'לה פם אינספרסיון'

על סף היישורת האחרונה זה הזמן לסכם את הדיון שערכנו כאן בחודש וחצי האחרון בעניין הבחירות ולהתייחס למס' נקודות מרכזיות שהועלו ע"י החברים:

רשימה. אני לא מת על הרשימה של קדימה. יש בה אנשים ראויים יותר ופחות. ממש כמו ברשימות של הליכוד והעבודה. לצערי במציאות הנוכחית של הפוליטיקה הישראלית קשה מאוד למצוא שלושים אנשים ראויים לאייש איתם את המקומות הראיליים של אחת המפלגות הגדולות. למה זה קרה? הרבה באשמתנו.

אמר פעם מי שאמר שעם ראוי למנהיגיו. לפני שאנחנו צועקים "מושחתים" כדי שנסתכל טוב על עצמנו במראה ונשאל- מי מאיתנו לא גונב ברמזור? לא מארגן סיכומים ושחזורים, שליפות ושליפים למבחן באוניברסיטה? מעלים עין כשהחבר במכולת השכונתית לא רושם בקופה את הלחם והחלב שקנינו? האנשים בפוליטיקה צמחו מתוכנו, הם אני ואתם, אם אנחנו רוצים לשנות את זה אנחנו צריכים לקום ולעשות מעשה. להתחיל בדברים הקטנים, ומי מאיתנו שיש לו את הכישורים הנדרשים אז גם ללכת לפוליטיקה ממש. כך, רק כך, נוכל לדחוק את כל אותם "מושחתים" מהכסאות שעליהם הם לא ראויים לשבת.

אבל בינתיים אנחנו צריכים לבחור בין גרוע יותר לגרוע פחות. וגרוע פחות זה קדימה ולו רק בגלל האישה שעומדת בראשה. בתוך מסך הערפל אפשר למצוא מישהי שפיה וליבה שווים. מישהי שלא דבק רבב גם בימים הכי אפלים של מרכז הליכוד. מישהי שהיתה יו"ר רשות החברות הממשלתית- אתם יודעים כמה ג'ובים אפשר לחלק שם?!

ובשורה התחתונה- המפלגה שתזכה במס' המנדטים הרב ביותר בבחירות תרכיב את הממשלה הבאה. וזה אומר- הצבעת ליכוד- קיבלת ביבי. הצבעת קדימה- קיבלת ציפי. ועכשיו שכל אחד יעשה את הבחירה לפי מיטב שיקול דעתו ומצפונו.

"לבני תחלק את ירושלים". יכול להיות. אבל לפני שמי שצועק את זה מימין קופץ ומשתולל תרשו לי לשאול אותו- מתי בפעם האחרונה ביקרת במזרח-ירושלים? חמור מזה, מתי בפעם האחרונה ביקרת בכלל בירושלים? עם כל הצניעות, תתקשו למצוא מישהו שירושלים קרובה לליבו יותר מכותב שורות אלה. ובכל זאת, במחשבה צלולה- האם אני רואה במזרח ירושלים חלק מהעיר שאני אוהב עד כאב? עם יד הלב- התשובה היא כנראה לא. אני לא אומר שצריך לחלק את ירושלים, אבל אני גם לא אומר אוטומטית לא. לדבר אפשר. תמיד. על הכל. אם הצד השני באמת רוצה בשלום וחיים משותפים לצידנו המח היהודי ימצא פתרון יצירתי גם לסוגיית ירושלים.

האמת? ירושלים זו לא הסוגייה. הסוגייה האמיתית היא מדינה פלסטינית. המצב כיום הוא אבסורדי. מדינה פלסטינית היא כבר לא אינטרס פלסטיני, היא לחלוטין אינטרס ישראלי. למעשה, הפתרון של שני מדינות הוא הסיכוי היחיד לשמור על מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית. בלי מדינה פלסטינית בקרוב יהיה בין הירדן לים רב ערבי ויקוץ הקץ על המפעל הציוני (כן אני יודע, יש כאלה שהרעיון הזה דווקא מוצא חן עינהם. "פוסט-ציונים" וכאלה.. אבל אני מניח שגם הם לא היו רוצים לחיות תחת שלטון הפת"ח במקרה הטוב והחמאס במקרה הרע והיותר סביר).

