קטש הביתה? / אלעד פרננדס

הפועל ירושלים שוב נראית רע בפתית העונה – אבל האם עודד קטש הוא הבעיה?

פוסט אורח מאת אלעד פרננדס

1. במשחק האחרון במלחה עמד כמה שורות מתחתי בחור עם שלט – "קטש הביתה". השלט הזה כנראה עצבן את דני קליין ששלח כמה מאבטחים לנסות ולדבר על ליבו של הנער. אני מעריך שרובכם כבר משער בליבו איך הסתיים האירוע: קללות דחיפות והרבה עצבים מצד יושבי היציע כלפי אנשי האבטחה וחיזוק ידיו של אותו בחור צעיר.

משום מה התובנה הפשוטה הזאת נעלמה מעיני קליין. מה הוא חשב שיקרה? שהמאבטחים יתקבלו בחיבוקים ובפרחים, שאותו נער יבין את גודל טעותו ויקרע את השלט לגזרים? אני משער שלא מעט ממנהלי המועדונים במדינה היו פועלים באותה צורה ואולי אפילו אלימה יותר. המקרה הזה בא להמחיש לכולנו את התהום התקשורתית שפעורה בין הנהלות מועדונים לבין הקהל, והפער הזה הוא פשוט בלתי נתפס בעידן הדיגיטלי והשיווקי בו אנו חיים.

וסתם ככה מר קליין, זה באמת משנה אם קטש ילך או יישאר אחרי 15 שנה של שלטים כמו 'אפי הביתה', 'דרוקר הביתה' וכו'? מה כל כך הפריע לך הפעם הזאת? מי יודע, אולי אתה מתכוון לחרוג ממנהגך ולא ליישם את הכתוב בשלט.

2. ובאותו עניין: אותו בחור צעיר חבש כיפה. משום זה הפריע לי. חשבתי לעצמי איפה כל הערכים שאותם הוא אמור לייצג כמו לא להלבין פני חברך ברבים וכו'? מצד שני, בגלל שהוא דתי אז הוא לא יכול לדרוש את ראשו של המאמן כמו כל אוהד חילוני אחר? ואולי מה שהציק לי זה  שהמציאות של בחור דתי מחזיק שלט כזה לא מסתדרת לי עם הדעות הקדומות שלי?

3. הקהל – יש איזה מוסכמה שהקהל של הפועל י-ם הוא בין הטובים בארץ, אם לא הטוב שבהם. מסכים לגמרי. אבל מה שלא שמספרים לכם זה שמדובר בקהל המלחיץ והתובעני בארץ. כן, יותר מהקהל של מכבי ת"א. הרבה פעמים אני מרגיש שהקהל במהלך המשחק עסוק יותר בלהתעצבן, למחות, לקטר ופשוט להשרות אווירה מחורבנת.

אני מניח שזה נובע מרמת הציפיות הלא ריאלית שיש לקהל מהקבוצה: "הפועל צריכה לתת פייט למכבי לכן ההפסד היחידי שאולי יתקבל בהבנה הוא למכבי ת"א". 15 שנים בהם התקשורת והנהלה מזריקים לנו ישירות לוריד את השטויות האלה עשו את שלהן. אם ההנהלה הייתה פותחת בדיאלוג כנה וכואב עם האוהדים אני מעריך שהיה ניתן להשיב רבים מאוהדי הקבוצה לקרקע המציאות.

4. מקצועית – הקבוצה נראית רע, נקודה. נתחיל מהאין הגנה – דבר שהכי מפתיע אותי כיוון שלעודד קטש חשובה מאוד ההגנה. אני לא מאמין לשטויות שאומרים על קטש בתקשורת: "בגלל שהוא היה שומר גרוע אז הוא לא שם דגש על ההגנה". קשקושי ביצים. לפני שנתיים גליל היתה רביעית בליגה בספיגת נקודות. תסתכלו על קטש ותראו שהדבר היחיד שמוציא אותו משלוותו הסטואית זה טעות הגנתית. תשאלו את נעימי ולוק ג'קסון.  התקפית- התבססות כמעט טוטלית על פיק-אנד-רול יוצרת קבוצה שמשחקת התקפות שבלוניות וצפויות מראש. מה עם זה איזה חסימה של נמוך לגבוה? הורדת גארד (סטרוברי) לאותיות?  בקיצור, מה עם קצת יצירתיות?

כפי שהורגלנו בשנים האחרונות (זה התחיל עוד לפני קטש) לקבוצה אין סנטר. לא ברור לי למה תמיד בי-ם אוהבים להתחכם ולהגיד: "לליגה שלנו לא צריך סנטר" – אז בא קילנגסוורת' וטחן אותנו. וההתחכמות הזאת גם גורמת לאינפלציה מיותרת בעמדה מס' ארבע:  ורנאדו, רנדל, קוקיה וכדיר.  עכשיו אני ארגיז כמה אוהדים- אני אוהב את יובל נעימי. אני חושב שהוא שחקן טוב, עם יכולת אישית מאוד גבוה. אבל רכז הוא לא! והוא יפרח שלצידו ישחק רכז אמית (מורן רוט, יוגב אוחיון) ולא עוד קומבו-גארד (סלומון, ריץ', בראדלי). ג'קסון- חור בהגנה שגם כישוריו ההתקפים לא יכולים לחפות על כך.

ולסיום, עודד קטש – לא התלהבתי שהוא הגיע לי-ם. מבחינתי אין תחליף לניסיון מקצועי, לאלפי שעת אימון, וצפייה במאות דיסקים של שחקנים זרים. גם לא אליפות על מכבי. למרות כל האמור לעיל, אני רוצה לסיים בנימה אופטימית –  אין טעם לפטר את עודד.

ראשית, אנו בתחילת העונה ויש עוד זמן לתקן. שנית, מאמן אחר שיגיע גם יצטרך לבצע שינויים בסגל אז כבר עדיף שקטש יבצע זאת. שלישית, 11 מאמנים שעברו פה ב- 15 השנים האחרונות מוכיחים שהבעיה לא נמצאת על הקווים. עם ההתאמות הנכונות בסגל ובשיטת המשחק ניתן יהיה לעשות עונה יפה – פיינל פור וחצי גמר גביע, זה בהחלט בהישג יד.

והכי חשוב, אווירה קצת יותר חיובית ורגועה ביציעים יכולה לחולל פלאים בקרב השחקנים. תחשבו על זה בתור מקום העבודה שלכם – לא כל כך נעים לעבוד באווירה לחוצה, ביקורתית, ועוינת,  לא?!

אלעד פרננדס מגיש את התוכנית 'יציע הכבוד', ימי רביעי 19:00-20:00 בקול השלום 107.2FM

פורסם בקטגוריה debuzzer, כל הרשימות, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.