העצב עבר לגור כאן

העצב עבר לגור כאן אצלנו בבניין
והוא שכן די טוב, דופק בדלת, מעוניין
לדעת מה שלומנו, נגמר לו הסוכר
תמיד הוא מתקשר, אפילו מאוחר

העצב בוועד הבית והוא מקפיד לגבות כספים
ואם לא תשלם הוא יצלצל עד שתסכים
העצב הוא הכי חזק אצלנו בשכונה
ואם תראה אותו ברחוב, תגיד שלום והוא יתן קריצה

העצב גר כאן כבר הרבה שנים
אפילו יש לו ילדים קטנים
אחד קוראים לו כעס והשני אשמה
והם גרים אצלנו בדירה שכורה

('העצב עבר לגור כאן'-טיפקס, מילים: קובי אוז)

וויגאן, אנגליה, 8 במרץ, 2010. שחקני ליברפול מעכלים הפסד נוסף

פורסם בקטגוריה אנפילד, כל הרשימות, נשמת כל חי, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

14 תגובות בנושא העצב עבר לגור כאן

  1. מאת פילוסוף רדום‏:

    יש לו עוד כמה ילדים!
    אדישות, אפטיות, זעם, והגרוע מכל, שיטוט בשדות זרים !!!

  2. אולי לא פופולארי להגיד את זה אבל בניטס הוא הפיתרון ולא הבעיה של ליברפול. כרגע מה שירצה את האוהדים זה ניצחון באולד טרפאורד בעוד 12 יום.

  3. בני ג.
    תיאוריה מעניינת לגבי זה שבניטז הוא הפיתרון- איך בדיוק?

  4. העונה של ליברפול אכן מאכזבת אבל לא קטסטרופלית. המרחק הקטן מהמקום הראשון בעונה שעברה יצר ציפיות גדולות לגבי העונה. האכזבה בליגה הייתה מתקבלת בהבנה אם ליברפול הייתה חזק בתמונת הצ'מפיונס ליג אבל היא עפה בבתים. יש לי הרבה ביקורת על בניטס אבל אני משוכנע שהוא ורק הוא יכול להוציא את ליברפול מהבוץ שהיא מתפלשת בו בימים אלו.

    הייתי באנפילד לפני חצי שנה ומדהים לראות את התשוקה של העיר הזאת לכדורגל (גם בגודיסון פארק). השאלה היא מה השאיפות של ליברפול לעונה הבאה, בהנחה שהיא לא מסיימת במקום הרביעי. העונה שעברה הייתה אנומליה, בלוף, אילוזיה. כמה ניצחונות דחוקים בתחילת העונה נתנו דחיפה לעונה טובה ויציבה שהסתיימה עם מחמאות בלבד.

    הדבר האחרון שליברפול צריכה עכשיו זה זעזוע בדמות החלפת המנג'ר. תנו לי שם של מנג'ר אחד שיכול להוביל את ליברפול לאליפות – הרי בינינו זו שאיפת השאיפות של הסקאוזרים. אני יכול לחשוב רק על חוס הידינק וגם זה בספק. בניטז עושה עבודה טובה ועם קצת הכוונה של דלגליש ליברפול יכולה לחזור למסלול. אל תצפו למאבק על האליפות בקרוב, ההבראה צריכה להיות הדרגתית. העונה האדומים חטפו בומבות מספיק גדולות כדי להבין שצריך שינוי בקיץ אבל לא על הקווים.

  5. מאת פילוסוף רדום‏:

    מאנצ'יני, רייקארד,קאפלו, מויס, ואפילו קני בעצמו

  6. בני ג.
    אתה טומן את ראשך בחול. ליברפול היא כיום קבוצה אנמית, כבוייה, אני כמעט מתפתה לומר (בכאב גדול) גוויה מהלכת. הבעיה בקבוצה היא אקוטית ולא נקודתית ולכן דרוש פיתרון מערכתי בדמות החלפת המאמן (וזה אני אומר בלי קשר לעובדה שגם אם ליברפול היתה זוכה השנה בדאבל לא הייתי רוצה לראות את בניטז ממשיך בגלל הדרך שלו). בניטז, עם האופי הקר והפדנטי שלו הוא האחרון שיכול להוציא כעת את השחקנים מהדיכאון בו הם שרויים.
    אני לא רוצה להיסחף משני נצחונות, אבל שם לב לדוגמא מה עשתה ההחלפה של שום באמסלם לשחקני בית"ר.

