ציפורה נפש

תודה, ציפי

תודה שעוררת מחדש את התקווה,
שהוצאת רבים כל-כך מהאדישות

תודה שהראית שאפשר להתעלות מעל הציניות,
מפלטם הקר והחשוך של המיואשים

תודה שלא התביישת להזיל דמעה, לדבר מהלב ואל הלב,
שהוכחת שרגש הוא עוצמה, לא חולשה

תודה שיש לך את האומץ, הסבלנות, אורך-הרוח והנחישות,
ששיקמת את כבודם האבוד של המילים "אמונה", "דרך", "חלום"

מה שלא יהיה הלילה הזה הוא ניצחון גדול שלך, ציפי
האישה, המנהיגה, הדרך.

פורסם בקטגוריה כל הרשימות, נשמת כל חי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

18 תגובות בנושא ציפורה נפש

  1. מאת שבי כהן‏:

    איציק מאוהב???

    ברצינות (אני מקבל את הרצינות שלך בעניין, תרשה לי להיות טיפה ציני/ריאלי):

    1. עוד ניצחון הספינר/אסטרטג ראובן אדלר. טביעות אצבעותיו מרוחות על הקמפיין הנשי שלה לכל אורכו.

    2. נדמה לי שקוראים ליצחון כזה "ניצחון פירוס", לא? (לביבי יש 65 בכיס אלא אם ציפי תכניס את ליברמן עם העבודה ומרצ, או לחילופין היא תתפייס ותשלם לשס ואגודה הרבה כסף).

    3. מי שהציל את העור שלה היו בערך שמונה מנדטים שעברו אליה מעבודה-מרצ. זה צובע בצבע מסוים מאד את מפלגת מחנה הפליטים שהיא עומדת בראשה (לא שזה רע. סתם נקודה למחשבה).

    4. אם לא רוצים בחירות תוך שנה – רק ממשלת אחדות: קדימה-ליכוד-עבודה. אין מנוס. זה לא ריאלי אבל מה החלופה?

  2. מאת פילוסוף רדום‏:

    אלפסי!

    אני יכול רק לנחש שרוחות השינוי של אובמה סובבו לך קצת את הראש.

    אולי אתה קצת רחוק מדי בשביל להבין שליבני היא כיסוי יפה לאריזה רקובה מאוד. רקובה יותר מכל האריזות האחרות, וגרוע יותר מזה, אריזה כזאת שתמכור את כל ערכיה (אם בכלל קיימים) וכל האידיאולגיה שלה ( מהי ??) אך ורק בכדי להנות ממנעמי השלטון.

    מפלגת קדימה היא אסופה של מושחתים (בראון) ואנסים (רמון) וסתם כלומינקים (כל השאר אבל כדוגמא – הנגבי, אפללו) שחברו להם ביחד עם בעלי הממון בכדי לעשות להם במדינת ישראל כבשלהם – מספיק אם אזכיר לך את הנמרצות והיעילות הרבה שפעלו בקדימה (ח"כ יורם מרציאנו שנבחר בכדי ליצג את תושבי השכונות של דרום ת"א – אפרופו) בכדי להחזיר החקיקה !!! את השלטים לנתיבי איילון, בניגוד לכל הגיון בטיחותי, או סביבתי, מפני שזה היה רצון בעלי הממון ששולטים בה.

    מפלגה זו תייצג את האינטרסים הצרים של בעלי ההון שעשו כל שביכולתם דרך תקשורת ההמונים ששוטפת לכולם את המוח, בכדי שהיא תעמוד בראשות הממשלה, ובכך תמשיך את ההתדרדרות הבלתי נגמרת של מדינת התוהו ובוהו.

    לשמחתחך, לא תסבול מזה בעתיד הקרוב.

