רפאפול נגד ארסן-נל (לקראת המשחק ביום ראשון- טור אורח מיוחד!)

ידידי היקר טיטו אלגטה, עמיתי כאן באונבירסיטת סאות'המפטון ופרשן כדורגל רב מוניטין בצ'ילה מולדתו, מפנק אותנו בטור מיוחד לקראת המשחק המרכזי של המחזור בפרמייר-ליג שייערך ביום ראשון באנפילד: 

 שני קבוצות בעלות אסטרטגיית משחק וכושר נוכחי סותרים יפגשו ביום ראשון הקרוב באנפילד.

מצד אחד- ארסנל: בלתי מנוצחת העונה, מפתיעה כמעט את כל עולם הכדורגל שחזה שעזיבתו של תיירי הנרי בקיץ האחרון תסמן את קץ תור הזהב של התותחנים. אולם, התותחנים הצעירים הוכיחו שהם מבוגרים דיים בכדי להתחרות על תואר הפרמייר-ליג ובכדי להיות מועמודים רציניים לתואר גם בליגת האלופות.

מצד שני- ליברפול: נכון לעכשיו הקבוצה לא מצוייה בעונתה הטובה ביותר. רפא בניטז קיבל בקיץ האחרון תקציב נדיב מהבעלים החדשים והוא השתמש בו בכדי להביא לאנפילד שחקנים מבטיחים כמו טורס, וורונין, בניון, לוקאס ועוד. אולם עד עתה מסע הרכש הנוצץ לא סיפק את התוצאות המצופות.

יתרה מכך, בניטז עדיין משחק את אותו כדורגל משעמם שאיפיין אותו כמאמן ולנסיה. לעניות דעתי, מועדון עם מסורת מפוארת כמו ליברפול לא יכול להרשות לעצמו לשחק כדורגל שכזה דוגמת היה נבחרת יוון ביורו האחרון. במיוחד לא עם איכות השחקנים שיש לבניטז כיום בסגל. לפחות אם בניטז משחק כדורגל שכזה, כדורגל ללא השראה שמשעמם כ"כ את הצופים המגרש ומול הטלוויזיה, הוא היה חייב לספק את הסחורה בטור הנצחונות.

אולם למרות נתוני הפתיחה דלעיל אינני רואה עדיין ניצחון של ארסנל ביום ראשון כעובדה מובנת מאליה. לליברפול בהחלט יש בסגל מס' שחקנים מסוכנים שעשויים לגרום צרות גם למכונה המשומנת של ארסן וונגר: קאוט לדוגמא, משקיע מאמץ כביר על המגרש למרות שמתגלה כי הוא איננו השחקן עליו קיווה רפא לבסס את הכח ההתקפי של ליברפול כשהביא אותו ערב פתיחת העונה שעברה. ייתכן כי טורס שהובא בקיץ האחרון יהיה הפיתרון המיוחל, אולם פציעה טורדנית מעמידה בספק את שיתופו במשחק החשוב.

בכל מקרה, ניתן לצפות מליברפול ליישם טקטיקה הגנתית ביותר ביום ראשון, בדיוק כפי שראינו ממנה לאורך העונה עד כה. להערכתי אנו עשויים לצפות בשחקנים דוגמת פינאן, ריסה, אלונסו ומסצ'ארנו חוברים לקארגאר והיפייה בחלק האחורי ומתרכזים בעיקר בעבודת הגנה בכדי לשבש את משחקה השוטף של ארסנל. יש להניח, אם כן, שליברפול תתבסס בעיקר על התקפות מתפרצות, בעוד ארסנל תמשיך לדבוק במשחקה השוטף והמהנה.

במובן היותר רחב, אני רואה את עתידה של ליברפול תחת שרביטו של בניטז לוטה בערפל. זאת עקב הגיבוי הרב שהוא מקבל למרות התוצאות המאכזבות והכדורגל חמדכדך שחניכיו מציגים. במצב שכזה, אין אלא להצר, עבור אוהדי הכדורגל בכלל ואוהדי ליברפול בפרט, על אובדן קבוצה שעפ"י סגל השחקנים העומד לרשותה יכלה לספק כדורגל מרהיב והנאה גדולה לקהל. עם עזיבתו של מוריניו את צ'לסי, אני מצפה כעת לראות בצמרת הפרמייר-ליג כדורגל התקפי ומרהיב אליו כבר הוכיחו פרגוסון, ובמיוחד וונגר, מחויביות גדולה. חבל עבור כולנו שליברפול לא תהווה חלק מהתהליך המבורך הנ"ל. למעשה, אפילו קבוצות כמו פורטסמות' ומנצ'סטר סיטי מהוות כיום אלטרנטיבה מושכת יותר מליברפול עבור חובבי הכדורגל האנגלי הרבים ברחבי העולם.

לסיכום, התחזית שלי ליום ראשון: ליברפול- 1 ארסנל- 2.

בבירכת שלום לכל שוחרי המשחק היפה בארץ הקודש!

טיטו אלגטה

פורסם בקטגוריה אנפילד, כל הרשימות, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא רפאפול נגד ארסן-נל (לקראת המשחק ביום ראשון- טור אורח מיוחד!)

  1. מאת יובל‏:

    אני מצטער איציק, אבל עם כל הסימפטיה שלי לליברפול (ואתה יודע שיש לי) – ביום ראשון אתם הולכים לחטוף :)
    השנה האהדה (לא אהבה, כי זה לא דומה לאהבה שלך לליברפול) שלי לארסנל חזרה ובגדול. קבוצה כל כך חזקה ומסודרת אני לא זוכר מתי ראיתי אי פעם באירופה, לפחות לא ב-15 שנים האחרונות. רק שימשיכו ככה.
    כן, זה כמו להיות אוהד נצחונות – אבל זאת לא באמת הקבוצה שלי (בית”ר), אז זה בסדר.

    אבל תתעודד משני דברים –
    1. אני לא אראה את המשחק, כי ב-18:30 שעון ישראל (חצי שעה אחרי תחילת המשחק) אני כבר אהיה בטדי, שומר על חלק מהמקומות של החבר’ה הקבועים.
    2. בית”ר אמורה, עם דגש על אמורה, לתת הצגה גדולה מול מכבי. בוא נקווה לטוב. ביננו, זה יותר חשוב מליברפול-ארסנל.

  2. מאת יובל‏:

    *אוכל את הכובע*
    (גם לגבי ארסנל-ליברפול, וגם לגבי בית”ר. אמנם 2:0, אבל משחק מזעזע)

סגור לתגובות.