    פ"ר
    הזכרת את מויס- אני מעריץ גדול של האיש ושל העבודה שהוא עושה בצד השני של העיר. דוגמא נהדרת לאיך מעמידים קבוצה בריאה ונושכת ללא שום רגשי נחיתות גם בתקציב כמעט מצחיק במושגים של הפרמייר-ליג. הייתי בשמחה מעביר אותו את הכביש. לצערי, אני לא אתפלא אם בסוף הוא זה שיחליף את פרגוסון ביונייטד.

  7. מאת בני תבורי‏:

    בני ג.
    תראה כמה יפה מארחים אותך בבלוג סקאוזרי…
    עד לא מזמן נהגתי להתבטא בזכותו של בניטז, בבלוג זה ואחרים ואפילו ניהלתי דיונים די נוקבים שנגעו ל "למה אני חושב שבניטז מאמן טוב וצריך להשאר בליברפול". אין לך מושג כמה קיוויתי ליום בו אוכל להציע לאיציק למשל, את אחד מהכובעים באוסף הצנוע שלי למאכל…
    התמיכה שלי בבניטז נבעה בעיקר משתי סיבות: האמונה שלא נכון לעמוד עם סטופר ביד ולצפות ממאמן חדש להביא הישגים מיד בעונה הראשונה שלו, אליפות אירופה היתה סטיית תקן, והשנייה נגעה ליכולת אותה הציגה ליברפול בעונה שעברה שבה לבניטז בהחלט היתה השפעה מכרעת על תפקוד הקבוצה – ובעניין הזה אני בהחלט מוכן להמשיך ולהתווכח עם איציק.
    לאלכס פרגוסון היתה התחלה בעייתית ביונייטד, גם שם חלפו מספר שנים עד שהעסק התייצב. ההצלחה של פרגוסון נשענת על שתי "רגליים": האחת והחשובה משתיהן לדעתי, טיפוח נוער מהאקדמיה המקומית והשנייה רכש נבון. או קיי, בוא נוסיף גם קורטוב של מזל רק כדי לשמור את פרגי אנושי. בשתי אלה בניטז נכשל לחלוטין. האקדמיה של ליברפול כמעט ואינה קיימת מבחינתו. אני מתקשה לזכור ולו שם אחד שבניטז הביא משם לסגל הבוגרת ונתן לו הזדמנות. גם אם הגיעו , ספירינג, פאצ'קו וקלי, הרי שהם מתייבשים על הספסל וכמעט אינם מקבלים קרדיט. בנקודה הזו אתה תטען בוודאי, ובמידה רבה של צדק, שאני לא נמצא במלווד ולא יכול לדעת את מה שבניטז רואה ויודע, ואולי הם אינם ברמה טובה מספיק בכדי להימנות על סגל הקבוצה, ואז אשאל מדוע הם שם? מדוע לא הושאלו? המשחק של אתמול היה דוגמא מצויינת לטענתי. בהיעדר מגן ימני כשיר (ג'ונסון שנכנס בסופו של דבר במחצית), צוות מסצ'ראנו כמגן ימני. להזכירך, מדובר שאחד הקשרים הדפנסיביים הטובים בעולם. במקומו הורכב לוקאס שעליו באמת אין צורך להכביר מילים, וג'רארד שכבר מזמן הוכח שמיטב כשוריו באים לידי ביטוי כשהוא ממוקם מאחורי החלוץ. מה שנוצר עקב כך הוא בור עצום בקישור של ליברפול שבו חגגו קשרי וחלוצי וויגאן, ואגב, תוצאת המשחק משקרת! היא היתה צריכה להיות גבוהה הרבה יותר לזכות הכחולים, וכל זאת כשעל הספסל יושב מגן ימני שעלה מהנוער, שאולי אינו טוב כג'ונסון, אבל בוודאי מכיר את התפקיד לא פחות טוב ממסצ'ראנו ואולי אף יותר. על השאלה מדוע נגוג ובאבל ממשיכים לקבל קרדיט לעומת פאצ'קו שנשאר לבוש בטרנינג, אין לי תשובה אינטליגנטית, למעט זו הקושרת את בניטז לצורך פסיכולוגי להשתמש ברכש שהביא ולנסות להוציא איזה דיווידנד מההשקעה, למרות כשלונות חוזרים ונשנים.
    בנושא הרכש בניטז נכשל לחלוטין. אני טוען גם שלא ניתן להצביע על תרומה ולו הקטנה ביותר של בניטז להתפתחות שחקן כלשהו שהובא לקבוצה על ידו. טורס הגיע ככוכב ענק, וכל זמן שהיה כשיר, הצדיק את האמון, לא שזכות בניטז. ריינה היה שוער מצויין עוד לפני שהגיע לליברפול, אינסואה ומסצראנו כנ"ל. אין אפילו שחקן אחד בסגל שהגיע כחידה או הבטחה ואכן ההשקעה בו נשאה פרי.
    לעניין מחליף אפשרי, כאן אני בהחלט סבור שכל שם הינו סוג של הימור. הצלחה בקבוצה אחרת אינה יכולה להעיד על כלום מלבד על…הצלחה בקבוצה אחרת. השמות שפילוסוף רדום מנה אכן הצליחו בחלק מהמקומות בהם עבדו, אבל גם לא זהרו במקומות אחרים וחלקם אפילו לא הגיעו לתום חוזה ההעסקה שלהם באותם מקומות בזמנים אחרים. אבל במצב של ליברפול כיום, החלפת המאמן קריטית להמשך, לא בעונה זו כמובן, אלא באלה שאחריה. אני בכוונה לא אומר בעונה הבאה, כי ברור לי שאין קסמים בכדורגל ולכל מאמן תדרש תקופה מספקת לבנייה נכונה של סגל שירוץ לאורך שנים. סבלנות היא יסוד חשוב. מי מועמד ראוי? אין לי מושג ואני לא יכול להתנבא, אבל ברור שבניטז הגיע לסוף דרכו בליברפול. אני מאמין בהזדמנויות חוזרות, אבל בניטז זקוק לניסים וכאלה אין לנו בשבילו ולא נראה לי שהוא מסוגל לייצר. לא אחרי שמחק את האקדמיה, לא אחרי שהשקיע סכומי עתק בעסקאות כושלות ובוודאי לא כשעל הפרצופים שעולים למגרש במשחקיה השונים של ליברפול קשה מאוד למצוא חדוות משחק, רצון להתאמץ, יכולת לחדש ויותר מכל, אמונה במנג'ר ודרכו.

