שבת פרשת קדושים

בפעם האחרונה שעדכנתי כאן לגבי הסיינטס המצב לא יכל להיות גרוע יותר. הקבוצה ירדה לליגה השלישית.. הבעלים פשט את הרגל… בקיצור, על לידס שמעתם? מכאן שלא תתפלאו לשמוע שהקיץ לא עסקו בעיר הדרומית בכדורגל אלא בעיקר בשמועות על כל מיני משיחים מזדמנים מטעם עצמם שהבטיחו להציל את המועדון.

בתחילה היה נדמה כי קבוצה עסקית בשם Pinnacle שהבטיחה למנות את מאת'יו לה-טיסייה ליו"ר תהיה הרוכשת. שבועות ארוכים ניסו העיתונים המקומיים לפענח מיהו איש העסקים המסתורי שעומד מאחורי הקבוצה. משתנגלה לבסוף הסוד הגדול מה רבה היתה המבוכה… הסתבר שמדובר בבחור יהודי מצפון לונדון בשם מיקי פיאלקה, סוכן נדל"ן בן 32 שגר עם ההורים.. פיאלקה אמנם טען שמאחוריו עומדים אנשים עם כיסים עמוקים, אלא שאלה כנראה נעלמו ברגע האחרון ופיאלקה נאלץ לרדת מהעסקה. כשהעונה החדשה בפתח וסכנה מוחשית של הפסקת פעילות מרחפת מעל הקבוצה הגיע לבסוף המושיע בדמותו של איש העסקים השוויצרי מרקוס ליבהר שרכש את המועדון ובכך הבטיח, לפחות לעת עתה, את עתידו.

הצעד הראשון של ההנהלה החדשה היה בהחלט בכיוון הנכון. אלן פארדיו, האיש שהגיע עם ווסטהאם ויוסי בניון מרחק בעיטה אחת מהסרטים של סטיבי ג'י מזכייה בגביע האנגלי, קיבל את המושכות בסט. מריז. קרנו של פארדיו שזכה (בצדק) להערכה רבה על עבודתו במזרח לונדון ירדה אחרי התקופה שבילה בצ'רלטון. מעט מאוד באשמתו. פארדיו נקלע למועדון בתקופה של פשיטת רגל כלכלית שהובילה, כמו במקרה של הסיינטס, לקריסה מקצועית וירידה עוקבת מהפרמיירליג לצ'מפיונשיפ ואז לליגה השלישית. עכשיו פארדיו, מנג'ר אינטלגנטי חם וישיר שאני אישית מאוד אוהב, מגיע לסט. מריז בכדי לשקם את המועדון ועל הדרך גם את הקריירה שלו.

בשבת האחרונה הסיינטס פתחו את העידן החדש של המועדון ואת הדרך (בשאיפה..) הארוכה חזרה לצמרת הכדורגל האנגלי במשחק ביתי נגד מילוול. אחת הקבוצות החזקות בליגה ששנה שעברה הגיעה לגמר פליי-אוף העלייה לצ'מפיונשיפ (והפסידה במשחק דרמטי לסקאנת'ורפ). גם אני מתרגל לרעיון שהשנה אני הולך לראות כדורגל מהליגה השלישית וכדי להעביר את הבאעסה בסבבה לוקח איתי ידידה הונג-קונגית מהמחלקה שמצרפת מצידה חברה טיוואנית לסוג של סלט אסייתי..

כבר במרכז העיר אני מזהה תכונה משטרתית נדירה לעיירה המנומנמת שלנו. שמם של אוהדי מילוול הולך לפניהם לאן שהם מגיעים מה שגורר גם במשטרת המפשייר נוהל של ביטול חופשות. הבנות נרגשות ממראי אוהדי מילוול, חצי-ערומים מציגים את כרסם הבריאה (בלי עין רעה..) לראווה עם כוס בירה ביד, ומנציחות את המחזה מכל זווית אפשרית.