ציפי לבני לא תכריז ש"דין נצרים כדין תל-אביב" ואח"כ תפנה את כל גוש קטיף. היא המועמדת היחידה שאומרת את האמת הבעייתית, הקשה לעיכול, בצורה הכי ברורה שיש. הפיתרון שהיא מציעה הוא הפתרון היחידי שכל בר דעת שחושב על העניין בצורה קרה ושקולה יגיע אליו.

אישה. יותר ויותר אני מתאהב ברעיון שתהיה לנו רוה"מ אישה. במציאות הפסיכית של המזה"ת נדמה שהדבר היחיד שיכול להשאיר אותנו שפויים הוא איזשהו מגע נשי אנושי וחם. אחרי כל הגנרלים והפסבדו-גנרלים אישה תעשה למדינת ישראל רק טוב. אישה שתביא חשיבה שונה, יצירתית, מחוץ לקופסה. 'לה פם אינספרסיון' (la femme inspiration) קוראים לזה בצרפתית. השראה נשית בתרגום חופשי.

לכו להצביע! הכי חשוב. רבאק, אל תישארו בבית. אל תשחקו אותה מגניבים, שזה לא מעניין אותכם.. לא באנו לעולם הזה בשביל להעביר ת'זמן להתמסטל ולחפש זיון. כולם מחפשים משמעות היום. אז לא צריך ליסוע עד להודו בשביל למצוא משמעות. אפשר למצוא אחת גם בפתח-תקווה. אנחנו נותנים את המשמעות לחיים שלנו. במעשים שלנו, בערכים שלנו. תצאו, תעשו, תגלו מעורבות ואכפתיות. תשנו את המציאות סביבכם, עבורכם ועבור הדורות שיבואו אחריכם. זה מה שיהפוך את החיים שלכם למשמעותיים. לא צ'אקרות.

אז תצביעו. זה המינימום שבמינימום.

בחירות נעימות.

פורסם בקטגוריה כל הרשימות, נשמת כל חי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

11 תגובות בנושא 'לה פם אינספרסיון'

  1. מאת אביאל‏:

    מצטער מאוד איציק, אבל אתה מאוד לא צודק כאן, לבני מינתה מינויים פוליטיים כמו כולם במרכז הליכוד, אני אישית יודע על 2 כאלה של אנשים שאני אישית מכיר ואשר הודיעו בפניי שהם היו בתפקידם (במשרד המשפטים) בזכות קשרים ולא יכולות ואם זה מה שאני יודע אז זה בהחלט קצה הקרחון.

    בקשר לירושלים, הייתי במזרח העיר והצד המזרחי של ירושלים חשוב לי בדיוק כמו המערבי, זה מתחיל במזרח וימשיך ויתפשט, בדיוק כמו שלפני 20 שנים איש לא העלה בדעתו לוותר על ירושלים, היום זה כבר שגרתי אצל השמאל וזה ימשיך ויתפשט הלאה והלאה.

    לבני היא אחת שמשנה את עצמה בהתאם למצב, אין פה אידיאולוגיה, היא יודעת ליצור לעצמה תדמית, אבל היא בעיקר מתנשאת כלפי אחרים, לא מקשיבה יותר מדי ומרוכזת בעצמה, בנוסף מספיק היה לראות אותה כשרת חוץ בימים אלו ולהבין שאין לה יותר מדי יכולות.

  2. מאת שבי כהן‏:

    איציק,

    אתייחס לנקודות שהעלית:

    רשימה: צר לי. אתה מפשט נורא את העניין. הרשימה היא פקטור מאד משמעותי, גם בבחירות כאלה שהן מאד מאד צמודות. אם השיטה אצלנו הייתה נשיאותית כמו באמריקה, הייתי אומר ניחא, יש מנהיג והרשימה פחות רלוונטית. אבל אתה יודע מצוין שחייבים להסתכל על הרשימה. גם הרשימה של הליכוד וגם הרשימה של קדימה הן בושה לכולנו, מי יותר ומי פחות. הלוואי והייתי צריך לבחור בין ביבי לבין ציפי. זה לא כך.