  3. שבי,
    לא מתבייש לומר, מאוהב בה. לא רומנטית, אבל בהחלט אוהב את האדם שהיא.
    1. הציניות הזו מוגזמת. להיפך, הדיבור מהסביבה של אדלר ושות' היא שציפי לא היתה "ממושמעת" ודי עשתה מה שהיא רוצה בקמפיין הזה.
    2. ניצחון הפירוס הוא של נתניהו לא של ציפי. אם ביבי הולך לממשלת ש"ס-ליברמן הוא כורה לעצמו את הקבר הפוליטי. לציפי בכל מקרה צפוי עתיד מזהיר אם רק תמשיך באותה דרך שהחלה בה בקמפיין הנוכחי. אם זה יקרה אז שעתה היפה עוד תגיע ובגדול.
    3. קדימה היא מפלגת מרכז-שמאל. ציפי לבני לא הסתירה את זה במסרים שלה בקמפיין. הבעייה צריכה להיות של אנשים כמו צחי הנגבי, שעם כל ההערכה שלי אליו, אני מסכים שהנוכחות שלו בקדימה לא קוהרנטית.
    אם כבר, אז מי שהציל את מי זה ציפי לבני את השמאל. בלעדיה ספק אם היתה לתפיסת העולם של המחנה הזה ייצוג בכלל בכנסת הבאה.
    4. מסכים. ממשלת מרכז- קדימה-ליכוד-עבודה עם רוטציה בין ציפי לביבי בתפקיד רוה"מ. בלי ליברמן ובלי ש"ס. זו החלופה הטובה ביותר גם עבור לבני וגם עבור נתניהו. מן הראוי שכל אחד מהם יוותר לשני על שנתיים בתפקיד ויקבל בתמורה ממשלה שאפשר לעשות איתה משהו. כל ממשלה עם ליברמן וש"ס תהיה משותקת ומסונדלת. וכמו שאמרת, במקרה כזה אפשר להתחיל את קמפיין הבחירות הבא כבר עכשיו.

    פ"ר.
    אני רחוק מאוד מלהתלהב מתופעת אובמה אבל זה דיון אחר.
    לגבי שאר הדברים שלך. א. תחזור בך ממה שכתבת על חיים רמון. ב. "תמכור את כל ערכיה בשביל מנעמי השלטון"?? איך אתה יכול להגיד דבר כזה על מי שוויתרה פעמיים על הזדמנות להיות רוה"מ (לאולמרט- אחרי התמוטטות שרון. וכשהלכה לבחירות האלה).
    שוב. יש גבול לציניות. באמת.
    אי אפשר לראות הכל שחור. ציפי לבני לא משולמת אבל גם אני ואתה לא. זה לא מצדיק את זה שייכנו אותנו "כיסוי יפה לאריזה רקובה".
    הגישה הזו בדיוק היא הסיבה שהשמאל הישראלי הצדקני והמתנשא בראשות מרץ קיבל אתמול (שוב) בעיטה בתחת.

  4. מאת פילוסוף רדום‏:

    אם לש"ס היה אינטרס מובהק להכנב לממשלת ליבני, לא היו לנו בכלל בחירות, והיינו עכשיו בממשלת קדימה/ש"ס/עבודה, הטעות היתה שלהם בתמיכת נתניהו שהביא להם סקרים ושניהם ביחד הסתנוורו מהם.

    נבצר ממני לראות מהי "הדרך" אשר אתה כ"כ מוצא במפלגת מרכז שזזה ימינה או שמאלה לפי מצב הרוח הלאומי.
    האם זוהי מפלגה קפיטלסטית או סוציאליסטית ? האם תתמוך בנשואים אזרחיים או שנקבל קצבאות נוספות לש"ס? שום דבר מהשאלות המהותיות שהיו צריכות לעמוד למבחן הציבור לא מקבל תשובה ברורה. הכל אמורפי ומושתת על "רוח חדשה" "תקוה לשינוי" שהם סיסמאות ריקות מתוכן.
    רבות ההוכחות שאוכל להביא בכדי להוכיח את הטיעון שלי – אתן לך אחת – ליברמן הוא שמאל מרכז ??? ברור שלא, אם כן מדוע היה האיש הראשון שנפגשה איתו מרת ליבני שלך היום בבוקר ?
    ואלפסי – ב"כיסוי יפה לאריזה רקובה" החמאתי לליבני,שבעיני היא אכן אריזה יפה – בעלת שיעור קומה וערכים וסטנדרטים סבירים ומעלה – לאריזה שהיא מפלגת בעלי האינטרסים המתקראת קדימה.

