באביב (ימים בינוניים)

נעבור את החורף ואחר כך נראה
באביב, באביב..
בינתיים שב תחת עץ הקלמנטינות
זה עונתי, עונתי

קבל את הדין זה נופל מלמעלה
תחשוב שזה גשם, תחשוב שזה חורף,
ואחר כך נראה..
נעבור את החורף ואחר כך נראה
באביב, באביב..

באביב אני אלבש חולצה לבנה
ואחצה את הרחוב כמו מלך
באביב, בחולצה לבנה, כמו מלך!
נעבור את החורף ואחר כך נראה
באביב, באביב..

(באביב/ מילים: מיכה שטרית)

אחד הדברים שהכי מרגיזים אותי זה שאומרים לי שאני "מכור לספורט". מזת'ומרת "מכור"?! אנשים מתמכרים למשהו שמאפשר להם לברוח מהחיים האמיתיים, אבל בשבילי הספורט הוא החיים האמיתיים! ובימים כמו אלו אני מבין עד כמה. עד כמה מצב-הרוח שלי, היכולת לתפקד בחיי היומיום, היחס שלי לאנשים שאני אוהב מושפע ממצב חיי הספורט שלי.

שבוע קשה עבר על כוחותינו בכל הגזרות.

זה התחיל עם מופע אימים נוסף של ה"תופעה החברתית". עוד לא הספקתי להרים את הראש מההשפלה בקראקוב והטמבל הזה גרם לי להתחפר עוד מאה מטר טובים מתחת לאדמה מרב בושה. האפס הזה גורם לי למשהו שגם התבוסות הכי גדולות שבית"ר חטפה לא גרמו לי- להרגיש מושפל להיות אוהד של הקבוצה. מה כבר אפשר עוד להגיד? שהוא עושה מאיתנו צחוק? שלא איכפת לו בכלל מהקבוצה?!

מילא אנחנו האוהדים, אין לנו לאן ללכת. אבל איך אנשים "שמכבדים" את עצמם כמו שום ("צ'מפיונליג") יצחק (ואנחנו נבכה) ולואיס פרננדס מרשים לעצמם להשתתף בכל הפארסה הזו?! מזת'ומרת לעזאזל "נראה איך הם יסתדרו"? מי יראה? מה יראה?? מה זה דייט שאם לא הולך אז חותכים? איך, בשם ריבונו של עולם, איך האיש הזה יושב על מיליארדים? מי עושה איתו עסקים, מי?? מילה זה לא מילה, יציב כמו מזג האוויר באי-טרופי ונתון להשפעה כמו נערה בגיל הטיפש-עשרה. חנות מכולת לא הייתי לו לנהל. מה לנהל?! להתקרב לקופה לא הייתי נותן לו!

הלאה. ליברפול פתחה אמש רשמית את עונת 2008/09 ועזבו רגע שאני לא זוכר מתי הייתי כ"כ חסר ציפייה לקראת עונה של ליברפול בעשרים שנה שאני אוהד את הקבוצה, המצב אפילו הרבה יותר גרוע ממה ששיערתי! זוללי הוופלות מליאז' היו צריכים להכניס לנו שלוש חתיכות כבר בחצי שעה הראשונה. התחת של גרנט? התחת של בניטז! עצוב לראות את הקבוצה ש"הגאון הספרדי" מעמיד על הדשא. אוסף לא קוהרנטי של שחקנים מוגבלים וחסרי אוריינטציה. 18 (שמונה עשרה!) מיליון ליש"ט- 122.4 מיליון שקל עפ"י השער היציג של הבוקר- שפך משיח השקר על אורן ניסים של טוטנהאם. תודה לאל שהאמריקאים סגרו לו את הברז לפני שגם מרטין אונ'יל עושה סיבוב על הקופה המדלדלת שלנו, לפחות בכל מה שקשור לכסף הם עדיין מבינים.

