לונדון קולינג (מאסטרס פיס)

אחרי שנערך בארבעת השנים האחרונות בשנגחאי נדד השנה טורניר המאסטרס של סבב ה-ATP ללונדון, שם הוא נערך ב- "O2 ארנה"- במקור ה"המילניום דום"- מתחם במפרץ גריניץ' שבדרום-מזרח לונדון שהוקם במקור כאוהל ענק בצורת כיפה לרגל חגיגות המילניום.

משהממשלה הבריטית מצאה עצמה לאחר החגיגות עם פיל לבן ללא שימוש נמכר לחברת פרטית שהפכה אותו למרכז מסחר ובילוי ענק הכולל מסעדות, בתי-קפה ועוד שבמרכזו הארנה- אולם מקורה המכיל 23 אלף מקומות ומארח מאז נפתח ב- 2007 את הופעות הרוק והפופ החמות ביותר בעיר (ההופעות המדוברות של מייקל ג'קסון היו אמורות להיערך במקום) וגם אירועי ספורט שונים (משחקי ראווה של ה-NBA, אליפות העולם בהתעמלות). ה- O2 גם אמור להיות חלק מרכזי מהתוכנית האולמיפית כשבמקום אמורים להיערך תחרויות ההתעמלות ושלבי הגמר של טורניר הכדורסל.

המארגנים, שרואים באירוע מסוג זה הרצה לקראת האולימפיאדה ב- 2012, הכינו בהתאם הפקה מושקעת עם תפאורה מרהיבה וארגון מופתי. בין השאר מוקרנים המשחקים על מסכי ענק ברחבי המתחם ומוזיקה מקפיצה של מיטב תוצרת הבריט-פופ מחייה כל רגע מת כדי שחלילה אף אחד לא ישתעמם בטעות ויתפס בעדשת המצלמה מנמנם לרגע קט. בהתאם לכך עולים השחקנים למגרש בליווי "לונדון קולינג" של הקלאש בסיטואציה שמזכירה קצת כניסה לזירה של מתאגרפים. בכלל, הבריטים מאוד אוהבים אגרוף וגם הסלוגן של הטורניר -""Let the Battle Commence, מרמז משהו על האופי שהמארגנים מנסים לשוות לטורניר.

אלא שטורניר המאסטרס הוא יותר טורניר ראווה מאשר "קרב". המאבקים האמיתיים בסבב מתרחשים בטורנירי הגראנד-סלאם והמאסטרס הוא מעין מסיבת סוף השנה של הסבב- אירוע נוצץ שבו הכוכבים באים לראות ולהיראות. הופעה בו היא סוג של סמל סטטוס ופרס על עונה מוצלחת, קצת כמו האול-סטאר בספורט האמריקאי.

משחקי אחה"צ אתמול נפתחים עם משחק הזוגות בין אנדי רם ומקס מירני לאחים בראיין. השנה ציוותו ראשי הסבב את מאסטרס הזוגות לזה של היחדים ובכך העלו משמעותית את הפרופיל שלו. למרות שהמשחק המרכזי של היום בכיכובו של רפאל נדאל אמור להתחיל "לא לפני 14:30" כפי שמציינת התוכנייה, ב- 12:30, מועד פתיחת משחק הזוגות, ה- O2 כבר שלושת-רבעי מלא. מה שמעלה את השאלה- מתי בדיוק עובדים כאן?

האחים בראיין הם הפדרר של הזוגות, זה כמה שנים שהם שולטים בסבב וגם במשחק הזה הם פייבוריטים ברורים. כשכבר במשחקון השני הם שוברים את את ההגשות של מירני ועולים ל- 2:0 זה מריח כמו טיול אחה"צ קליל. אלא שמכאן והלאה העניינים מתפתחים באופן בלתי צפוי. רמירני מצליחים לשבור מייד חזרה ולוהסיף שבירה עוקבת בדרך לניצחון 6:4 במערכה. באותה תוצאה בדיוק הם מנצחים גם את המערכה השנייה בדרך לניצחון מפתיע ויוקרתי.