  5. לציפי לבני יש דרך מאוד ברורה ותשובה מסודרת לכל אחד מהנושאים שהעלית. אם עקבת אחרי קמפיין הבחירות שלה יכולת לקבל תשובות לשאלות שלך. כרגע הוא הסתיים ואני מותש מדי מכדי להתחיל אותו מחדש..

    לא אוהב את "הלבני שלך" ואני מניח שאני אקבל את זה כאן הרבה בזמן הקרוב.
    לבני היא לא שלי. תמכתי בה במרץ ובחפץ לב כי חשבתי שהיא המועמדת הראוייה ביותר. הן בהשוואה לשאר המתמודדים והן בפני עצמה. אבל, זה לא אומר שאני אסכים עם כל מה שהיא תעשה מכאן ואילך ואני בטח לא הולך להצדיק אוטומטית כל מהלך שלה. רוצה לומר- לא תמכתי בה בשביל שתקים ממשלה עם ליברמן, מבחינתי עדיך שתלך לאופוזיציה. עם ליברמן לא ניתן יהיה לקדם את התהליך המדיני שהיא ואנחנו מעוניינים בו.
    מצד שני, ברור שלאור המציאות הפוליטית החדשה מי שרוצה להקים ממשלה בראשותו יצטרך את תמיכתו של ליברמן ואני יכול להבין את ההגיון שעומד מאחורי המהלך.

  6. מאת פילוסוף רדום‏:

    לצורך העמקת הטיעון אומר לך שביבי לדוגמא לא ילך עם מר"צ / חד"ש, שזה בדיוק מקביל למה שלבני עושה. התשובות שנתנה ליבני היו תשובות יועציה שנתנות לפירוש בכל דרך שרק תרצה, בדיוק כמו ההליכה עם ליברמן – שאתה יכול למצוא לה צידוק למרות שהיא מייצגת את השמאל/ מרכז.

  7. מאת שבי כהן‏:

    איציק ידידי,

    לגבי הערתך בעניין ה"לבני שלך" וההערות שאתה הולך לקבל (לדבריך): גם כשאני לא מסכים לדעתך בעניינה, אני בהחלט מעריך ומכבד את הדרך והתמיכה שהפגנת. בניגוד לאחרים (גם אני ביניהם) שרק ידעו להגיד למה לא, אתה ידעת להגיד למה כן (עם נימוקים, משכנעים יותר או פחות, זה לא חשוב), והנחישות הזו בהחלט ראויה להערכה וכבוד.

    אז מאחד שלא תמך בלבני בשום שלב, ממני לא תשמע את מה שאתה מחכה לשמוע מהאחרים. אל תתנצל ותרגיש טוב ובטוח, ובעיקר גאה, בדרך שלך.

  8. פ"ר.
    סליחה על הבוטות- אתה מעייף עם הקטע של היועצים, תחליף תקליט.
    ביב היה הולך עם מר"צ או חד"ש אם היו להם 15 מנדטים. האבא של האבא של ההולך כמו שאומר אוחנה :)

    שבי.
    ריגשת אותי מאוד. תודה חבר

  9. מאת פילוסוף רדום‏:

    אני שמח שאתה מבקש ממני להחליף תקליט – אני מעדיף תקליטים הרבה יותר מכל המדיות החדשות שמסתובבות בעולם…
    אני לא מרגיש שהיית בוטה (אולי אני הייתי ועל כך סליחה), דברי נאמרו מתוך סלידה עמוקה מהפוליטיקה של היועצים, שחדרה לשורות כל המפלגות, ומי שניצח את 3 המערכות (לפחות) האחרונות היו יועצים בשכר אסטרונומי, דבר שמוכיח שוב שהמהות הפכה להיות חשובה פחות מהסיסמא.