    ירושלים: אין לי מושג על מה מתווכחים בכלל. ירושלים מחולקת דה-פאקטו ועזוב את כל המתחסדים עם סיסמאות ה"סלע קיומנו" וכו'. אף בר דעת לא רוצה לשלוט על 30 אלף פליטי שועאפאט, או על 20 אלף פליטי אל-עזריה. ההיסטוריה הוכיחה שהיא חזקה מכל הכוחות הלאומנים. ירושלים תחולק גם דה-יורה. השאלה תוך כמה שנים. זה יקרה בוודאי ב 20-30 השנים הקרובות. מדובר על תהליך בלתי נמנע.

    אישה: גם אתה נופל לבור הזה? מה הקשר אישה? לא מתאים לך להיאחז בקש. אם היא מוכשרת – תפאדל. לא קשור עניין המין כאן.

    הצבעה: מקבל כל מילה. לא חשוב מה תצביעו, העיקר שתצביעו למישהו ולא פתק לבן, כי זה בדיוק כמו שלא תבואו לקלפי. זה קול פסול בכל מקרה. מי שרוצה לשים פתק לבן עדיף לו לשבת בבית. את הפתק הלבן לא סופרים.

    שיהיה לכולנו יום בחירות מוצלח!

  3. מאת תומר‏:

    אביאל-תסביר לי מה בדיוק משרת את האינטרסים של ישראל בהחזקה ריבונית על תושבי שועפט ואבו דיס?
    מבחינתי את הבחירות האלה הפסדנו כבר מזמן. אם ליברמן מגיע ל20 מנדטים(או 15 לצורך העניין) אז באמת שאני כבר מתקשה למצוא את מקומי פה. מיום ליום הופכים פה ליותר מיליטנטים ויותר קיצוניים ולא נראה שזה הולך להיגמר והכי נורא זה שאלה שמזהירים מהסיפור הזה מתויגים כסהרורים, אין שום בעיה לאתר החדשות המוביל במדינה לפרסם מאמר שגורס ששמאלנות היא בעיה נפשית גנטית.
    אני יודע שיכול מאוד להיות שליברמן הוא דמגוג שלא בהכרח מתכוון או יממש את מה שהוא מצהיר עליו אבל עצם זה שאנשים הולכים אחריו בגלל מה שהוא מצהיר עליו זו הבעיה מבחינתי.
    *גילוי נאות-אני מצביע למרצ

  4. מאת אביאל‏:

    תומר – אין כאן שום עניין של אינטרנס, יש כאן עניין של אידיאולוגיה, ישבנו 2000 שנה בגלות בשביל להגיע לכאן ומה ? להחזיר את מה שמיליוני אנשים התפללו אליו במשך אלפי שנים ? מצטער שאני נשמע קצת מוזר, אבל ככה אני חושב, יש סיבה שאנחנו כאן וירושלים זאת לא עיר ככל הערים, אני בתור יהודי/ישראלי לא מוכן לחלק אותה.

    אם נתחיל לחשוב על אינטרסים, מוטב שכולנו נעבור לגור בארה"ב, שמה יהיה הרבה יותר נוח, שקט והאינטרסים שלנו יממושו.

  5. איציק, אני מסכים עם רוב הדברים שציינת. ציפי לבני הכי פחות גרועה. למרות שזה מצב לא אידיאלי זה הכי טוב שישראל יכולה להרשות לעצמה. שני הכישלונרים שהיו בתפקיד כבר מיצו ונמאסו.

    אגב – אתה מצביע?

