גשם באלפסי

אני מנצל את העובדה שהרשימה הנוכחית היא, בשעה טובה, הפוסט מס' 200 שאני מפרסם בבלוג בכדי לעשות סיכום ביניים קצר ולכתוב מעט על החוויה שלי בכתיבת הבלוג, משהו שבשתף אירועי היומיום לא ממש יוצא.

את הבלוג התחלתי לכתוב לפני שנתיים בהחלטה די ספונטנית (רב ההחלטות המוצלחות שלי בחיים התקבלו בצורה דומה). את הרעיון קיבלתי לאחר שנחשפתי, בשעות הארוכות שאני מבלה מול מחשב בעבודה שלי, לעולם הזה של הבלוגים ובמיוחד לבלוג של רונן דורפן שהיווה (ועדיין מהווה) את ההשראה הגדולה ביותר עבורי.

הכתיבה בבלוג מהווה עבורי מסע מרתק, הן חווייתי והן לימודי. היא מאפשרת לי לתת פומבי לרעיונותיי, מחשבותיי ורגשותיי, משהו שהחיים באנגליה נותנים לי מעט מאוד הזדמנויות אחרות לעשות.

במהלך השנתיים האלו צבר הבלוג קוראים נאמנים בהתמדה ולאחרונה אף זכה להערכה מחמיאה בברנז'ת הבלוגספירה כשנכלל ברשימת עשרים וחמש הבלוגים הנבחרים של השנה, יחד עם הבלוגים האישיים של "תותחים כבדים" בתחומם כמו רביב דרוקר וידידנו הטוב, גדי טאוב.

זאת ההזדמנות להודות לכם הקוראים, שבלעדיכם לא היתה לבלוג זכות קיום, ובעיקר לכל אותם מגיבים קבועים שיש לי הערכה עצומה לזמן והמחשבה שהם מקדישים לכתיבת תגובותיהם. התגובות שלכם, חברים, מאתגרות אותי ומאפשרות לי לחדד ו/או לבחון מחדש את תפיסת העולם שלי בתחומים שונים. על כך אני חב לכם תודה גדולה.

זאת גם ההזדמנות להתנצל בפני כל מי שנפגע מדברים שכתבתי כאן בהזדמנויות שונות. אודה ולא אבוש שלעיתים אני חוטא בהכללות יתר והפשטות. נדמה לי שהסיבה לכך נעוצה בסגנון החשיבה שלי- סגנון אסוציאטיבי, דיפוזי, שיוצר הרבה פעמים קשרים בין תחומים, רעיונות ואנשים שונים. קשרים שלעתים "תפורים" באופן גס מדי.

אני רוצה ברשותכם לנצל את התגובות על הפוסט הנוכחי בכדי לקבל מכם פידבק על הבלוג:
על התוכן, על הנושאים, על צורת וסגנון הכתיבה (הפוסטים- ארוכים מדי? קצרים?). תחומים שהייתם רוצים שאכתוב עליהם יותר, נושאים שלדעתכם "חפרתי" בהם קצת יותר מדי והגיע הזמן שאשחרר.. בקיצור, כל מה שעולה בדעתכם.

מכיוון שהפידבק הזה חשוב לי אשמח מאוד אם גם אילו מבין הקוראים "השקטים" שאינם מגיבים בדרך כלל יחרגו ממנהגם וירשמו כמה מילים. מי שמעדיף יכול גם לרשום לי באופן פרטי: iatk@hotmail.com

תודה רבה ושנמשיך לבלות!
איציק

פורסם בקטגוריה כל הרשימות, נשמת כל חי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

19 תגובות בנושא גשם באלפסי

  1. מאת שחר‏:

    איציק כל הכבוד על הבלוג המשובח ,תהיתי מאיפה יש לך כח וזמן תוך כדי לימודים קשים מן הסתם,
    אני נהנה מאוד לקרוא את הנסיעות שלך למשחקי כדורגל,אבל גם בנושאים אחרים,הפוסט שלך על הליגות הנמוכות הייה מרתק.
    מעניין אתי לדעת איך מרגיש ישראלי יהודי בימים אלה באנגליה ומה היחס של הסביבה אליו.

  2. שחר, תודה.
    אכן הבלוג הזה לוקח לי המון מהזמן שאני אמור להקדיש ללימודים.. אבל זה שווה לי כי הרבה פעמים אני לומד כאן הרבה יותר מאשר בלימודים ה"פורמליים" שלי.

