ברנשים וחתיכות

שועלכס

המעבר של כריסטיאנו רונאלדו לריאל מדריד, בניגוד אולי למה שנראה על פניו, טומן בחובו מעט מאוד חדשות טובות, אם בכלל, עבורינו אוהדי ליברפול.

ראשית, ברמה התודעתית אלכס פרגוסון שוב יצא גדול כשמכר את רונאלדו במה שנתפס כזמן והמקום הנוחים לו: אחרי שנתן עונה בינונית יחסית (במושגים של רונאלדוו) ומבלי לאבד פני מערכו. שנית, ברמה הפיננסית הוא בכלל עשה עסקה מונומנטלית כשמכר שחקן שרכש ב 12.2 מיליון לישט ב- 80 מיליון- רווח נקי של כמעט שישים מליון! בעוד אנחנו מוכרים כמעט תמיד בהפסד, ניתן רק להסתכל ולקנא.

מבחינה מקצועית אני חושש שהעזיבה של רונאלדו תגרום ליונייטד הרבה פחות נזק ממה שניתן היה להעריך אם מהלך דומה היה מתרחש בתקופה המקבילה אשתקד. כבר העונה ניתן היה להתרשם שפרגוסון מניח את היסודות ליום שאחרי רונאלדו ויונייטד החלה להתבסס על היכולת האישית הפנומנלית שלו פחות ופחות.

גם מבלי להתייחס לאפשרויות הרכש המפחידות שטומן בחובו סכום ההעברה הדמיוני של הפורטוגלי, אפילו הסגל הנוכחי של יונייטד מקבל עכשיו זריקת מרץ רצינית להוכיח שהוא יכול לזכות בתארים גם בלעדיו.

בעידן הנוכחי של הכדורגל קבוצות גדולות מחזיקות מעמד שנתיים-שלוש לכל היותר. כמו לשחקנים, גם לאלכס פרגוסון עצמו יש עכשיו אתגר חדש, לבנות את קבוצת הפוסט-רונאלדו. עם הכסף שעומד כעת לרשותו ועם היסודות האיתנים ממילא שיש לו בקבוצה, זאת עשוייה להיות משימה הרבה יותר פשוטה ממה שאולי נדמה.

ליונייטד תהיה עכשיו ההזדמנות להוכיח שהקבוצה הגדולה שזכתה בשלוש אליפויות רצופות לא היתה רק רונאלדו. למרות גדולתו של האיש, תמיד סברתי שהחלק היחסי שלו בהצלחת הקבוצה הרבה פחות משמעותי ממה שנוטים לייחס לכך.

בקיצור, איך שלא מסתכלים על זה, המנצח הגדול הוא, שוב, השועל הסקוטי.

הבור(ר)ביבו

אם יש לי בעייה אחת אקוטית עם השיח "הגזעני" זו המוטיבציה שעומדת מאחוריו. הדעת נותנת שההתקפה חסרת הפשרות בתרבות המערב, ועושי דברה בישראל, על כל מה שמדיף ממנו ריח של גזענות נובעת מטעמי מצפון וחוש מוסר בריא ומפותח. אלא שכשבוחנים את הדברים לעומק עולות כמה שאלות לא מבוטלות על המוטיבציה האמיתית מאחורי העניין.

ראשית- מושא ההתקפה. אני מתקשה למצוא בכך צירוף מקרים, וזה טיעון שחזרתי עליו פעמים רבות בעבר ואני עדיין לא לאה, שהאנשים אותם מאשים המערבי ב"גזענות" כיום הינם בדיוק אותם אלה שבמאה שעברה כינה "פרמיטבייים", "נחותים" ו- "בלתי מפותחים".

שנית- תכופות אני שואל את עצמי איפה נעלם כל המצפון הזה בהתייחסות לפשעים "סקסיים" יותר, במיוחד אלו של העולם התחתון?