יש לליברפול בעיות מבית-וגן ועד האלברט דוק אבל דבר אחד זועק יותר מכל לשמיים- זו קבוצה בנאלית, טיפשה ושבלונית. אין אף שחקן שיעשה מהלך בלתי צפוי בהתקפה. היחיד שיש לו מושג זה יוסי בניון אבל כשהוא קבור באגף בתפקיד "עוזר מגן" גם מראדונה מדימונה לא יכול להושיע. לפחות יש תירוץ- לוקאס לייבה "הקוסם" בבייג'ינג… במשחבה שנייה, לא פלא שכל שחקן של ליברפול שייכל קפץ על המציאה לשחק באולימפיאדה. בשביל לברוח לאיזה שבועיים שלושה מבניטז גם אני הייתי מוכן ליסוע אפילו לקצה השני של העולם…

אבל מה ששבר אותי סופית היה מופע האימים של אריק זאבי הבוקר בבייג'ינג. אני אוהב את אריק. אני חושב שהוא ספורטאי ענק, והרבה יותר חשוב, בנאדם מדהים. אבל הוא לכלך בגדול הפעם, ואני כותב את זה בכאב עצום. אני לא מדבר על ההפסדים, אני עוקב אחרי הג'ודו באולימפיאדה וראיתי לכל אורך השבוע אלופי עולם ואירופה מכהנים עפים באיפונים לכל כיוון בסיבוב הראשון או השני. אני מדבר על ההופעה הכבוייה, השטוחה, האפאטית שלו.

קמתי בחמש לפנות בוקר בלי ציפייה למדליה, אבל עם ציפייה לראות את אריק נלחם כמו אריה בפעם האחרונה שנזכה (כנראה) לראות אותו מתחרה. אבל כנראה שהלחץ העצום מהציפיות של מדינה שלמה הכריע אותו. זה עצוב, עצוב נורא. אבל למרות שאני אמשיך להעריץ את אריק ולהחזיק ממנו אחד הספורטאים הגדולים שהיו כאן אני חייב לומר, שעבור ספורטאי שמייצג את ישראל באולימפיאדה כבר בפעם השלישית ומכיר את ה"תיק" שכרוך בכך, היה אפשר לצפות למעט יותר חוסן מנטלי.

"נעבור את החורף ואחר כך נראה..
באביב, באביב.."

פורסם בקטגוריה אנפילד, יהדות השרירים, ימק"א, כל הרשימות, נשמת כל חי, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

10 תגובות בנושא באביב (ימים בינוניים)

  1. מאת בני תבורי‏:

    איציק,

    – השיר של מיכה שטרית מדהים.

    – אתה לא "מכור לספורט" אתה מכור לספורט. המרכאות הן שמבדילות. יופי שאתה כזה.

    – פרננדס ושום = כרוניקה של כשלון ידועה מראש. תשובות ביאחב"ל.

    – ליברפול. אני מחפש חנות כובעים בלונדון (שלא יהיה לך רחוק) שמתמחה בכובעי גברים ונשים מהמאה ה-19. אז יצרו את בכובעים מהרבה בד ולבד…

    – אריק זאבי. בנאדם זה לא מכונה. מצד אחד ציפיות של כל המדינה, מצד שני קמים על צד שמאל. אל תכעס.

  2. מאת אריגיא‏:

    חבר יקר, אני לא ממש מסכים איתך על הכל. על בניטז כמובן שכן, דיברנו כבר רבות על הנגר מוולנסיה. אם זוהי עונתו האחרונה אצלנו, גם זה משהו לצפות לו.
    אבל אני הכי לא מסכים עם ההתייחסות לקין. אני מחזיק ממנו, וחושב שהוא כמו כפפה ליד. אני מסכים שיש בעיות ושהוא לא פיתרון קסם, אבל לדעתי הוא מגיע למקום הנכון.

