"כמה כמה בדוחא?" (פנטזי פוטבול)

ביציאת מתחנת ווטרלו אני שומע גבירה אנגלית מהוגנת קובלת באזני חברתה "אבל אמרו שיהיה היום יום יפה, לא?!". שיהיו בריאים האנגלים.. כל פעם אני משתגע מחדש לגלות איך הם נדהמים מזה ש- 364 מתוך 365 ימים בשנה מזג האוויר שלהם מחורבן.. חצומזה האווירה סבבה. שבת אחה"צ בתחנות הרכבת המרכזיות של לונדון מזכירה במשהו את שבת בבוקר בירושלים- כולם פוסעים במהירות ובשקט לעבר יעדם עם חיוך דבילי על הפנים. רק שכאן הם עטופים בחולצות כדורגל ובשבת בירושלים זה טליתות.

משחק ראשון שלי בקדנציה הנוכחית בממלכה, ותודות לרן ידידי הביתר"י, אני זוכה לפינוק פינוק: אירוח בבוקס פרטי באמירויות. אני עושה את דרכי בפיקדילי ליין עד לתחנת ארסנל וביציאה מגלה שלפחות ברחובות שמסביב לתחנה האווירה עדיין מזכירה כדורגל אנגלי של פעם עם דוכני הצעיפים והריח של ההמבורגרים המטוגנים. אלא שככל שאתה מתקרב לאמירויות אתה מתרחק מהייבורי, גיאוגרפית וגם הרבה מעבר לזה. רוצה לומר: אם מצאת שוטרים אנגלים משועממים נשענים על מעקה חצי שעה לפני פתיחת משחק דע לך שהכדורגל האנגלי זה מזמן כבר לא מה שהיה פעם..

עדיין כמו פעם. תחנת ארסנל

בפנים אני זוכה לאירוח מלכותי: הטרקלין שמוביל לבוקס מעוצב כמו לובי של מלון מפואר ודיילות חינניות מגישות לי את התוכנייה ומציעות משקה. בבוקס עצמו מחכה לנו, תומאס החביב, שנמצא כאן מסתבר, בכדי שחלילה לא נתאמץ ונרים בטעות כוס או מזלג.. כשאני יוצא למרפסת משם נראה את המשחק, המראה מדהים, האיצטדיון הנפלא הזה נפרס לרגליך ופעם ראשונה בחיים שאני יכול להגיד שראיתי משחק יותר טוב מאשר בטלוויזיה. רבע שעה לפתיחה אנחנו מקבלים את הדף עם ההרכבים חם מהלאפ-טופ של ארסן וונגר.

אירוח מלכותי. הבוקס

איתנו בבוקס גם בן-דודו של רן, אסי- אוהד ליברפול ומכבי חיפה (טוב אף אחד לא מושלם…) ובחורצ'יק ישראלי מהעבודה של רן שמספר לי שעד לפני חודשיים היה חסר מושג בכדורגל עד שצורף "לפנטאזי פוטבול" של החבר'ה במשרד ומאז הוא מכיר בע"פ את ההרכב של סטוק. כשאברטון עולה לאחת-אפס הוא תופס את הראש ואומר שכל העניין הזה של הכדורגל לא בשבילו כי "הכל כאן ראנדומלי", אני מחייך ואומר לרן שרואים שהוא חדש בעסק…

לראות את ארסנל זו תמיד חוויה, גם כשהיא לא בשיאה כמו שהיה במחצית הראשונה. ההתקפות שלה גלים גלים מפחידים אותי גם כאן למעלה במרפסת שמעל השער, ואני יכול רק לדמיין מה הן גורמות להגנות היריבות. למרות הפיגור במחצית, אני משוכנע שארסנל תנצח וביותר משער אחד. בינתיים אני חוזר פנימה לשתות משהו ולבדוק מה קורה באנפילד. הו אז מתקדר לי בבת אחת אחה"צ החביב עד מאוד שהעברתי עד כה: וויגאן מובילים 2:1 עם צמד של זקי, מה שלפחות משמח את החבר מהפנטזי ששם אותו בהרכב שלו השבת..