הסתירה העצמית הזו, שלא לומר הצביעות, באה לידי ביטוי בכל תרבות "הסופרנוס" למינה שמעוררת הבנה, הערכה, שלא לומר הערצה, לפועלם של כל אותם עברייני עולם תחתון. אצלנו בארץ זה מקבל ביטוי מצויין בהפיכתם של ראשי עולם הפשע לסוג של גיבורי תרבות, מגמה שמנציחה את עצמה היטב בסדרה "הבורר".

אודה (והפעם אולי דווקא מעט אבוש) שאני עוקב באדיקות אחרי הסדרה, ונהנה מאוד לצפות בה. אלא שלא פעם אני מוצא עצמי בסוף הפרק נבוך מהעובדה שדמויות כמו עמרם "הבודלוג" או יגאל "הנאצי" מעוררת בי סימפטיה ואף מעט הערצה. ואם זה המצב אצלי, אני לא רוצה לחשוב בכלל מה קורה אצל ילד בן תשע או עשר שצופה בסדרה ורואה בחיי עולם הפשע משהוא זוהר ומסתורי ומסלול לגיטימי להצלחה בחיים.

אותה שאלה בדיוק עולה מתוך ההשוואה בין ההסתבכויות האחרונות של עמית בן-שושן של חיים רביבו: ההסתבכות של רביבו עם העולם התחתון לא גררה ולו עשירית מהעליהום שגרר האינסידנט של עמית בן-שושן. להיפך, אני לומד לדעת שהאיש מככב עכשיו בקמפיין פרסומי לארוחות ילדים (!) מה שמעלה עבורי את השאלה- איזה חברה בדיוק תיקח עכשיו את עמית בן-שושן לככב בקמפיין שלה (ולא בגלל שהוא לא היה, וכנראה גם לא יהיה, שחקן גדול כמו רביבו).

חיים רביבו תמיד היה טיפוס חלקלק שידע לדבר יפה ולשמור על התדמית האלגנטית שלו. באופן מדהים הוא מצליח לעשות את זה גם כאשר הוא מסתבך בעניינים שהשתיקה יפה להם. אז אני מניח שלהיות מעורב במלחמות עולם תחתון זה יותר סקסי מלשיר "אני שונא את כל הערבים", אבל שוב, אם אנחנו כ"כ "מוסריים" וכל כך "מצפוניים" האם לא מן הראוי שדמותו של רביבו תושחר בענינו פי כמה מזו של עמית בן-שושן?

מירי נבו, מאחורייך!

ולסיום משהו שרציתי להעלות כבר מזמן ולא הצלחתי למצוא לו את ההקשר המתאים. אז בלי שום הקשר, וללא כל דחייה נוספת, הבלוג גאה להציג את דירוג חמשת מגישות הספורט הנאוות ביותר בממלכה!

________________

5. אלכס קווין  (Sky Sports)

במשפט: אמא, מדוע הקיץ חלף למה נושרים העלים..

________________

4. ג'ורג'י תומפסון (Sky Sports)

במשפט: נערת זוהר עם טאץ' עדין של כוכבת פורנו.

________________

3. מילי קלוד (Sky Sports)

במשפט: כשאלוהים ברא את האישה היא הייתה המודל.

________________

2. קלייר רוארק (LFC TV)
במשפט: הרכש הכי טוב של ליברפול בעשור האחרון (אולי חוץ מטורס).

________________

1. רבקה לואו (Setanta Sports)
במשפט: הכניסיני תחת כנפך והיי לי אם ואחות.

פורסם בקטגוריה בבל, כל הרשימות, עשרים ושניים משוגעים, תרבות הגוף. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

17 תגובות בנושא ברנשים וחתיכות

  1. מאת תומר‏:

    מעולם לא צפיתי בפרק של הבורר אבל לסופרנוס אני מכור וקשה לומר שיש שם איזשהי מגמת הערצה לדמויות המאפיונרים. היא פשוט סדרה כלכך מורכבת עם דמויות מאוד עמוקות שכמו בחיים גוררות כלפיהן הערצה, בחילה,הערכה ורחמים בו זמנית. בכל מקרה סדרה גדולה.
    אתה צודק לגבי הסלחנות לפושעים "סקסיים" בישראל אבל אני לא חושב שזה קשור למאבק בגזענות. את שתי התופעות צריך להוקיע וזהו, אין שום סיבה להתחיל עם משחקי "אבל ההוא עשה ככה וההם עשו גם".
    לגבי רביבו, עזוב. לא רק שהוא חלקלק ושחקן הרבה יותר טוב גם יש לו כלי תקשורת מאוד חזק שהתגייס עבורו ודואג לשמור על התדמית שלו נקייה. אופי הסיקור של הפרשה שלו היא גם מאבק בין כלי תקשורת ישראליים. בספורט 5 מבליטים את זה יותר בעוד בוואן שומרים עליו מכל משמר.
    מקום ראשון ושלישי לא בדיוק הטעם שלי(לא שאני איזו מציאה גדולה), בכל מקרה מירי ושרון פרי לוקחות את כולן פה בהליכה.

  2. מאת שבי כהן‏:

    1. הסכום שריאל זרקה על רונלדו הוא באמת דמיוני וחסר כל פרופורציה. אני חושב כמוך שההשפעה של העזיבה שלו על מנצ'סטר לא תהיה כל כך דרמטית. אין ספק שהיא תפגע ביכולת של היונייטד, בטח ביכולת להכריע משחקים צמודים וצפופים, אבל עם הסכום הדמיוני שהם קיבלו אפשר למצוא מחליפים ראויים ולבנות משהו חדש. דורפן כתב היום, כאוהד יונייטד כמובן, שעכשיו פרגוסון צריך לחשוב, ולכן הוא, דורפן, רגוע. לדעתי הוא צודק. אוהדי יונייטד צריכים להיות רגועים. אתה, איציק, וחבריך האדומים – בטח שלא.

    2. עוד נקודה בנושא בן שושן: פיני גרשון, זוכר? שוקו, מוקה, ועוד אמירות על שחקנים לבנבנים ששיחקו אצלו, גם את זה אתה זוכר, נכון? מישהו עשה מזה חגיגה כמו שעשו לבן שושן? לא, למה שיעשו? הוא מכבי, אשכנזי, תל-אביבי. בן שושן הוא בית"ר, מזרחי, ירושלמי. מישהו אמר גזענות? יחי ההבדל הקטן.

    3. מירי נבו מאחוריך?!?!?!? כמה בירות שתית לפני הפסקה הזו?!?!?

  3. מאת רן‏:

    איציק,

    אל פחד. כאוהד יונייטד אני מתכבד להעביר אליך את האליפות (לא שזה כואב לי במיוחד, אתה יודע שאני לא אוהב שהקבוצות שאני אוהד הופכות להיות אלופות נצחיות).

    לשחקני יונייטד אכן תהיה מוטיבציה גבוהה יותר ומן הסתם גם יגיע רכש יקר, אבל הבור שמשאיר רונלדו יהיה גדול מדי השנה (ואולי גם בהמשך). שלושה שחקנים ותיקים יערכו את עונת הפרידה שלהם ומלבד רוני אני לא רואה מי יכול למשוך את הקבוצה לאליפות.

    בחזרה לביצה: רביבו, אתר ONE ואייל ברקוביץ (אף מילה על הרעיון ההזוי של להביא אותו לאמן את בית"ר?) הם הסימפטום לגסיסה של הכדורגל הישראלי. סדר היום שנקבע על ידי האתר הזה, שאכן מגן ללא לאות על יקיריו הוא אחד מהצרות הגדולות ביותר של הענף.

  4. תומר,
    אני ואתה אולי מסוגל להבין את המורכבות שיש בדמויות האלה ולהבדיל בין הגישה הלא שיפוטית כלפי האישיות שלהם לגישה המאוד שיפוטית כלפי המעשים שלהם. ילדים- אני לא בטוח.
    אני מסכים איתך שזה שצריך לראות בפשעים של העולם התחתון משהו חמור לא צריך לגרור סלחנות כלפי גזענות, ולהיפך.
    אבל הנקודה שאני מנסה להעביר היא שרוב אלה שמובילים את המאבק בגזענות עושים את זה מטעמים לא נקיים בכלל. רוצה לומר- זכויות ורגשות מיעוטים מעניינים אותם כשלג דאשתקד. הם רק משתמשים באותם מיעוטים בכדי לקדם את האג'נדה שלהם.

