ככה זה כשיש שניים (העונש של בית"ר)

האמת שאני מאוד אמביוולנטי לגבי העונש שקיבלה בית"ר. ומכיוון שכך אני פשוט אציג את שני הצדדים:

א.

העונש הזה הוא שערורייתי. כמו שכתב יפה חברי יובל, מדובר בגורמים צבועים שמנסים להשיג לעצמם כותרות במסווה של "מלחמה בגזענות". תפקידה של ההתאחדות הוא לא לחנך. אם חילול שמה של דמות קדושה לדת (כלשהי) במקום ציבורי אסור עפ"י חוק במדינת ישראל זה תפקידה של המשטרה לטפל בזה, לא של ההתאחדות. אם זה עדיין חלק מהמנעד שמרכיב את חופש הביטוי אז אין בכלל על מה להעמיד את בית"ר לדין.

מה שיותר חמור וגם משדר מסר מסוכן הוא חוסר המידתיות.

בדצמבר 2006 הייתי עם אחותי במשחק בבלומפילד שם אירחה הפועל ת"א את בית"ר ירושלים. בסביבות הדקה ה-30' נשמע פיצוץ עז שהרעיד את כל האצטדיון. אחרי כמה רגעים של הלם הבנו שהפיצוץ הגיע מכיוון שער חמש, שם יושבים אוהדי הפועל, ובדיעבד התברר שמדובר היה בחזיז שהושלך לכיוונו של שמעון גרשון.

הייתי שם, ולמרות שעמדנו לפחות מאה מטר מהמקום בו התפוצץ החזיז אני יכול להעיד עד כמה זה היה מבהיל. אין כמעט ספק שאם החזיז היה פוגע בשמעון גרשון הוא היה גורם לו נזק בלתי הפיך. אני לא מומחה גדול לדין הפלילי אבל זה נשמע לי כמו חומר להעמדה לדין על נסיון לרצח. ומה קיבל המועדון כעונש? סגירה של היציע ממנו הושלך חומר החבלה למשחק או שניים.

וזה רק דוגמא אחת. ישנה גם הדוגמא של האוהד אדהאם שביטה שנפצע באורח קשה מ-, שוב, חזיז שהושלך מכיוון יציע הפועל, הפעם לעבר יציע אוהדי מכבי. אני בכלל לא משוכנע שאותה קבוצה הועמדה לדין באותו פעם.

בקיצור, מה שההתאחדות משדרת בעונש הזה לבית"ר זה שמה שחשוב זו המסיכה, הפוליטקלי-קורקט. ההתאחדות נראית טוב אם היא מענישה בחומרה את בית"ר כי זה מוציא אותה אחת שנלחמת ב"גזענות" (למרות, ששוב, אין שום דבר גזעני בקריאות של אוהדי בית"ר, לפחות לא אלה עליהם עמדה הפעם לדין). לעומת זאת מלחמה אמיתית באלימות אנחנו לא רואים וספק אם נראה מההתאחדות. וברור למה- מדובר בתהליך מורכב ויסודי שדורש שיתוף פעולה עם המשטרה וביה"ס, לא סתם איזה קמפיין תקשורתי נבוב של "די לאלימות!".

מה שההתאחדות אומרת בעצם זה שמילים יותר גרועות ממעשים. אז נכון, מילים יכולות להוביל למעשים מסוכנים, אבל מילים כשלעצמם הם עדיין לא פשע. אוהדי בית"ר צריכים להיבחן לפי ההתנהגות שלהם, לא לפי יכולותיהם הליריות. ואם מסתכלים על התנהגות, אז מי שסיכן ופגע פיזית בצורה מסכנת חיים הם דווקא אוהדים של קבוצות אחרות, קבוצות שלא נענשו בצורה שאפילו מתקרבת לעונש בו נענשה בית"ר. מה שמעמיד באור מפוקפק ביותר את החלטות ביה"ד של ההתאחדות בעניינה של בית"ר בשנה האחרונה. כי צדק, יודע כל סטודנט שנה א' למשפטים, צריך גם להיראות, לא רק להעשות.

ב.

