תחנה אחרונה (התנצלות)

אני רוצה לפתוח את הרשימה הנוכחית בהתנצלות בפני מישהו שאני מאוד אוהב- איציק קרונפיין. במסגרת מס' דיונים שהתנהלו כאן ובבלוג האח "אופסייד סטורי" טענתי לאחרונה כי איציק נעדר את התכונות הדרושות להוביל את המערכת הסבוכה שנקראת בית"ר ירושלים, במיוחד בעת הנוכחית. טענתי הועלתה על רקע מה שנראה היה כהתנהלות הרכה משהו של איציק מול גורמים שונים בקבוצה (הקומץ, ארקדי) שסברתי שצריך לנקוט מולם ביתר תקיפות והחלטיות. איציק, כך התרשמתי, פשוט בחור "טוב מדי" ונעדר את הכישורים המנהיגותיים לצאת כנגד הזרם גם במחיר אישי. אני מודה שטעיתי.

הפרטים המדהימים (אם משהו עוד יכול להדהים בבית"ר ירושלים) שנחשפים על נסיון הסחיטה של העבריין/עו"ד (תמיד סברתי שהשניים הולכים ביחד) דניאל אזוגי מגלים לנו שאיציק הציל, פאר-אקסלאנס, את בית"ר מהידרדרות למחשכי העולם התחתון (בהנחה שהיא עדיין לא שם). כשהוא לא חייב כלום לאף אחד וכשהדבר הכי רציונלי לעשות הוא לקום ולשים את המפתחות, איציק שם עצמו בחזית מול איומים של גורמים מפוקפקים (במקרה הטוב) בכדי להציל את (מה שנשאר) משמו הטוב של המועדון. מעבר לכך, ניתן להניח שבסירובו לשתף פעולה עם אותם גורמים ובהחלטתו לחשוף את דבר נסיון הסחיטה הוא הדף לעת עתה מהלך שהיה יכול להוביל להתרסקותה הכלכלית של בית"ר והיה מעמיד בצל (כבד עוד יותר) את עתיד המועדון.

אין לי אלא תודה והערכה עצומה לאיציק על המחיר האישי היקר שהוא מוכן לשלם בימים אלה בכדי שהקבוצה תמשיך להתקיים. ברור לי כעת מעבר לכל ספק שאיציק לא רק שניחן בתכונות הנחוצות לעמוד בראש המועדון אלא שהוא פחות או יותר היחיד שיכול כרגע להציל את מה שעוד נשאר ממנו (עם כל האהבה שלי למשה דדש). בתבונה, תחכום ותעוזה הגן (לעת עתה) איציק על בית"ר ירושלים, בדיוק כמו שעשה במשך למעלה מעשור כשעמד בשערה של הקבוצה.

האירוע ההזוי/מפחיד שאיציק דיווח עליו היום הוא חוליה נוספת בשרשרת בלתי נגמרת שהיא התנהלותו של ארקדי גידמאק כבעלי בית"ר ירושלים. מה שעשה איציק, חיפוש קטן בגוגל, טוב היה עושה מי שמכר בזמנו את בית"ר לארקדי ומגלה בידיים של מי בדיוק הוא מפקיד את עתיד המועדון. ארקדי גידמאק, בנוסף להיותו איש הזוי ומגלומן, מעולם לא בחל באמצעים בכדי להשיג את מטרותיו וזה כולל קשירת קשרים עם אנשים מפוקפקים כאלה ואחרים. אין להתפלא, על כן, שהגיע גם היום בו אותם אנשים מנסים לרכוש לעצמם דריסת רגל בבית"ר.

דניאל אזוגי מצטרף למשלחת שהגיעה מצרפת "לבדוק את מצב המועדון", לסוכן המכירות ההולנדי שהגיע על תקן יועץ והפך פתאום למאמן, לפנסיונר הארגנטיני שהפך "למנג'ר" ולקצין המשטרה בדימוס שהפך בן לילה ליו"ר מועדון כדורגל. המכנה המשותף לכולם הוא אחד- לא היה להם דבר וחצי דבר עם הכישורים הנדרשים למלא את התפקיד אותו הגיעו למלא במועדון. כל סגולתם היתה היכולת להחניף לארקדי גידמאק, להונות אותו ולעשות סיבוב על הקופה שלו.

בית"ר ירושלים, כמו שאמר איציק, נמצאת כעת בסכנה קיומית ממש כשהיא מופקדת בידיו של איש הזוי שמהלכיו בלתי צפויים וקשריו מפוקפקים. אותו איש לא יהסס להשתמש בבית"ר לצרכיו האישיים כמו שעשה עם כל נכס אחר, אנושי או חומרי, שהחזיק בו בעבר. כשנכון לעכשיו זה אומר, אולי, לחמוק באמצעותו ממלתעות העולם התחתון.

היום בו האיש הזה יעלם מנוף המועדון שלנו לא יכול להגיע מוקדם מדי ויהיה המחיר המקצועי שנידרש לשלם כבד ככל שיהיה.

