דדשמואל א' פרק ח'

א  ויהי ביום ההוא ויתקבצו כל זקני הקומץ ויבואו אל דדשמואל בית-וגנה: ב  ויאמרו אליו הנה אתה זקנת וירדת מנכסיך ואין הקומץ משביע את הארי עתה שימה לנו אוליגרך לבעלינו ככל הגוים: ג  וירע הדבר בעיני דדשמואל כאשר אמרו תנה-לנו אוליגרך לבעלינו: ד  ויאמר דדשמואל אל העם השואלים מאתו אוליגרך זה יהיה משפט האוליגרך אשר ימלוך עליכם: ה  את ראשי שבטיכם יקח וישליכם טרף לחיות השדה ואת קודשיכם יטמא ואת אבותיכם לא ידע: ו  ואת בחוריכם הטובים ימכור לעבדים לבני עמון ויביא תחתם שכירי חרב מבני אדום וישים עליכם שרי אלפים ושרי חמישים לעשות דברו ולפאר שמו: ז  וזעקתם ביום ההוא מלפני אוליגרכם אשר בחרתם לכם ולא יענה ה' אתכם ביום ההוא: ח  וימאנו העם לשמע בקול דדשמואל ויאמרו לא כי אם אוליגרך יהיה עלינו והיינו גם אנחנו ככל הגוים:

ט  ויהי אחר הדברים האלה וימליך דדשמואל את שאורקדי תחתיו וימלוך שאורקדי על בני תרומפלדור זה שנתיים ימים: י  וישלך את אליהו בן חנה גיבור החיל מעליו וישים תחתיו את נחש הקנאני מבני עמון וגם את יוסף המזרחי לא ידע ויגדפו וינאצו: יא  וימכור את נערי בני תרומפלדור לעבדים בארצות הגויים ויעמיד תחתם את שמעון הגרשוני ראש בני אדום ואת מיכאל הזנדברגי מבני חת אשר בכרמל: יב  ולא זאת בלבד עשה שאורקדי כי אם העמיד צלם בהיכל וטימא את המנורה ואֶת יצחק הקורנפייני ראש השבט יקח ושם לו במרכבתו ובפרשיו ורץ לפני מרכבתו:

יג  ולא יכלו בני תרומפלדור עוד לסבול ויזעקו זעקה גדולה ומרה השמיימה: יד  ויאמר ה' אל דדשמואל לך וראה מה תואנת העם הזה ויזעקו אלי זעקה גדולה: טו  ויענהו דדשמואל ויאמר חלילה לי מעשות כן להתפלל בעבור העם הזה: טז  כי עם נבל ולא חכם המה ולא זכרו לך חסר נעורים אשר עשית עמהם להוציאם מגלות עמידר ושעריים ולהעמידם ראשים ואלופים לשבטי ישראל ויאמרו אלי תנה לנו אוליגרך: יז  ועתה כאשר יענום ויעבדום זה יהיה משפטם בעבור ידעו כי הכסף יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים: {פ}

פורסם בקטגוריה ימק"א, כל הרשימות, נשמת כל חי, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

20 תגובות בנושא דדשמואל א' פרק ח'

  1. מאת רוני שטנאי‏:

    כנראה שהתבוסות מוציאה את הטוב שבך, טקסט נהדר. תנחומי על התבוסה האכזרית ואיבוד הסיכוי לפגוש את בארסה הגדולה עם מסי בלי מסי – ארבע שנים היה להם לבדוק את העניין ואף אחד לא יודע עדיין אם הוא ישחק…

  2. מאת רוני שטנאי‏:

    רגע קיבלתי עדכון של הרגע האחרון מסי החליט להישאר בסין למרות פסק הדין החדש.
    רגע זה עדיין לא סופי אולי הוא יטוס לספרד, הוא נשאר בסין סופי.

  3. מאת אביאל‏:

    אין הרבה מה להגיד, לדעתי שום צריך ללכת לבית.