יהיה בזה הרבה צדק פואטי אם בית"ר תפסיד בסופו של דבר את האליפות העונה בגלל אותם שלוש נקודות שיירדו לה על עבירות משמעת של האוהדים. כי האמת, וכאוהד בית"ר אני אומר את זה בלב כבד, לקבוצה עם אוהדים כאלה לא מגיע לזכות באליפות. בטח לא שלוש שנים ברציפות. הכדורגל הישראלי, אפילו הכדורגל הישראלי, לא ראוי לאלופה שאלו חלק גדול ומרכזי בקרב אוהדיה.

אם אני יוצא ממשחק גביע בכפר-סבא ורואה חבורה של ילדים קופצת ושרה "מוחמד מת" אז משהו פה דפוק מהיסוד. משהו באתוס של המועדון הזה שמושך אליו אוהדים כאלה דפוק.

נכון, את הילדים האלה לא תפקידה של בית"ר לחנך. אבל אם היא מתייחסת לסמי ארגון-פשע כמו לה-פמילייה כארגון אוהדים לגיטימי, אם השחקנים משתפים איתו פעולה, לא לוחצים את ידו של שר הספורט (עם כל זה שהאיש עצמו הוא בדיחה) ומבזים את מעמד הענקת הגביע בגלל שאותם פרחחים ציוו עליהם כך, אז שיאכלו בדיוק את מה שהם בישלו. מגיע להם שכל מאמציהם על המגרש ירדו לטמיון בגלל הפושטקים האלה.

ולגבי האוהדים הרבים שהם לא כאלה. גם להם מגיע. למי ששותק ביציע כשלידו שרים שירים כאלה- מגיע (ואני יודע שצריך הרבה מאוד אומץ בכדי להשתיק אותם, אני יושב ביציע המזרחי ומכיר את "הנפשות הפועלות"). למי שמוציא את עצמו מן הכלל, לא מגיע למשחקים ומותיר את היציע לפרחחים האלה- מגיע. למי שמבטל את התופעות האלה ומתרץ שאלו "רק ילדים" או ש"לא צריך להתייחס ברצינות למה שהם שרים"- מגיע. ועוד איך מגיע
_____________

ובכדי לסיים עם קצת חיוך, אז הנה מילים חדשות שחיברתי לאותם שירים לטובת אלה (כמוני) שרוצים להצטרף לעידוד מבלי לטנף את פיהם:

משלים מניין
ולפעמים עולה חזן
ובשבת קורא תורה
משלים, מוסיף והפטרה

קונה בד"ץ
ולא שומע גלגל"ץ
כי קול באשה ערווה
אני שומר גם נגיעה

וגם..

פה זה ארץ ישראל אובמה
פה אנחנו רב-תרבותיים
אני מקשיב לך ברק אובמה
ומכבד זכויות של מיעוטים

עזה, עזה, עזה, מנהרות..

רב-תרבותיים. אוהדי בית"ר

פורסם בקטגוריה בבל, ימק"א, כל הרשימות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

20 תגובות בנושא ככה זה כשיש שניים (העונש של בית"ר)

  1. מאת רן‏:

    איציק,

    אני שותף לאמביוולנטיות שלך.

    מצד אחד זה עונש קולקטיבי לא הוגן ואין שום סיבה שאתה ואני נענש בגלל קבוצת אנשים שאין לנו ולה שום דבר משותף מלבד העובדה שבחרנו לאהוד את אותה קבוצה.

    אני לא מצליח להבין למה המשטרה לא מטפלת בחבורת הפושעים הזו. הרצון שאוהדים אחרים יטפלו בבעיה הוא חסר סיכוי. לרוב האנשים יש חיים מעבר לבית"ר ואף אחד לא רוצה להסתבך עם בריונים שמסוגלים למרר את חייו מבלי שאף אחד יעזור לו. זה תפקיד של רשויות החוק!

    מצד שני, מציק לי כבר שנים שבית"ר לא מוקיעה את הכנופיה הזו מתוכה. גם היום קורנפיין לא אומר מילה בגנות האוהדים(?), אלא רק מאשים את ההתאחדות.