    שבי,
    אתה מעלה נקודה מצויינת לגבי גרשון- זה דוגמא לגזען: אחד בעל תפיסת עולם מסודרת בנושא שמביא לכך הסברים, דוגמאות ונימוקים.

    רן,
    אני מעדיף התעלם מהאפיזודה ההזויה של ברקוביץ'- לא מתאים לאיציק. בכל מקרה, החדשות הטובות (שאני בטוח משמחות גם אותך) הן שהנער מממילא אולי סופסוף בדרך חזרה הביתה.

  5. והנה משהו שקראתי עכשיו ועשה לי את היום (מה את היום? את השבוע.. את החודש.. את השנה…):
    עמית בן-שושן: "הכביש לחפה? לא שמעתי עליו".
    https://www.sport5.co.il/HTML/articles/Article.64.60541.html
    טוב לי עמית אחד בעת צרה מאלף קאקה ורונלדואים.

  6. מאת rd17‏:

    איצקו, אם לך מותר להשוות את ברוכי לאינייסטה, מותר לי להשוות את עמית לסקולסי?

  7. מותר לך הכל יאיר :) אבל למה סקולסי?

  8. מאת תומר‏:

    איציק- לילדים יש הורים ומערכת חינוך שאמורה להקנות להם את השיפוט בין טוב ורע. כילד מאוד אהבתי(ועדיין אוהב) סדרות וסרטי מאפיה, זה לא שינה את דעתי במאום על העבריינים המסוכנים האלה. למען האמת, בנתניה לא צריך לצפות בסרטי מאפיה כדי לדעת במה מדובר. זה לא שבאמת מתפוצצת שם מכונית כל יום ויש ירי ברחובות אבל כבר מגיל צעיר ילדים יודעים מי זה אבוטבול ואיזה עסק יש לו עם שירזי(כן, אח של מומו מהאליפות שלכם).
    גרשון הוא גזען שיודע לדבר ובן שושן הוא גזען שלא יודע. למעשה הוא אפילו לא יודע למה הוא גזען, והוא בכלל לא חושב שהוא גזען וזו הבעיה שלו. בקשר לאי אילו הבדלים בין הפרשות: גרשון כן הותקף על ידי התקשורת ואפילו לא חידש את חוזה במכבי הרבה בגלל הדברים האלה(הוא אמר לפני שהוא פורש אבל ניסה להישאר). נכון,לגרשון שכחו וסלחו(בעיקר כי הוא הביא גביע אירופה) אבל זה כי בישראל שוכחים וסולחים לכולם, גם את בן שושן ישכחו וגם לדודו עוד יסלחו. הניסיון לקשור את זה לכך שגרשון הוא אשכנזי נראה לי לא במקום(והוא בולגרי,לא יודע מה זה נחשב). אם כבר אני הייתי הולך על הנקודה שאין מי שיקים זעקה נגד גזענות כלפי שחורים כי בישראל נהוג להגיד כושי ולספר בדיחות על שחורים ולעשות מהצבע עניין. החברה שלנו נגועה בהרבה יותר גזענות ממה שאנחנו יודעים או ממה שאנחנו מוכנים להודות.

  9. מאת תומר‏:

    אגב, בגלל שאני מאוד אוהב סדרות מאפיה ואיכשהו המלצת לא המלצת על הבורר החלטתי לצפות בפרק מהסדרה. האמת שהיא די נחמדה רק חבל שהתסריט בנוי מגניבות מכל סרטי המאפיה הקיימים,מהסופרנוס דרך הסנדק ועד לצומת מילר וזה רק בפרק הראשון.
    עוד משהו לגבי הסופרנוס,הדיון הזה לגבי לגיטימציה לעבריינים מתקיים בלא מעט פרקים של הסדרה ככה שגם את זה הם מניחים על השולחן ואי אפשר להשוות בין המורכבות הזו למורכבות של הבורר שמכוונת די נמוך.

