יורומאניה!

אחרי שבועיים קשים של דיכאון פוסט-עונתי תתחיל בשבת אליפות אירופה לאומות השלושה-עשר. פעם, בימים בהם המשחקים היחידים שהיינו זוכים לראות מאירופה במהלך העונה היו גמר גביע האלופות וגמר הגביע האנגלי (וגם זה תודות לנדיבותו של הוד רוממתו המנוח מהממלכה השכנה) השנים הזוגיות בהן היתה נערכת בקיץ אליפות אירופה או מונדיאל היו מתאפיינות בציפייה ארוכה של חודשים והתרגשות הולכת וגוברת ככל שקרב מועד פתיחת הטורניר. היום, בעידן ליגת האלופות, ריבוי הערוצים והצפת השידורים הישירים ההתלהבות והתרגשות קצת פחתו.
ובכל זאת, אין כמו טורניר קיץ בינלאומי!
א. מכייון שבניגוד לליגת האלופות או הליגות המקומיות לא צריך להמתין שמונה חדשים כדי לגלות את הסוף, תוך שלושה שבועות הכל נגמר, והחל מהשבוע השני בכל ערב יש הדחות… דרמה טהורה!
ב. בעידן שבו את ליגת האלופות קונים בכסף ובקבוצה שכמעט לקחת את אליפות אנגליה אין אנגלים כדורגל הנבחרות הוא הומאז' לימים של פעם- משחק עבור הכבוד, הסמל והגאווה הלאומית. תהיה זו מי שתהיה שתוכתר בסוף החודש לאלופת היבשת יהיה זה בזכות העובדה שגידלה דור מוכשר של שחקנים שהתגבשו לקבוצת כדורגל מצויינת שרצתה יותר מהיריבות שלה. אלה בדיוק הפרמטרים שעליהם צריכים להיות מוכרעים תארים בכדורגל, לא למי יש אוליגרך יותר גדול…אז שנייה לפני שזה מתחיל, סקירה קצרה ותחזית לא מחייבת של שש-עשרה הנבחרות שיצננו עבורינו את החמסין המעיק של חודש יוני:

בית א': פורטוגל, טורקיה, צ'כיה ושוויץ.
בית א' מציע לנו קונטרסט מרתק של אירופה הקלאסית (פראג וציריך) עם החצר האחורית של היבשת (איסטנבול וליסבון). שוויץ, אחת משני המארחות, אמורה להנות מיתרון הביתיות אבל איכשהו אני לא מצליח לדמיין חמישים אלף אוהדים פנאטים מרעשים עולמות בבאזל שעות ארוכות לפני השריקה… צ'כיה אוהבת את היורו, יש לה ברזומה זכייה אחת (76') וגמר אחד (96') והיא היתה הנבחרת המלהיבה ביותר גם ביורו האחרון. השילוב של סדר ומשמעת מזרח אירופים עם טאצ' אלגנטי שמביאים שחקנים כמו רוזיצקי יכול לקדוח תבשיל מעניין.
הטורקים הבלתי יציבים בעמדה טובה להפתיע ואולי להיות היוון של הטורניר הנוכחי, אך גם בעמדה טובה לא פחות לחזור הבייתה עם אפס נקודות כמו באנגליה 96'. פורטוגל, לעומתה, היא כבר באנקר הרבה יותר בטוח. הנבחרת שהגיעה לגמר היורו האחרון ולחצי גמר המונדיאל האחרון נראית בשלה מתמיד לעשות את קפיצת המדרגה הקטנה לראש הפודיום. כשבשורותיה השחקן הטוב בעולם ואחד הגדולים בדורינו (רונאלדו) הנבחרת שמייצגת את האומה המאוד חביבה הזו היא המועמדת שלי להניף את הגביע.
התחזית: פורטוגל וטורקיה יעלו מהבית.

זה האיש! רונאלדו

בית ב': פולין, גרמניה, קרואטיה ואוסטריה.
מאז ועידת ואנזה לא התכנסו כ"כ עוכרי ישראל לבית אחד…  גרמניה המתחדשת לא צפוייה להיתקל בקשיים מיוחדים בבית הקל שסידרה בעלת הברית ההיסטורית ממזרח. מי שכן אמורה להיתקל בקשיים היא אותה אוסטריה שאלמלא אירחה את הטורניר היתה משלימה עשור ללא הופעה ביורו/מונדיאל. הכדורגל האוסטרי בנסיקה חופשית וגם הקהל הוינאי המעודן לא צפוי להוות אקס פאקטור יוצא דופן. פולין רשמה טורניר מוקדמות מצויין ומציגה נבחרת צעירה ומעניינת אך לא כזו שתותיר רושם מיוחד על הבחורות הפולניות שגם כך קשות להתרשם… מי שכן תשאיר רושם מצויין, ולמעשה כבר השאירה, היא קרואטיה. החבורה של סלבן ביליץ' שהשפילה את אנגליה והשאירה אותה בבית מגיעה עם המון ביטחון וכוכבים כמו לוקה מודריץ' שכבר לא ישארו אנונימיים אחרי הטורניר. ככו אותה בחשבון, אפילו לחצי-גמר ומעלה.
התחזית: יח'רב -ביתאק! (גרמניה וקרואטיה אם אנחנו חייבים)

