נס?! טורקי!

בפיגור 2:0 רבע שעה לסיום הפרשן של ITV (הערוץ המסחרי הבכיר של בריטניה, המקבילה של ערוץ 2) המליץ לטורקים להעלות את הבלם הגבוה האקאן באלטה להתקפה ולהתחיל להעיף אליו כדורים בכדי לחזור למשחק. לתדהמתו הטורקים "הפרימטיביים" העדיפו להמשיך בהנעת הכדור המסודרת והאיטית שלהם ואת הסוף כולם יודעים…

המשחק של טורקיה אתמול היה הפגנה מרשימה של ביטחון עצמי. תוכנית המשחק שלהם לא עבדה, הם נקלעו לפיגור שנבחרת ים-תיכונית לא אמורה לחזור ממנו מול נבחרת מרכז אירופית קשוחה וממושמעת, אבל עדיין המשיכו בשלהם. המסר שלהם היה ברור- את המשחק הזה אנחנו מנצחים בכדורגל שלנו או שלא מנצחים בכלל. כמו שכתב עברי לידר: "יותר טוב כלום מכמעט".

וזה בולט במיוחד על רקע התבוסתנות של שכניהם היוונים שבראשות המאמן הגרמני שלהם הגיעו לטורניר מראש מתוך גישה שאין להם מה לחפש כאן (האלופה, להזכירכם) והסיכוי היחיד שלהם להוציא משהו יהיה בקרב חפירות כמו המשחק נגד שבדיה. התגובה של רהאגל לביקורות אחרי הזוועתון ההוא העליבה יותר מכל לטעמי את היוונים עצמם "אם לא היינו משחקים ככה היינו חוטפים חמש לא שתיים". רק על זה הם צריכים להעיף אותו מכל המדרגות של האקרופוליס. אדוני, הם צריכים לומר לו, אם אתה חושב שאנחנו לא שווים דרכמה לך תאמן במקום אחר.

לעומת רהאגל שנראה על הספסל כמו משקיף בדעה מייעצת פתיח טרים הוא בשר מבשרם של הטורקים- הוא חי את המשחק כמו אחרון האוהדים וגומע על הקווים יותר קילומטראז' מהקיצוניים שלו. ביום שלאנגלים יהיה מאמן שכמו טרים מסיים את המשחק כשחליפתו ספוגה בתמהיל דביק של גשם וזיעה, ולא כשהיא מגוהצת יבשה ונקייה כאילו עכשיו יצאה מהמפעל, אולי גם הם יתחילו לשחק כדורגל כמו הטורקים. בינתיים שיסתכלו ויקנאו.

בכלל הכיסוי של האליפות כאן בממלכה הוא אורייטליזם במיטבו: הטורקים הם "חובבי קונספירציות" (דברים כלשונם מפי אלו שעד היום מאשימים את הדשא הסינטטי במוסקבה בזה שהם לא כאן), הפורטוגלים "רמאים" והיוונים "אלימים". האדום של וולקאן בתוספת הזמן לווה בצקצוקי שפתיים מתנשאים והערות מעליבות על הטמפרמנט והעדר השליטה העצמית של הטורקים ושכניהם כאילו ווין רוני לא חירב להם רק לפני שנתיים את המונדיאל עם בעיטה לאשכיו של שחקן יריב שרוע על הריצפה ללא כל הודעה מוקדמת…

יותר מכל אני מאושר עבור הטורקים מהסיבה הפשוטה שאת הניצחון של צ'כיה היו חוגגים בפראג באיזה פאב על כוס בירה. לעומת זאת, נציג ה"גשם" על גדות הבסופרוס- עמיתי ארקיף גוזל, מדווח מאיסנטבול שברחבי הממלכה העות'מנית הוכרזו שבעה ימי משתה וששון (או לפחות חמישה, עד הרבע), זקנים נשים וטף רקדו כל הלילה ברחובות ושידורי הטלווזיה הממלכתית הופקעו עד להודעה חדשה להקרנה מעגלית של שער הניצחון המדהים של ניהאט לצלילי להיטי הזהב של טראקאן!

פורסם בקטגוריה בבל, כל הרשימות, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

17 תגובות בנושא נס?! טורקי!