  10. תומר,
    אה.. שכחתי באמת שאתה מנתני"ה (נ-שמה ת-זמיני נ-יידת י-ש ה-רוגים…).. שם באמת חשוב שילדים יצפו בסרטים האלה בגיל צעיר כחלק מתהליך ההסתגלות הסביבתי… (זה בצחוק כמובן אחי, יש לי משפחה בנתניה, כילד היינו מבלים שם חופשות משפחתיות ואני מאוד אוהב את העיר הזו).

    גרמת לי להיזכר בערגה במומו דיו-דיו, אכן אחד המגנים הגדולים.. מה קורה איתו עכשיו? מרסיסי מידע שקלטתי במהלך השנים אני מבין שלא הרבה טוב לצערי.

    תעשה לי טובה ותרד מעמית בן-שושן. אתה יודע כמה פעמים צעקתי במגרש כדורגל "שופט יא הומו"? אז מה, זה הופך אותי להומופוב? יש לי מכרים הומואים ואחד הדמויות הנערצות עלי, שדרן הרדיו עופר נחשון, הוא הומוסקסואל מוצהר.
    מה שכן אני מסכים עם דבריך שאין לקשור את זה עם העניין העדתי (וזה באמת החלק בטיעון של שבי שפחות התחברתי אליו). בוא נגיד שזה נובע מהעובדה שירושלים בכלל, ובית"ר בפרט, מייצגים בעיני התקשורת והאליטה את החלק בישראל שהם הכי סולדים ממנו- השבטיות, המסורתיות, השכונתיות- בניגוד לפוזה האירופאית האלטיסטית שהם מנסים לשוות לעצמם (והיו מתים להצליח).

    כושי, כמו שנדמה לי העיר כאן מישהו פעם יפה, הוא לא כינוי גנאי. למעשה מדובר בכינוי תנכ"י לאנשים שמוצאם מארץ כוש (האישה הכושית של משה). שחור, למשל, זה כינוי הרבה יותר בעייתי משום שהוא מתייחס ישירות לצבע העור. מצד שני גם עם זה אני לא מבין מה הבעייה- אני לא נעלב כשקוראים לי לבן.

  11. ועכשיו אני רואה את תגובתך השנייה..
    אז רק אוסיף שאני באמת לא מכיר טוב את הסופרנוס (ראיתי חלקי פרקים פה ושם) ואני מקבל את דבריך על ההבדל בין הסדרות.

  12. מאת rd17‏:

    קודם כל הבורר סידרה גדולה, סיימתי מזמן כבר לראות את שתי העונות ובהחלט נהנתי, למרות שיש ירידה דרסטית ברמה מהעונה הראשונה לשניה…

    איציק והשאר, תעזבו מה נכון מה לא, מה נראה לכם מעליב מה לא נראה לכם מעליב, שורה תחתונה כמעט כל האתיופים בארץ לדוגמא יעלבו אם תקרא להם כושים, אז למה להיכנס לזה? הם נעלבים מזה ולא צריך לכנות אותם כך ולא להסביר להם למה אין להם ממה להעלב..

    למה סקולסי? בה' שאני לא ממש יודע…
    הוא שקט וצנוע, נאמן למועדון אבל פחות נוצץ לייד שחקנים אחרים, אתה יודע מראש שגם אם יגידו שהוא הבעיה המקצועית של הקבוצה לא תהיה מוכן לוותר עליו בגלל הלויאליות.
    בקיצור פשוט קשה להסביר את זה, אבל בתור אוהד בית"ר ירושלים ומנצ'סטר יונייטד אני מקבל מעמית תחושה דומה לזאת שקיבלתי מסקולס לפני כמה שנים…

  13. יאיר,
    אהבתי את מה שכתבת בפסקה השנייה. לפעמים באמת אנחנו מתפלספים יותר מדי על הגדרות ושוכחים את הדברים הפשוטים כמו רגשות של אנשים.
    אהבתי גם את ההשוואה לסקולס- שכנעת אותי..