    ביבי לא היה הולך עם מר"צ כי דרכה מנוגדת לדרך שלו, לא נוכל להגיע למסקנה בנושא מכיוון שזה לא יקרה אבל כעובדה – זה גם מעולם לא קרה…
    מכיוון שקהל הבוחרים של ליבני רק טוען שליבני טובה מביבי (יכול להיות שזה נכון), ומצפה שביבי לא יהיה רוה"מ מבחינתם כל דרך להשגת המטרה היא לגיטימית, גם הליכה עם ליברמן או ש"ס.
    איך מתיישבת הליכה עם ליברמן עם מפלגת השמאל מרכז???

    לסיכום דברי אומר שאולי ליבני היא המנהיגה הטובה ביותר המצויה כרגע (למרות שלא בחרתי בה) אך המפלגה שהיא עומדת בראשותה מייצגת את דרך ניצול ההזדמנויות, ומאנשים כאלה היא מורכבת, ולכן בחירה בה היתה טעות היסטורית שתוביל לחוסר יציבות שילטונית, דבר שימשיך לדרדר את מדינתנתו הקטנה השרויה גם כך בתוהו ובוהו.
    וקישור למאמר של יוסי שריד בנושא:
    https://cafe.themarker.com/view.php?t=881006

  10. גם אני מתגעגע, לקסטות אבל :)
    תודה על הלינק למאמר של יוסי שריד- תמיד תענוג לקרוא אותו.

    קדימה היא מפלגה בעייתית. נכון
    לא הסתרתי את זה גם לפני הבחירות
    צריך לזכור שהיא קמה בחטא ע"י מחטף של אריאל שרון שרצה לנטרל את תלותו במרכז הליכוד אחרי פארסת משאל ההתנתקות.
    אבל..
    לקדימה יש עכשיו מנהיגה שאחרי ההישג הגדול בבחירות אף אחד לא יוכל לערער עכשיו על מנהיגותה בתוך המפלגה.
    למעשה, אם ציפי לבני לא הייתה יו"ר המפלגה הזו יש לי ספק אמיתי אם הייתה מקבלת אפילו חצי ממס' המנדטים שקיבלה.
    אחרי שתורכב הממשלה, איתה או בלעדיה, ציפי לבני תצטרך להשקיע לא מעט מאמצים בשביל ליצוק תוכן אידאולוגי ופרסונלי לתוך המפלגה הזו בצלמה ובדמותה.
    כולי תקווה שרוחמה אברהם, אפללו, מופז וכל החבר'ה האלה ייתאדו מהרשימה הבאה שקדימה תרכיב. במיוחד האחרון שהוא פשוט חצוף וחייב הרבה ללבני על התייחסותה האצילית כלפיו. אם הוא היה נבחר בפריימריז אני אפילו לא בטוח שקדימה היתה עוברת את אחוז החסימה.
    כמו שכותב הבוקר רינו צרור:
    "גם אם בנימין נתניהו יהיה ראש ממשלה, ציפי לבני ניצחה. ונתניהו הפסיד. גם אם נתניהו ישכיל לבנות קואליציה, בזכות רוב מצביעים לגוש הימין, לבני ניצחה. ציפי לבני, לא קדימה, ניצחה את מערכת הבחירות. לבני בלבד. לבני הראש, לבני האישה, לבני הכנות, השחרור, לוק לבני, קמפיין לבני, ויותר מכל, פריחת הדובדבן בשבועיים האחרונים.
    לבני עפה מבמה לבמה בסוף הקמפיין, רוקדת, מסחררת, מדברת בכל מקום, חוצה קווים, שרה, מוחאת כף אל כף בחוסר קצב משווע, והצליחה לגעת בציבור כפי שלא עשה איש לפניה. "
    https://www.nrg.co.il/online/1/ART1/852/264.html?hp=0&loc=202&tmp=4382

    בעניין יועצי התדמית אני רוצה לצטט, שוב, הפעם דברים שכותב הבוקר עופר שלח:

    "בניגוד לתדמית שניסו להדביק לה, לבני הייתה המועמד הכי עצמאי והכי פחות ממושטר בבחירות האלה. היא החליטה שאת הצ'אנס היחיד שלה תמצה, לא כי זה מה שאמרו הסקרים, אלא כי זה מה שהיא רצתה, כי זה מה שהרגש שלה אמר שנכון לעשות."
    https://www.nrg.co.il/online/1/ART1/852/282.html?hp=0&loc=204&tmp=5661
    דברים ברוח דומה כותבים גם בן כספית, רביב דרוקר ורבים אחרים ש"ציניותם אמנותם".

  11. מאת פילוסוף רדום‏:

    אתן לך לקרוא את תגובתך שוב בשביל לומר לך – הוכחת את טענתי.
    רצית ליבני – קיבלת אפללו. מכרו לך את התקווה, ואתה כ"כ רצית שזה יהיה נכון והלכת וקנית. כמה פעמים כבר עשו לנו את זה ???
    אין ספק שכאוהדים של אותה קבוצה (באנגליה) אנחנו כנראה אופטימיים חסרי תקנה ובטח ובטח שמאמינים ברומנטיקה של החיים, אבל אני מצטער לומר לך, שבעוד שעל מגרש הכדורגל הכל יותר אמיתי, בפוליטיקה אני התעוררתי משנתי הערבה והפסקתי להאמין בסיסמאות.

    אני מאוד מקווה בליבי שאתה צודק ואני טועה, אך לצערי אני מאמין שתקוותינו המשותפות, שליבני תבנה פה משהו אחר, יתבדו במהרה, והרפש השרוי בכל פינה במפלגה הזו יעלה על גדותיו.
    לא סתם ליבני היתה הפנים של קדימה – היא היחידה שהציבור מאמין לה במפלגה הזו.

  12. מאת matipool‏:

    איציק הטוב והרומנטי ללא תקנה ( וגם קצת התמים משהו ) – הלוואי עלי האמונה , הרגש , ההתלהבות וההליכה אחרי שלך .
    קצת קשה לי להבין מאיפה הבאת את האמונה הזו בציפי ( או בכל פוליטקאי אחר שיש על המפה של ארצנו הקטנטונת ) .
    יכול להיות שמדרום אנגליה רואים את הדברים אחרת .
    אני רואה ציניות , ספינים , מנהלי קמפיינים , מושחתים , ריקבון .
    האמת – די מפחיד אותי לחשוב עליה כעל ראש ממשלה שתצטרך להחליט במצבים קריטיים . הדעות עליה מאנשים שעבדו איתה בצמוד לאורך הקריירה הפוליטית שלה לא מרשימות . "הנבחרת המהוללת" שלה עוד יותר עושה לי רע ( אהלן רוחמה – למי הוויסקי ? ) .
    מצחיק שבימים האחרונים התחולל סחף של התארגנות נשים לטובתה . זו שלאורך כל תפקידיה לא עשתה כלום למען נשים .
    להערכתי , לאחר ספירת קולות החיילים , יהיה תיקו בין הליכוד לקדימה .
    ברור שהכי טוב לישראל זו ממשלת ליכוד – קדימה – עבודה שתהיה מספיק חזקה ואמיצה לעשות מהלכים היסטוריים ולשנות את שיטת הבחירות כך שתאפשר להקים ממשלות חזקות ולאורך זמן . העניין הוא שזה לא יקרה ( גם משיקולי אגו ושכרון חושים ) .
    סביר להניח שתקום ממשלה ימנית בראשות ביבי שתחושק מימין ותבודד אותנו עד שלאובמה ולהילרי זה יימאס . סביר להניח שעוד שנתיים שוב נשים פתקים בקלפי ולאדלר / ארד / פינקלשטיין / מינה צמח תהיה שוב עבודה .
    אין תקווה . אין עתיד למשהו טוב ושונה כאן .