  8. מאת שחר‏:

    משחקים בתקופה זאת של סוף הליגה נגד קבוצות קטנות זה כמו גמר גביע,
    ראה המשחק של יונייטד נגד וולבס.
    מה שנותר לכם זה להרוס לנו את הסיכוי לאליפות.
    לליברפול יש שלושה כישלונות בבניה של הקבוצה:
    אחת-האקדמיה ולזה לבניטז יש חלק,לפני כמה שנים גם ביונייטד הייה מצב כזה שלא עלו שחקנים מספיק איכותיים(ראה ריצרדסון) והם החליפו חלק מהצוות ושיטות האימונים,למשל שהאקדמייה וקבוצת המילואים מתאמנת לעיתים עם הקבוצה הראשונה.
    שיראו לאן הם צריכים לשאוף.
    שתיים-אי בניית איצטדיון מודרני בשנות הגאות הכלכלית,כישלון ענק של ההנהלות שלכם מאז שנות השמונים.
    שלוש-כישלונות ברכש,לכולם יש אבל ליונייטד וצלסי יש כיסים מספיק עמוקים לתקן.

  9. מאת באבא ימים‏:

    יכול להיות שיש מאמן שיוביל את ליברפול לאליפות. זו תהיה אליפות חד פעמית, מקסם שווא, תולדה של ניצול הזמנות חד פעמית (יש שיאמרו – בערך כמו המקום השני שלנו בעונה שעברה). אני לא רואה אף מאמן שמצליח להביא את ליברפול למצב שבו היא מתמודדת טבעית על האליפות. בסופו של דבר המספרים הם פשוטים – אם פרגוסון זוכה השנה באליפות זו תהיה האליפות הגדולה ביותר שלו, לא בגלל שהוא ישבור את שיא האליפויות של ליברפול, לא בגלל שזו אליפות רביעית ברציפות, אלא בגלל שהוא יהיה המנג'ר הראשון שיצליח לקחת אליפות מן המקום השלישי בטבלת העושר בפרמיירליג. מעולם לא קרה שקבוצה שדורגה במקום הנמוך מן המקום השני בטבלת העושר זכתה באליפות. ליברפול נמצאת כרגע במקום החמישי, ואם היא לא תבנה איצטדיון לא ירחק היום ובו טוטנהאם תעקוף אותה.