    בוא נוסיף כתגובה לפוסט שבלי גאידמק לא היינו מגיעים גם לפה (ואולי טוב שכך ?), אני קצת מאוכזב אבל אני מאמין שדווקא נצא מחוזקים מכאן, כמו שכתבתי אצל דורפן, מי שבעיקר הפסיד אלו שאר קבוצות הליגה, צריך להחליף שוער ולהשאיר את הסגל (אולי פחות שחקן או 2) ולרוץ איתו העונה, ככה שנגיד בדיוק כמו הפולנים לעונה הבאה עם הרכב מגובש ומחובר, הפולנים נתנו היום הצגה ענקית, על כל שחקן של בית"ר החל מהבלם ועד החלוץ נצמדו אליו כמו בשמירה אישית, הכל התחבר להם לבית"ר לא…אלה החיים…

  4. מאת תומר‏:

    איציק ידידי,הטקסט נהדר ומשעשע אבל מפספס מעט את המציאות לדעתי.
    אוחנה לא היה ולא יהיה מאמן וגם חלק מהקהל דחף לגירושו מטדי. יוסי מזרחי מאמן נהדר(אקח אותו על פני מתיאוס לנתניה בכל הזדמנות) אבל גם כאן לקהל יש חלק בעזיבה שלו בדיוק כמו ארקדי וזה לאו דווקא הכסף…היציע הבית"רי ניסה לקבוע מדיניות מועדון הרבה לפני ארקדי.
    בכלל,הלך הרוח הוא שהובסתם בגלל שאין נשמה ולא נלחמים בשביל הסמל אבל זה לא מדויק. הובסתם בגלל שהכדורגל הישראלי לא ברמה של ליגת האלופות ולא ברמה של ויסלה קרקוב. לא הובסתם בגלל הכסף,הובסתם בגלל חוסר המקצוענות וההיבריס.בנאדו חגג בהגרלה כאילו קיבלתם את סנטה קולומה ושכח שגם לקבוצה הסימפטית הזו מאנדורה קבוצה ישראלית הצליחה להפסיד.

  5. מאת בני תבורי‏:

    איציק,

    1. מבריק! פשוט מבריק. אין מילים.

    2. לצערי עוד לא סיימתי עם הצרות של הפועל פ"ת כך שלא אוכל לנפק עיצות באשר למה צריכה בית"ר לעשות וכו', אני רק מזכיר שגם אנדרלכט וריינג'רס עפו אחרי הפסדים לקבוצות נחותות (על הנייר) והשמש לא כבתה שם. קצת פרופורציות לא יזיקו.

    3. למי שיצא לראות אתמול את יובה נגד היונייטד, מבין היום את גודל הטעות במכירה של סיסוקו, וזו אינה הפעם הראשונה שאני אומר את זה ובוכה בקול רם.

  6. רוני,
    תודה. כמו שכתב עברי לידר "ברגעים שטוב לי אני לא יכול לכתוב".
    זה עובד גם הפוך מסתבר..

    אביאל,
    הייתי מוותר על גאידמאק ועל כל התענוג (וזה כולל את האליפויות והגביעים) בלי לחשוב פעמיים.

    תומר,
    גם אני חשבתי שאלי לא מתאים והיתה לי הרבה ביקורת על סגנון המשחק של יוסי מזרחי. אבל הדרך.. אוי הדרך..

    בני,
    בצשחקי אימון גם וורונין הוא שחקן העונה. אני מצטער, אבל גם אם העולם יתהפך על כנו אף אחד לא ישכנע אותי אחרת- למומו סיסוקו אין משוג.

  7. מאת בני תבורי‏:

    איציק,
    לגבי סיסוקו, לא החלטתי רק אחרי המשחק של אתמול, ראיתי אותו גם במספר משחקי ליגה בעונה בעברה.
    נכון שהפציעה האיטה אותו, אבל היה שווה לדעתי לחכות עוד קצת.

    ורונין השנה לא פוגע גם במשחקי אימון, אני פוחד שנצטרך לשלם כדי להעביר אותו….

