פיינל בלוף

בלוף

מה שהכי כאב לי בהפסד של הפועל ירושלים אתמול זה (עד כמה שזה נשמע הגיוני) שההפסד לא ממש כאב לי. חבלי לי האדישות הזו כי הפועל היתה עבורי במשך שנים מקור לטלטלות רגשיות מסעירות ועצוב לי לאבד את זה (זמנית?).

אני לא מאשים את עצמי ולא אוהדים אחרים שהרגישו כמוני אתמול. אתם יודעים מה? אני אפילו לא מאשים את השחקנים שנראו על הפרקט אפילו עוד יותר אדישים ממני. כי אין גאלה. אי אפשר להתעורר פתאום בסוף מאי ולהתלהב כשכל העונה בליגה הזו, ליגת קופל, אין בה לא טעם ולא ריח ולא טיפת התרגשות.

זה מגוחך מה שנהיה מהכדורסל בארץ. קייטנה לעובדים זרים. קבוצות שלא ברור את מי ומה הם מייצגות. למשל גליל/גלבוע- נגיד שמחר הם יזכו באליפות (הלוואי, רק בשביל עודד קטש הנפלא) איפה יחגגו את זה? בגליל? בגלבוע? ונתניה- זה אליצור? זה מכבי? מה זה? שמעתי את אבנר קופל ביציע העיתונות מספר שהוא מנסה לקדם איחוד בין מ.כ. הבקעה/גבעת שמואל (שמשחקת באור-יהודה) לבין מכבי רמת-גן. מה השלב הבא- הפועל מטולה/אילת?

אבל מה שהכי מעצבן זה שבעוד בכדורגל הישראלי התקשורת חובטת ללא רחם ומציגה אותו כסמל לנבטיניותנו ועליבותינו את הזבל הזה של הכדורסל הם מפמפמים ומתייחסים אליו ברצינות תהומית.

טוב, כנראה שבכדורגל השכל באמת ברגליים. אבל אם אלו התובנות שמגיעים אליהן אלה שהשכל שלהם "בראש" אני מעדיף להישאר על הרגליים.

עדכון:
ועכשיו אני רואה טור של יואב ברוביץ' באתר ערוץ הספורט שמסביר בדיוק איך לא לעשות זאת נכון. הגיע הזמן שאלו כמו בורוביץ' (כותב מצויין בלי שום קשר) הסוגדים לתרבות האמריקאית, ושבמקרה או שלא קולם הוא הבולט בשיח הכדורסל בארץ, יבינו שזהות לא יוצרים באופן מלאכותי. זאת אומרת, אולי באמריקה זה עובד אבל פה זה לא אמריקה. וטוב שכך.

פורסם בקטגוריה LOW פוסט, כל הרשימות, מלחה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

15 תגובות בנושא פיינל בלוף

  1. מאת תומר‏:

    דבר ראשון, אני לא מבין מה זה משנה אם נתניה זה אליצור או מכבי אבל זה פשוט איחוד בין שתי מחלקות שהיו. האיחוד התקיים לפני שנים רבות והוא הגיוני לגמרי,אין מקום לשתי מחלקות כדורסל בעיר נתניה.
    דבר שני, אני לא חושב שבורוביץ טועה בגדול. הייתי משנה כמה דברים בתוכנית שלו אבל למה לא הקפאת ירידות ועליות?כל שנה כמעט עולות קבוצות שלא יכולות לשחק בליגת העל, עלתה עכשיו מגידו(אם אני לא טועה) ועד כמה שזה מקסים שהקיבוצניקים מהעמק חוזרים בגדול לליגת העל, אין לזה מקום. לא יתכן שיהיו שלוש קבוצות מאותו אזור, זה לא עובד מבחינת אולמות, מבחינה תקציבית ומבחינת הקהל. שלא לדבר על כך שגם ככה כל שנה כמעט עולה קבוצה שפשוט מוותרת על העלייה או שמגיע קבוצה לאירופה ומוותרת על זה. אני הייתי הולך על הרעיון שלו פחות או יותר פלוס עוד כמה דברים:
    1.ביטול הפיינל פור לאלתר
    2.ביטול אחת המסגרות בכדורסל לנוער, או הבתי ספר או האגודות, לא יתכן שיהיו שתי מסגרות תובעניות לשחקני נוער. עדיפות לביטול האגודות בשביל הסעיף הבא.
    3.דראפט מהתיכונים.
    4. תקרת שכר- טוב, לא נעבוד על אף אחד- זה לא יקרה.