  1. מאת אביאל‏:

    באמת שאין מה להגיד, הטורקיה הפכה אתמול למועדפת עלי אחרי צרפת וגרמניה, בכל מקרה ניהאט הקפטן שלהם הראה אתמול מהו קפטן אמיתי, דקה 85 קאזים קאזים בספק בעיטה ספק מסירה רשלנית ואז המצלמה נתנה תקריב על ניהאט שהירגע אותו עם היידים ואמר לו לשחק לאט לאט, חמש דקות לסיום ! זה קפטן שנותן בטחון לשחקנים, חבל עד דבר אחד, פיטר צ'ך, נתן סגירה טובה בגול השלישי אבל ניהאט בעט מושלם.

  2. צודק לגבי ניהאט. גם אני שמתי לב לזה- רגע ענק של מנהיגות!
    כל כך שונה, אגב, מקובי בראיינט שאנחנו מרבים לעסוק בו בדיונים המקבילים כאן.
    צ'ך טען אחרי המשחק שלדעתו השער השלישי היה תוצאה ישירה של השער השני בגלל שהשחקנים היו עדיין בהלם מהטעות שלו.
    בכלל הוא הפגין אצילות למופת ולקח אחריות על הטעות שלו כזו שהכריעה את המשחק למרות שיכל להתחבא מאחורי אלף תירוצים.
    מדהים שדווקא לו זה קורה, אבל נעשה כאן צדק- לטורקים הגיע את המזל הזה על האומץ, האופי והנחישות שהפגינו.

  3. מאת יוד. מ ( סופית)‏:

    דורפן המליץ.
    היצצתי, קראתי, נפגעתי.
    הנאה מכל מילה.
    תודה

  4. מאת פילוסוף רדום‏:

    אני פשוט חושב כמה פעמים צעקתי יש אלוהים באליפות הזאת ואני מחיל לחשוש מחזרה בתשובה…

  5. מאת אריגיא‏:

    איציק יקירי, אפשר לקבל איזו מילה פה ושם על ליברפול? אומנם פגרה וכו', אבל כמה יורו ובוסטון אפשר? רחמנות.
    ריסה הלך והעולם שותק.

  6. אריגיא היקר,
    על מנגנונים כמו "הכחשה ו"הדחקה" שמעת? :)
    אחרי עונה כמו שעברנו ולפני אחת כמו שאנחנו הולכים הולכים לעבור היורו וNBA הם התראפיה שלי :)
    אבל, בכל זאת, פטור בלא כלום אי אפשר..
    העזיבה של אלונסו היא ברכה גדולה לטעמי, הבחור היה נוכח נפקד בשני העונות האחרונות ומקורות יודעי דבר במרסיסייד דיווחו לי שהמשטרה המקומית המקומית הוציאה לו צו עצירה בעוון שוטטות במרכז השדה…
    לגבי ריסה זה באמת עצוב כי מדובר בשחקן שאני, כמו כל אוהדי ליברפול אני מניח, מאוד אוהב וזוכר לו חסד נעורים. ודווקא בגלל זה טוב שהוא הולך עכשיו, שנייה לפני (אולי אפילו אחרי) שזקנתו מביישת את נעוריו.
    מהרכש עד עכשיו אני רחוק מלהתלהב, אבל מרפא באמת שכבר אין לי ציפיות, כך שאני גם לא ממש הרוס מאכזבה.
    אני עדיין איתן בדעתי שגם בסגל הקיים אפשר וצריך לתת פייט הרבה יותר רציני על האליפות. רבאק, יש לנו 2 שחקנים (אל ניניו וסטיבי כמובן) שכל קבוצה בעולם היתה ממשכנת את האיצטדיון שלה+האוהדים בשבילהם… מתי בפעם האחרונה יכולנו להגיד דבר כזה?

    נ.ב.
    קראתי בסופה"ש ראיון עם החבר שלך רוגן טיילור ואני מודה שהסקפטיות היחסית שלי התחלפה באופטימיות זהירה. השתכנעתי שהבחור יותר מרציני, מגיע עם תוכנית מסודרת, לא מתכוון לשלוף מהשרוול ומתכננן ביסודיות את המלכים הבאים שלו.
    בקיצור אריגיא, אני ואתה פיפטי/פיפטי- נכנסים?!