  13. מאת אביאל‏:

    איציק עם כל הכבוד, מה זה אומר בדיוק "אם ביבי הולך לממשלת ש"ס-ליברמן הוא כורה לעצמו את הקבר הפוליטי" וכמובן עם כל מפלגות הימין שכוללות 65 חברי כנסת, זה שלפי דעתך זה לא טוב לא אומר כלום, העם אמר את דברו, העם רוצה ממשלה ימנית ואני מניח שזה מה שיהיה, כי לבני לא תרצה לשבת בממשלה מתחת לביבי וכל עוד יש לביבי 65 חכ"ים ימנים ועוד 13 של העבודה בצד על כל מקרה הוא לא ימהר לעשות ממשלת חילופים, העם הלך הפעם ימינה, תקבל את זה כמו שזה צריך להיות.

  14. מאת בני תבורי‏:

    חברים,
    למרות שאני צריך לשבת עכשיו וללקק את פצעי (מרצ…) אני בכל זאת רוצה לומר משהו:
    ציפי ליבני בהחלט ניצחה את הבחירות האלה. אולי היא לא תהיה ראש ממשלה, אולי כן, ברוטציה, אבל היא ניצחה ללא ספק. רק לפני כמה שבועות הפער בינה לבין ביבי היה כמעט דו ספרתי.
    המפלגה שליבני מייצגת היא באמת אסופה של חנטרישים לכל דבר ועניין. לא בא לי בכלל לחזור על השמות. מצד שני, אין לי ספק שליבני הולכת להיות עובדה מוצקה בפוליטיקה הישראלית להרבה שנים בראש מפלגה זו או אחרת, בהרכב אנושי זה או אחר. קדימה בהרכב הנוכחי משולה בעיני לקבוצה שאיכשהו שרדה בליגה בזכות כוכב(ת) על. ההמשך יהיה אופרה אחרת לגמרי.

    matipool
    פוליטיקה היא אמנות האפשרי. כלומר, האמנות של להגיע למטרה בדרכים אפשריות תוך ראייה נכונה והבנת המציאות המורכבת. היכולת לזהות את מה שאפשרי לעומת מה שלא אפשרי, ולהתנהל בהתאם.
    לא כל הפוליטיקאים מושחתים ולהאשים פוליטיקאי בציניות, זה כמו להאשים נחש על כך שהוא מכיש. נחש לא מכיש מרוע, זה פשוט טבע הדברים. פוליטיקאי אינו מושחת מטבעו, (למרות שיש הרבה כאלה, יותר מידי) זו הדרך להתנהל בפוליטיקה. מה שנתפס אצלך כציניות על פי ערכיך, ראוי ונכון בהתנהלות פוליטית, כי אין דרך אחרת. גם הבחירות שלנו אינן נקיות מציניות ורשעות. גם אנחנו, הבוחרים, לא קדושים.
    הקטע האחרון בדבריך מקובל עלי לחלוטין. אני אפילו מייחל לו. גוש הימין זכה לרוב משמעותי והייתי מאוד רוצה לראות ממשלה ימנית בישראל שמנסה לשרוד ולקיים אפילו אחוז בודד ממשנתה המדינית – כלכלית – חברתית. לדעתי הגיע הזמן שבו הימין הישראלי וביבי בראשו צריך לעמוד מול המציאות ולהתמודד, לא רק לבוא בדיעבד ולהגיד אמרתי לכם, אצלי זה לא היה קורה. להתמודד, לתת פתרונות, לעמוד למבחן יומיומי, להתעמת עם צרכים שונים במציאות משתנה. אני מת לראות איך ליברמן מזיז את הגבול מערבה מואדי ערה, איך ביבי פותר את בעיות הכלכלה בלי להגדיל את מספר העניים, איך פתאום מפסיקים לעוף קסאמים מעזה וגלעד שליט חוזר הביתה. ממשלה כזו לא תשרוד כמובן ותתרסק ותרוץ לבחירות תוך שנה שנה וחצי מקסימום. אז יישמעו זמירות חדשות.