  2. תומר,
    הבעייה עם קבוצות מאוחדות היא שמבחינת האוהדים זה לא תופס. למשל מ.ס. אשדוד- להפועל אשדוד בליגה א' היו באים יותר אוהדים מאשר למשחקים של הקבוצה המאוחדת. אתה תוכל לספר לי יותר טוב מה המצב בנתניה, אבל ממה שקראתי בחלק גדול מהמשחקים גם האולם הקטן בו הקבוצה משחקת לא היה מלא- בעונה כזו של ריצה בצמרת אחרי הרבה שנים של יובש זה אומר דרשני.

  3. מאת תומר‏:

    אין לזה קשר לאיחוד. האולם לא מלא כי הוא אולם שלא נעים לבוא אליו וכי מסורת הכדורסל בעיר נתניה היא לא משהו לספר לנכדים עליו ולמרות שהקבוצה מנצחת הכדורסל זוועתי. אבל במשחקים נגד מכבי, ירושלים, חיפה, חולון וגליל האולם היה מלא. תוסיף לזה את אוסישקין וקבוצה מבאר שבע(שתמיד מדליקה נתנייתים) ויש לך כבר סיכוי יותר טוב לראות קהל.
    איחוד בכדורגל הוא יותר בעייתי מכדורסל, כדורגל הוא משחק שמרני יותר וקשה הרבה יותר לעשות בו שינויים(גם אין צורך). בכדורסל גם ככה הכניסו רבעים, הורידו לשעון 24, העבירו חוק רוסי, עשו פיינל פור, עשו פלייאוף ופיינל פור וכו'… הכדורסל משתנה כל הזמן והוא בבור הרבה יותר עמוק מהכדורגל וממה שאנשים חושבים, כי לא רק שאנשים לא מתעניינים יותר בכדורסל המקומי, הם גם לא מתעניינים בכדורסל בכלל. לכן מה שבורוביץ' מציע, שזה בין היתר שינוי הזהויות(לא לגמרי אבל) יכול לעבוד.

  4. אני מסכים איתך לגבי המצב בכדורסל בכלל גם כי ביורוליג התרחש תהליך דומה של איבוד זהות והצפה בזרים. אבל אני עדיין חושב שחיזוק הזהות המקומית הוא מה שיחזיר את הקהל.
    אגב, מה הסיפור שלכם עם באר-שבע?

  5. מאת בני תבורי‏:

    איציק,
    משום מה יש לי תחושה שאילו הפועל ירושלים היתה מנצחת ועולה לגמר, הפוסט הזה לא היה נכתב ובמיוחד לא הקינות החוזרות ונשנות על העובדים הזרים, כאילו כל שחקני הפועל ים נולדו בין רחביה למוסררה.

    אבל לא זו הנקודה אליה אני מבקש להתייחס ואני מתנצל על ניצול הפוסט לעניין אחר. לפני כמה ימים הותקף באלימות איציק קורנפיין, אחד האנשים האהודים עלי בספורט הישראלי, ככדורגלן למופת בעבר וכמנהל מוכשר ושפוי במציאות פסיכית. אני תוהה איך המקרה המזעזע הזה לא הביא אותך להקדיש פוסט מיוחד לנושא. גם אצל יובל באופסייד סטורי וגם באתר הרשמי של בית"ר אין זכר לעניין. את תגובתו של שי נובלמן לא הצלחתי לקבל כי הוא נופש באיטליה. עושה רושם כאילו והתקיפה הזו היא עניינו הפרטי של קורנפיין ולא כך הוא. מדובר באדם הנושא משרה במועדון והתקיפה לא התרחשה על רקע סכסוך שכנים. יתרה מזאת, התוקפים, כך על פי פרסומים בתקשורת, נמנים על ארגון אוהדים של הקבוצה והעילא לתקיפה היתה עניינים הנוגעים ישירות לקבוצה. צורם.

  6. מאת שחר‏:

    איציק !
    הסיבות לירידה בכמות הקהל היא לא רק בגלל האיחוד,אלה כתוצאה מירידה במעמד הכדורגל בחברה,היום יש הרבה יותר אפשרויות בילוי זמינות ,מחשב,קניונים,קולנוע נגיש ואיכותי,וכדורגל הא אופציה לא מזמינה,מתקנים,מחירים,אלימות.
    כמו כן נעשנו קהל מפונק בגלל ליגת האלופות ושאר השידורים הישירים מהליגות הבכירות באירופה.

