אנפילד רואד, פינת בן-יהודה

כמה שבועות לפני הנסיעה ההיסטורית לאיסטנבול אני מקבל טלפון:
"הלו?"
"איציק?!"
"כן?!"
"אהלן זה איציק!"
איציק זה איציק לוי מאשדוד, והוא התקשר אלי בעניין חוג האוהדים של ליברפול שהוא רוצה להקים בארץ. את עבדכם הנאמן לא היה קשה להלהיב בעניין ומאז התפתחה בנינו ידידות מופלאה שהיא חלק אחד בסיפור מדהים שנקרא חוג האוהדים של ליברפול בישראל.

פגישת היסוד של החוג נערכה מס' שבועות אחרי שחזרנו מאיסטנבול וקצת התעשתנו מהחוויה המופלאה שחווינו שם. כעשרה חבר'ה הגיעו לגג של בנין עזריאלי בת"א ובאותו הערב החלנו לגבש בקווים כלליים רעיונות להפעלת החוג. בשבועות ובחודשים שעברו מאז העסק צבר תאוצה אדירה ומס' הנוכחים בפגישות שערכנו בפאב התל-אביבי לצפייה במשחקי ליגת האלופות של האדומים הכפיל את עצמו ממפגש למפגש.

החלק הכי יפה בסיפור הוא החברות המופלאה שנרקמה בנינו. אנשים מכל שכבות האוכלוסייה ומכל קצוות הארץ הפכו לחברים בלב ובנפש בזכות העניין הזה שנקרא האהבה לליברפול. אנשים שבכל נסיבות אחרות סביר להניח שלא היו מוצאים דבר במשותף. כדורגל, חברים, יעשה לכם חברים!

אחד הדברים שהכי חסרים לי בגלות, יחד עם הביקורים בטדי, הוא המפגשים של החוג. לכן בכל ביקור בארץ כינוס של החברים בפאב הבית שלנו בת"א, המייקס פלייס, בערב ליגת האלופות הוא חובה עבורי. גם אתמול נפגשנו שם לעוד ערב נפלא ועמוס חוויות כשהמשחק מהווה בעצם רק תירוץ לראות אחד את השני. זו גם ההזדמנות באמת להזמין כל אוהד ליברפול שעדיין לא הצטרף אצלנו לחבור למשפחה הנהדרת הזו- פרטים אפשר למצוא באתר המעולה של החוג (שמומלץ בלי קשר גם למי שלא אוהד הקבוצה).

_____________________________

רוח רעננה מנשבת באנפילד. נדמה שמאז השער העצמי המקרי של ווז בראון במשחק נגד יונייטד משהו השתנה לטובה בקבוצה. בכלל, הניצחון על יונייטד הוא ניצחון מומנטום שנותן רוח גבית ואמונה שהם ערך מוסף גדול הרבה יותר משלוש נקודות בטבלה. מאז הניצחון הזה ליברפול נראית בטוחה בעצמה וחזקה כמו שלא ראינו כבר מזמן.

מבחינה טקטית נדמה שהשינוי המשמעותי העונה נובע מהתפקוד של המגנים- ארבלואה ואורליו. השניים מרבים לתמוך בהתקפה ובכך נותנים גיוון מתבקש להתקפה של ליברפול שבעונה שעברה נסמכה בעיקר על הציר ג'רארד-טורס (שבלי קשר ממשיך עדיין לספק את הסחורה שלו). גם העובדה שבמשחקים האחרונים ליברפול, לראשונה מזה שנים, משחקת ללא חוטב עצים מוגדר במרכז השדה הופכת את המשחק שלה להרבה יותר נעים לעין ואפקטיבי.

נתון אחד מעניין צד את עיני במהלך המשחק- אחוזי החזקת הכדור היו 60-40 אבל מס' המסירות של ליברפול היה כמעט פי ארבעה מזה של אינדהויבן. רוצה לומר: את מרבית המשחק ליברפול מעבירה בהנעת כדור במרכז השדה. הנעת הכדור שהיא אמנם לא תכליתית, כאשר השערים מגיעים ממצבים נייחים או מהתקפות מתפרצות, אבל הנעת הכדור מתישה את היריבה ויוצרת אשליה אופטית של שליטה במשחק. זה אפקטיבי במיוחד כאשר הקבוצה עולה ליתרון מוקדם, כמו שקרה אתמול, ומהווה אלמנט שמחזק את הביטחון העצמי שהוא נדבך כ"כ חשוב בהצלחה של ליברפול העונה עד כה.