  15. מאת דוד מירושלים‏:

    איציק יקירי, אתה כותב "האישה המנהיגה הדרך" אישה היא כן, מנהיגה אולי, אבל דרך, איזו דרך בדיוק?
    באיזו דרך תוליך לבני את עתניאל שנלר המתנחל ואת חיים רמון עבריין המין מההסתדרות?

    הקמפיינרים של לבני עשו בחוכמה בכך שיצרו דימוי כאילו רצות לכנסת 30 "לבניות" בתוך קדימה, ולא מפלגה עם ח"כים כמו רוחמה בלילה ומאיר שטרית.

  16. מאת פילוסוף רדום‏:

    בני תבורי!
    לצערי אם תשאל 50% ממצביעי קדימה הם לא יתנו לך משנה מסודרת שמנמקת את הצבעתם.
    יתנו לך דברים אמורפים כמו – מגיע לה לנסות, יותר טוב מביבי, ועוד ססמאות.
    הסיבה העיקרית שהיא ניצחה היא כי ידעו לשווק אותה כמו שצריך (ואיני אומר שליבני אינה מתאימה או מתאימה פחות) הפרסומאים ידעו ללחוץ לכל המתלבטים בדיוק על הנקודות החלשות שלהם (הפחד מביבי – שלא ברור ממה הוא נובע) ועל השאיפות שלהם (אישה בראשות הממשלה – אנחנו כאילו מדינה נורמלית), וידעו לעשות את זה בתזמון מדויק שיביא לסחף.

    שים לב איפה קיבלה את מירב כוחה – בת"א – שם טרנד הוא מושג בסיסי בחיי התושבים, בדיוק כמו בית הקפה שהופך להיות טרנדי ושבוע אח"כ נזנח, בדיוק כמו מפלגת הגימלאים שקיבלה 8 מנדטים בבחירות הקודמות (ושוב עיקר כוחם היה בת"א) ועכשיו נגוזו מהמפה.

  17. מאת old timer‏:

    פילוסוף:

    אתה רוצה אידיאולוגיה אז הנה.

    הנחות העבודה של השמאל פשטו את הרגל היות שאין עם מי לדבר.

    הנחות העבודה של הימין פשטו את הרגל היות שחלום ארץ ישראל השלמה הינו במציאות סייוט של מדינה אחת בין הים לירדן עם רוב ערבי. כשזה קורה – כל מה שהערבים צריכים לבקש זה זכות בחירה ונגמר העניין.

    הסיכוי היחידי של המדינה לשרוד כמדינה יהודית ודמוקרטית הוא ביציאה מהשטחים באופן חד צדדי. זה קורע, זה כואב, זה עלול להוביל למלחמת אזרחים (אני מקווה שלא) אבל – זה הסיכוי היחיד.

    מדהים אותי שאין לאף אחד בארץ ביצים כדי להגיד את זה. זה לא ימין ולא שמאל – הדיכוטומיה הזו מתה מזמן.

  18. OT.
    למה אף אחד? אני דווקא מכיר מישהו שאמר את זה ממש כאן כבר בתחילת מערכת הבחירות..

    "אחרי הצבא חל סוג של מהפך בתפיסת עולמי הפוליטית. האינתיפאדה השנייה, שדווקא סימנה שבירה ימינה בחברה הישראלית, גרמה לי לבחון מחדש את יחסינו עם "בני-דודינו". התובנה הלא ממש מסובכת שהגעתי אליה היתה שמכיוון שאף צד לא הולך לשום מקום הפטרון היחיד הוא שני מדינות לשני עמים. לא מתוך שלום, כי ברור לי כעת שמעולם הפלסטינים לא היו מעוניינים בשלום איתנו, אלא מתוך אינטרס אסטרטגי של מדינת ישראלי להיפרד מהערבים ע"מ לשמר את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לכן הפכתי תומך נלהב של ההפרדה חד-צדדית. שני גדות לירדן הפך עבורי לשני צדדים לגדר."
    https://geshemalfasi.com/archives/169

סגור לתגובות.