פורסם בקטגוריה ימק"א, כל הרשימות, נשמת כל חי, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

14 תגובות בנושא תחנה אחרונה (התנצלות)

  1. מאת דוד מירושלים‏:

    טקסט נכון ומדוייק.
    גם אני חייב לו התנצלות, אמרתי שלדעתי הוא לא סמל (מסיבות מטופשות אני מודה), ועכשיו, כמו בזמנים בו היה שוערינו, הוא מגן לבדו על הקבוצה למרות שלל הטיפשים שסביבו.

  2. מאת שבי כהן‏:

    לגבי איציק: אני שמח שעברת לצד הנכון. מודה ועוזב וגו'.

    לגבי דדש: אני מפחד מתביעות דיבה נגדי ונגד הבלוג לכן לא אשתמש בכל ארסנל המילים שיש לי כדי להגיד את מה שאני חושב על רודף הפרסום הזה, על האיש שדרדר את בית"ר לידיו של כונס נכסים, על האיש שהחריב את מחלקת הנוער שלנו, על האיש שמחפש את טובתו האישית באיצטלה של "באתי להציל את ביתר" כל פעם מחדש.

  3. מאת גיל - בוסטון‏:

    אין לי אלא להצטרף להתנצלות. גם אני חששתי שלאיציק אין את עמוד השדרה הנדרש בכדי לעמוד בראש המערכת הסבוכה של בית"ר. היום הוא הוכיח לי עד כמה גדולה הייתה טעותי.
    דבריו במסיבת העיתונאים היו דוגמה ומופת לניהול נכון, לאומץ לב אישי וציבורי ולקיחת אחריות. התנהגותו הייתה סמל ל"הדר הבית"רי" – והוכחה כי לא צריך לגדול עם "סמל המנורה בין השיניים" בכדי להיות עם נשמה של בית"ר.
    אז.. סליחה.
    ביחס לדדש… מצטרף לכל מילה של שבי.

  4. פינגבאק: אופסייד סטורי » ארכיון » יש שוער בשער

  5. מאת יובל‏:

    לאיציק קורנפיין אכן הייתה תדמית של אדם נחמד מדי, אבל הוא הוכיח שהוא נחמד עד שזה מגיע למשפחה שלו – והוא חלק חשוב מהמשפחה.
    כתבתי על זה גם כן עכשיו.

  6. מאת RS‏:

    כל הכבוד לקורנפיין. באמת באמת.

    יש לי תחושה שבית"ר חייבת בשיא המהירות לגייס את כל מי שאכפת לו ולנסות למצוא רוכש, אחרת הולכים לגמור אותה.

    אם דבר כזה יקרה – אפשר לסגור את כל הליגה הישראלית.

    ואני שואל, למה אין לנו מנגנון שלא מאפשר לפושעים בפוטנציה (או שלא בפוטנציה) לרכוש קבוצות? למה ללמוד מהליגה האנגלית רק את הדברים הרעים?

    אני לא אוהד של בית"ר, אבל מי שלא מבין מה זו בית"ר לליגה הישראלית לא מבין כדורגל ישראלי – בכלל.

  7. מאת אילן‏:

    השאלה היא מפני מי מגן קורנפיין על בית"ר – מפני נוכל שמנסה לרוקן את הקופה, או מפני הבעלים שמנסה למשוך בחזרה כספים.
    אם אותו אדם אכן פעל בהוראתו של ארקדי, הרי שקורנפיין לא יוכל לעמוד בפרץ. ארקדי יזיז אותו הצידה, ימנה במקומו את דדש – וירוקן את הקופה.

    הרי אם בית"ר ממילא הולכת לכינוס נכסים בחודש מאי, אז מה זה משנה אם יהיו בקופה עוד 20 מליון או פחות 20 מליון?

    נותר רק לקוות שהפומביות שקורנפיין נתן לדברים תמנע מהלך כזה. יתכן שזה היה המהלך המבריק ביותר שלו.

  8. מאת שבי כהן‏:

    אתם יודעים איפה הבעיה? יש פער עצום, כמעט בלתי נתפס, בין העמדה של אוהדי בית"ר כלפי הפרשה לבין איך שהיא מוצגת בחלקים מרכזיים של התקשורת.

    רובנו תומכים באיציק ויודעים בדיוק מה המניעים של דדש, אבל התקשורת (בעיקר ידיעות אחרונות, קצת הארץ וכמובן אתר הבית של הרכלנים) תומכים בגלוי ובמוצהר בדדש המדליפן יקירם, כאילו שזו העמדה של אוהדי בית"ר.

    כשידיעות תומך בדדש – יש לנו, לאוהדים האמיתיים, בעיה קשה.

    לי נראה שההמשך יהיה כזה שאיציק יפוטר, למורת רוחם של אוהדי בית"ר, דדש ייכנס ויזרוק לאוויר שמות כמו אורי, נוימן וכו', ובכך ינסה לקנות את לבם של הקומץ, ואנחנו נשאר עם קבוצה מייאשת בכינוס נכסים. אלא אם כן יגיע רוכש חדש שיהפוך את התמונה על פיה.