יש למה לצפות! קרואטיה

בית ג': איטליה, צרפת, הולנד ורומניה.
בית המוות הרשמי של הטורניר. נתחיל מהקל אל הקשה: רומניה, עם כל הסימפטיה לקוריצה והחבר'ה מהתחנה המרכזית נפלה קורבן לשיטת הדירוג המגוחכת של אופ"א ותשתדל לחזור הביתה בשלום. הולנד גם היא מקרה קל, לדעתי, מכמה סיבות: א.היורו הוא היסטורית טורניר של ההולנדים. ב.יש להם נבחרת מעולה ובניגוד לפעמים קודמות גם מאוזנת. ג. את הכסאח בינהם שדופק להם בקביעות את הטורנירים הם נוהגים להתחיל לפחות אחרי איזה שבועיים שלושה ביחד, עד אז הם כבר יהיו ברבע הגמר. מה שמשאיר אותנו עם אלופת העולם וסגניתה: איטליה מגיעה עם מאמן לא מנוסה ושחקנים יותר מדי מנוסים, וחמור מזה מבחינתה, גם שבעים. מבחינת כדורגל צרפת היא הוויטרינה של הכדורגל המודרני- שילוב מושלם של כח ופיזיות. מבחינות אחרות, החברים של זיזו חמים על האיטלקים ומחפשים נקמה על אירועי ברלין.
התחזית: הולנד וצרפת.

יחכו עם המלחמות? הולנד

בית ד': יוון, רוסיה, ספרד ושבדיה.
גם כאן, כמו בבית א', שני "אשכנזיות" ושני ספרדיות"…
רוסיה עלתה בעיקר בזכות ששיחקה בבית המוקדמות הקל ביותר עם ישראל האנמית ואנגליה הפתאטית, וגם זה רק בקושי. שבדיה תמיד מסוכנת, בטח עם איברהימוביץ' בכושר שהוא נמצא, ואם אף אחד לא יהיה שם לקחת את אחד משני נכרטיסים לרבע תסמכו עליה שתהיה בסביבה.
יוון היא החידה הגדולה של הטורניר, אליפות אירופה לפני ארבע שנים היתה מקרית, גם היוונים מודים בזה. השאלה היא עד כמה יוון הפכה לכח רלוונטי בכדורגל האירופי? התשובה הסופית תינתן הקיץ. ואחרונה חביבה ספרד. מה כבר יש לומר? כמו בכל קיץ נבחרת סופר מוכשרת שאמורה בקלות להתמודד על התואר. בד"כ זה מסתיים בהדחה משפילה בשלב המוקדם אז למה שהפעם זה היה שונה? אולי בגלל שמתישהו, אבל מתישהו, זה יתחבר וכמו שכל מהמר מתחיל יאמר לכם, ביום שתרד מהסוס הקבוע שלך הוא ינצח במירוץ…
התחזית: ספרד ויוון.

אולי הפעם? החברים של טורס

רבע הגמר וצפונה:
עפ"י ההגרלה בתים א'ו-ב' מצטלבים ברבע וחצי הגמר. המשמעות היא שעפ"י התחזית שלנו אחת מהארבע: פורטוגל, טורקיה, גרמניה, קרואטיה, תהיה בגמר- אנחנו ממשיכים עם כריסטיאנו והולכים על גמר יורו שני ברציפות לפורטוגל. הנבחרת השנייה תגיע מבתים ג' ו-ד'. שוב, לפי התחזית שלנו אחת מהארבע: הולנד, צרפת, ספרד ויוון. ומכיוון שכבר הלכנו על סוג של הפתעה אחת נלך הפעם על משהו שמרני יותר- צרפת. מי תזכה? אנחנו כאמור הולכים על פורטוגל.
ניפגש ב-30 ליוני!

 "גשם באלפסי" מעכשיו גם בפייסבוק, להצטרפות לחץ כאן

פורסם בקטגוריה בבל, כל הרשימות, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

9 תגובות בנושא יורומאניה!

  1. מאת Jeron Corner‏:

    יופי של כתבה! פורטוגל יקחו או יגיע גבוה מאד…

  2. מאת אביב‏:

    הימור שלי ספרד או הולנד

    אלה הנבחרות שהייתי רוצה שיזכו

  3. מאת יובל‏:

    סקירה נהדרת.
    אהבתי את בית ב' עם ההשוואה לועידת ואנזה, הומור שחור במיטבו :-)

  4. מאת אילן‏:

    אם כבר הומור שחור – בית ב' הוא בית המוות…

    סקירה יפה, עושה סדר ב"מי נגד מי".
    אני מאמין שאיטליה תעלה מבית ג', מה שמשאיר את צרפת או הולנד בחוץ.
    אני מהמר שדווקא הולנד לא תעלה.
    לעומת זאת, אני מהמר ששבדיה תעלה מבית ד' ע"ח יוון.

  5. מאת יואב‏:

    מעניין למה הרבה מאוד אנשים הולכים עם פורטוגל. הנבחרת הזאת לא הצליחה לנצח גמר ביתי!!!
    סובלת מאותה בעיה כמו ב-2004, אין לה חלוץ סביר אחד בסגל.
    רונאלדו לא יספיק כאן.

  6. מאת yoni‏:

    נשבע לך. סיקור ברמה גבוהה יותר מזה של העיתונים הגדולים בישראל.

  7. תודה על המחמאות :) זה שאתם קוראים ומגיבים רק מגביר לי את החשק לכתוב עוד ועוד..
    אני חושב שדווקא בגלל העובדה שפורטוגל תהיה משוחררת מהלחץ של הביתיות הפעם היא תוכל ללכת עד הסוף. מה שכן, יואב, נגעת יפה בנקודת התורפה שלהם שמנעה מהם את הזכייה ביורו הקודם- האם הפעם רונאלדו יספיק, אני חושב שכן, אבל נמתין ונראה..

    ועוד דבר.. תיכנסו לעמוד הקליפים של ידידי Jeron Corner (ע"י לחיצה על השם בהודעה שלו)- מומלץ בחום!

  8. מאת רחמן הליצן‏:

    הכל נהדר והכל פתוחף אבל התמונה של הקרואטיות עושה עוול קשה ואני מתפלא.

סגור לתגובות.