הכוכב הגדול של המשחק היה אנדי רם, ללא הספק השחקן הטוב במגרש מבין הארבע. יצא לי לראות השנה את רמירני בטורניר ווימבלדון שם התקשו והודחו כבר בשמינית גמר ואתמול אלו היו רמירני אחרים כשהשוני העיקרי היה אנדי רם. אם במשחק בווימבלדון ההגשות של אנדי היו החולייה החלשה במשחק של הצמד. אתמול הפגין רם משחק הגשה משובח ושמר על כל משחקוני ההגשה שלו במשחק. כשמוסיפים לזה מספר חבטות ההעברה שסחטו קריאות התפעלות אפילו מהקהל האנגלי המנומנם ואת משחק הרשת היעיל המוכר שלו- אנדי רם הסביר אתמול אחה"צ למה בשיאו הוא כנראה אחד משחקני הזוגות הטובים בעולם.

מהצד בלטה במיוחד התחושה שאנדי מרגיש מאוד בנח בסיטואציה עם מירני. זה היה אנדי הרבה פחות מוחצן והרבה יותר רגוע ומפוקס. ייתכן, וזו השערה בלבד, שעם יוני ארליך אנדי מרגיש צורך גדול יותר להיות בשליטה ועם מירני הוא מרשה לעצמו יותר להתרכז במשחק שלו. בכלל, רמירני מדברים הרבה פחות אחד עם השני מאשר אנדיויני ונדמה שיש בין השניים שיתוף פעולה פחות אישי ויותר מקצועי. אתמול לפחות זה עבד מצויין.

לקראת משחק היחידים בין רפאל נדאל לרובין סודרלינג הרבע של ה- O2 שהיה עדיין פנוי מתמלא בעיקר בנערות ספרדיות צווחניות שבאו לראות את אלילם. עדיין לא יודעות שהן עתידות להתאכזב משהו- נדאל רק חוזר עכשיו מפציעה ממושכת וכבר מהפתיחה ניתן היה לראות שהוא רחוק משיאו.

ככל שהתקדם המשחק אפשר היה גם להבין למה: נדאל, כאחד שגדל על מגרשי חימר- הוא קאונטר פאנצ'ר קלאסי- את הנקודות שלו הוא עושה בעיקר בזכות העובדה שהוא מסוגל להחזיר כל כדור ולהישאר אחרון על הרגליים בנקודות ארוכות ומתישות. הוא צובר מעט מאוד נקודות קלות בעזרת ווינרים או הגשות ללא מענה (כמו למשל ספמפראס או פדרר) ועובד קשה על כל נקודה כבר מהמשחקון הראשון. מאמץ מהסוג הזה סביר שייתן את אותותיו על הגוף, לכן גם הפציעה הממושכת ממנה סבל ולכן כשהוא לא בכושר פיזי של מאה אחוז נדאל הרבה פחות מסוכן.

מי שמנצל את זה לניצחון חלק בשני מערכות הוא רובין סודרלינג, השבדי שנכנס לטורניר רק בזכות הפרישה ברגע האחרון של אנדי רודיק (פציעה). ניכר מסודרלינג שהוא נהנה מהרגע ואחרי המשחק הוא נשאר דקות ארוכות על המגרש בכדי לסחוט את תשואות הקהל. מי יודע? אולי כמו דנמרק ביורו 92' שוב יהיה לנו מקרה סינדרלה סקנדינבי של זוכה שלכתחילה בכלל לא הוזמן לנשף.

השיטה שבה נערך הטוניר- שני בתים מוקדמים ושלבי נוק-אאוט רק החל מחצי-הגמר- יוצרת סיטואציה לא מוכרת עבור שחקני טניס שפתאום יכולים להרשות לעצמם להפסיד משחק ועדיין לא לעוף מהטורניר. לפחות אתמול זה עבד לטובת האנדרדוגים שכנראה משום כך הרגישו פחות לחץ בעוד הפייבוריטים מנצלים את האפשרות הייחודית הזו להרשות לעצמם כניסה איטית לטורניר.