  9. חברים, טוב שחזרתם :) הייתי פה קצת לבד בשבוע שבועיים האחרונים.. (זה בסדר, אני מבין)

    מס' דברים:

    א. דדש. אני חלוק עם שבי ואחרים בנושא הזה. אני מאוד אוהב את משה דדש והייתי שמח לראות אותו חוזר לבית"ר. אני חושב שהוא בשר מבשרנו ויש לו תמיד מקום בבית"ר. אולי אני קצת סנטימנטלי ומתגעגע לימים של ימק"א, ההזמנות וההתפלחויות.. אבל עם כל מה שהולך מסביב היום בעניין הבעלות על קבוצות כדורגל הייתי מת שמשה דדש יקנה את בית"ר בקונסטלציה כזו או אחרת. כי בדבר אחד אני בטוח- משה דדש אוהב את בית"ר כמו את הבנות שלו. ובשבילי זה לגמרי מספיק עכשיו.

    ב. ארקשה. הוא בעצמו לא יודע מה קורה איתו. האי וודאות הזו היא בלתי נסבלת. כל זה היה צריך להילקח בחשבון כשהקבוצה נמכרה לתמהוני הזה בלי שאף אחד בדק מי הוא ומה הוא. בעניין הזה אני מצטרף להצעתו של RS להקים מנגנון בקרה שיבדוק רוכשי קבוצות פוטנציאלים.

    ג. העתיד. נדמה לי שהסיטואציה הכי טובה מבחינת בית"ר כרגע היא ללכת לפירוק. סה"כ אין לקבוצה חובות וגם אם יווצרו כאלה עד סוף השנה הם לא יהיו משמעותיים. במצב שכזה סביר להניח שימצא בקלות יחסית רוכש חדש (תמיד יהיה מי שיתפתה לכזאת כמות של פרסום ובחינם) שגם יוכל לקבל את הקבוצה לידיו ישירות מהנאמן ולא להתעסק עם ארקדי שלא ברור בכלל אם משפטית (יש דיבורים על עיקולים וכו') יכול למכור את הקבוצה.

  10. מאת מתן‏:

    איציק, לגבי סעיף א', אתה חושב ששדד אוהב את בית"ר כמו את הבנות שלו?
    גם את הבנות שלו הוא היה גונב? הוא היה ממוטט כלכלית גם את הבנות שלו? הוא היה מנסה לקחת גם מהבנות שלו כספים במירמה? אתה חושב שגם מהבנות שלו הוא היה לוקח כספים בבוררות פיקטיבית? לדעתך, גם מהמשכורת של הבנות שלו הוא היה לוקח 'מעשר'?

    לגבי הפרשה, לפי דעתי היא תיגמר כמו 'לוזון-גייט'. התקשורת המשועממת והפרמיטיבית מנפחת אותה מעבר לכל פרופורציה, בעיקר כי אין להם על מה לכתוב.
    הדבר שהכי מעניין בפרשה הזאת זה מדוע דניאל אזוגי, נוכל שניסה להוציא כסף מבית"ר, הלך דווקא אל משה דדש. כבר אמרו רבותינו בגמרא "לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב", או יותר נכון "מצא מין את מינו".

  11. מתן,
    ההאשמות שלך נגד דדש חמורות מאוד- יש לך אסמכתא לכך?
    אני דווקא מכיר שדדש הוציא מכיסו הפרטי לא מעט כסף עבור בית"ר.

  12. מאת שבי כהן‏:

    איציק,

    גם בלי אסמכתאות, איכשהו, הדברים של מתן די מסתדרים לי עם האיש…

    לגבי זה שהוא הוציא כסף מכיסו למען בית"ר, יש לך אסמכתאות לזה? :-) אתה בטוח שהוא לא קיבל אותם בחזרה, בריבית דריבית, כמובן שבלי לרוץ לתקשורת ולספר על זה? אני לא…

  13. מאת מתן‏:

    איציק, האסמכתאות פורסמו בכל העיתונים בזמנו. חבל מאוד שהזיכרון של האוהדים הוא סלקטיבי מאוד.
    הבוררות הפיקטיבית שעשה אהוד אולמרט, ה"מעשר" שהוא לקח מהמכירה לקובי בן גור, ומהמכירה לגד זאבי. ה"מעשרות" שהוא לקח מערבי התרומות והשנוררים. חבל מאוד ששכחת מזה, אבל אני פה כדי להזכיר לך.

    אגב, אני לא שכחתי גם את ה-47 מיליון שקל חובות, שדדש יצר אותם. 47 מיליון שקל שהובילו אותנו לבתי משפט, וכמעט גרמנו לפירוקנו.

  14. מאת rd17‏:

    איציק קורנפיין!!!

    אין לי הרבה מה להגיד חומזה שחזרתי ושכל הכבוד לאיציק!
    אני חושב שכל מי שעוקב אחרי הדיונים לגביו פה יודע מה הייתה ונשארה עמדתי…

    שבוע טוב לכולנו..

סגור לתגובות.