בדרך למגרש אני לומד קצת על יחסי האוריינטליזציה בחברה האסייתית. מסתבר שמישהו ניסה להתחיל עם ויקטוריה וחשב שהיא מלאזית, היא נעלבה. "לפחות הוא לא חשב שאת תאילנדית" אומרת לה הטיוואנית בסוג של סתלבט. כשאני חוקר אותן אני למד שאלו נחשבות הכי נחותות במדרג האסייתי בגללן עורן הכהה יחסית. "בחורה אסייתית תמיד תשאף להיות כמה שיותר בהירה" הן מסבירות לי. טוב, אסייתיות שרוצות להראות כמו רוסיות אני מכיר מהבית…

בסט. מריז התחושה מסביב היא בעיקר של הקלה: לא משנה איזה ליגה העיקר שיש עדיין קבוצה בעיר. לפני המשחק מנציחים את זכרו של סר בובי רובסון בדקה של מחיאות כפיים. מחווה מרגשת שאולי כדאי לאמץ גם בארץ במקום דקות הדומייה הלא כ"כ דוממות..

דקה לתוך המשחק, ובלי ששום דבר מעניין קורה עדיין על המגרש, כל היציע מתרומם בבת אחת ומתחיל להריע בהתלהבות. כשאני מנסה להבין לפשר ההתרגשות אני קולט לפתע את מאתי'ו לה-טיסייה, הוא ולא אחר! עולה לידי במדרגות היציע ומחליק כאפות עם החבר'ה בדרך לעמדת השידור של סקיי.

על המגרש כבר מהדקות הראשונות אפשר להתרשם שהברדק שהיה כאן בשנה שעברה חלף עבר לו. וטוב שכך. הסיינטס תחת המאמנים ההולנדים האלמוניים (ד"ש למיסטר קאנן) שהיו כאן בשנה שעברה אמנם שיחקו כדורגל יפה אבל ספגו שערים מגוחכים בצרורות. מי שמאכזב אותי הוא אדם לאלנה שאחרי כל הסיפורים שסיפרתם לכם עליו נראה משום מה כאילו הראש שלו נמצא במקום אחר לגמרי ואל מצליח להשתלט על הכדור הכי פשוט שמוסרים לו.

בתחילת המחצית השנייה הסיינטס פותחים בשעה טובה את העונה ועולים ליתרון משער של מאט פטרסון. בתגובה מילוול מבצעת כמה חילופים, חוזרת למשחק ומקבלת פנדל מוצדק. קווין דיוויס הקפטן והשוער אמנם מציל יפה אבל מילוול משווה מהקרן העוקבת אחרי קומדיה של טעויות ברחבה מצד הגנת הסיינטס. הרגלים ישנים באמת שקשה להכחיד.

אם לסכם את המשחק אז הכדורגל לא היה משהו אבל איכשהו עם תפאורה של עשרים אלף צופים באצטדיון נפלא זה נראה יותר טוב ממה שזה באמת. חוצמזה שאני אוהב את הכדורגל האנגלי הישן והטוב שלמעשה אפשר לראות היום רק בליגות הנמכות. זה בשבילי כמו מוזיקת דאנס- התאהבתי בזה בתור ילד ולמרות שהיום אני כבר מבין שזה זבל אני עדין חולה על זה…

ביציאה אני מבקש מויקטוריה, זאת מהונג-קונג, פרשנות. היא אומרת שהכחולים (מילוול) נראו לה יותר חזקים (היא מדגימה עם אגרוף קמוץ). הסיינטס יותר טובים ב"זה" (היא מדגימה צעדי ריקוד עם העקבים). אני מבסוט עליה. פעם ראשונה שלה בכדורגל והאבחנות שלה חדות יותר משל רוב הפרשנים אני מכיר…

את אחה"צ אנחנו מסיימים במעדה סינית שם אני מעלה את חמתה של המלצרית עת אני מבקש מזלג אחרי שכל נסיונתי לדלות גרגיר אורז אחד לרפואה בעזרת הצ'ופ-סטיקס עולים בתוהו.. געגועי לשיפודים של ציון הקטן אחרי המשחקים בטדי.