    השינוי חייב לבוא במקום הזה. מקסום הפוטנציאל המסחרי של ליברפול. עד אז, יהיו מי שימשיכו לחיות באשליה לפיה הקבוצה החמישית בטבלת העושר לא רק יכולה – אלא גם צריכה – ומאמן שלא מספק את הסחורה צריך להיות מפוטר. בעיני זו אשליה שאינה עולה בקנה אחד עם ההסטוריה של הפרמייליג. מי שמנתק את הקשר בין עושר להישגים לדעתי הוא תמים או מתמם.

    במובן הזה אולי הדבר הכי טוב שקרה לליברפול היה הפיטורים של ריק פארי. למעט העובדה שהוא היה צריך לעוף קיבינימט על זה שהוא לא הצליח להוציא גרוש על מקמנמן והצליח להוציא 8 מיליון פאונד עלובים על אואן (שנמכר מאוחר יותר ב – 16 מיליון לניוקאסל לאחר קריירה "מפוארת" בריאל), הפיטורים שלו הביאו את כריסטיאן פארסלו שעד עכשיו מצליח להרשים אותי בגישה וגם בהישגים (לראיה הסכם החסות עם צ'רטר).

    אני מכיר את הסיפורים על סכומי העתק שבניטס בזבז. אני מקווה שברור לכולם שהוא אפילו לא מתקרב לצ'לסי ולסיטי וכשאתה מביא בחשבון את פערי המשכורת ההוצאות שלו (ככל הנראה) נופלות גם מן היונייטד ועולות לא בהרבה על אלו של ארסנל. אגב – בקדנציה שלו, אני חושב שהוא די ראש בראש עם ונגר מבחינת הישגים בליגה, ועובר אותו לאין ערוך מבחינת הישגים באירופה ובואו לא נשכח – ונגר הוא בנזונה של מנג'ר ואין הרבה מאמנים הטובים ממנו בשוק.

    לגבי הטענות לפיהן הוא נכשל ברכש. ראשית – יש כאן זיהוי לא נכון לפיו להצליח ברכש הוא לקחת שחקנים אלמוניים ולשפר אותם. זה לא נכון – להצליח ברכש זה לקנות שחקנים בזול ולהפיק מהם תפוקה משמעותית. ריינה הוא רכש מוצלח כי הוא עלה 6 מיליון ואם הוא היה נמכר היום המחיר שלו היה ככל הנראה מכפיל אם לא משלש את עצמו, אלונסו נתן יופי של תפוקה ובסופו של יום שילש את מחירו. טורס למרות הפציעות שווה היום פי שלוש ממחיר הרכישה שלו. אני חושב שזה במובהק רכש מוצלח. רכש מוצלח זה גם לקנות שחקנים ביוקר ולהפיק מהם את המצופה. ואן ניסטלרוי היה סופרסטאר לפני היונייטד. קשה לייחס שיפור במשחקו לפרגוסון. אז הוא לא רכישה מוצלחת?

    ואגב השיפור המשחק – מסצ'ראנו היה שחקן שימיו הטובים מאחרויו כשחקן ספסל בווסטהאם, ואינסואה היה ילד בן 18 אני לא חושב שאין לבניטס חלק בשיפור המשחק שלהם.

    לגבי מאמני העתיד –
    מנציני – קודם נראה אותו לוקח אליפות עם הסיטי, קבוצה עשירה לאין ערוך מליברפול אחרי שהוא יעמוד במשימה "קלילה" זו, יהיה נכון לשקול את מועמדותו לליברפול. עד אז אין על מה לדבר.

    הפעם היחידה שקני לקח אליפות בעידן הפרמיירליג היה עם הקבוצה העשירה ביותר. אני חושב שהוא יודע טוב מאוד למה הוא לא לוקח על עצמו את המשימה. אגב, אם הכל כל כך רקוב, במיוחד באקדמיה (שהיא כיום באחריות קני), למה הוא לא אומר שום דבר נגד רפא? הוא חרד למשרתו? הוא הפך להיות חדל אישים חסר עמוד שדרה?