גלים גלים. ארסנל בהתקפה

במחצית השנייה הראש שלי כבר לא כ"כ במשחק שאני רואה אלא בזה שבאנפילד. וחבל, כי ארסנל מעבירה הילוך ותיק תק הופכת את הפיגור ליתרון. את השינוי מכניס ת'יאו וולקוט, אולי השחקן האנגלי הטוב ביותר כרגע, שלא ברור לי הכיצד אינו מוצא את מקומו בהרכב (למרות שקטונתי מלבקר את וונגר). דווקא פברגאס לא מזכיר את ססק של העונה שעברה, וזה אולי באמת מה שחסר לארסנל בינתיים, לדעתי הסיבה לכך היא הפריזורה הנשית החדשה והמגוחכת שלו. אצל שלמה זה לא היה עובר בשקט. בצדק

מפה לשם ארסנל כבר בשלוש אבל באנפילד עדיין אין תזוזה. אני ואסי, גם הוא אוהד ליברפול אני מגלה, עושים תורנות כל חמש דקות להיכנס פנימה לבדוק את התוצאה. בדקה ה- 80' אני כבר מתייאש ומכין את עצמי נפשית להפסד, אלא שאז מגיע אסי עם בשורות טובות על שיוויון. אני נרגע מעט וחוזר להנות מהביצועים של מכונת הכדורגל של המאסטרו וונגר ברשות סאמיר נאסרי- הכישרון הבא שוונגר לקח כחומר גלם והופך אותו במהירות ליהלום מלוטש.

הקהל באמירויות הופך נכנס למצב רוח זחוח ולועג לאוהדים של אברטון עם "You'll never get a job" במנגינה של "You'll never walk alone". את האנגלי מהבוקס השכן אני שואל האם הכבוד הזה לא שמור רק לאוהדי ליברפול והוא משיב לי "שכולם אותו זבל". אני נעלב. לא כסקאוזר. כירושלמי

מצב רוח זחוח. אוהד ארסנל

המשחק נכנס לתוספת הזמן כשלפתע אני מרגיש תפיחה קלה על הכתף..
"סיר"
"יס?" אני עונה ומסתובב לראות מי מתעניין בשלומי.
"ליברפול ת'רי!" מעדכן אותי תומאס בהתרגשות, ומייד אני מדביק לו בוסה רטובה על המצח!

עכשיו אחה"צ הזה הופך סופית למושלם. לפחות עבורי. אלא שעבור אסי עדיין יש עניין אחד פעוט לסגור:

"כמה כמה בדוחא"?
"אחת-אפס, אמרתי לך"
"לא נו תבדוק, בחייך! עכשיו שלחו לי סמס שבמחצית אפס-אפס"
"בסדר. במחצית היה אפס-אפס אבל עכשיו התחילה מחצית שנייה ו- 1:0".

בסוף רן נכנע ובדק באינטרנט של הפלאפון שאכן אחת-אפס לחיפה. רפאלוב
אסי נרגע ומתחיל לחשב את הפער שהם פותחים על בית"ר אם ככה זה נגמר.
לרגע קינאתי בו. לא על הפער. על התחושה הזו של להיות אנדרדוג שמחפש להכניס לעשירים…

חג שמח!

פורסם בקטגוריה כל הרשימות, ממשיך לנסוע, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

28 תגובות בנושא "כמה כמה בדוחא?" (פנטזי פוטבול)

  1. מאת אביאל‏:

    פפש, בוקס באמירויות מרשים בהחלט, כתוב נפלא כרגיל !

  2. מאת רן‏:

    איציק,

    תמיד כיף לארח אוהדי כדורגל אמיתיים שבאמת נהנים ואוהבים את המשחק. זה לא תמיד המצב. אני מבטיח לדאוג שזה יקרה שנית בעתיד.

    מסתמן שהשנה התוצאות בפנטזי פוטבול יהיו טובות בהרבה מהתוצאות על המגרש בטדי.

    שמת לב לדמיון לפריזורה של יצחקי? גם אצלו לא נראה שהיא תורמת במשהו ליכולת.

  3. רן, תודה שוב.
    צודק לגבי הפריזורה, חשבתי על זה באמת אתמול :)

  4. מאת תומר‏:

    זאקי באמת ענק,גם לי יש אותו בפנטזי והוא לא מאכזב….השער השני מול ליברפול היה מדהים. בוקס באמירויות נשמע מגניב אבל תכל'ס,זה לא כדורגל ואני חושב שכמעט תמיד(פקט לרמת גן,אורווה וכדומה) אני רואה טוב יותר מאשר בטלוויזיה,במיוחד באצטדיונים אירופים. כי בטלוויזיה אתה רואה רק את הכדור ומה שהמצלמה משדרת לך,במגרש בדרך כלל אתה רואה הכל ואת מה שאתה בוחר לראות. במשחק של הצעירה התמקדתי בחימום של בלוטאלי למשל,שמתי לב איך הוא זורק על כולם ועושה טובה שהוא זז ,איך הוא מאפס את הרגל בבעיטות מאותה הבלטה שהוא כבש את השני.
    אני לא חושב שאפשר לכנות את מכבי חיפה אנדרדוג שמנסה להכניס לעשירים….במיוחד שאת הדומיננטיות הגדולה היא בנתה בדיוק בשיטת גאידמק,נכון שעכשיו היא "השפויה" אבל היא ויעקוב שחר הם עדיין סמל לשליטה של הכסף במשחק.

  5. מאת שבי כהן‏:

    איציק…

    בוקס באמירויות…. מה זה פה, אשכנזים נהייתם?!?

    לבריאות אח שלי!

  6. מאת rd17‏:

    סבבה שבי כל אחד ודעתו שלו.

    פשוט הרגת אותי עם ה"מה זה פה אשכנזיים נהייתם?!"
    גדול!

  7. מאת אסי‏:

    איציק
    שיחקת אותה עם תאור מדויק למה שהתרחש בבוקס בלונדון
    אחרי שראיתי אותכם שלשום נגד החברה של אלי מחפוד נרגעתי
    אגב הפצתי את הכתבה מבין כל חבריי החיפאים והיא עשתה הד מקומי גדול
    להתראות בינתיים
    אסי

  8. תומר.
    מסכים כמובן לגבי חיפה. אין דבר כזה "חיפה אנדרדוג". כמו ששבי העיר לי פעם יפה בהקשר של מונדיאל 2002 שאין דבר כזה "ברזיל לא פייבוריטית".
    ובכל זאת, נדמה לי שאם הם יזכו באליפות העונה היא תהיה הרבה יותר מתוקה עבורם מאשר כל אחת מהשלושה שזכו בה ברציפות לפני "המפץ הארקדי"- זו דרכו של עולם..

    שבי.
    קרעת גם אותי.. :)

    אסי.
    תודה על היח"צ. שמחתי מאוד להכיר!
    תנצלו את זה כל עוד אנחנו לא בעניינים לפתוח פער, אני עדיין רוצה להאמין שזה זמני..

  9. מאת תומר‏:

    איציק,אליפות אחרי 26 שנים תהיה עוד יותר מתוקה. הקהל הישראלי הוא די מפונק,אוהדי חיפה פשוט נטשו את קבוצתם בשנתיים האחרונו רק בגלל שהעיזה לא להתמודד על האליפות אחרי שש שנים רצופות(אחת היא הפסידה במחזור אחרון).
    רק בני תבורי יכול להבין זאת,לא לחינם הוא שותף איתי בכרטיס השחקן של מומו סיסוקו.

  10. תומר.
    אני מאחל לכם המון בהצלחה. אם לא אנחנו אז אני אשמח לראות אתכם זוכים באליפות. במיוחד לאור העובדה שזו תהיה האליפות הראשונה מאז זו של בני-יהודה (נשמע דמיוני היום..) ב- 90' של 'קבוצה שהיא לא אחת מ"ארבע הגדולות".

    לגבי סיסוקו,
    שאלוהים יעזור לי אם אני מבין מה אתם מוצאים בו.. :)

  11. מאת אסי‏:

    איציק
    יום שני הולכת לי להיות נחיתה קשה מאוד
    בקריית אליעזר לאחר ההנאה המדהימה באמירויות אני חוזר לדיר החזירים בחיפה
    מקווה שיהיה שווה ונמוטט סופית את האולגירכים שהשתלטו על הליגה שלנו

  12. מאת תומר‏:

    איציק,שכחת את הפועל חיפה המרגשת….

  13. אסי.
    אין דומה שניידר לארקדי, הייתי מחליף בינהם בשמחה..

    תומר.
    צודק כמובן (טלטל* יהרוג אותי עכשיו..).
    מה שכן, וזה פשוט מדהים, מאז אותה אליפות שלכם לפני 26 שנה לא זכתה אף קבוצה מחוץ לשלושת הערים הגדולות (ת"א-י-ם-חיפה)!

    *חבר יקר ואוהד שרוף של הפועל חיפה וליברפול (כמובן..).