  8. מאת rd17‏:

    שבי, אתה עדיין לא מסכים איתי שויסלה טובה מקופנהאגן בכמה דרגות?
    אני חושב שגם אתה כמו כולם יסכימו עם מה שאמרתי לפני ואחרי המפגש הראשון: ויסלה קבוצה טובה מבית"ר ירושלים.

    אני כמו איציק נגד כל 'עניין גאידמק' הזה.
    אבל אני חושב שאם כבר יש לנו אחד כזה, אז לפחות שיביא הצלחה אחת באירופה (במצה היום אני מוכן להתפשר שנגיע למצב שאנחנו מדורגים) ואז יעזוב.

  9. rd,
    גאידמאק הוא מלכודת דבש. תחת שלטונו לא תצמח בבית"ר קבוצה 'אמיתית'- כזו עם דרך מקצועית ברורה, מסורת ואתוס מוגדר. הוא מחפש רק הצלחות מיידיות. בצורה כזו בית"ר רק תיפגע בטווח הרחוק ולא תרוויח. באיזשהו מקום אם ההשפלה אתמול תקרב את קץ עידן ארקדי בבית"ר אזי "מעז יצא מתוק". מתוק מאוד אפילו.

  10. מאת אביאל‏:

    אני לא מסכים איתך, גאידמק הוא בהחלט המקפצה שבית"ר היתה צריכה, עם הבעלים הקודמים לא היינו יכולים לבנות מסורת אמיתית, היינו מדשדשים עוד כמה עונות עד שהיה מגיע מישהו חדש משקיע לוקחים אליפות והכל חוזר על עצמו.

    אמנם איבדנו קצת מהדרך ומהערכים אבל לדעתי זה משתלם, אני בהחלט גאה היום להיות בית"ר ואף יותר מפעם, רצף אליפויות ובניית קבוצה משמעותית תיקח לדעתי עוד עונה או שתיים ואז יגיע לדעתי הזמן האירופי ובלי גאידמק לא היינו מגיעים לכל זה.

    בתקווה ששנה הבאה נצליח בחלק האירופי קצת יותר…

  11. מאת rd17‏:

    ברור לי

    אני מסכים עם כל מה שאמרת. לא מטיל צל של ספק.
    אבל אם הוא כבר פה ולא עוזב אז לפחות שתהיה הצלחה יחסית באירופה דבר אותו עדיין לא חווינו, בשביל זה לא חייב בניה נכונה של הקבוצה אלא התעלות בצמד מפגשים או קצת יותר בשביל מסע מופלא יותר…

  12. מאת תומר‏:

    איציק,אני קורא שאוחנה או מלמיליאן מועמדים עכשיו כי ארקדי רוצה זהות ירושלמית…
    כמובן שזו תהיה טעות כי אוחנה הוא לא מאמן.
    ואורי(אצלכם הוא מלמיליאן,בנתניה הוא אורי:) שהוא מאמן טוב לא מתאים לסוג כזה של עבודה עם ארקדי..גם לא מגיע לו את זה…לא מגיע לו שיקבל את הקבוצה רק בגלל שהוא סמל ירושלמי וזה טוב לבחירות…
    אני מקווה שאורי לא יתמנה למאמן בית"ר משתי סיבות:
    1.אני חושש שיעשו לו את המוות ולאדם הגון וישר כמוהו זה לא מגיע.
    2. אני אאלץ לסמפט את בית"ר.
    אורי הציל את נתניה שלי פעמיים….העלה אותה ליגה והשאיר אותה ליגה שנה לאחר מכן במסע של עשרה משחקים מהאגדות.
    אורי אורי אורי מזנק בעליה…אורי אורי אורי להציל את נתניה!!:)

  13. מאת יובל‏:

    איציק, מבריק כרגיל.
    עדיין כואב לי אז אני לא יכול להגיד שצחקתי, אבל אין ספק שזה גאוני, ומדוייק, ומעורר נוסטלגיה יפה אך כאובה. איפה ימי המפיות הטובים? זה לא היה מקצועני, אבל אלה היינו אנחנו באמת.