פורסם בקטגוריה יהדות השרירים, כל הרשימות, ממשיך לנסוע, תרבות הגוף. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

8 תגובות בנושא לונדון קולינג (מאסטרס פיס)

  1. מאת יובל‏:

    איזה שיר!
    ועכשיו אקרא את שאר הפוסט

  2. מאת יובל‏:

    נשמעת חוויה מיוחדת, נהניתי לקרוא.
    אגב, לא כאב לך לראות את אנדי רם מצליח עם מירני? ברור שאין לי טענות אליו, הוא ספורטאי מקצועני שמקבל את ההחלטות שלו בהתאם לצרכי הקריירה שלו (וכנראה מקבל אותן בצורה חכמה), אבל בתור ישראלי אגואיסט פרובינציאלי חבל לי על זה.

  3. יובל,
    אני כמוך ישראלי אגואיסט פרובינציונאלי אבל אחרי שראיתי אותם משחקים ביחד הבנתי שאנדי קיבל החלטה נכונה. אני חושב שהשותפות שלו עם יוני הפכה דביקה מדי ומיצתה את עצמה (למרות שאני מבין שהם מתכננים קאמבאק) ועדיף זוג "חצי-ישראלי" בצמרת הדירוג מאשר זוג כל ישראלי שמדרדר בדירוג. חוצמזה שלמירני בטח יש איזה סבתא יהודייה כך שזה בסדר :)

  4. מאת ...‏:

    פוסט נהדר :]

  5. מאת בני תבורי‏:

    יובל,
    אם אינני טועה, נאמר על הטורניר הזה שהוא האחרון של מירני/רם כצמד. מצד שני, אם זה עובד טוב, למה להחליף? אחרי הכל לא מדובר כאן בנבחרת ייצוגית, אלא בסבב מקצועני.

    בנושא אחר, שאלה אליך ולאיציק, מה דעתכם על היוזמה של רובי ריבלין, רוני בראון, יוסי מזרחי, ראול גלר ואחרים בנושא שחקן ערבי בבית"ר?

  6. מאת תומר‏:

    אני לא מבין למה החלטתם שעם יוני הוא מתדרדר מדירוג ופחות טוב. יוני היה פצוע ובכדי לא לפגוע לעצמו בדירוג אנדי המשיך עם מירני עד סוף העונה, הוא כנראה יחזור לשחק עם השותף הטבעי שלו, איתו לקח גראנד סלאם והגיע לחצי גמר הדייויס.

  7. תומר, נכון, יוני פצוע אבל גם לפני הפציעה היו דיבורים על חיכוך בין השניים. נראה לי שלהיות זוג קבוע בסבב לאורך מספר שנים זה משהו מאוד שוחק בעיקר מנטלית ולפחות אנדי אולי הרגיש שהוא צריך להתאוורר עם פרטנר אחר. בהתחלה זה גם לי צרם כי הרי אנדיוני זה מותג, מצד שני אחרי שראיתי והבנתי כמה אנדי נהנה עם מקס אני לא חושב שצריך "לאנוס" אותו לחזור לשחק עם יוני.

    בני,
    למרות שמכאן אני לא בקיא בפרטים אין צורך לומר שאני תומך בכל לב בכל יוזמה מהסוג הזה. דעתי שאשמח לראות שחקן ערבי בבית"ר ידועה.
    והנה מה שכותב יובל:
    https://beitar.yuvalog.co.il/?p=220


    תודה :) אשמח לדעת מי כבודו/ה?

  8. מאת יובל‏:

    בני, כמובן שאני תומך ביזמה הזו – עם הבהרה שלא צריך להביא שחקן ערבי בגלל שהוא ערבי, אלא לא לפסול שחקן טוב אם הוא ערבי. אין לי בעיה שגם בשנתיים-שלוש הקרובות לא ימחתום בבית"ר שחקן ערבי אם הוא לא יהיה מתאים, אבל אם יהיה שחקן טוב שבית"ר תצטרך – בהחלט אתמוך בהחתמתו.

סגור לתגובות.