    ההשוואה לעונשים שמקבלות קבוצות אחרות דווקא פחות מטרידה אותי. מתן עונשים כאלה גם להפועל לא היה הופך את הענישה הקולקטיבית למשהו צודק יותר.

  2. רן, אני מסכים לכל מילה.
    לגבי ההשוואה לעונשים של הפועל- זה רק בא כדי להראות שאין שום מידתיות בעונשים שניתנים לבית"ר לעומת העונשים שניתנים לקבוצות אחרות. וגם, שבביה"ד של ההתאחדות היפכו את היוצרות ושם, מילים (חמורות ככל שיהיו), חמורות יותר ממעשים.

  3. מאת שבי כהן‏:

    יצחק ידידי,

    יש לי בעיה איתך.

    לגבי עמדה א' – אתה צודק ואני איתך.
    לגבי עמדה ב' – אתה גם צודק וגם בזה אני איתך.

    גם אם אני רוצה אין לי על מה לחלוק עליך…

    בשתי מילים: כששמעתי את העונש זה הרתיח לי את הדם. מעל ומעבר לכל פרופורציה, בלתי נתפס, מריח כמו קנוניה נגד בית"ר. אבל אחר כך, כשאני נזכר בכל הסבל שאנחנו עוברים בגלל הסמי-כנופיה הפליליסטית הזו, אז יש חשק לצעוק: מגיע לנו!

    לא יודע מה השורה התחתונה. לי אין. וכל מי שיוצא בביקורת נגד איציק צריך רק למקם את עצמו במקומו ולהבין שהאיש בסך הכול מוציא מים מהסלע. אי אפשר להתמודד עם התופעה הזו שנקראת גזענות ברמה של קבוצה או התאחדות. זו בעיה ארצית, גדולה הרבה יותר ממה שכל מגלגלי העיניים בתקשורת כותבים חושבים (בסדר הזה…).

  4. שבי,
    אני גם מסכים שאין מה לבוא בביקורת כלפי איציק קורנפיין. אני גם מאמין שמאחורי הקלעים, במסגרת המגבלות הרבות, הוא מנסה לפחות לצמצם את התופעה.
    אני חושב שכיו"ר המעודון הוא צריך לדאוג לאינטרס של הקבוצה וזה כרגע לבטל את העונש.
    את הכביסה המלוכלכת הוא (ואנחנו) יכבס בתוך הבית.

  5. מאת rd17‏:

    משטרה משטרה משטרה…
    מה השטרה תעשה?

    אני לא חושב שלמשטרה בלי שיתוף פעולה מלא של הקבוצות וההתאחדות יש מה לעשות בכלל…

    מגיע לנו? אני לא בטוח שמגיע לנו, אולי כן, אבל בכל זאת יש איזושהי סימליות שחברי לה פמיליה עדיין יושבים ביציע הכי קטן בטדי (כשהוא פתוח).

  6. מאת מתן‏:

    שבי, אני בדיוק כמוך. חושב שיש פה קנוניה נגד בית"ר (שהתקשורת, ובראשה עמיר פלג, הכתיבה לבית הדין את חומרת העונש), אבל לא מסיר את האחריות מהעבריינים.
    לדעתי, רובם המוחלט ייעלם בעונה הבאה, כשהמצב שלנו יהיה בקנטים, וכך נשתחרר מהעול שלהם. אם העונה הם מונים בסביבות ה-500 איש, אולי 1000, אז בעונה הבאה הם יהיו 50, והם ייבלעו בין הרוב השפוי.

    ולדעתי אין שום סיבה לצאת כנגד קורנפיין. יש לו מספיק על הראש, והוא לא יכול להתמודד לבד בלי עזרה מגופים חיצוניים כמו משרד החינוך, משרד הספורט וכו'. אגב, מוני הראל ומושיק תאומים טיפלו בקריאות הנאצה של האוהדים שלהם?

    איציק, אני אגב לא רואה שום בעיה בזה שהשחקנים לא לחצו את היד של מג'אדלה. הפרחח הזה שקורא לעצמו שר הספורט, קילל וגידף אותנו במשך שנה שלמה. כמעט אף פעם לא הגיבו לו השחקנים או ההנהלה. אז לדעתי כן יש מקום לעשות כנגדו מחאה דמוקרטית, והיא אפילו תרבותית יותר מאשר להיכנס איתו לחילופי דברים לא מכובדים.