  14. מאת בני תבורי‏:

    אין לי ולו שמץ של שמחה לאיד. למרות שאינני אוהד בית"ר וגבי דווי עדיין מצנורות ההשקיה של חצי הגמר בפתח תקווה 74', אני מאוכזב מההפסד ובמיוחד מהצורה. קוראים לזה פטריוטיזם ממאיר.
    גאיידמק הוא אכן תופעה מגונה, אבל הוא לא הפסיד את המשחק בקרקוב. הפסידו אותו המאמן, שאין לי מושג למה מכתב ההתפטרות שלו לא הגיע לבעלים כבר אתמול, היועץ המהולל שאיש אינו יודע מה תפקידו/אחריותו, עידן טל, השחקן הכי אוברייטד בכדורגל הישראלי שסיים את הקריירה שלו כבר לפני שש שנים אבל שכחו לספר לו, ברוכיאן שנבהל מהמחמאות וברח מהכדורים, בואטנג שמסר אתמול שמונה (8) כדורים ברציפות לשחקני קרקוב, יצחקי שהשלים בשבועיים כמויות מפרום של שנה ושאר הבחורים שלבשו חולצות של בית"ר אתמול.

  15. תומר,
    ריגשת אותי עם דבריך על אורי! אני מאושר שאתם שם בנתניה זוכרים את אורי לטובה. אכן אורי הוא אישיות יוצאת דופן ואיש מקצוע מהמעלה הראשונה. עד היום אני מבכה את ההזדמנות שהוחמצה לתת לידיו את הקבוצה בתחילת העשור כשבית"ר ירדה מנכסיה ובלי לחץ וציפיות היתה זו הזדמנות נהדרת עבור אורי לבנות קבוצה שהיתה מהווה עבורינו מקור לגאווה והזדהות שנים רבות.

  16. מאת אריגיא‏:

    אני רק לא מבין דבר אחד. אני מעריך מאוד את הראייה המפוכחת של נזקי גאידמק, כי לא כל אחד יכול לראות מעבר לעשדן הזיקוקים. אבל מה שאני לא מבין זה את הכמיהה לחזור לימי דדש. בפילוסופיה זה קרוי "כשל", להחליף רע אחד ברע אחר, שלכאורה נראה טוב, בזכות הרע הגדול יותר. דדש ניהל את בית"ר באופן חובבני, בצורה שאומנם התאימה לזמנו ולכן הביאה תוצאות, אבל זמנה עבר מהעולם. זה קצת מוטעה לשאוף לחזור לימים שבהם היה "סמל" והייתה "גאווה", אבל יחד איתם הייתה חובבנות, שבטח לא הייתה מביאה אתכם לליגת האלופות קרוב יותר מהיום. מה שכן, צריך למצוא את הדרך לשלב מקצוענות עם סנטימנט וגאווה לוקאלית. זה השילוב המנצח, ואל תתנו לכל חכמי הדור להכריח אתכפ לבחור בין אחד לשני. ביחד.

  17. אריגיא, אני חותם בשני ידיים על הסייפא אבל חולק על הריישא:

    ימי דדש היו ימים נפלאים! הם היו הדבר הכי הכי קרוב לשילוב האידאלי שאתה מציע בין גאווה לוקאלית לניהול מקצועני- כן, דדש, ניהול מקצועני! כל סיפורי המפיות הם חלק מסיפורי האלף לילה ולילה על הירושלמים "הפרימטיביים" שהתקשורת נהנית לספר.

    השאלה היא לא טיב הנייר עליו נחתמת העסקה, השאלה היא טיב האיש שחותם עליה. מילה של דדש, על מפית או צלוחית, היתה שווה פי כמה מחוזי המיליונים ששחקנים וקבוצות חותמים עליהם כיום במעמד צבא של עו"ד ואח"כ מתחמקים מעמידה בהם מבלי למצמץ.