    אני לא יודע לגבי רייקארד להבנתי ההישג העיקרי שלו היה לנווט בין כל האגואים עמוסי הכשרון בברצלונה. זה מיומנות חשובה אבל בליברפול נראה לי שקודם צריך למצות דרכים לחפות על חוסר הכשרון.

    אמרתי כבר מספר פעמים שאני מוכן לתמוך בפיטורי בניטס בשני מקרים: (א) שנתיים רעות רצופות (אנחנו באמצעה – או לקראת סופה – של השנה הראשונה); ו – (ב) אם קני יקרא לפיטוריו בעודו מחזיק בתפקיד במועדון. אני מוכן להוסיף מקרה שלישי – אם יובטח לי שקאפלו יהיה המאמן הבא. לדעתי ככל שמאמנים מגיעים יש לה לליברפול את הטוב ביותר אלא שהיא צריכה משיח – הדבר הכי קרוב למשיח שאני רואה זה קאפלו.

    מויס: מצטער – אחרי 8 שנים באברטון הרזומה שלו לא מדגדג את זה של בניטס לרבות בכל הנוגע להצלחה בתנאים תקציביים נחותים. אני לא חושב שהוא מאמן רע – ממש לא. אני לא מבין מדוע אנשים סבורים שהוא יהיה זה שיודיע את ליברפול (אלא אם הכוונה היא בכך שיהפוך אותה לאברטון ב' – קבוצה ענייה ונושכת).

  10. תבורי, אכן אירוח למופת חוץ מזה שאיציק הוא בלוגר בחסד ואתה טוקבקיסט משובח (אולי תקים בלוג עצמאי? פעם מוזיקה, פעם כדורגל ופעם שניהם ביחד).

    ולענייננו – אם כבר התחלת עם השוואה לפרגוסון, הסקוטי לקח את האליפות הראשונה שלו בעונה השביעית. העונה הבאה של בניטס בסקאוזרלנד היא ה….שביעית. אבל אם להיות רציני אני עדיין חושב שלמרות העונה הלא טובה בניטס צריך להמשיך רק בגלל היעדר אלטרנטיבה ראויה למועדון בסדר גודל כזה.

    ושאלה מוסרית לאוהדי ליברפול: קבוצתכם פוגשת באנפילד את צ'לסי במחזור הלפני אחרון. קבלו את התרחיש הבא – ניצחון של צ'לסי והיא אלופה, ניצחון של ליברפול ויונייטד אלופה בפעם ה-19. תיקו משאיר את ההכרעה למחזור האחרון כשהכול בידיים של השדים האדומים, ניצחון בית על סטוק והם עוקפים את ליברפול במאזן הכולל. ליברפול חייבת ניצחון כדי להיות במקום הרביעי מחזור לסיום העונה.

  11. מאת אריגיא‏:

    הורסות אותי ההשוואות האלה לפרגוסון. מצליחים להאחז אפילו בדמותו של האדם אולי הכי הפוך מבניטז, ורק בשביל להוכיח שהוא צריך להישאר עוד. עד סוף העונה, עוד עונה אחת, עוד חלון העברות כושל. הרי הוא בדיוק בונה, הוא רגע לפני הפנטהאוז, למה לדפוק לו את הקונסטרוקציה. מה שאנשים לא מבינים שהוא כבר עבר משלב האין-בנייה לשלב ההריסה. את המוראל, את היסודות, את הצעירים, את הרוח.

    ולגבי השאלה המוסרית – תביא מקום חמישי ומהר.

  12. מאת בני תבורי‏:

    באבא,

    הנה לפניך הנקודות בהן אנחנו חלוקים:

    1. מאמן שלא מספק את הסחורה צריך להיות מפוטר ללא כל קשר למצבו הכלכלי של המועדון. אני לא שוגה באשליות לגבי היכולת שלנו להתמודד כשווים בליגה של צ'לסי ומנצ'סטר הדו-ראשית בכל הנוגע לתקציבים, אבל לא אלה טענותי לבניטז. אלה מתמצות בטענה שליברפול משחקת לאורך כל העונה הנוכחית, בכל המפעלים, בצורה שאינה מזכירה במאום את העונה שעברה. אם נסתכל על השינויים "שנכפו" על בניטז, הרי שמדובר באבדן שני שחקנים מצויינים בעמדות מפתח, מגן ימני וקשר מרכזי. במובן הכלכלי היו אלה מכירות טובות. במקומם הובאו מגן ימני אנגלי שהיה מאוד לא יציב. מבישולים יפים והבקעה או שתיים לעומת התרסקויות מביכות במשימות הגנה בכמה משחקים שעלו לנו ביוקר. הובא גם קשר מרכזי פצוע שלא שיחק מרבית העונה וכששיחק לא תרם עד כדי כך שאפילו לבניטז נמאס. פרט לשני אלה נשארו מרבית השחקנים שלקחו חלק בעונה הפנטסטית האחרונה. בהנחה הזו לא היתה פוקס מזליקי אלא נבעה מתפקוד ראוי של בניטז, האם לא ניתן להניח גם כי האחרויות לפארסה של היום מונחת אף היא בחיקו? האם לא נכון היה לצפות ממנו לעונה שתשחזר ואפילו רק בתשעים אחוזים את זו שקדמה לה? עכשיו המשוואה התהפכה והאחריות להצלחות היא של בניטז והאחריות לכשלונות היא של שאר המערכת? בניטז עשה עונה מדהימה עם כוכבי על כג'רארד וטורס ומאסצ'רנו שרשם עונה ברמה של כוכב בתפקידו. מי נשאר לונגר העונה פרט לפברגס?

    2. בניטז אינו צריך להשפיל את מבטו בנוכחות ונגר. יש לו רשימה נאה של הישגים בליגה ובלג"א. ההבדלים בין השניים נעוצים בעובדה שונגר עושה זאת כבר כמה שנים אחרי שמכר את ויירה, הנרי והעונה גם את אדביור, כוכבים לא פחות גדולים מארבלואה ואלונסו ועם מחליפים אלמונים למדי. למרות כל אלה, יחד עם השבתה מאונס של ואן פרסי, הוא מצליח לתת עונה שאולי לא תרשום אליפות באנגליה, אבל הוא עדיין חזק בתמונת לג"א והגביע האנגלי. איפה ליברפול? גם בנושא הרכש, ארשווין למשל, ונגר רושם לעצמו הצלחה מרשימה לעומת רשימת הפלופים של בניטז.

    3. רכש מוצלח להבנתי הוא רכש מניב. רכש הם שחקנים שמבקיעים או שלא נותנים לאף אחד לעבור אותם. עם זה יוצאים למלחמה. ריינה הוא כזה. טורס, ככל שמאפשר לו מצבו הגופני, כזה ועוד איך. לא הייתי ממהר גם להספיד את ג'ונסון. רכש שכל תרומתו נמדדת בכך שעלה פחות ממה שיימכר, לא מבטיח מאבק על תארים ובמשמעות הזו נחשב כשלון. מי אחראי? אני גם לא בטוח שאקווה יחזיר את ההשקעה, כמו קין לפניו ולך תדע מה יהיה עם ג'ונסון. ואם נניח שהאחריות להתקדמות המקצועית של אינסואה ומאסצ' אחראי בניטז, מי אחראי לנגוג, באבל, דגן, אקווה, לוקאס ואחרים?

    4. בהנחה שליברפול משתייכת למועדון אקסקלוסיבי של "הגדולות", כשמדברים על המועדונים המובילים באנגליה, ניתן לזהות אצל כל אחד מהם מאפיינים של הצלחה. ראש וראשון היונייטד לאחר מכירת יהלום נוצץ בלי לאבד תנופה וגובה, ארסנל לאחר מכירת כוכבים עם חבורת צעירים די אלמונים פלוס פנסיונר קשיש (קמפבל) שמשחקת את הכדורגל היפה בליגה ואולי גם בין היפים בעולם, צ'לסי המכוערת והקשוחה שמצאה את הנוסחה שתביא אותה לאן שהיא נמצאת – חזק מאוד בתמונת האליפות ובלג"א. מה אפשר לומר על ליברפול? בשנה שעברה לא השגנו אף תואר, אבל היינו נוכחים, היינו מרשימים, היינו מפחידים, התפוצצנו על ריאל מדריד, לא ספרנו את היונייטד, מה מכל זה נשאר היום? לזה בניטז לא אחראי?