  7. מאת שחר‏:

    תוומר!
    לפני הרבה שנים שמעתי ראיון עם אלון שטיין שהייה כישרון ענק במכבי בגיל הנוער וסיים בהפועל,ושם הוא סיפר שהוא מתאמן ב-5 מסגרות שונות ורץ מאחת לשנייה. כלומר 5 מאמנים שונים? ומטרות שונות.
    לא פלא שהוא לא התקדם ומימש את הפוטנציאל שלו.
    הסיכוי היחיד לכדורסל הוא לבטל את אגודות הנוער ולטפח את בתי הספר שגם יגרמו לקהל שלהם לאהוב את הענף.
    לצערי אין סיכוי שזה יקרה.

  8. מאת תומר‏:

    שחר, יש המון כאלה. הבעיה שלי עם בתי הספר זה שהם מקדשים את הניצחון לפני הכול למען העלאת קרנו של בית הספר וכך מפספסים בהקניית יסודות כדורסל. ובכל זאת גם אני מעדיף שזה יישאר בבתי הספר בלבד.
    איציק, לא יודע בדיוק ממה זה נובע אבל מאז שנתניה שיחקה מול באר שבע בארצית על מקום אחד ויחיד בליגת העל יש שנאה גדולה בין המועדונים. כמובן שנתניה של אורי מלמיליאן הגדול עלתה.
    ואני מניח שאתה מרוצה מזה שאורי בדרך אליכם. אני מאוד שמח בשבילו.

  9. בני,
    הדברים בהחלט לא עברו לידי ולמחרת האירוע החמור הזה שלחתי לאיציק קורנפיין דברי תמיכה ועידוד על מנת לחזק את ידו במאבק באותם פושעים.
    ואם אפשר רק לתקן אותך- לא מדובר בארגון אוהדים של בית"ר ירושלים אלא בארגון עצמאי, שכאמור, הרבה יותר מתאים לכנות אותו ארגון פשע מאשר ארגון "אוהדים".

    תומר,
    אני מקווה שזה אכן יצא לפועל ואורי באמת יגיע. אם וכאשר זאת תהיה הגשמת חלום עבורי.

  10. מאת יובל‏:

    בני – אירוע התקיפה החמור של איציק קורנפיין לא הוזכר אצלי מחוסר זמן לכתוב פוסט מסודר, אבל שעה אחרי האירוע שלחתי לו מייל תמיכה (שנענה בתגובה מצידו אחרי שתי דקות), וביקשתי מעוד הרבה חברים שישלחו לו מייל תמיכה – רובם שלחו, וכל מי ששלח גם כן קיבל ממנו תגובה והכרת תודה.
    נכון שלא התייחסתי לכך בצורה פומבית, אבל בהחלט התייחסתי לכך, תהיה בטוח.

  11. מאת תומר‏:

    בני, איציק, יובל- קורנפיין שילם מחיר של שתיקה לאורך שנים ושיתוף פעולה עם מה שאיציק מכנה בצדק ארגון פשע. באופן עקום לגמרי אני חושב שאפילו טוב שקרה המקרה הזה, אולי עכשיו מישהו בהנהלת ביתר יבין שאלו לא אוהדים ומכתבי התמיכה שלכם בהחלט מסייעים בכך.

  12. מאת שחר‏:

    ארגוני אוהדים (פשע) כאלה קיימים גם במכבי חיפה,הפועל ומכבי ת"א רק שההנהלות מפחדות להתעמת איתם.

  13. תומר,
    אני מבין את מה שאתה אומר ובמובן מסויים אני מסכים איתך למרות שיש גם צד שני לדברים- אני אנסה להסביר:

    גם אני הבעתי כאן בעבר ביקורת על כך שאיציק קורנפיין לא יוצא באופן גורף נגד אותם אוהדים ואפילו משתף איתם פעולה בתחומים מסויימים. לא היה לי לספק שיבוא יום והם גם יצאו נגדו ברגע שהוא יפסיק לנגן לפי החליל שלהם ולצערי זה קרה.