  7. מאת שבי כהן‏:

    אביאל,

    למה "אחרי צרפת וגרמניה"? למה לא לפני? למה כמו כולם אנחנו מתביישים בזה שהם דומים לנו? כמו שאיציק תיאר, המון קווי דמיון בינם לביננו. הלוואי גם בכדורגל.

    במשחק הזה עברתי חוויה מיוחדת במינה. ישבתי באיזה בר-מסעדה עם עוד משפחה/חברים, והיה מוזר לי שכולם בבבר, חוץ ממני ואחי, היו בעד צ'כיה באופן בולט. מקום מפוצץ באנשים קופץ בשני הגולים של צ'כיה, חוץ משניים…

    וככל שהמשחק מתקדם, האנשים מרגישים שמגיע לטורקיה, והיחס הופך למאוזן (לשמחתי).

    ב- 2:1 היו כמה קולות התפעלות ואיזה מחיאות כפיים ספורות. ה- 2:2, מלבד התדהמה, הביאה כבר שמחה של הרבה יותר אנשים. השיא היה ב- 3:2. כל האנשים קפצו כמו באיזה חמארה באיסטנבול, עם שאגות וצעקות. מדהים השינוי הקיצוני שעברו האנשים שם. הפתיע אותי כמעט כמו ניהאט וצ'ך. אם יש "מגיע" בכדורגל – זו ההוכחה שהוא קיים.

    יצאתי בתחושה שראיתי את המשחק של היורו הזה. אחריו כבר פחות משנה לי. חברים, המנצחת בין קרואטיה וטורקיה הולכת עד הסוף.

    אגב איציק,

    איזה מילה על שתי החלטות טובות של בית"ר השבוע? ההחתמה של משה אוחיון וההחלטה לרכוש את ג'וניור ויסה ולהשאיל אותו. יש חיים מחוץ לוינה, באזל, הגארדן ואנפילד…

  8. שבי,
    כמובן! החלטות מצויינות, ויסה בהחלט הראה שיש בו פוטנציאל ששווה סבלנות משה אוחיון הוא שחקן שמאוד הרשים אותי בעונה שעברה. מבחינה הגנתית הוא אמנם נופל מאלברמן אבל נדמה לי שהתקפית הוא יוכל לתרום יותר. מה שאומר, אולי, שנראה בית"ר יותר אטרקטיבית בעונה הבאה.
    אני גם מאושר שאבירם ועמית חתמו על חוזים חדשים וישארו איתנו בשנים הקרובות. התרגשתי לקרוא שאבירם דחה הצעה מלה-קורוניה בשביל להישאר בבית!
    צריך לרדת מהסיפור של אבראו, מדובר בשחקן באמת ענק שגדול עלינו בכמה מספרים, למעשה לא הייתי מופתע אם הייתי שומע שהוא חתם באתלטיקו או ולנסיה.
    במקום זה עדיף להשקיע את האנרגיה בחלוץ עם שם פחות גדול אבל כזה שסביר ויבוא לשחק בארץ. וחוצמזה, מה רע בחן עזריאל (ברצינות!)?!

  9. מאת שבי כהן‏:

    איציק,

    לגבי חן עזריאל – ההתנהלות שלו לא כך כך נראית לי. הוא אומנם לא שיחק הרבה השנה, אבל מפריע לי שגם את מה שקיבל לא ידע לקחת. שחקן כישרוני יראה את זה גם בכמה דקות. אבירם ועמית היו כך בשנים קודמות, ועידן ורד הראה את זה השנה. חן עזריאל לא.

    לכן, אני לא יודע לענות לך על השאלה "מה רע בחן עזריאל". להמר עליו במקום להביא חלוץ זר יהיה מסוכן יותר מלהמר בקזינו החרב של יריחו…

    אבל לא הייתי מוותר עליו בקלות.