פורסם בקטגוריה בבל, כל הרשימות, ממשיך לנסוע, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

11 תגובות בנושא שבת פרשת קדושים

  1. מאת שבי כהן‏:

    איציק – אין לך מה להתבאס. שם, בליגה השלישית, שם הכדורגל האמיתי, כמו שפעם היינו רואים ביום חמישי בערב בערוץ הראשון. אתה עוד תתגעגע לכדורגל הזה בשנה הבאה…

  2. מאת גילי‏:

    איציק,תודה על הסיקור המעניין. גם אני חושב שדקה של מחיאות כפיים עדיף על דומייה
    במיוחד בארץ.לגבי האורח לה טיסייה, תשמע האיש הזה מקבל תשואות וכבוד בזכות,
    מעולם לא עזב את המועדון לטובת שדות זרים גם כשהפיתויים הכספיים חיכו בצד ואין הרבה שחקנים בעולם שאפשר להגיד עליהם -נאמנים עד הסוף. פשוט להצדיע לו.
    לגבי הקבוצה,טוב נו הייתי מופתע אם הם לא היו סופגים גול אחרי הובלה ,אבל זה שהם לא חטפו בדקה ה 90 זה כבר הישג, הם אלופים בזה גם אם יובילו 5:0 בדקה ה85. לגבי לאלאנה, ראה מקרה וולקוט שסומן מגיל צעיר וארסנל חטפו אותו… כנראה
    שהראש שלו במקום אחר.
    בכל מקרה זה מה יש,ועם זה נלך למלחמה . ותמשיך להביא סקירות משם .

  3. מאת אריגיא‏:

    לי נראה שסאות'המפטון התאימו את עצמם להעדפות שלך, והחליטו לרדת למטה כדי לספק לך את ה"כדורגל של פעם" שאתה מתרפק עליו כל הזמן. אני חושב שאם נגלה לגרעין הקשה את הסיבות האמיתיות לירידה שלהם, אתה תצטרך לחפש אוניברסיטה חדשה.

  4. מאת בני תבורי‏:

    היית במשחק נגד מילוול? זה כמו לצאת לערב שקט בביירות, לא?

  5. גילי,
    לה-טיסייה הוא באמת משהו מיוחד, הוא נשאר אוהד של המועדון גם אחרי שפרש ובשידורים בטלוויזיה הוא מתנהג הרבה יותר כאוהד מאשר כפרשן. לגבי לאלנה, אני מקווה שזו רק היתה מעידה חד פעמית, בכל מקרה נראה שהוא קצת השמין בפגרה ונראה לי שהוא ניצל את הברדק שהיה במועדון לעשות חיים ולא ממש להתכונן כמו שצריך לעונה.. אפרופו שחקני בית שעזבו את הסיינטס אז רק הקיץ איבדנו את אנדרו סרמן לוולבס.
    בכל מקרה חדשות טובות, ריקי למבארט, מי שהיה מלך השערים של הליגה השלישית בעונה שעברה, הוחתם לשלוש עונות בסכום של מיליון פאונד שזה המון במושגים של הליגה הזו ומעיד על הכוונות הרציניות של הבעלים החדשים.
    הערב נורת'המפטון בגביע הליגה, אני מבטיח להביא מחר דיווח בדיון הזה.

    בני,
    יש בזה משהו :) למרות שכמו הכדורגל האנגלי גם הם כבר לא מה שהיו פעם… (שאני לא יודע אם זה טוב או רע…).