נ.ב.
באטה בוריסוב מביכה את יובה, קלוז' את צ'לסי, אנרתוזיס מביסה את פנתנייקוס- גם לכם צובט הלב מהמחשבה שאחת מהן יכלה להיות בית"ר שלנו…

"הקופ הישראלי". אמש בת"א

פורסם בקטגוריה אנפילד, כל הרשימות, נשמת כל חי, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

12 תגובות בנושא אנפילד רואד, פינת בן-יהודה

  1. מאת אריגיא‏:

    כיף לראות שנהניתם. גם אצלנו לא סבלו כל כך… כל כך שמחתי בשביל קין. באמת. האיש עובד כמו חמור על המגרש בשביל כולם, הגיע לו. ובאותו יום גם הגול ה-100 של ג'י. מה עוד אפשר לבקש. וכן, זה שבניטז מוותר על מסצ'ראנו במשחקי בית דומיננטיים זאת בהחלט נקודה לזכותו. אולי הוא סוף סוף הבין איפה הוא עובד.
    בסה"כ אני לא חושב שהיה איזה משחק גדול או משהו, אבל הייתה הרבה עבודה של כמעט כל השחקנים (בסדר צ'אבי, גם אתה), וכמו תמיד בניטז שומר את החילוף הראשון לדקה 67, אבל יאללה, נחליק לו את זה. דווקא הייתי שמח לראות איזה חלוץ צעיר שמקבל דקות אירופיות ראשונות אתמול לקראת הסיום, אבל אולי זה עוד יגיע.
    אמרת נכון שיש תחושה של ביטחון בקבוצה, וזה באמת מקרין הלאה. נקווה שזה יימשך, ושנתחיל ללקט נקודות גם במשחקי חוץ עם הגדולות. השבת נפגוש גדולה-קטנה, אבל זאת בטח התחלה טובה.

    ובינתיים, להעלאת המוראל הגבוה גם כך, מילות השיר של רובי קין, שאני מפזר ברחבי הרשת, לפי הפזמון של Let it be:

    Robbie Keane, Robbie keane,
    Robbie Keane, Robbie keane,
    There’s no fuckin' Keano,
    Robbie keane.

  2. היית חסר לנו אריגיא, למרות שאני בטוח שהעדפת להיות שם :)
    אני לא בטוח שמסצ'ראנו בחוץ בגלל החלטה של רפא, ממה שהבנתי הוא סוחב איזו פציעה.
    אכן לא היה משחק גדול, אבל היה משחק של קבוצה חזקה- כזו שבאה ועושה את העבודה בלי להתבחבש וגורמת לעסק להיראות קל.

  3. מאת פילוסוף רדום‏:

    אני מרוצה אבל מאוכזב.
    מרוצה כי כשטורס יהיה באמת בכושר במשחק כזה הוא ישים 2-3. אתמול היו לן מצבים שבד"כ הוא מכניס בעיניים עצומות.
    מרוצה מהלחימה האינסופית של קבוצה חזקה ושאפתנית.
    מרוצה מהנצחון.
    מאוכזב מחוסר הרצון להתקיף בחלקים גדולים של המשחק.
    מאוכזב מזה שהלכנו אחורה ונתנו לקבוצה חלשה מאוד להבקיע .
    מאוכזב מהמחליפים.

    מקווה שעוד נשתפר…

  4. מאת תומר‏:

    שמע,אני לא אוהד של ליברפול ובחרתי לראות דווקא את אינטר-ברמן אתמול אבל אם זכרוני אינו מטעה אותי אתה חייב לי בירה על איזו חידת יורו מהבלוג של דורפן,המייקס זה חמש דקות מהבית אז יכולת לסגור את החוב שלך לפני כיפור אבל לא נורא. כשאני אגיע לאיזור סאות'הפטון אני אקח אותה:)

  5. פ"ר.
    טורס בנסיגה לעומת העונה שעברה, אבל זה טבעי.
    הוא עדיין חלוץ ענק ואני לא אשנה את דעתי גם אם הוא יבקיע לא יותר מעשר שערים העונה (והוא יבקיע יותר).

    נגעת בנקודה נכונה לגבי חוסר הרצון להתקיף- לפעמים נדמה שליברפול משחקת כאילו מקבלים נקודות על אחזקת כדור ומסירות מדוייקות. סה"כ ההתנהלות הזאת משדרת אשלייה אופטית של דומננטיות אבל לא באמת אפקטיבית, ולראיה ששניים משלושת השערים הגיעו ממצבים נייחים ואחד (קין) מסוג של התקפה מתרפצת.

    בניון ובאבל לא הספיקו להיכנס למשחק ולא תרמו כלום. אכן חבל.

    RS.
    נחמד שעברת לתגובות אס.אם.אסים אבל היה יותר נחמד כשהעשרת אותנו בתגובות טיפה יותר מפורטות ומאירות עיניים :)

  6. ואללה תומר צודק! למה לא דיברת? כבר חודש אני בארץ..
    חוצמזה, חשבתי שאתה בכלל נתנייתי- לא?!

  7. מאת תומר‏:

    אני נתנייתי בדם ובלב אבל בשנה האחרונה אני גר בתל אביב:)

  8. מאת rd17‏:

    תומר תמחק את החיוך שלך.. אתה גר בת"א למען השם…
    הסיבה היחידה שיש לך לחייך זה שלמרות כל העשן אתה עדיין נושם.

  9. מאת RS‏:

    אלה תגובות אנדי וורהול…

  10. מאת תומר‏:

    דווקא אני מבסוט מתל אביב…..
    חוץ מזה,מקום ראשון עד יום ראשון זו גם סיבה לחייך,לא?
    ובכלל אני מעדיף לחייך…….

סגור לתגובות.