  6. מאת תומר‏:

    אביאל-תסלח לי אבל להגיד "לא מוכן" ו"לא בשביל זה ישבנו בגלות" נשמע לי קצת ילדותי ומנותק מהמציאות. במציאות הקיימת יש צד שני ויש בעיה דמוגרפית והאינטרס שאני מדבר עליו הוא נטו כדי לקדם את המדינה הזו ולהוביל אותה קדימה מהדשדוש שהיא נמצאת בו מאז מלחמת ששת הימים. הפשע,החינוך,הפערים החברתיים,הביטחון והתהליך המדיני שזורים זה בזה ואם לא נמצא פיתרון(איזשהו פיתרון) אנחנו פשוט לא נתקיים פה ואנשים ימשיכו לעזוב לארה"ב ובצדק,הגיוני מאוד שאדם יחפש את הנוחות והשקט. ציונות היא לא רק לשמור על ארץ ישראל שלמה(לדעתי היא בכלל לא כזו) ולהתיישב בארץ ישראל,היא נועדה גם כדי להיות בית טוב ומפרה לעם היהודי.אני לא חושב שתחלוק עלי שכרגע אנחנו לא ממשים את המטרה הזו.

  7. מאת יובל‏:

    תומר – אתה אומר לאביאל "ציונות היא לא רק לשמור על ארץ ישראל שלמה(לדעתי היא בכלל לא כזו) ולהתיישב בארץ ישראל,היא נועדה גם כדי להיות בית טוב ומפרה לעם היהודי",
    אבל האמת היא שציונות היא בכלל לא לשמור על ארץ ישראל השלמה. לא צריך לטעון שזו חלק מהמהות, כי זו אפילו לא טיפה ממנה. היא אך ורק להיות בית טוב ומפרה לעם היהודי, זה מה של ההוגים הציוניים טענו, כולל האגף הימני בציונות הדתית של לפני קום המדינה.
    (ברור שאני מסכים איתך, אני רק מחדד את הנקודה)

    אביאל – מחנה הפליטים שועפת הוא לא ירושלים, עזריה היא לא ירושלים, דחיית אל-באריד היא לא ירושלים וא-ראם היא לא ירושלים, רגל ישראלית לא דרכה שם כבר הרבה זמן, ואין שום סיבה שאותם אנשים ייחשבו לתושבי ירושלים. מה זה נותן לנו?
    זה לא אומר שצריך לוותר על כל נקודה בירושלים בה גרים ערבים, וברור שצריך למצוא פיתרון יצירתי לאזור האגן הקדוש (שהוא היחיד שחשוב לנו במזרח ירושלים), וברור שבכל הסדר שיהיה הר הצופים חייב להיות בטוח ולא להישאר כמובלעת בעייתית, אבל זה בהחלט אומר שצריך לדבר ויש על מה לדבר. זה גם אינטרס שלנו.

  8. מאת תומר‏:

    יובל-אני שמח שאתה מסכים איתי וחידוד הנקודה הזו היה במקום. אבל עזבו אתכם פוליטיקה לרגע,אני היום ראיתי אחד השערים הנדירים שנכבשו במגרש כדורגל בארץ. אלירן עטר כבש במספרת נדירה מול נתניה ולא נותר לנו אלא לעמוד ולמחוא כפיים לשער באמת מדהים. אל תפספסו.

  9. מאת יובל‏:

    תומר – לא רק בארץ. כשצריך לפרגן, מפרגנים – זה אחד השערים הגדולים שראיתי, בטח לא פחות מהמספרת של רונאלדיניו בברצלונה לפני שתי עונות, מול ואלנסיה אם אני לא טועה (אבל ייתכן שכן), שנדב יעקובי הגדיר כאחד השערים הגדולים אי פעם מבחינה אישית.

  10. מאת תומר‏:

    יובל-יכול להיות שאתה צודק אבל עדיין לא ראיתי את השער מצולם,במגרש זה היה נראה שעטר פשוט עף באוויר אז אני רוצה לבדוק בהילוך חוזר כמה מזה דמיינתי וכמה היה אמיתי…
    איציק-אני מקווה שהיית במשחק בפורטסמות:)

  11. מאת יובל‏:

    בדיוק דיברתי עם איציק בטלפון כשהיה את התקציר עכשיו ב"ראשון בשער", וכן – אלירן עטר עף באוויר. וכמו שאמרתי לאיציק, מה שמוכיח שהשער הזה היה ענק בקנה מידה יוצא דופן זה ששטראובר אפילו לא צעק על המגינים שלו. אפילו הוא היה בהלם מוחלט.

סגור לתגובות.