  7. יאיר,
    מזת'ומרת מה המשטרה תעשה? אם תחקירנית סוג ז' יכולה להגיע אליהם, מחלק הנוער במשטרת י-ם לא?!

    מתן,
    הלוואי שהם יעלמו. לצערי אני לא ממש בטוח. החבר'ה האלה ממילא אף פעם לא הגיעו בגלל הכדורגל. מה שכן, עוד יותר חשוב שאנחנו נמשיך להגיע בכדי (לפחות סטטיסטית) לצמצם את ההשפעה שלהם.
    לגבי מג'אדלה- אם היה מדובר בהחלטה אישית של השחקנים מרצונם החופשית אני מסכים לגמרי. הצרה היא (והלוואי שאני טועה) שכנראה והיה מדובר בתכתיב של אותם פרחחים.

  8. מאת יובל‏:

    איציק, מסכים איתך לחלוטין לגבי האמביוולנטיות.
    בפוסט שכתבתי, מכיוון שהוא מיועד פחות לאוהדי בית"ר ויותר לקוראים כלליים (לצערי רק אחד מהם הגיב שם, היתר היו מהחבר'ה הקבועים של הבלוגים הבית"ריים), העדפתי להתמקד בפן "המתגונן".

    אין ספק שמעבר לכעס העצום שיש בנו על ההחלטה השערורייתית של בית הדין, אי אפשר שלא להרגיש שמגיע לאותם אוהדים מקללים. מצד שני, כשאני קורא את דעותיהם בפורומים ומגלה שהם רק מרגישים יותר ויותר צודקים, אני מבין שזה חסר תכלית להעניש את כולנו ולקוות שהם ילמדו לקח.

  9. יובל,
    כמו שכתבתי לך, נכון עשית כשפירסמת את צד א' בבלוג שלך.
    לא מפתיע אותי מה שהולך בפורומים. תיארתי לעצמי שזה רק יעורר יותר אנטי ותחושה של כל העולם נגדנו. ענישה קולקטיבית לא באה לחנך, היא באה להרתיע. האם ההרתעה תעבוד? ספק גדול כמו שאתה אומר. בכל מקרה ימים יגידו.

  10. מאת גיל - בוסטון‏:

    כמו שכתבתי אצל יובל – כמה שאני עייף ועצוב מהעיסוק בנושאים האלא… תחושת המיאוס פשוט מוחקת הכל.
    התחושה שלי ביחס לבית"ר זהה במובנים רבים לתחושה ביחס למדינה. אני לא צריך ש"חיצוניים" ישפטו אותי ויומרו לי מה עלי לעשות/במה חטאתי/כמה שאני איום ונורא. השיפוט שלי צריך להיות פנימי ואמיתי – אני צריך לקום כל בוקר ולהיות שלם עם מה שאני רואה מולי במראה. לצערי, כאשר אני מסתכל על "המראה" שלנו היום אני מניח כי כמו כולנו פה בא לי להקיא. אני לא צריך את התובע של ההתאחדות או את עמיר פלג בכדי שיטיפו לי מוסר, ואני גם לא צריך להשוות את עצמי לצבא האדום עם שירי השואה שלו והאלימות (גם אני ובני היינו ב"משחק הרימון" בבלומפילד, אשתי כמעט איבדה את ההכרה בבית) – מספיק לי לשמוע את קולות הזמרה מהיציע.
    איציק קורנפיין – שבי ואיציק, פה אני חלוק עליכם במישור העקרוני. איציק לא צריך להחליף את המשטרה, הוא גם לא יכול לנקוט בצעדים אמיתיים – אבל לא לשמוע אותו ולו פעם אחת מתבטא כנגד השירים הגזעניים???? לא לשמוע אותו מגנה בקול ברור את השירים ההמכוונים כנגד חבריו לשעבר לנבחרת? לא לשמוע ולו גינוי אחד כנגד עבריני הצעצוע מהיציע / אמירה שהם אינם אוהדים והקבוצה מתנערת מהם?
    שוב כפי שכתבתי אצל יובל – השבועות האחרונים הראו באופן ברור שבכל מה שקשור להתנהלות מול המשברים שפוקדים את הקבוצה איציק הוא מנהיג אמיתי. כל עוד הוא לא יצא כנגד הגזענות (וכן – גם האלימות) ביציע משהו במנהיגותו יהיה חסר. רבים וטובים רק מחכים לקיראת כיוון ממשהו דוגמת איציק בכדי להתחיל בתהליך ההבראה של היציעים בטדי. אם לא קורנפיין אז מי?