    לגבי תחושתי באנגליה-
    למזלי הקמפוס שאני נמצא בו הוא כנראה מהאדישים ביותר פוליטית בבריטניה כך שאני לא נתקל בהפגנות נגד ישראל וכו'. חוצמזה שהאנגלים רגישים מאוד לתקינות פוליטית ולכן לפחות אלה שאני בא איתם במגע לא מביעים עוינות כלפי ישראל, לפחות לא מולי, בהחלט ייתכן שבינם לבין עצמם הם חושבים אחרת.

  3. מאת בני תבורי‏:

    איציק,

    עד שנתקלתי בבלוג שלך חשבתי שאנשים חכמים שאוהבים כדורגל יש רק באולד טראפורד… (-:

    באשר לי, הקריאה בבלוג שלך מהנה ומעשירה. החוויות שלך משם ובמיוחד מאנפילד, מרתקות. העמדות והדיעות שלך מעניינות, וככל הנוגע לי באופן אישי, מעוררות מחשבה ולפעמים אפילו מעמתות אותי עם מסקנות ודיעות שאני נוהג להחזיק בהן. אני רק חושש שהיצירתיות שלך נשענית על צורך בקשר עם התרבות הישראלית, וכבר מודאג מה יהא בגורל הבלוג כשתשוב ארצה.

    בכל מקרה, תודה על ההשקעה שלך/ההנאה שלי, מה שמזכיר לי שמשחקי טרום העונה ב NFL כבר התחילו…

  4. זאת נקודה טובה בני, אני חושב שהחזרה לארץ (בעוד שנה בעז"ה) אכן תציב עבורי אתגרים חדשים שאצטרך למצוא להם מענה. בכל מקרה, תנוח דעתך, גם כשחייתי בארץ היה לי הרבה מה להגיד.. ובכל מקרה, בתקווה שהיושב במרומים ייתן לי בריאות וכוח, הבלוג הזה יהיה איתנו עוד שנים רבות. מי יודע, אולי יום אחד הילדים שאם וכאשר יהיו לי עוד יגיבו כאן :)

    לגבי ה- NFL, פינת הניינרס היתה מהחביבות עלי בתולדות הבלוג ואני משוכנע שגם עבור הקוראים. אני רוצה להאמין שעם סינגלטרי על הקווים תהיה לנו עונה מוצלחת ולכל הפחות מעניינת.. בקיצור, בזמנך החופשי אתה מוזמן להעלות אותה לעונה חדשה.

  5. מאת אלמונימי‏:

    איציק הבלוג שלך נפלא, המשך כך.

  6. מאת שבי כהן‏:

    איציק ידידי,

    אם נתחיל להגיד לך איך אנחנו רוצים שתכתוב את הבלוג שלך – סביר להניח שהוא כבר לא יופיע ברשימת ה-25…

    תמשיך לכתוב מה שבא לך, איך שבא לך ובאורך שבא לך, תתעצבן, תפרגן, תחטא לפעמים בהכללות ובפשטנות, תתעמק, תתמקד, תתפלמס, תתפלסף, תפרשן, תתענג, תתפייט, תעצים, תעצבן עם הליברפול שלך ותגרום נחת עם בית"ר שלנו. גע בכול – בפוליטיקה, בפילוסופיה, בפסיכולוגיה, באנגליה וישראל, בשמאל וימין, בחברה ומדינה, בחיים הפשוטים ובפנטזיות – אבל תמיד תחזור לבסיס האם – לכדור שלנו.

    פשוט תהיה שם.

  7. מאת בני תבורי‏:

    שבי,
    ענק!

    איציק,
    עונת הפוטבול טרם החלה אבל הקבוצות כבר במחנות אימונים, הסגלים לקראת השלמה ויש כבר (אצלי לפחות) התרגשות גדולה. ככל עונה אני מתחיל בתקוות גדולות וגם השנה לא אשנה את נוהגי זה ולו מהטעם הפשוט: להתבאס אפשר גם אחר כך…

    בינתיים, בעיר סנטה קלרה עומד להפתח האיצטדיון החדש של הפורטי ניינרס, 68 – 75 אלף מקומות ישיבה באימטדיון שהוא, על פי מתכנניו, המילה האחרונה בתכנון ועיצוב אצטדיונים. הנה סרטון קצר באדיבות האתר הרשמי של המועדון:

    https://www.49ers.com/index-splash.php

    והנה עוד משהו קטן מספיחי עונת המלפפונים. תהנו:

    https://www.49ers.com/cheerleaders/index.php?section=CH%202009%20Squad

  8. מאת רן‏:

    איציק,

    אתה חוזר עוד שנה לארץ? צריך לקחת את זה בחשבון במשחקים של ארסנל השנה (וצריך עוד להספיק לנסוע לפחות פעם אחת יחד לאנפילד)…

    בכל מקרה, אחלה בלוג יש לך, אל תשנה בו כלום.

