שמישהו ירים טלפון לשייע..

..מאנפילד:

כי לפי המשחק אתמול נגד ארסנל ליברפול מועמדת לירידה! אחרת, איך אפשר להסביר משחק פחדני כ"כ, אחוז בעתה כמעט, כאילו מדובר היה בקבוצת תחתית הנואשת לנקודות בכדי לשרוד בליגה. על פניו, העלה אתמול הספרדי הרכב התקפי, אם תרצו 4:3:3. על פניו.. במציאות, הוכיח בניטז שוב איזה גאון וחדשן טקטי יוצא דופן הוא כשהמציא שיטה חדשה: 8.5:1.5!

להלן הפירוט:

מגינים- מגן ימיני: סטיב פינאן, ע. מגן ימני: דרק קאוט (כן, ההוא שהיה פעם, לא מזמן, מלך השערים בליגה ההולנדית..).

מגן שמאלי: ריסה, ע. מגן שמאלי: וורונין.

בלמים: קראגר והיפייה, ע. בלמים: מסצ'ארנו ואלונסו.

ג'רארד בתפקיד 50:50, ורק טורס (ואח"כ קראוץ') נשאר אומלל לבדו לאיים על שערם של התותחנים.

בקיצור, ליברפול שוב נראתה פתאטית אתמול! שום ניסיון ליזום, שום נסיון להטיל מרות על המשחק. רפא בניטז בעצמו הודה לאחר המשחק שהטקטיקה שלו הייתה להגן בכל הכוח ולנסות להשיג משהו במתפרצות על המהירות של טורס. אתם הבנתם את זה? ליברפול! באנפילד!! משחקת על בונקר ומתפרצות!!! ביל שאנקלי עליו השלום מתהפך בקברו..

..מצפון לונדון:

כדי שבפעם הבאה שהוא משתמש על במושג "טוטאל פוטבול" הוא לפחות ידע על מה הוא מדבר.. איזה תענוג! להוריד את הכובע בפני ארסן וונגר! כל שחקן עושה הכל על המגרש, תנועה בלתי פוסקת, מסירות מרגל לרגל וכיוון כללי אחד- השער של היריב. חלב ורוסיצקי חוברים לפרבראגאס המרגש ויוצרים חוליית קישור אימתנית. השער של התותחנים היה פשוט פריט לאספנים! חלב עוצר את הכדור ובורר לו בניחותא בין שלוש אפשריות מסירה של שחקנים שעושים תנועה אלכסונית מאחורי ההגנה עד שהוא נותן לפרברגאס כדור בפאקס שמשאיר לו רק לשאול את רינה לאיזו פינה..

וונגר יצר בארסנל מסגרת טקטית מושלמת שבמקום להגביל את השחקנים לתפקידים מסויימים במגרש נותנת להם את החופש ליצור ולאלתר בתוכה. בכך הוא מאפשר לשחקנים הטכניים הנפלאים שקיבץ תחתיו לבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר. זוהי גאונות לשמה וזה תפקידו של מאמן כדורגל (ואגב, של כל מנהל מערכת כלשהי). בתמורה, אגב, הוא מקבל קבוצה תוססת, חסרת עכבות, מלאת שמחת חיים, שמציתה את דמיון אוהדי הכדורגל ברחבי העולם- שאפו ארסן!

..מבית וגן:

כי בית"ר זקוקה בדחיפות ל"מוטיבטור". למעשה שני המשחקים הטובים ביותר שלנו העונה היו נגד קופנהאגן, אז היה לחברים בצהוב שחור היה על מה לשחק ובעקבות כך גם ראינו למה הקבוצה הזו מסוגלת. אלא שאותו שער אומלל של הדנים בהארכה בטדי סיים בדיעבד, כך מסתבר, לא רק את העונה האירופית שלנו אלא עבור מרבית השחקנים שלנו את העונה כולה. השחקנים של בית"ר עושים כרגע על המגרש את המינמיום ההכרחי בשביל שלוש הנקודות, ובליגה החלשה שלנו המינימום הזה הוא באמת מינימום.. באמת שקצת קשה לבא אליהם בטענות שהם נעדרי מוטיבציה כשברור לחלוטין שהאליפות מונחת בכיס עוד ערב המחזור הראשון. אבל בכל זאת, לפחות במשחקים כאלה נגד "בני דודינו" מהשפלה אני מצפה ואף דורש מהם לתת פול גז ולדרוססס! לא זכור לי שאותם יורדי ים מההתנחלות הצפונית ליפו ריחמו יותר מדי עלינו כשמצב הדברים היה הפוך.

