האנגלים שוב מאבדים עשתנות (ובתור עונש תלויים עכשיו בנבחרת ישראל)

קודם כל שיהיה ברור, הסיבה היחידה להפסד של אנגליה אתמול במוסקבה היא העובדה שהמשחק נערך על משטח מלאכותי! אם המשחק היה נערך על דשא, המשטח בו בד"כ משחקים כדורגל, ולא על פלסיטק האנגלים היו מכים ברוסים שוק על ירך ללא כל קושי…

טוב, לא ממש.. אלא שזו בערך הדעה הרווחת בממלכה ביום שאחרי. בעצם עוד לפני המשחק האנגלים בעיקר התעסקו בסוג המשטח עליו יערך המשחק ולא במערכים טקטיים כאלה או אחרים שיכולים לנצח עבורם את המשחק הקריטי הזה, בזה הם לא ממש מבינים..

אני תכופות משתומם מהרמה הנמוכה כ"כ של הדיון המקצועי בכדורגל כאן. פרשנות, גם של בכירי הפרשנים בסקיי או בבי.בי.סי. מסתכמת בד"כ ב"רוני קיבל את הכדור ובעט אותו בעוצמה לרשת העליונה- כל הכבוד ילד"! ומכיוון שאותם פרשנים הם בד"כ שחקנים או מאמני עבר אין זה פלא שמאז שהמציאו את המשחק האנגלים לא ממש התקדמו בכל הקשור לשיטות משחק, טקטיקה וטכניקה אישית. כך יוצא שכל פעם שהם פוגשים נבחרת שלא ממש מתרשמת מההילה סביב נבחרת אנגליה "הגדולה" לכאורה, ושבאופן פלאי גם יכולה לחבר שני מסירות, למצוא שחקן פנוי באגך או אפילו סתם לבעוט לשער (לתשומת ליבו של דרור קשטן) הם מוצאים את עצמם מובכים ונדהמים מחדש.

רוסיה הייתה מצויינת אתמול וראוייה לניצחון, אלא שלהוציא תיקו במוסקבה, עם כל הכבוד, לא אמורה להיות משימה בלתי אפשרית עבור מי שעדיין משום מה מחשיבה עצמה כ "אחת הנבחרות הטובות בעולם". אלא שאנגליה ניגשה למשחק הזה בצורה הגרועה ביותר האפשרית: בידיעה שתיקו יספיק לה היא מראש ניסתה לשחק על התוצאה הזו במקום לנסות ולנצח את המשחק ובמקרה הגרוע להוציא את אותו תיקו. כך יצא שמהקרה הגרוע אכן התרחש אלא שהוא הסתיים בהפסד צורב מאוד מבחינת האנגלים.

קצת חבל, לא רק בגלל שכרגע שחקני נבחרת אנגליה הרבה יותר קרובים לפאב השכונתי מאשר לשוויץ ואוסטריה, אלא בעיקר  משום שנדמה היה שבחודשים האחרונים מתגבשת באנגליה נבחרת נחמדה שצריכה להעפיל ללא כל קושי מיוחד ליורו ובחלט אף יהיה לה מה להציע שם. הקישור האנגלי התייצב סופסוף עם סיפסולו של למפארד המאוס והפקדת המושכות בידיו של ג'רארד, ועם הצבתם של קול ורייט-פיליפס באגפים קיבל פתאום המשחק האנגלי ממד בלתי מוכר של תחכום ויצירתיות.

אלא שהכל היה טוב ויפה עד אותם ארבע דקות מהגיהנום אתמול במוסקבה. לא ממש ברורה הקריסה האנגלית הזו. למרות השליטה הרוסית גן עד אותו שלב האנגלים הצליחו להדוף ביעלות את ההתקפות שלהם עד שאלו החלו לגלות סימני תסכול כפי שבד"כ קורה במצבים כאלה. אלא שמתנת חג-מולד מוקדמת מווין רוני והשופט סידרו לרוסים שיוויון וכאילו בכדי להשלים את אווירה החג מיייד השתלטה על האנגלים פאניקה מוחלטת שאותתה שהשער הרוסי, שאכן הגיע, הוא רק עניין של זמן.

