שחר של יום חדש

בניטז הולך בגלל שלשחקנים נמאס ממנו. לא רק שזה לא יגרום לעזיבת ג'רארד וטורס, כמו שהיו כאלה מתומכיו שניסו תמיד להזהיר כל עת שחל פיחות במעמדו, זה בעצם הסיכוי היחיד להשאיר אותם. ההנהלה הבינה את זה ופעלה בהתאם.

גם לסיפור עם בניון שרמז בצורה יותר מפורשת שהוא לא מוכן להמשיך לשחק תחתיו היה משקל. כל הכבוד למי שהבין שם בהנהלה שאם בניטז מצליח להסתכסך אפילו עם בחור בעל אופי נח וסימפטי כמו בניון משהו כאן לא תקין.

התקופה של בניטז בליברפול היא בבואה מצויינת של יכולותיו של האיש כמאמן: התעלויות חד פעמיות (בעיקר במפעלי גביע) לצד בינוניות מייאשת כל שאר הזמן.

בניטז הוא אחד המאמנים הטובים בעולם בהכנה למשחק בודד שדורשת יכולת אנליטית בתכנון טקטי לפרטים הקטנים ביותר ושיבוש מערך היריבה – לכן ליברפול זכתה ב- 2005 בליגת האלופות עם סגל בינוני במובן הבינוני של המילה.

אבל בניטז נכשל בכל מה שדורש חשיבה אסטרטגית. למועדון לא היתה דרך מקצועית ולא חשיבה לטווח ארוך. ההתנהלות בתחום סגל השחקנים התבססה בעיקר על רכישות חסרות השראה של שחקנים אפורים. במהלך תקופתו של בניטז לא ראינו אף רכש מפתיע או שחקן צעיר שביסס מקום בהרכב.

הליכתו של בניטז צריכה לסמל את סופו של העידן בו ליברפול ניסתה לקנות את מקומה חזרה בצמרת בעזרת נשק שמעולם לא הצטיינה בו -כסף. כעת צריך לבנות את המועדון מהיסודות, לפתח את הנוער והאקדמיה ולהחזיר את הזהות של הקבוצה.

זה גם מה השיקול שצריך להנחות בבחירת המאמן הבא- מאמן בריטי צעיר, לאו דווקא בעל רזומה מרשים במיוחד, אבל כזה שיש לו היכולת לזהות כישרון, ללטש אותו ולהוציא ממנו את המקסימום. בדיוק כמו שנעשה כשהמועדון היה במצב דומה ב- 1959 עת מונה לתפקיד מנג'ר האדרספילד האלמוני – ביל שאנקלי.

שמות פוטנציאלים שהייתי חושב עליהם (חלקם לא פנוי, אבל רק לשם המחשה): פיל בראון, איידי בוטרויד, איאן הולוואי ונייג'ל פירסון.

כמובן שגם מרטין אונ'יל תהיה בחירה נהדרת. אבל זה בתנאי שיינתן לו חוזה טווח ויובהר לו שהוא לא מגיע לספק הצלחה מיידית או להחזיר את ליברפול לליגת האליפות בכל מחיר, אלא לבנות תשתית לעשר שנים הבאות.

אונ'יל עשוי לחשוב שההזדמנות שלו בקבוצה גדולה הגיעה ולפתח ציפיות שיוכל סופסוף לשחק במגרש של הגדולים בשוק ההעברות. זה כרגע לא מעשי וגם לא מה שליברפול צריכה.

פורסם בקטגוריה אנפילד, כל הרשימות, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

6 תגובות בנושא שחר של יום חדש

  1. מאת דוד מירושלים‏:

    רק שלא יגיע לאינטר הדרעק הזה.
    לעבור ממוריניו לבניטס זה ממש להחליף פרה בחמור.

  2. דוד,
    אני באמת לא מאחל לכם את זה אבל יש לי הרגשה חזקה שזה מה שלוך לקרות. אחרי מוריניו ובהתחשב בעובדה רציתם את קאפלו בניטז נראה לי בחירה טבעית.
    בהצלחה.. :)

  3. מאת בני תבורי‏:

    דוד,
    הייתי אומר שזה כמו להחליף נייר טואלט תלת שכבתי רך בקיפוד…

    איציק,
    אני לא מאושר היום למרות שכתבת יפה ונכון. פיטורין של מאמן בשל כשלון אינה מעשה שגרתי בליברפול וחבל שזה קרה. אבל אנחנו חיים קדימה ולא אחורה, ולכן מצטרף לדעתך כי הדבר הראשון לעשות הוא כדבריך אלה: "הליכתו של בניטז צריכה לסמל את סופו של העידן בו ליברפול ניסתה לקנות את מקומה חזרה בצמרת בעזרת נשק שמעולם לא הצטיינה בו -כסף. כעת צריך לבנות את המועדון מהיסודות, לפתח את הנוער והאקדמיה ולהחזיר את הזהות של הקבוצה".
    אין מה להוסיף.

  4. מאת tzur‏:

    I would give keni the position. He is the only one that can get enough patiend from the fans

  5. צור,
    קני לא אימן כבר שנים ואני בספק גדול אם הוא ירצה את התפקיד גם אם יציעו לו. למרות שיש בזה משהו רומנטי ואני בד"כ מאוד בעד דברים כאלה, לא נראה לי שבמקרה הזה זה יעבוד.

  6. מאת old timer‏:

    אפשר להתבסס על שחקי בית. אפשר לבנות זהות. אני אמשיך להיות אוהד ליברפול גם אם היא תהפוך להיות מ.ס. אשדוד. אבל בואו לא נשלה את עצמנו – מצמרת, שלא לומר אליפות, ללא המון כסף, אפשר לשכוח.

    אני אחזור על השאלה שעד עכשיו אף פעם לא קיבלתי עליה תשובה משכנעת – איך זה שמ – 1993 מעולם לא זכה בפרמיירליג מועדון שלא היה העשיר ביותר או השני בעושרו?

  7. מאת אריגיא‏:

    מעולם לא חיכיתי למסיבת עיתונאים של אינטר כמו זאת שאמורה להיות היום או מחר.

סגור לתגובות.