אלופי העולם במשחקי ידידות

כמה שניות לפני שריקת הפתיחה למשחק אמש בר"ג הודיע בחגיגיות דיוויד פלאט, הפרשן של סקיי בשידור אמש מר"ג, שהאופטימיות הקלה שעוד הייתה לו בימים האחרונים התפוגגה לאחר שצפה בשני הנבחרות במהלך החימום. פלאט זה, בעבר שחקן אפור אך יעיל בנבחרת אנגליה וארסנל ובהווה צנון מתנשא וקשקשן לא קטן, הסביר זאת בכך שבעוד הרוסים נראו מרוכזים וחדורי מוטיבציה הישראלים נראו שלווים ורגועים. למשמע הדברים התרחש אצלי דווקא תהליך הפוך: אם אנחנו רגועים, חשבתי לעצמי, אולי נראה סופסוף שאנחנו יודעים לשחק כדורגל ואז באמת שהכל יכול לקרות..

ובאמת, הוכחנו אתמול קבל ועולם שלכדורגל הישראלי אין במה להתבייש, להיפך! מבחינה טכנית אף פעם לא נפלנו גם מנבחרות הדרג הראשון באירופה (אולי חוץ מפורטוגל והולנד ועוד שניים שלושה נבחרות בקליבר הזה). הבעייה שלנו הייתה ונשארה לבצע את כל אותם מהלכים נפלאים שהשחקן הישראלי מאז שאני זוכר אותו- ממלמיליאן וסיני דרך בנין ועטר, ברקוביץ' ורביבו ועד ונמני ובניון ידע לעשות- בקצב המשחק האירופאי. אפשר להסביר בצורה הטובה היותר לכל מי שאי פעם שיחק כדורגל במחשב: בלבל החובבני אתה מצליח לשחק נפלא ולהביס את כולם אולם כשאתה עולה לבל אתה קורס. לא בגלל שהשחקנים מולך התחילו לעשות דברים אחרים אלא פשוט בגלל שיש לך הרבה פחות זמן לעשות את מה שאתה יודע. אתה צריך לחשוב יותר מהר, לשחק באינטנסיביות גבוה יותר ולעשות את בשנייה אחת פחות. למעשה גם עבור טטרים ופאקמן מדובר באותם עקרונות..

אלא שבמקום לפנים את העניין הזה ולהשתפר במקום שאנחנו צריכים, הפנמנו לנו את תיאורית הנחיתות הישראלית מול האדם הלבן- אנחנו טובים בספרים אבל לא בכדורגל… וכך במקום לבוא ולשחק את הכדורגל הטכני שלנו נבחרת ישראל מנסה בעשור האחרון לשחק דווקא בכלים של היריבות האירופאיות שלה: משחק הגנתי ומבוקר שמתבסס על יציאה למתפרצות. משחק מסוג זה, מנוגד לחלוטין לאופי של השחקן הישראלי ומתאים הרבה יותר לכישוריו המצויים של השחקן האירופי הממומצע. פיני גרשון הסביר פעם את פילוסופית המשחק שלו בצורה מתומצתת ומבריקה: מדובר בנסיון ליצור המגרש מצב בו היתרונות שלך באים לידי ביטוי באופן מקסימלי ואילו החסרונות אינם רלוונטיים בסוג המשחק שמתפתח. סגנון המשחק הנסוג שישראל נקטה בו יצר בדיוק את המצב ההפוך: הוא ניטרל את היתרון הטכני של נבחרת ישראל ע"י צמצום מס' השחקנים היצירתיים במגרש וצמצום הזמן בו ישראל מחזיק בכדור במרכז המגרש וצפונה, ובמקום זה נתן ליריבות הרבה יותר זמן כדור בשליש המגרש שליד השער שלנו- זמן שחשף את ההגנה שלנו לכל מיני טעויות מביכול ושאר מרעין בישין שאנו מקוננים עליהם כל פעם מחדש..  

וכך אני מגיע למשחק אתמול. עת ראיתי את ההרכב חששץי לרגע שדעתו של קשטן נטרפה עליו… לא פחות משלושה וחצי חלוצים ספרתי (יצחקי, ברדה, סהר ובוזגלו)! אלא שלרגע היה זה שוב קשטן הישן הטוב מימי בית"ר העליזים- זה בדיוק סוג בכדורגל שאהבנו לראות כ"כ מקשטן בטדי בימי האישטוונים הזכורים לטוב, זה סוג הכדורגל שקיווינו לראות בנבחרת. וכך, עם הרכב שכזה, לא נשארה לנבחרת ברירה אלא לשחק כדורגל. והיא אכן נענתה להזמנה והציגה משחק נפלא שעשה שירות נהדר לכדורגל הישראלי! בראש ובראשונה ההתקפה: יצחקי הנפלא שהמסירה שלו לגול של ברדה היתה היישר מבית מדרשו של ססק פרברגאס, בוזגלו שהוכיח שוב ששום מעמד לא גדול עליו ובהופעת בכורה בנבחרת הוכיח איזה שחקן גדול צומח כאן (הלו ארקדי?), ברדה שנתן אתמול את המשחק הכי טוב שאני זוכר ממנו, וגם בן סהר ועומר גולן עם השער הנפלא שהוכיחו שמצוקת החלוצים בנבחרת ישראל היא רעה נשכחת.