    5. נקודה אחרונה נוגעת לשיטת המשחק שלנו. היא לא קיימת. גם אם נניח שבהיעדרו של מחליף ראוי לאלונסו נכפה על בניטז השימוש בלוקאס. אבל למה להוריד את מאסצ'רנו לעמדת המגן הימני כשיש את קלי, ולהחליש את מרכז השדה עד כדי כך שקשריה וחלוציה האימתנייים של קבוצת העילית של וויגאן יהלכו אימים על ריינה לפחות פעם אחת בכל דקה? בעונה שעברה בניטז סתם הרבה פיות שהלעיזו על הרוטציה שלו. מה השנה? הרכבים מוזרים, ציוותים בעייתיים, אין שיווי משקל בין מרכיבי הקבוצה, אין שיטת משחק, אין שמחת חיים, אין דורסנות. כלום.

    בגלל כל אלה, בניטז צריך ללכת הביתה.

  13. מאת באבא ימים‏:

    בוא נעשה סדר. העונה היא עונה רעה. השחקנים בכושר לא טוב, כשהם כבר משחקים, הקבוצה לא נראית מאומנת או מתואמת היא נראית קבוצה אנמית וכבויה. זו המשמעות של עונה רעה. לא צריך לחזור על הנקודה הזו היא זה מאבק בטיעון שלא קיים. אני לא חושב שמישהו טוען ברצינות שליברפול נראית טוב. אם היא היתה נראית טוב העונה הזו לא היתה עונה רעה. האחריות לכשלון היא של בניטס. אין ספק בכך. השאלה היא האם המשמעות של זה היא שהוא צריך להיות מפוטר, או שמותר לפרגן למי שהביא את ליברפול הכי קרוב לתואר ב – 19 השנים אחרונות עונה רעה. הביטוי "לפרגן" הא ביטוי מטעה כי אין מדובר כאן בפרס על התנהגות טובה בעבר אלא על הערכה שכפי שהצליח להביא את ליברפול קרוב בעבר הוא יצליח לעשות זאת גם בעתיד. השאלה היא אם הרקורד שלו עד עכשיו מצדיק שניתן לו צ'אנס לעונה נוספת או שלא. אני חושב שכן כי עד עכשיו המגמה במובהק היתה מגמה של שיפור.
    אני מאמין גדול בהמשכיות. במסגרת הנחיתות הכלכלית שלנו, המשכיות ומשמעת טקטית הם הנכסים העיקריים שיש לנו. ולכן, אני אהיה בעד להעיף אותו לאחר שתי עונות רעות רצופות (כמו עם הויה). לכן אחת משתיים – אם אתה חושב שעונה רעה אחת מספיקה כדי שנעיף מאמן – יש בינינו מחלוקת עקרונית שהויכוח עליה לא קשור לאיך שליברפול נראית. אם לעומת זאת אתה מסכים לכלל שמותר לתת למאמן עונה רעה לפני שמעיפים אותו, תצטרך להסביר מדוע במקרה הזה אתה בעד לחרוג מן הכלל הזה. גם כאן, הטענה שהקבוצה נראית רע לא תהיה טענה רלוונטית שהרי זו הנחת היסוד.

    אגב – בין עונות האליפות של בניטס בספרד ולנסיה לקחה מקום חמישי. רוצה לאמר שבעברו הוא כבר הצליח להחזיר אצ הקבוצה שלו מעונות רעות. זה גם אומר שהוא מוציא לשחקנים שלו את המיץ.

  14. מאת בני תבורי‏:

    באבא,
    אם כך גבולות ההסכמה שלנו רחבים וכנראה שאנחנו מתרכזים בשאלה האם בניטז צריך ללכת עכשיו או להמשיך לפחות לעונה נוספת. הייתי משלם המון כדי לדעת לקרוא את מחשבותיהם של ג'ארד, טורס ואפילו בניון. זה חשוב לא רק כי הקבוצה נראית רע, השחקנים נראים חסרי חשק, נרפים ונעדרי חדוות משחק. בהנחה שיותר מידי אמון והערכה מקצועית לא קיימים שם במלווד, אני חושב שייטיב בניטז לעשות אם יסיים בתום העונה. מה שחסרה אצלנו היא אש ואותה בניטז לדאבוני, לא יוכל כבר להפיח.

סגור לתגובות.