    בכל מקרה חברים, מכיוון שאני יודע שאתם במתח (…) אז הנה עדכון מה'אשז':
    אוסטרליה שחטה את אנגליה במשחק הרביעי בסדרה שהסתיים אחרי יומיים וחצי בלבד (משהו כמו נוקאאוט בסיבוב השני באגרוף). כרגע הסדרה עומדת על 1:1 (ניצחון לכל נבחרת ושני תיקו) והמשחק החמישי ווהמכריע יערך ב'אובל' שבדרום לונדון בשבוע הבא.
    בינתיים הממלכה בבוקה ומבולקה וכולם מנסים לייעץ לקפטן ולמאמן את מי להזמין במקום החובטים שעשו בושות נוראיות במשחק האחרון. בין השמות שנזרקים לאוויר כמה כאלה שכבר מזמן פרשו מקריקט בינלאומי מה שבהחלט מעיד על הלחץ שבו נמצא המחנה האנגלי.
    בכל מקרה יהיה מעניין ב'אובל' ואני מבטיח להמשיך ולעדכן (על אפכם וחמתכם… :) ).

  6. מאת אריגיא‏:

    יאללה חנקת אותנו עם הקריקט הזה… אי אפשר לפתוח עיתון נורמלי. כדי להגיע לספורט שאשכרה מזיז למישהו (מחוץ לקולוניות) צריך לדפדף 8 עמודים קדימה. יאללה שייגמר הקיץ כבר.

  7. מה יש אריגיא, תרחיב קצת אופקים… :)

  8. כמובטח, דיווח ממשחק גביע הליגה אתמול נגד נורת'המפטון:
    משחק לא רע בכלל של הסיינטס וניצחון 2:0. רואים ממש את ההתקדמות תחת פארדיו ממשחק למשחק. חלוץ הרכש מבריסטול רוברס, ריקי למבארט, ערך הופעת בכורה מרשימה וכבש את השער הראשון. את השני כבש אדם לאלנה שאתמול גם היה נראה הרבה יותר כמו השחקן שסיפרתי לכם עליו.
    עשרת אלפים צופים היו בסט. מריז (במשחק גביע הליגה נגד קבוצה מהליגה הרביעית!) מזג האוויר היה מצויין וגם האווירה. בקיצור, אחלה בילוי לערב קיץ חמים ונעים (לשם שנוי כאן…). מומלץ בפעם הבאה שאתם באזור :)

  9. מאת אריגיא‏:

    אם חיפשו שם יריבה להעלאת המוראל היו יכולים לבקש מהחבר'ה שלי מהאוניברסיטה לבוא.

  10. מאת גילי‏:

    איציק, איזה כיף לך שאתה יכול להגיע למשחקים בתדירות גבוהה. שאלה, האם מחירי הכרטיסים בליגה השלישית נמוכים יותר וכמה עולה כרטיס?
    נראה שהחלק ההתקפי קיבל חיזוק רציני ויחד עם לאלנה,למברט,רסיאק,פטרסון אני מקווה שיהיו תוצאות. שאלה נוספת: איך פיטרסון לדעתך ? ומי הפייבוריט של הקהל מבין השחקנים? כמו שאני מכיר את פארדיו, אם הקבוצה תתקדם בצורה רצינית כלפי מעלה הוא יעשה הכל להביא חיזוקים רציניים בחלון העברות בינואר. הוא לא מסתפק בבינוניות.
    ובשבת נוסעים להדרספילד. הימור שלי: 1:3 ליהודים.

  11. גילי,
    כרטיס עולה השנה 25 פאונד שזה יותר זול מהפרמייר-ליג שם כרטיס ממוצע עולה 40 פאונד.
    פיטרסון לדעתי לא רע אבל אני צריך לראות אותו יותר, הוא פתח את העונה טוב וכבש את השער בשבת.
    כרגע אין פייבוריט מיוחד לקהל, אולי הקפטן- השוער קווין דיוויס. באנגליה מעדיפים בעיקר לוחמים קשוחים ולכן שחקנים מסוגו של אדם לאלאנה אולי זוכים להרבה הערכה אבל לא להערצה אמיתית.
    ריקי למבארט קיבל קבלת פנים יפה שלשום במשחק הראשון ויכול להיות שהוא יהפוך לאהוב הקהל אם ימשיך בכיוון הזה.

סגור לתגובות.