  11. מאת גיל - בוסטון‏:

    ואיציק, סליחה אבל איך יכולתי לשכוח…. פסיטבל הזמר והפיזמון שפתחת בהחלט גרם לי לחיוך אמיתי, אולי בזמן שהכי צריך חיוך כזה…

  12. מאת שבי כהן‏:

    גיל,

    אני חושב שאנחנו באים לקורנפיין בדרישות לא מעשיות. מה הוא יכול לעשות? הרי ברור לכל בר דעת שהוא נגד השירים והקריאות האלה. אתה באמת חושב שהוא צריך להגיד את זה כל פעם? ואם הוא יגיד את זה, האפסים האלה יפסיקו לשיר? לא, הם רק יכניסו גם אותו לחבורה שסופגת קללות.

    זה מאד קל לשבת על הגדר כמו עמיר פלג או אמיר אפרת ולהגיד למה איציק לא עושה כלום. שים עצמך במקומו בדיוק, עם כל המורכבות והחששות מפני בריונים במדינה הזו (הרי אין מי שיגן עליך באמת…) ותגיד לי מה היית עושה במקומו שגם יעזור.

  13. מאת גיל - בוסטון‏:

    שבי, בנושא הזה נשאר ככל הנראה חלוקים (זה גם חלק מהכיף…). הנהגה היא לא לעשות מה שקל – אלא מה שנכון. כתבת "אתה באמת חושב שהוא צריך להגיד את זה כל פעם" – התשובה היא כן רבתי. מעבר לכך, מתי אתה זוכר את קורנפיין מקדיש ראיון/קטע מראיון או כל דרך שתבחר כדי לגנות את התנהגות החלק הזה בקהל? ההתיייחסות שלו לסוגיה הייתהתמיד אמביוולנטיות, בסגנון של "בבקשה על תתנהגו לא יפה כי יורידו לנו נקודות/נקבל רדיוס/נפגע". אני לא זוכר (תקן אותי עם אני טועה) שקורנפיין אמר בשנה שנתיים האחרונות משהו ברור ביחס לכך שצריך להפסיק עם הגזענות ביציע כי זה מכוער/דוחה/לא ראוי ומבייש את המועדון.
    כדי להוליך לשינוי ביציע צריך מנהיג – קורנפיין יכול להיות אחד כזה אם הוא רק יחליט. אני מחכה.

  14. מאת בני תבורי‏:

    איציק,
    האינטגריטי שלך מעורר הערכה. אני לא רואה הרבה אוהדים יוצאים בחריפות וביושר נגד הרצון הטבעי שלהם, לראות את קבוצתם האהודה זוכה בתארים. הדבר המוזר הזה הנקרא לה פמיליה מחרב כל חלקה טובה אצלכם ומשמש לצערי מודל לחיקוי אצל אוהדים צעירים בקבוצות אחרות. גם ביציעי הפועל פ"ת צצו להם בשנים האחרונות חבורות ילדי כאפות שמשחקים אותה אל קאפון. זה דוחה, אבל אצל ילדים בגיל הנכון, זה מעורר תחושת הזדהות ומכאן הסכנה.
    מצערת אותי התגובה, או אי התגובה של המועדון וראשיו. ברור לאיזו צרה יכולים קורנפיין והשחקנים להכניס את ראשם אם יצאו בריש גלי נגד החלק הזה של האוהדים, אבל אני חושב שזו משימה שבאה עם התפקיד. אי אפשר להתעלם ולקיחת הסיכון מתחייבת. מי שפוחד מזאבים שלא יסתובב ביער, אמר מישהו, ובהחלט נדרשת כאן אמירה אמיצה ונוקבת כנגד הבריונים הללו.
    כבר מזמן אני טוען שחל אצלנו בלבול סמכויות וחוסר הבנה. המשטרה מחליטה לסגור מגרשים או יציעים, ההתאחדות מחליטה לחנך. סליחה, אבל מישהו צריך להסביר לאלה ואלה מה תפקידם. תפקיד ההתאחדות לדאוג לקיום מערך הליגות בכדורגל, לנבחרת, למתקנים הולמים ושיפור מתמיד באלה. התפקידה גם לפנות לגורמים המתאימים בדרישות סיוע. לממשלה בסיוע תקציבי, למד"א ומכבי האש במסגרת ההתמחות שלהם וכמובן שלמשטרה בדיסצפלינה שלה. אין תפקידה של ההתאחדות לחנך ולא להעניש קבוצות על התנהגות הקהל. כן מתפקידה, לשתף פעולה עם המועדון והמשטרה בחיסול התופעות הללו. במקרים כמו אירגון לה פמיליה, צריכה ההתאחדות לדרוש את סיוע המשטרה, לא להוריד נקודות או לשלוח קבוצות לשחק בגלות ללא קהל. המשטרה מצידה, צריכה לפעול במרץ ובנחישות נגד אותם גורמים פליליים, בדיוק כמתחייב ונדרש ממנה על פי החוק. יש דרכים לפעול, ואת כולן המשטרה מכירה לא פחות טוב ממני. סגירת יציע משולה בעיני לסגירת שכונה וגירוש הדיירים ממנה בתגובה על פעילות תחנת סמים או בית בושת במקום. הנה ציטוט קצרצר: "תפקידיה העיקריים של משטרת ישראל כזרוע אוכפת חוק קבועים בסעיף 3 לפקודת המשטרה [נוסח חדש] ,התשל"א- 1971.
    הסעיף קובע: " משטרת ישראל תעסוק במניעת עבירות ובגילוין, בתפיסת עבריינים ובתביעתם לדין, בשמירתם הבטוחה של אסירים, ובקיום הסדר הציבורי ובטחון הנפש והרכוש". ואידך זיל גמור.

  15. מאת תומר‏:

    זו לא תפקידה של ההתאחדות לחנך אבל העונשים האלה מוצדקים בסופו של דבר. גם בנתניה אני שומע לעיתים קריאות גזעניות אבל מיד אתה יכול לשמוע כמה שמשתיקים ואומרים שהרדיוס או הורדת הנקודות לא שווה את זה. נכון שזה גורם להרגשת אנטי וקיפוח אבל בכך אשמים גם ראשי בית"ר ופה אני מסכים עם גיל. אם קורנפיין והשחקנים מדברים רק על כך שדופקים את בית"ר ועל אי ההגינות בעונש ועל אי המידתיות(שהיא לא רלוונטית) אז מה אוהדי בית"ר לוקחים איתם מהנושא הזה?
    חוץ מזה יש שיתוף פעולה גלוי בין הארגון לה פמיליה והמועדון. לארגון הזה, שמכריז בגלוי על פעילותו כגזעני ואלים יש מחסן באצטדיון טדי כדי להקל עליו בארגון הציוד לעידוד. תסלחו לי אבל זו לא מלחמה לניקיון המועדון, אי אפשר לעצום עין כשהילד מתפרע בבית ואז לשאול למה מענישים אותו בבית ספר.
    לגבי חלקם של האוהדים השפויים,כלומר שלכם. אתם הרוב, יש לכם שכל ותבונה וכישרון ואהבה. אולי כדאי שתשתמשו בהם? תקימו ארגון(הוא לא צריך להיות ארגון אולטרס שכזה) שיוצא נגד הדברים האלה,שמגנה בגלוי, שעובד למען הקהילה ונגד הגזענות ותראו לעמיר פלג שיש אלטרנטיבות. תילחמו על הבית שלכם כי זה יגיע למצב שלא תרצו להגיע יותר למשחקים בגלל הנבלות האלה. מה זה נקודה או שתיים? מה זה רדיוס אחד? אם הגזענים ישלטו ביציע אתם תתנו לעצמכם את הרדיוס. יש אחלה אוהדים לבית"ר ירושלים,אני רואה אותם בבלוג הזה ובבלוג של יובל אז תראו את זה לכולם.