  14. מאת בני תבורי‏:

    פוסט מצויין ומעורר מחשבות. מאיפה להתחיל?
    אני מקווה שיש הנחות ללקויי ADHD…

    נתחיל דווקא מענין הבורר מול הסופראנוס. שתי הסדרות מובלות על ידי שני שחקנים אדירים ומגוונים ביכולותיהם, איבגי וגנדולפיני. כאן פחות או יותר מסתיים הדמיון. בעוד שהסופראנוס משכה שש עונות של בניית הדמויות ודרמות בלתי צפויות ולא איבדה אפילו לרגע את המומנטום הקולנועי והסיפורי, הבורר אחרי עונה ראשונה סבירה ותו לא, החליטה שהיא עדיין לא החליטה מה היא רוצה להיות שתהיה גדולה והפכה לקומדית מצבים מביכה, לא אמינה, מופרכת, מטופשת, קריקטוריסטית, פלקאטית וקלישאתית, כל מה שהסופראנוס לא. המאפיה של טוני סופראנו רוצחת, סוחטת, מרמה, משפילה, פוגעת, מפיצה סמים ושאר מרעין בישין, כל אלה תוך ניהול חיי משפחה נורמטיביים והתמודדות עם מצוקות וחדוות יומיום שכולנו מכירים. משפחת אסולין מגלה בן לא חוקי, בת לא שפויה, רוצחים שלומיאלים, מערכות יחסים בלתי הגיוניות גם במשפחות פשע והכל בנסיון להכיל הכל מהכל, כמה שיותר והכי מהר שאפשר. אין לי כמובן טענות לאיבגי, אחד השחקנים הנערצים עלי או לשאר השחקנים בסדרה, יש לי הרבה טינה ליוצרים ולמפיקים שרימו אותי. בפיילוט שהוגש ל־HOT היה כתוב: "זאת תוכנית על פשע, דרמה, מתח המשולבת בפאן קומי… זמן בחיים של משפחות הפשע שבו הכל יכול לקרות והכל אפשרי". קשקוש ביצים. הבורר היא עלבון לאינטליגנציה. זה לא פאן קומי. זו אינה דרמה, ולא, גם במשפחות הפשע לא הכל יכול לקרות ולא הכל אפשרי. אילו הבורר משחק כדורגל, אני עומד ביציע, מקלל את האמא של המאמן, מאיים על הבעלים, שורף את המועדון וכמובן דורש בחזרה את הכסף. rd17, זו לא ירידה דרסטית, זו התרסקות מוחלטת, והכי גרוע, שהבדיחה במקרה הזה היא על חשבוננו.

    רביבו – בן שושן. אני לא מוצא כל דמיון בין המקרים. בן שושן התבטא בטפשות שווה רייטינג וחטף על כך. גול במדי הנבחרת בדרך ליורו או המונדיאל, ישכיח את זה. רביבו לא הסתבך בפלילים, הוא הסתבך עם עבריינים ולא על רקע פלילי. על פי הידוע, התקיים בו הכלל : "כשה… עומד, השכל בתחת". מבחינתי, מדובר באידיוט גמור ותו לא, ואם אשתו מוכנה לקבל אותו, אז גם אני. מבחינתי, אין לי שום בעייה שהבחור יופיע על מסך הטלביזיה שלי כשהוא ממליץ על שניצל. אם הבן שלי יתהה, אומר לו שרביבו היה שחקן גדול וטיפש גדול עוד יותר שלא חס על כבודם של אשתו וילדיו. בזה זה נגמר. בן שושן, יצטרך לחכות עוד קצת עד שידמו הדי הצביעות וכאמור, הגול המקווה. העתונות, אגב, לא ריחמה עליו והסיפור נדון בהרחבה כולל ספיחיו.
    רונאלדו? מעניין אותי יותר מי יבוא אלינו ואשר מי שעזב אותם. מעבר לכך, אני מסכים עם כל ההנחות שלך איציק.