    מצד שני אני גם מסוגל להבין את ההתנהלות של איציק. עם מי ומה בדיוק הוא יכול לצאת למאבק מולם? מה הוא משטרה? אלה אנשים אלימים ומסוכנים וזה לא הגיוני שבנאדם יצטרך להסתובב עם מאבטחים ושמשטרה תפטרל לו סביב הבית רק בגלל שהוא יו"ר של קבוצת כדורגל. אז הוא ניסה להידבר איתם ולנסות לרכך אותם. זו גישה לגיטימית בעיני ואני לא יודע אם הייתי עושה אחרת במקומו.

    בכל אופן צריך לזכור שאיציק משלם מחיר אישי לא מבוטל אל התפקיד שהוא נושא בבית"ר ועושה הרבה יותר, גם בתחום הזה של מיגור האלימות והגזענות, משעשה כל אחד אחר לפניו ומשיעשה כל אחד אחר במקומו. כמו ששחר כתב, ארגוני פשע כאלה קיימים גם ביציעים של קבוצות נוספות וההנהלות שלהם מעצימות עיניים.

  14. מאת תומר‏:

    איציק, כל עוד בקבוצות אחרות לא תקפו באופן שיטתי בעל תפקיד במועדון לא הייתי רץ להשוות את הארגון הזה לאחרים ולמען האמת זה לא משנה מה קורה במקומות אחרים.
    אני לא מצפה ממנו שיהיה משטרה אבל הנהלת בית"ר שיתפה פעולה עם העבריינים האלה. רוצה להתערב שיש ביניהם לא מעט אנשים שמקבלים כרטיסים חינם? מה עם המחסן שיש להם בטדי בשביל לשמור בו ציוד? זה לא שיתוף פעולה?
    קורנפיין לקח על עצמו את תפקיד יו"ר ביתר ירושלים, למעשה הוא קיבל קבוצה בחינם. זה שהוא אולי עושה יותר מקודמיו אומר יותר עליהם מאשר עליו, אבל וואלה, לפחות ממה שהוא מציג את עצמו אני מצפה ליותר. אם אתה לא יו"ר שבא להילחם בחלק האפל הזה של הקהל ועוזר לאוהדים האמיתיים אז אתה יושב ראש גרוע. איש לא אמר שלהיות יושב ראש ביתר ירושלים זה תפקיד קל, למעשה אני בטוח שזה אחד התפקידים היותר מסובכים בכדורגל הישראלי אבל מי שועשה אותו חייב להבין זאת ולנהוג בהתאם. קורנפיין מכיר את ביתר ירושלים לא מאתמול, צלצולי האזהרה ניתנם במשך שנים ובמקרה הזה הוא קיבל צלצול חזק במיוחד, אני מקווה שמזה הוא יתעורר.

  15. תומר,
    אני מבין את מה שאתה אומר ומבחוץ זה באמת יכול להיראות כאילו איציק שיתף פעולה עם אותם אוהדים. אבל המצב הרבה יותר מורכב, לא תמיד ללכת איתם "ראש בראש" זה הדבר הכי נכון. לפעמים צריך להפעיל שיקול דעת ובכל זאת לנסות לקרב. זה לא שהוא תמך באלימות שלהם, גם כשהיא לא הופנתה כלפיו, אלא שהוא ניסה ללכת בדרך מסויימת שכנראה נכשלה. מצד שני, העובדה שהוא קודם כל בא אליהם "בטוב" נותנת לו כיום הרבה יותר כח שהוא בא להילחם בהם.
    ושוב, אני לא מכיר אף איש ציבור בישראל שיכול להתמודד לבד מול התופעה הזו ובתור אוהד בית"ר אני ממש שמח שיש לנו את איציק קורנפיין. אני ממש לא מצטרף לאלה שאומרים שאם הוא לא הצליח עד עכשיו למגר את התופעה הוא צריך ללכת. זה לא רק שאף אחד לא יבוא במקומו, וגם אם יבוא מישהו הוא לא יעשה טוב יותר, זה גם בגלל שאני מסוגל לראות את הדרך של איציק ולהבין שיש כאן תהליך שצריך לתת לו זמן ויניב תוצאות בטווח הרחוק שאף אחד בשום דרך אחרת לא יכל להשיג.
    ואני אומר את הדברים האלה כי כבר עכשיו המצב בבית"ר, בתחומים רבים כולל בתחום של אלימות וגזענות ביציע, טוב לאין שיעור ממה שהוא היה לפני שאיציק הפך למעשה לאיש מספר אחת במועדון.

סגור לתגובות.