הכשל המנטאלי הזה הוא תוצאה עגומה נוספת של אותה מנטאליות סקנדל או פסטיבל שרווחת באופן מדהים כ"כ אצל האנגלים. ממש כאילו היו איזו מדינת עולם ראשון-שלישי קטנה ומותסבכת במזה"ת ולא האימפריה שהיא מתיימרת להיות. כך קורה שברגע שמשהו משתבש עבור האנגלים הם מאבדים את העשתונת ולא מסוגלים לייצר שום תכנית ב' שתתאים למצב החדש שנוצר.

כאלה הם האנגלים, כשהכל מסודר, מתוייק והולך לפי התכנית אין עליהם, אלא כשתהכנית הראשונית משתבשת הם מאבדים את העשתנות ויוצאים משליטה. חבל, כי בדיוק ברגעים האלה היית מצפה ממישהו כמו סטיבי ג'י. לקחת את החברים שלו בידיים, לדחוף את המשחק לחצי המגרש הרוסי, להוריד מהלחץ על ההגנה שלו ולצנן את ההתלהבות המקומית על המגרש וביציעים.

אבל זה לא קרה, וכך יוצא שהחל מאתמול בערב הנבחרת הפופלראית ביותר ממלכה היא, מכל הנבחרות בעולם, דווקא נבחרת ישראל שלנו.. עדכונים על כושרו הנוכחי של אייל משומר ודקות המשחק של אבירם ברוכיאן כבר ממלאים כאן כל מדור ספורט ואתר אינטרנט שמכבד את עצמו. לא יהיה זה מוגזם להניח שפסטיבל ישראל הזה רק ילך ויגבר ככל שיתקרב מועד המשחק בר"ג בחודש הבא.

אלא שכמו שאמרתי לחברים שלי כאן אתמול בערב כשהתפזר העשן במוסקבה והתבררה תמונת הבית- לאור המצב הנוכחי העגום שאליו דירדר דרור קשטן (פעם היה מאמן מצליח בשם הזה, זוכרים?!) את הנבחרת שלנו העצה הכי טובה שלי לסטיב מקלארן הבוקר היא לגלוש, ולו רק ככה סתם בשביל הסבבה, באתר הנ"ל..

פורסם בקטגוריה בבל, כל הרשימות, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

6 תגובות בנושא האנגלים שוב מאבדים עשתנות (ובתור עונש תלויים עכשיו בנבחרת ישראל)

  1. מאת יובל‏:

    טור מצויין איציק.
    אגב, בארץ יש לך פרשנים מקצועיים שמנתחים את המשחק בצורה ראויה, חוץ מזאביק זלצר?
    לגבי רוסיה-אנגליה – קשה להתעלם מהעובדה שסטיבי ג’י היה יכול לגמור את המשחק לבדו עם ההזדמנות הבלתי חוזרת הזו.
    ולגבי ישראל-רוסיה – למרות התהומות אליהן דירדר אותנו דרור קשטן, אני דווקא מאמין שישראל מסוגלת להוציא תיקו מרוסיה (להוציא תיקו = לחלץ תיקו. לא יותר מזה).

  2. מאת סנדי ש‏:

    מוזר הקטע עם הדשא. הייתי מצפה שיהיה חוק על שיוויון תשתיות בכל המגרשים. פתאום יכולים להחליט על שערים מגומי או משהו, זה לא לעניין בכלל השינויים האלה…

  3. מאת יוני‏:

    מאמר מדהים.
    מהוקצע, מחדש, חד, ולענין.

    התחושה שלי היא שישראל תעשה את העבודה.
    למרבה ההפתעה, אך כן. בגארבג’ טיים נעשה זאת.

    תגיד, זה שהאנגלים מפרשנים את יופי הגולים גורם להם לשחק באיכויות האנגליות (תוציא מהתמונה את הפדיחה הזו)?
    אנחנו עם פרשנינו מתעסקים בטקטיקות ופרשנויות עמוקות ככ ומשחקים אותה סופיסטוקאיטד אבל מסתכלים על כדורגל שמשוחק חרא.

    אני היתי מעדיף לשמוע פרשנויות רדודות אבל לראות את הכדורגל שהם רואים.