  15. מאת בני תבורי‏:

    "העיתונות לא ריחמה עליו…", הכוונה לרביבו. הוא לא נהנה מהסודיות שאפפה את סיפור הדקירה של מאיר טפירו בשיתוף פעולה מוחלט של העיתונאי ואוהד הפועל ירושלים שלום ירושלמי, בניגוד לכל כלל אתי עיתונאי. אגב, טפירו נדקר על אותו רקע בדיוק.

  16. מאת old timer‏:

    לגבי יונייטד: בראיית התמונה הגדולה, אני מסכים לחלוטין. יש להם את פרגי יש מספר צעירים מבטיחים והרבה כסף לבזבז. העניין הוא שבטווח הארוך מה שהיה הוא לא מה שיהיה, יונייטד תיקח אליפויות אבל היא לא תיקח למעלה מ – 60% מהן. אני צופה פיזור יותר הגיוני של האליפיות בין ארבע הגדולות.

    כרגע יותר מעניינת שאלת הטווח הקצר. כמה מהר תגמל יונייטד מן התלות ברונאלדו? ממה שאני ראיתי מיונייטד בשנה שעברה, הרושם של היה שהתלות בו היא עצומה. גם בגלל שהוא היה "מפרק הבונקרים" העיקרי שלהם (ששוב ושוב נכנס בכדרור, חוטף מכות נוראיות מן המגינים מושך צהובים ובאופן כללי מרכך את ההגנות). גם עצם הנוכחות שלו על המגרש גרמה לקבוצות לוותר לעיתים ככלל על המשחק ההתקפי שלהן. שכמדברים על ההגנה הנהדרת של יוניטד השנה, לא נראה לי שמביאים בחשבון את העובדה שהלחץ עליה היה קטן מהלחץ על הגנות אחרות. אני מקשר את זה לכח ההרתעה של רונאלדו. להןציא תיקו נגד יונייטד היה בסדר אבל גם להפסיד להם 1:0 זה לא נורא. החשש היה מהשפלה שתגרם אם לשחק לא מספיק זהיר נגד רונאלדו. דבר נוסף – אני לא ראיתי ביונייטד שום דבר באופן המשחק שמרמז על תחילתו של תהליך הגמילה. היום מניחים שפרגי ידע כבר בתחילת העונה שזו הוענה האחרונה של רונאלדו. אם כן – נראה לי שהוא החליט במודע לא לעשות שינויים בסגנון המשחק שיתחילו את תהליך ההתנתקות מרונאלדו אלא ללכת עם מה שיש ולנצל את ההזדמנות להשוות את שיא האליפויות. אף אחד לא יאשים אותו בזה אבל יתכן שיהיה לזה מחיר. יונייטד בוודאי תתגבר על העזיבה. זה פשוט יכול לקחת קצת זמן. ברור מה אני רוצה שיקרה בזמן הזה.

    אשר להבחנה בין בן שושן לרביבו צריך לזכור שהאחרון פשוט השתין מהמקפצה. רביבו תמיד יכול לטעון שלא היה ולא נברא.

    בקשר להערצה לפושעים, בוא נזכור שלא לא תופעה חדשה הקשורה באיזשהו אופן לתרבות רייטינג.לצד האפל תמיד היה סקס אפיל, כמו שאומרים בגשש "עוד מתקופת השופטים בתנ"ך". אני מניח שניתן לייחס את המשיכה לפושעים לכך שפעם מי שמנהיג את חבורת הפשע המאורגן הכי מוצלחת פשוט היה נהיה מלך (תשאלו את נבל הכרמלי מה קורה כשראש המאפיה המקומית בא אליו ורוצה לקחת ממנו דמי חסות).

    ובכל מקרה – הרבה לפני הסופראנו היה הסנדק, ממרלון ועד בראנדו לא היה כמרלון בראנדו.

    ובקשר לשם פרטי –
    you can call me Al

  17. מאת בני תבורי‏:

    OT,

    בבית המשפט בו נדון רביבו, טענת "לא היה ולא נברא" לא קבילה…

סגור לתגובות.