    דדש הצליח להביא לבית"ר שחקני רכש נפלאים מהארץ ומחו"ל במחירי מציאה ולהפוך אותם לשחקני בית כאילו גדלו במוסררה או קטמונים. הוא יידע לשמר את הרוח הביתרי"ת של המועדון ובמקביל ניווט את הקבוצה על הדשא לצלחות כבירות. הייתה לו את היכולת לשמור את הקומץ על אש נמוכה- הוא ידע לדבר בשפה שלהם, בגובה העיניים- והם הקשיבו.

    אין כיום דברים כאלה!

    הולכנו שולל אחרי מקסם שווא של אנשים בחליפות המנפנפים בשטרות ומדברים גבוה גבוה. ואם זה מזכיר לך משהו מקבוצה אחרת שאנחנו אוהדים אז זה לא במקרה- אני רואה תבנית דומה להפליא ולהכאיב בשני המקרים. בגלל זה כ"כ התנגדתי למכירת ליברפול מלכתחילה, ומשנמכרה פעם אחת התנגדתי לזה שתמיכר שוב לאנשים עם רקע מפוקפק עוד יותר.

    אני עורג לדדש האיש, אבל גם מעבר לזה- ל"דדש" כסמל של זמנים וערכים שחלפו מהעולם אולי לבלי שוב.
    ערגה זו כואבת לי באופן פיזי ממש.

  18. מאת rd17‏:

    אין כבוד, גועל נפש

    לא משחקים לפני ט' באב אבל משחקים בשבת.
    מחזירים סמלים (כנראה) לתפיקדים בכירים במועדון אבל מתיחס לאברהם לוי כמו זבל ודורשים מדדש חובות עבר כאילו לבית"ר חסר משהו מבחינה כלכלית.

    אני מאד רוצה לראות את אורי מגיע לבית"ר (גם אוחנה עדיף על שום…) ומאד רוצה ניקוי לפחות מסויים של שכירי החרב חסרי התועלת, אבל ית"ר מגעילה אותי מיום ליום הכל הצגה תקשורתית, מתחת לפני השטח (לפעמים זה צף למעלה) ההתיחסות לאנשים שבזכותם המועדון הזה הוא מה שהוא היום היא לא פחות מביזיונית.

  19. מאת תומר‏:

    איציק,אני אמנם פחות בקיא ממך מהאחרים פה בדיני בית"ר אבל לא היה זה משה דדש שדירדר את בית"ר לחובות שכמעט פירקו אותה(ואם היא לא בית"ר אז היא יורדת ליגה)?
    האם לא היה זה דדש שסחר בקבוצה והניח אותה בידיהם של קובי בן גור וגד זאבי?
    האם לא היה זה דדש שבתקופתו חולקו כרטיסים בטדי משל היו סוכריות בר מצווה?
    לפעמים כשעולה בנו נוסטלגיה אנו נוטים לשכוח את המציאות…כמו אדם שמתגעגע לתקליטי ויניל אבל שוכח איזה מתסכל זה להאזין לביטלס כשהמחט קופצת.
    ולגבי אורי-אורי היה מושיענו ומצילנו ואכן אדם הגון וישר.אני לא משוכנע שהוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה….הוא מאמן לא רע והוא מבין את השחקנים וגם את המשחק אבל אין לו שיטת משחק ברורה ובחירת הזרים שלו לקתה בחסר.בכל מקרה הוא מקבל אצלנו הרבה כבוד וגם נותן.זו הגדולה שלו.

  20. rd.
    איו לי מה לומר צודק לחלוטין.

    תומר.
    מי שדרדר את ביתר על סף פירוק היה זאבי. דדש נאלץ למכור את הקבוצה לאנשים אמידים ממנו כדי לא להצטייר כמי שמונע את ההתקדמות שלה. כל ענייני ההזמנות ושאר ירקות אלו שטויות שבטלות בשישים אל מול התרומה העצומה שלו לקבוצה עשרות שנים.

סגור לתגובות.