  16. מאת מלי‏:

    חשוב מאוד להלחם בשני גורמים –
    גורם ראשון – הוא אותם "אוהדים"(אויבים מבית ) שגורמים לנו את הנזק הכי גדול
    וחייבים למצוא את הדרך להקיא אותם מתוכינו .

    והשני- התקשורת האדומה שמצניעה כל אלימות (מילולית או פיסית) אם זו מגיעה מכיוונם של אוהדי הפועל , ומדגישה כל אירוע כזה אם מגיע מאוהדי בית"ר
    התקשורת נלחמת בביתר ממש כשם שהיא נלחמת בימין ( הקשר כמובן אינו מקרי ,ובבחירות האחרונות ראינו עד כמה זה מסוכן לדמוקרטיה , כאשר התקשורת כמעט הצליחה להעלות לראשות הממשלה את המועמדת הפיבוריטית שלה.(מהשמאל כמובן)
    הגזענות של אוהדי בית"ר הינה כאין וכאפס לעומת הגזענות כלפי אוהדי ביתר .
    ההחלטה של הדיינים של ההתאחדות , והגורם העיקרי לכך שאין אחידות בעונשים שביתר מקבלת לעומת קבוצות אחרות, נובעת משנים של קמפיין אנטי ביתרי .

    עם כל החיבה וההערצה לאיציק קורנפיין – יש תחושה שהוא חושש להלחם באותם אוהדים . סביר להניח שהיה פועל יןתר אילו היה מקבל תמיכה מארגון אוהדים שיש להקים דחוף כנגד כל החוליגנים שפוגעים בנו .

  17. מאת רן‏:

    עם כל האהבה שלי לקורנפיין, אני מסכים עם הכותבים לפני.

    אם הוא המנהיג של המועדון הזה, אז הוא צריך להיות אמיץ.
    אם הוא מפחד – אז הוא צריך ללכת הביתה.
    אם הוא באמת חושב שהסיבה היחידה להפסקת ההתנהגות הדוחה הזו היא העונשים שבית"ר מקבלת – אז הוא צריך לרוץ הביתה (ואני לא חושב שזה המצב).

    היחיד שיכול עוד להציל את בית"ר זה הוא, או מנהיג אחר שיבוא במקומו ויוביל את האוהדים במקום להיות מובל על ידם.

  18. מאת אילון‏:

    איציק ידידי, אני מסכים לחלוטין עם מה שכתבת. כאוהד בית"ר קשיש (33), יחסית לחבר'ה הצעירים (15-18) שבד"כ עושים לנו צרות ומוציאים שם רע לכל האוהדים הנפלאים שלנו (ויש אלפים כאלה!), תרשה לי לחדד עוד נקודה שלא זכתה להתייחסות כאן אן בבלוג של יובל: בשנות ה- 90 לא היו ביציעי טדי כל כך הרבה קריאות גזעניות ושירי טועמה, עזה, מוחמד וכו", למרות שמרבית הקהל הגיע מהצד הימני של המפה הפוליטית. המקסימום שאני זוכר זה קריאות "מוות לערבים" אחרי דקת דומיה בעקבות פיגועים שהתרחשו בשבוע המשחק. הקריאות האלה נמשכו זמן קצר ולאחר מכן חזר הקהל לעודד את הקבוצה ולקלל את הקבוצה היריבה. היום, לעומת זאת, רוב הזמן שומעים את שירי הנאצה כלפי הערבים, טועמה, מוחמד ועזה, ורק חלק קטן מהזמן הקהל מעודד את הקבוצה והשחקנים. לפי דעתי יש שתי סיבות מרכזיות שהביאו למצב זה: 1- חבר'ה צעירים וגזענים שנכנסו ליציע וכל אחד מהם רוצה להיות כמה שיותר קיצוני, בוטה וגס יותר בשירה כלפי הערבים. 2-עבור חלק משמעותי מכל אותם גזענים, בית"ר היא לא יותר מטרנד אופנתי ואני בטוח שחלק גדול מהם לא יהיו ביציע בעוד 5 שנים, אז גם לא אכפת להם לקלל ולקבל עונשים שפוגעים בקבוצה ובשאר האוהדים, כיוון שבית"ר ממילא לא מהווה אצלם דבר מספיק חשוב מכדי שיבינו שהנזק שנגרם לה בעקבות הצעקות גדול ביותר.
    לצערי הרב, הרוב השפוי (ואני באמת חושב שהרוב שפוי ואוהב את הקבוצה יותר מאשר שונא ערבים…) לא יכול לצאת נגד הקיצוניים האלה, כיוון שהוא מסתכן בפגיעה מילולית (במקרה הטוב)ובפגיעה פיזית בו (במקרה הרע). רק לצורך הדוגמא, אני אזכיר לך מה אמר אחד מ"בכירי" לה פמיליה לפני שנה-שנתיים (ומדובר דווקא בבן אדם אינטיליגנט וממש לא טיפש): "לא אכפת לי שבית"ר ירושלים תחדל מלהתקיים, העיקר שלא ישחק בה שחקן ערבי". מדובר באוהד שהולך לכל משחק ושאוהב את הקבוצה, ועדיין הוא מתבטא כך. אז אם השנאה לערבים גוברת על האהבה לקבוצה, מה אנחנו השפויים יכולים לעשות?
    אם יש למישהו פתרון, אני אשמח לשמוע.
    ניפגש ברמת גן ב- 13.5

  19. מאת מלי‏:

    אילון יש פתרון !
    יש לאגד קבוצה קטנה של אוהדים שפויים ואינטיליגנטים שתפנה לאיצק קורנפיין ותבקש לעזור לו בקמפיין נגד החוליגנים . הקמפיין צריך לכלול יציאה לתקשורת והודעה חד משמעית שביתר לא רואה באנשים אלה אוהדים – אלא אוייבים.
    ומכאן יש לי כל כך הרבה רעיונות איך עושים את זה , שאין טעם להתחיל לפרט
    אבל ברגע שיוחלט על כזה ארגון
    אני משוכנעת שיגיעו עשרות אוהדים עם פתרונות יצירתיים –
    אפשר תוך שנה מהיוםלהגיע להישג מרשים
    איציק קורנפיין רק צריך לדעת שיש לו תמיכה רחבה מרב אוהדי ביתר – ומכאן דרך הפעולה פשוטה וממש לא מורכבת

  20. מאת מתן‏:

    מי שיוצא נגד קורנפיין מוכיח כמה התקשורת שלנו עושה שטיפת מוח. קורנפיין הוריד את מקרי האלימות באחוזים ניכרים (ואל תשכחו את מסירת השמות של זורקי האבנים בקריית שמונה למשטרה), ואני בטוח שהוא יוריד גם את מקרי הגזענות. אבל גם אם יש גזענות, זאת לא סיבה לתת לבתי הדין לעשות בבית"ר מסע צלב. זה לחוד וזה לחוד.
    אם לדוגמא בית הדין היה מוריד את בית"ר ליגה, הייתם מצפים מקורנפיין שייצא בתקיפות נגד הגזענים ואח"כ יגיד בחצי פה 'בית הדין הגזים איתנו'? לא. הוא צריך להילחם נגד העוול המשווע שנעשה לבית"ר קודם כל, כי זה יותר דחוף, ואח"כ לעשות תכניות למניעת הגזענות.

    אין לי ספק שקורנפיין יוריד את גילויי הגזענות בטדי, והיעלמותם של חברי 'לה פמיליה' תתרום לכך. אבל זה לא לוקח כמה ימים, וגם לא כמה שבועות. אני מקווה שבשנה הבאה כבר נוכל לעודד את הקבוצה נטו (אולי גם קללות לאבוקסיס, גוטמן והפועל, אבל שזה יהיה התפל ולא העיקר).

סגור לתגובות.