  3. מאת פילוסוף רדום‏:

    אני לא מבין מה הביא אותך למצב ההזוי שבו אתה מחכה לעונה של ליברפול יותר מאי פעם…
    לא התחזקנו בכלל, החליפו קראוץ' בקין – בעיני זה בערך אותו דבר.
    שנה שעברה היו רגעים קסומים – אבל אפשר לספור אותם על 8 אצבעות…

    אני מסכים איתך שביתר וזאבי תלו בנו תקוות (למרות שאני מהצהובים בת"א).
    וזה חלק מהחיים (או חלק מהספורט שזה אותו דבר…)

  4. מאת אריגיא‏:

    ומי שרוצה עוד פרק מפואר בדברי הימים של ארקדי, שייכנס לכאן:
    https://ice.co.il/article.asp?catId=2&pgId=123613

    ואחר כך לכאן
    https://www.radio99.co.il/viewArticle.aspx?articleID=1225

    ויגלה איך הדברים עובדים.

  5. בני.
    אני מסכים איתך לגבי אריק. כתבתי את הדברים מתוך אכזבה עמוקה ישר אחרי. בד"כ, מתוך היכרותי את עצמי :) , אני מעדיף לקחת נשימה ולהגיב רק אחרי יום או משהו, אבל הפעם ממש הרגשתי רע והדרך היחידה שלי להשתחרר היתה לכתוב קצת, וזה מה שיצא..

    פ"ר.
    כנראה לא קראת נכון :) זה מה שכתבתי:
    "אני לא זוכר מתי הייתי כ"כ חסר ציפייה לקראת עונה של ליברפול בעשרים שנה שאני אוהד את הקבוצה".

    אריגיא.
    גם אצלי היתה אופטימיות זהירה לגבי קין. אבל אחרי שלושה משחקי אימון + הזוועתון של אתמול יש ריח חריף באוויר שזה לא זה. במיוחד בגלל שהגאון הספרדי בונה עליו באגף שמאל ולא בתור חלוץ שני ליד טורס.
    תודה לגבי החומר על "התופעה החברתית". עכשיו רק נותר לשאול- מי לדעתך יותר גרוע, הוא או צמד החבובות מטקסס? (תודה שנתתי לך חומר למחשבה..)

  6. מאת straw_donkey‏:

    איציק, אל תפול רוחך.

    את הדעה שלי לגבי בניטז אתה יודע – מגיעה לו עונה אחת לפחות שבה הוא משחק עם קבוצה שהיא כולה שלו. מסכים – המשחק אתמול מול הבלגים היה אחד הגרועים שראיתי, אבל בוא נדבר עוד חודשיים על קין על בניון ועל החיבור של הקבוצה.

  7. מאת בני תבורי‏:

    פילוסוף רדום,
    עם מצחיה או בלי מצחיה? :)

  8. מאת rd17‏:

    רוצה להפנות אותך

    בד"כ שאני מפנה אותך לאתר פרשן איצקו זה כדי לשמות את חוות דעתך על טורים שאני כותב, אבל הפעם הייתי שמח אם היית קורא את הפוסט הבא
    https://www.parshan.co.il/index2.php?id=2367&lang=HEB
    ושלמוע מה דעתך, כי אותי הוא פשוט הרתיח.

  9. מאת בני תבורי‏:

    rd17

    מה במאמר שהזכרת גרם לך לרתוח כל כך?

  10. RD.
    אני מסוגל לראות מה הכעיס אותך.
    אם היינו שולחים רק כאלה שיש להם סיכוי למדליה היתה לנו משלחת של רק שלושה ארבעה חבר'ה.
    אני חשוב שיש בעייה עם מקצועות כמו שחייה ואתלטיקה ששם אף פעם כנראה לא יהיה לנו סיכוי למדליה- מצד שני זה המקצועות המרכזיים באולימפידה ויש ערך לייצוג הישראלי שם. אני חשוב שהקריטריון צריך להיות חצי גמר (ונדמה לי גם שזה הקריטריון בפועל) סה"כ שחיין ישראלי שמופיע בפריי-טיים בכל העולם במשחה חצי-גמר עם מייקל פלפס זה כבוד ושווה בהחלט את ההשקעה לשלוח אותו לאולימפיאדה.

סגור לתגובות.