ואולי זו התוצאה של אותו הרכב לגיונרים שקובץ בטדי, דור שלא ידע את לכתנו במדבר בארץ זרועת גולן דרעים ומיקי עטיות! אלא שאם על האדישות והנרפות של זנדברג וטל אני כועס, הבינוניות של ברוכיאן ובן-שושן חורה לי עד מאוד. החברים היקרים האלה חייבים היו לקחת את ההזדמנות הזו לשחק בקבוצה שנוזל ממנה הכישרון, קבוצה בלי לחץ של מאבקי תחתית או צמרת, בכדי לפרוח (אני חייב לגוון מ- "לפרוץ" המאוס..) ולהראות מה שיש להם ברגליים, ויש להם.

ומילה אחרונה על שומי- באמת שבגדול אין טענות. אחרי אווירת סוף העולם המשמשת ובאה שהשרה בקבוצה, על המגרש ומחוצה לו, יוסי מזרחי בעונה שעברה, הכדורגל המשוחרר והנינוחות הכללית שהשרה בטדי מתקבלות בברכה. אלא עדיף שיתרכז בכדורגל כי בפוליטקה הו לא ממש חזק. הכללתו של עידן טל הזוועתי בהרכב על חשבון אלברמן הנפלא אך נעדר הלובי בירושלים היא חוסר יושר מקצועי שצריך להעיק על מצפונו של שום יותר מכל דבר אחר. הצבתו של אבירם באגף הימני, לעומת זאת, היא סתם נסיון להיות נחמד עם כל העולם ואישתו שרוצים לראות את הילד משחק. אלא בד"כ מח שמנסה להיות נחמד עם כל העולם ואישתו על חשבון הערכים אותם הוא מתיימר לייצג סופו שיעורר עליו את כעסו של אותו העולם (ובמקרים חמורים אף זה של אשתו..). או בקיצור: תן לאבירם לנהל את המשחק מהמאצע- אם אתה לא חושב שהוא מוכשר או מתאים לעשות את זה לפחות תחסוך ממנו ומאיתנו את עוגמת הנפש של הצבתו באגף.

..מקרית שלום:

כי הליגה מתחילה לברוח! אם הייתי אוהד מכבי ת"א (וסעדי במרומים שאינני חשוד בעוון זה!), דווקא אחרי המשחק אתמול היייתי עיובר ממצב של חרדה למצב של פאניקה. מכבי הראתה אתמול בטדי שהיא יכולה להיות קבוצת כדורגל לא רעה בכלל. ולמה לא בעצם?! סה"כ הוא שבאמתחתה שחקנים נחמדים מאוד, שילוב של צעירים מבטיחים כשירן ייני ואורי שטרית עם זרים טובים כקמנאן. אלא שמכבי ת"א לא הולכת להעביר עוד עונה במרכז הטבלה בואכה שיפולי הצמרת. מכבי ת"א, כתוצאה ישירה של האנומליה הכללית השורה במערכת שלה, נידונה לקרבות מרים בתחתית. ובשביל זה החבר'ה הנחמדים האלה הם הכרטיס הבטוח שלה ללוד ועכו (שאפו לחבר'ה מהצפוני על היציאה המבריקה!).

וכל זה עוד בלי אבי נמני על המגרש, שרק על הקווים הנוכחות שלו משרה שקט וביטחון על הקבוצה בערך כמו שנוכחתו של אברם גרנט בקרבת הבוס שלך תשרה עליך נינוחות אם אתה מאמן קבוצת כדורגל..

פורסם בקטגוריה אנפילד, ימק"א, כל הרשימות, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות בנושא שמישהו ירים טלפון לשייע..

  1. מאת אור‏:

    אני מקווה שתסלח לי שכאשר התחלת לדבר על ביתר הפסקתי לקרוא, אני עדיןן בוכה משבת.

    בכל מקרה ממש צחקתי מהמערך של בניטז. אין ספק שהוא יודע יצירתיות מהי :lol:

  2. מאת calvin‏:

    צודק לגבי בית”ר. חבל.

    (וזה “סהדי במרומים”. סהדי=עדי, העד שלי, בארמית)

  3. אור,

    תנחומיי על שבת..
    מה התחזית שלך ליום ראשון הקרוב?

    calvin:
    ברוך הבא!
    תודה על התיקון :) “סהדי”, בהחלט.. לא “סעדי”.

  4. מאת אור‏:

    אני כבר מפסיק לקוות, ככה לא אתאכזב.
    מקווה לא להיות מושפל..

סגור לתגובות.