  10. מסכים שהוא איכזב קשות השנה.
    יכול להיות שיש שחקנים שצריכים לרוץ בהרכב לאורך זמן ואז הם מקבלים את הביטחון ומציגים את היכולת האמיתית. לא כל שחקן יכול לקום מהספסל ולהראות בעשר דקות-רבע שעה שיש לו מה הוא יודע. יש כאלה שזו סיטואציה שמלחיצה אותם ואני מסוגל להבין את זה.
    בכל מקרה, גם אם נשים את עזריאל לרגע בצד. אם טוטו נשאר יש לנו אותו ואת עמית וחן עזריאל בתור מחליף. זה נראה לי די והותר לליגה. לגבי אירופה כנראה באמת שזה לא יספיק, מצד שני גם אם נביא את דויד וייה ספק אם בחודש אחד הוא יוכל להתאקלם ולהפוך לחלק אינטרגלי מהקבוצה בצורה כזו שתהיה לו השפעה ממשית.

  11. מאת שבי כהן‏:

    עם כל הכבוד (ויש הרבה), זה לא רציני לבנות התקפה על טוטו, בן שושן ועזריאל. אם יצחקי יגיע – אני מסכים איתך שלא צריך להשקיע בשחקן זר. אם לא – אין מנוס.

    מסכים שגם דויד וייה לא יספיק לנו לעלות לליגת האלופות. תסכים להשאיל לנו את "אל-ניניו"?!?!?

  12. בשמחה הייתי מעביר גם את אל-ניניו וגם את סטיבי לבית-וגן :)

  13. מאת אריגיא‏:

    שמעתי הרבה דברים טובים על רוגן, אבל אני חושש שהדברים לא תלויים רק בו. זה באמת פרויקט גרנדיוזי, אני דווקא די סקפטי.

  14. אריגיא, אתה מפתיע אותי. דווקא זכור לי שמלכתחילה אתה היית האופטימי מביננו בעניין הזה.

  15. מאת אביאל‏:

    שבי – ממ למה לא לפני ? טוב צרפת עפה אז טורקיה התקדמה עוד שלב, סתם, פשוט אלו הנבחרות שאני אוהד, גרמניה מאז שאני ילד, בעיקר בגלל קלינסמן ואת צרפת מלפני עשור בערך…אני אוהד אותן הרבה שנים.
    בקשר לבית"ר – אני מאושר מההחתמה של אוחיון, שחקן מצוין שיתאים לבית"ר, עזריאל לא נתן הרבה לבית"ר, אולי עדיף להשאיל אותו לעונה ושיחזור משופשף.
    ויסה – רעיון מצוין.
    אבראו – יש כאלה שאומרים שחקן ענק ויש כאלה שאומרים שתיהיה פאשלה איתו, אני מעדיף לקחת את הסיכון, הוא יכול לעשות את השינוי וסוף סוף נשחק קצת באירופה.
    בן שושן, טוטו ועזריאל חלוצים ? עם כל הכבוד איתם לא נראה יותר מדי שערים, אני עדין חושב שלתת לשחקן כמו יצחקי ללכת זאת פשוט בושה, אני דווקא מפנטז לאחרונה על חוד של יצחקי וברדה ואבירם מאחוריהם :)

  16. מאת אביאל‏:

    ועידן ורד – אם הוא ימשיך לשחק כמו במשחק האחרון העונה – יהיה לו בהחלט עתיד גדול.

  17. אבראו שחקן אדיר! כמו שכתבתי המקום שלו באירופה או בספרד ולא בארץ. אם הוא יבוא ,לא רק שאין בכך שום סיכון, אלא שזה יהיה הזר הכי גדול שנחת בארץ (אולי חוץ מלרואה).
    עם קישור התקפי נראה לדעתי הרבה יותר שערים מבן-שושן ובמיוחד מטוטו ממה שראינו עד עכשיו. שניהם בנקודת זמן קריטית בקריירה שלהם שיכולה לנסוק או לשקוע בבינוניות. צריך לתת להם את הצ'אנס גם בשביל העתיד של הכדורגל הישראלי.
    לגבי עזריאל, עם קצת ביטחון הוא יכול לתת מינימום את מה שרומלו נתן בחצי השני של העונה ובעשירית מחיר…
    בואו לא נפתח עיניים על עידן ורד, זה נראה מבטיח אבל קודם כל שיקרע איזה זוג נעליים אחד או שניים..

סגור לתגובות.