  4. יובל,
    א. תאמין לי שהפרשנות בארץ היא ביה”ס הגבוה למדעי הכדורגיולוגיה לעומת מה שהולך באנגליה. הפרשנות של שחקני ומאמני עבר כדוגמת גיא לוי, ניר קלינגר ואייל לחמן היא מקצועית ומהוקצעת. שלא לדבר על שגיא כהן, שאפילו לפעמים מגזים עם התיאוריות המורכבות שהוא מנסה לכפות על המשחק הפשוט שלנו.. אפילו שלמה שרף, אם אתה שם בצד את הסגנון המתלהם והגס שלו, אומר בחלט דברי טעם מלומדים.
    כאן רוב הפרשנים לא מסוגלים לדעתי להבדיל בין קשר הגנתי לקשר התקפי או בין מגן לבלם! מושגים כמו “סגירה אלכסונית”, “משחק לחץ” או “עיבוי מרכז השדה” בכלל לא קיימים בלקסיקון שלהם!
    מדהים, אני יודע! גם לי לקח הרבה זמן לעכל שזוהי תמונת המצב.
    ב.הביקורת על סטיבי ג’י. במקום לחלוטין. ציינתי אותה גם בטור ואני אחזור ואחדד את זה:
    הוא האכזבה הגדולה שלי במשחק, לא רק בגלל ההחמצה הנוראית או היכולת הירודה, אלא בעיקר בגלל במנהיגות שכשסוף סוף נתנו לו הוא לא לקח- לא מתאים לו!
    ג. אני לא יודע לגבי ישראל.. זה יכול ללכת לשני כיוונים- אם נפתח טוב ואולי אפילו נכבוש איזה גול מוקדם נצבור ביטחון ואולי בלי הלחץ באמת נתעלה. מצד שני, סנריו הפוך עם פתיחה טובה של הרוסים, ובמצב המנטלי השברירי ממילא ובמיוחד עכשיו של השחקנים שלנו זה יכול להיגמר רע, רע מאוד אפילו!

    סנדי,
    א. ברוכה הבאה, יופי של בלוג יש לך!
    ב. הדשא הסינטטי במוסקבה הוא אילוץ של מזג האוויר הלא אנושי שם בחורף. ישנם מס’ מצוצם של מגרשים כאלה בעולם (עוד כמה בקנדה וזהו אני חושב..) שקיבלו אישור מיוחד מפיפ”א. יצא לי לשחק על מגרש כזה כאן באנגליה ואני חייב לומר שמדובר במשטח אף יותר טוב מהדשא הטבעי ובהחלט לא משהו שאמור להוות תירוץ עבור האנגלים. שבכלל היה עדיף להם אם היו מתעסקים במצב העגום של הכדורגל שלהם בכלל והנבחרת בפרט במקום בדשא, בשופט, במז האוויר ובאלוהים יודע עוד מה..

    יוני,
    א. תודה על המחמאה :) בלי כל קשר אני ממנה אותך מעכשיו באופן רשמי למבקר הבלוג! (אולי נארגן לך אפילו איזה לינה קבועה..).
    ב. לגבי הנקודות המעניינות שהעלית- ראה לעיל תשובותיי ליובל.

  5. מאת סנדי ש‏:

    תודה (-:
    כשאני חושבת על זה שוב, לא יכול להיות שיוויון תשתיות. יש פערים כלכלים גדולים בין קבוצה לקבוצה, וההשקעה בתשתיות בהתאם..
    אני זוכרת משחק ב…סליחה על הפרובינציאליות…ראש העין, שהמגרש היה כ'’כ בוצי ומוצף שהשחקנים הביאו מגבים והתחילו לגרוף. הבוץ נוצר כתוצאה מהזנחה שנבעה מחוסר מזומנים..בכלל המצב של המגרשים בארץ די נוראי..
    תציץ פה: זיכרונותי כשופטת כדורגל..
    https://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=246977&blogcode=5897186

    אני קוראית מדי פעם כתבות על כדורגל ושלך באמת מעניינות.

  6. מאת אור‏:

    בהחלט מצב לא נעים.
    גם צריכים לנצח את קרואטיה וגם תלויים בנו, אוי אוי אוי..

סגור לתגובות.