותר. מרביתם היו ניאו נאצים ואנארכיסטים של השמאל הקיצוני שמתעבים את המוסלמים מאלף סיבות שאינן קשורות בכלל ליהודים או לנבחרת ישראל. את אותם חבר'ה אפשר לראות בכל רחבי אירופה בהפגנות נגד הגלובליזציה, ארה"ב, נשק גרעיני, נאט"ו, אימפריאליזם וכל מה שיכול לספק קצת אקשן. המשטרה שם, למרות הביקורת שנשמעה אצלנו, עבדה דווקא בשכל. נתנו להם להתפרק קצת על כמה צ'קלקות וניידת, וכולם הלכו הביתה מאושרים.

  14. מאת פילוסוף רדום‏:

    ot -ממליץ לך (אם לא עשית כן ) לקרוא את הספר אין גבול של ספי רחלבסקי.

  15. מאת RS‏:

    לשחר:

    אני מוכן להשתתף בניסוי.

סגור לתגובות.