  9. מאת old timer‏:

    התלבטתי ארוכות מה לכתוב (באמת) והנה בא שבי בתגובה חדה ומדוייקת (יש סיכוי ששם המשפחה שלך זה אלונסו או הרננדז?) שעשתה לי 99.995 אחוז מהעבודה. אז העתקתי אותה ושינתי כמה מילים.

    תמשיך לכתוב מה שבא לך, איך שבא לך ובאורך שבא לך, תתעצבן, תפרגן, תחטא לפעמים בהכללות ובפשטנות, תתעמק, תתמקד, תתפלמס, תתפלסף, תפרשן, תתענג, תתפייט, תעצים, תעצבן עם הליברפול שלנו ותגרום נחת עם בית"ר שלך:-(. גע בכול – בפוליטיקה, בפילוסופיה, בפסיכולוגיה, באנגליה וישראל, בשמאל וימין, בחברה ומדינה, בחיים הפשוטים ובפנטזיות – אבל תמיד תחזור לבסיס האם – לכדור שלנו (וגם את זה רק אם בא לך).

  10. מאת old timer‏:

    אני קצת דיסגרפי. אבל זו הפעם הראשונה שהדיסגרפיה שלי גורמת לי לדבר כמו ערס. בקיצור שינתי = שיניתי.

  11. מאת rafi‏:

    You are very brave in critics about liverpool, but, you lack the courage to confront beitar. Ofcourse alot of you're readers are beitar fans , but anyone that is out of the the box thinker is to concerned about the reaction to what they say.
    I love your blog and wish some journalist were as insightful as you.
    Thanks

  12. מאת תומר‏:

    קצת באיחור אני רוצה להצטרף למברכים וכמובן אני מסכים בכל מילה עם שבי.
    חוץ מזה אני לא דואג לא לך ולא לבלוג לכשתחזור לארץ. דווקא אני חושב שיהיה זה דבר נהדר שהבלוג הנהדר שלך יעסוק בכדורגל הישראלי מנקודת מבט פנימי, אין ספק שזה דבר שחסר ברשת ובכלל.
    ואני גם רוצה להודות לך על הכתיבה המעניינת שגוררת אחריה דיונים מרתקים וכמובן שיש מקום להודות למגיבים הקבועים שללא ספק מעניקים ערך מוסף לרשימות שלך בכל הנושאים. וגם תודה על שנתת לי במה בכמה הזדמנויות. פשוט תודה:)

  13. מאת matipool‏:

    אלפסי – כבוד !
    מזל טוב ומגיע לך על בלוג כל כך מושקע .
    לפעמים אני חושב איך מעיין היצירה , המחשבה , הרהיטות , הרצון והחזון לא מסתיים . כמה קשה לכתוב באופן קבוע בלוג . כמה מאמץ זה דורש .
    מצטרף לאולד טיימר בדברי השבח לשבי על תגובתו .
    בברכת שתיגמר הבצורת הארוכה בליגה ושלעולם לא תצעד לבד !

  14. מאת בני תבורי‏:

    איציק,

    התגובה הקודמת שלי מלווה בהערה הזו: תודה על תגובתך! התגובה מחכה לאישור, ברגע שהתגובה תאושר היא תתפרסם!

    כשאני נכנס לבלוג אני רואה את תגובתי בתוך כלל התגובות. האם גם אחרים?

  15. מאת יובל‏:

    אחשלו,

    כל הכבוד על הבלוג. אני עוקב, קורא ונהנה .

    תודה

  16. Beny,
    It's Ok now.
    The reason was that it contained more then one link- which automatically send it to my approval to avoid spam responses from advertises etc. (you won't believe how many of those I receive..)

  17. מאת בני תבורי‏:

    למען האמת בשנים האחרונות הניינרס' אכן נראים כמו spam…
    מקווה שהשנה תהיה לנו קצת נחת.

  18. חברים, תודה רבה מכל הלב לכולכם על המילים החמות.
    למרות שלא ממש עזרתם לי… אבל כנראה שבשביל לקבל ממכם ביקורת אני צריך לעצבן אתכם.. משהו שאני אחזור לעשות ממחר :)

  19. מאת נועה‏:

    במקרה הגבתי בדיוק בפוסט הקודם.
    נהנית לקרוא כאן, כרגע בלי ביקורת :) אבל מה אתה יודע, אולי היא עוד תגיע.

סגור לתגובות.