  14. מאת בני תבורי‏:

    איציק,

    בעוונותי אני גם אוהד של יובה. למען הסר כל ספק, ליברפול היא החוקית, הנאצלת ובאה במקום הראשון ללא תנאי. יצא לי לראות את סיסוקו בכמה משחקים העונה. אני לא יודע אם הוא הולך להיות ויירה החדש או רחמים טלבי הישן, אני רק חושב שמדובר בשחקן טוב מאוד ומחוייב, תענוג לראות אותו השנה. נכון שיש לנו בליברפול היום את מסצ'ראנו שהוא טוב ממנו, אבל בכל זאת היה חבל לי לראות אותו עוזב.
    באשר לזהות האלופה הבאה, נזרקתי מקורס נביאים עוד בשלב הגיבוש ולכן לא אוכל לנחש, אומר רק שנתניה נראית טוב ואשמח מאוד אם תזכה בתואר. סיפור האהבה שלי עם נתניה החל לפני שנים, כשהפועל פ"ת ירדה לראשונה בתולדותיה למה שנקראה אז הליגה הארצית (לאומית של היום), איציק ויסוקר הנערץ עלי קיבל שחרור לנתניה ולקח איתו חתיכה מהלב…

  15. מאת אהוד בן כתומים‏:

    גם שכונת התקווה זה מחוץ לשלושת הערים הגדולות .

  16. מאת שבי כהן‏:

    איציק,

    אם להתייחס לשני הנושאים שהעלה הבחור הנחמד שנזרק מקורס נביאים (ראשונים או אחרונים?):

    סיסוקו שחקן נהדר והוא באמת מזכיר מאד את ויירה. ליברפול טעו איתו קשות ופיספסו אותו בגדול. השבוע הוא נתן משחק נהדר נגד ריאל. אבל זה לא חדש שיש שחקנים שמתאימים כמו כפפה ליד לאופי של ליגה מסוימת.

    בכלל, בלי קשר אליו, תענוג היה לראות את יובה משחקת נגד ריאל. אחת הפעמים היחידות בחיי שהסתכלי על משחק הגנה כמעט מושלם של קבוצה. קלטת המשחק יכולה להפוך בקלות לקלטת הדרכה איך לשחק הגנה בצורה מושלמת. להפתעתי, זה אפילו היה יפה (ואני לא מאמין שאני אומר את זה…).

    וכמו בני, אם לא בית"ר (או פ"ת במקרה שלו), הלוואי הלוואי שתהיה זו נתניה שתיקח אליפות.

  17. מאת בני תבורי‏:

    שבי,

    העלית נקודה נכונה מאוד גם לדעתי, יתכן וסיסוקו מתאים יותר לליגה האיטלקית מאשר לאנגלית. המשחק של יובה נגד ריאל היה אכן נפלא וסיסוקו כיכב.

    אהוד בן כתומים,

    אל תרגיש לא נוח ידידי, לפני כמה שנים לקחתם אליפות מדהימה, כשגולת הכותרת בה לדעתי, היתה נצחון חוץ מרשים על היריבה הרצינית ביותר שלכם באותה שנה. (קצת קשה לי לומר את שמה כי הזכרון עוד טרי והפצע עדיין כואב…)

  18. מאת אריגיא‏:

    הלו, מה קורה שם? אדי השמפניה מהניצחון באשדוד נכנסו עמוק מדי?

  19. מאת לידס‏:

    יפה בירדסק'ה, לפחות יש מה לעשות כשאין עסקאות בשטח…

  20. מאת בני תבורי‏:

    כבר אתמול היה ברור לי שרק 6 נקודות יוכלו להמתיק לי את הטעם החמוץ/מר מהדרבי של פ"ת.
    יובנטוס התחילו אתמול בלילה, וליברפול ממש לפני כמה דקות. איזה אושר!

    עכשיו אני תוהה מה צריך לעשות כדי לראות קצת הערכה לבניטז גם בקרב האוהדים הישראלים של ליברפול. המערך שלו היום היה פשוט נפלא!

  21. מאת שבי כהן‏:

    בני,

    בתור נייטראלי, בניטז מוציא את החשק לראות כדורגל. צר לי. הכדורגל שלו פשוט מכוער להחריד. אני יודע שלא תסכים כי אתה אוהד. בהחלט מובן.

  22. מאת בני תבורי‏:

    שבי,

    אמירות כמו "בניטז מוציא את החשק לראות כדורגל… הכדורגל שלו פשוט מכוער להחריד", טעונות הוכחה.
    בהשוואה למה הכדורגל שלו מכוער, בהשוואה לארסנל? צ'לסי? יונייטד? או בהשוואה לוולנסיה שלו? ברצלונה של היום נראית כמו הפילהרמונית בשיאה. זה בגלל גווארדיולה? או אולי גם בגלל שעד כה פגשו בנמושות הליגה ובינתיים אין להם פציעות מכבידות? אני מתקשה להתמודד עם הטענות נגד בניטז. נכון שהייתי רוצה לראות את ליברפול דורסת ומנפצת הגנות במשחקים רבי שערים, אבל מה לעשות, אין לנו רונאלדואים ורונאלדיניואים ואינייסטות וגיגסים ופברגסים. באמצעים שעמדו לרשותו ותחת הנהלה איומה ועוינת, בנה בניטז סגל מצויין וממושמע שיכול בהחלט לקחת אליפות השנה.
    בניטז, למרות היותו טקטיקן בחסד, לא עולה למשחקים בהרכבים פחדניים ולא סוגר משחקים. ליברפול מתקיפה ומגינה ביעילות ואני לא משוכנע שהמשחק שלה כל כך מכוער.
    ליברפול לא לקחה אליפות 19 שנים למרות שתמיד שיחקו אצלה כוכבים נוצצים. כיום, למעט ג'רארד, טורס ואולי גם מסצ'ראנו, מרבית הסגל מורכב מפועלים חרוצים. בניטז, ביד אומן, מוציא מהם את המיטב.

    חוץ מזה, אני חושב שאתה מקשיב יותר מידי לאיציק…

  23. מאת rd17‏:

    ליברפול כן עולה למשחקים בהרכבים פחדניים וסוגרת משחקים, בעיקר משחקים גדולים.
    לבניטז היה כסף לקנות שחקנים נוצצים וטכניים יותר במהלך הקדנציה שלו הוא בחר ללכת על סטאר כמו טורס ועוזרים כמו ריירה וקאוט, זכותו אבל לא להתלונן שאין לכם..

    זה היה מיועד לבני.

    ובכלל https://www.nrg.co.il/online/3/ART1/802/856.html
    את מי בן יוסף חושב את עצמו? מה זה הליקוק הזה? יקיר בעניי מי? שחקן שכל שנה בוכה על החוזה שלו אף שמרוויח נהדר הוא שכיר חרב ממדרגה ראשונה.
    שישב בשקט ויעבוד על המשחק שלו ת.ב.י

  24. מאת מיכאל.א‏:

    נראה לי שמחכים לך איציק?
    אולי איזה טור לעיניין אחרי הניצחון נגד צ'לסקי?
    כי בכל זאת, בתור אחד ממתנגדיו של רפא, אני רוצה לשמוע את דעתך על המשחק שהראתה ליברפול בצ'לסי.

    שבי, יש לי דבר אחד להגיד לך:
    חצי גמר ליגת האלופות, ברצלונה מול מנצ'סטר יונייטד, קאמפ נואו.
    בדיוק אותו הדבר, למעט השער.

  25. מאת בני תבורי‏:

    rd17

    לצערי אינני מתוחכם מספיק כדי להבין את דבריך. אשמח אם תוכל ללות את ההסברים בדוגמאות.
    תודה.

  26. מאת rd17‏:

    ממש בקצרה לבניטז היו הזדמנויות וכסף לקנות שחקנים נוצצים יותר או טכניים או בעלי שם/פוטנציאל גדולים מאלה שקנה.
    בניטז בחר לקנות את השחקנים שקנה ולכן אי אפשר להחמיא לו שהוא מוציא כ"כ הרבה מסגל שחקנים יחסיות אפור כי זה מה שהוא רצה.

  27. מאת בני תבורי‏:

    rd17

    ניסית, מיחזרת על טיעוניך ללא דוגמאות. מן הסתם התכוונת גם להיינצה שסר אלכס סירב למכור והפעיל לשם כך גם את ההתאחדות האנגלית.
    בכל אופן תודה.
    הבעייה כנראה שלי.

  28. מאת rd17‏:

    כי אין לי דוגמאות בשליפה… אין פה רמיזה לשום שחקן ספציפי כי אני לא זוכר מי היה פנוי בשוק מתי ואיפה אבל זוכר ויודע שב-10 מיל' על קאוט היה אפשר להביא משהו יצירתי יותר.

סגור לתגובות.