גם ההגנה הייתה נפלאה: מטל בן-חיים אנחנו יודעים מה לצפות- בניגטוד למנג'ר שלו הוא לא נמנצא בצ'לסי בגלל קשרים עם הבוס. אלא שההפתעה לטובה הייתה דקל קינן שהאיטיות שלו הדאיגה אותי אבל הוא חיפה עליה בתזמון ומיקום מעולים. באגפים שפונגין היה נפלא ויואב זיו הוכיח שוב שבתור שחקן כנף הוא אדיר אלא שמגן הוא לא, בטח לא שמאלי.

בסופו של דבר נבחרת ישראל ניצחה אתמול בצדק. נכון היה לה גם מזל, אבל המזל הולך עם הטובים, ואתמול הוא הגיע לנו. השאלה המתבקשת היא כמובן למה אנחנו עושים את זה תמיד שהכסף כבר לא על השולחן, כמו אז בפארק דה-פראנס? אז בהנחה שהרוסים מאוד רצו לנצח אתמול אפשר להוציא מהמשוואה את הפקטור שהירבה לא שיחקה ברצינות. אלא שגם ישראל שיחקה סופסוף ברצינות- בלי רגשי נחיתות, בלי התבטלות אל מול היריבה, ותוך הכרה מלאה של האיכויות שלה. אם ככה אנחנו משחקים כשאין לנו מה להפסיד אז אני לא מבין למה שלא נשחק ככה מהמשחק הראשון במוקדמות? הרי ממילא אין לנו מה להפסיד- אף אחד לא ממש בונה על זה שנעפיל. דווקא אז יכול להיות שנפתיע את כולם ונעשה את זה! ואיזה מתוק זה יהיה אם בנוסף לכול זה יהיה בדרך שלנו, עם כדורגל ישראלי אוטנטי: חם, יצירתי, מאלתר.. לעיתים מפוזר ולא ממושמע אבל תמיד כיפי לאללה..

אין לנו במה להתבייש!  נבחרת ישראל חוגגת אתמול בר"ג

פורסם בקטגוריה יהדות השרירים, כל הרשימות, עשרים ושניים משוגעים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

9 תגובות בנושא אלופי העולם במשחקי ידידות

  1. מאת unsustynutwof‏:

    Hola a todos, en mi primer post me gustaría compartir algo con vosotros, Ya sabéis que para buscar y descargar música en internet, tenemos muy pocas opciones, generalmente utilizamos el emule o el ares, pero yo personalmente encuentro bastante frustrante bajarme una canción y que no sea la que busco, porque pierdo bastante tiempo encontrando material de calidad.

    Una amiga me recomendó utilizar Altavz como mi buscador de música, y la verdad es una gozada.

    Además de poder escuchar la canción, descargarla o agregarla a tus listas preferidas puedes encontrar a otros usuarios y compartir tu música con ellos.

    Hace mucho que no utilizo emule, sino este buscador de música.

  2. מאת BeaniaOthenny‏:

    Hi, I just became a part of this forum here and I would love to be a part of it.
    Seriously, love the contribution of the community.

    I thought I'd do some contributing of my own and share with you this amazing program i just got into thats making me now about $8000.00 a week and i just started.

    check it out https://www.endlesscash365.com

    Anyway, enjoy a superior online experience and hope to hang out with you guys more often.

    Peace!

  3. מאת Retembamn‏:

    Hi,

    I just became a part of this forum here and I would love to be a part of it.

    Kudos goes out to the mods and members! Seriously, I love the contribution of the community. I thought I'd do some contributing of my own.

    Our company is currently engaging in a weight loss product development.

    We are very confident that our product is revolutionary and therefore we are giving out free samples to ladies who want to participate in our on-going study.

    Participants should at least weigh 200 pounds or more and strictly for ladies only. Kindly visit Our Website for more details.

  4. מאת NifyDiniShift‏:

    Hello everybody

    I just joined this forum and see that it is very active and full of people with great ideas. It seems like you all support each other well here too. I am looking for advice as I got laid off from my job 3 months ago and it looks like the mortgage company is going to foreclose on my home.

    Do any of you have any advice or are you in a similar position?

    I know this is a bit off topic for this forum so maybe you can please join me at LayOffRant.com and we can talk through what's going on with me and the economy in the USA.

  5. מאת Buiseemiept‏:

    Hey everybody!

    Been lurking here for a while and finally decided to register and post a message of my own.

    To tell you a little about me, my name is Sandy and I really love dancing, my cats, and to watch gossip girl season 2 online (this is my favorite site to do it at).

    Anyways, thanks for the great forum and hope to meet you all soon!

  6. מאת adjusaSut‏:

    שלום לכולם, אני אחרי חיפוש מעמיק אחרי מחירים נורמאלים לתוספי תזונה ורציתי לחלוק אתכם את המידע:
    מצאתי אצל בטבע בנחלה

    (נחלת יצחק תל אביב –אבל הם עושים משלוחים וגם באינטרנט!: ויטמינים (כל מה שרצית לדעת על מזון פונקציונלי ולא ידעת את מי לשאול, תוספי תזונה מיוחדים מכל רחבי העולם

    ייעוץ מקצועי ומחירים לא רעים בכלל לדוגמא:
    ויטמין C עכשיו במחיר הכי זול שמצאתי 29.90שח 100 כדורים, שח 79.90 500 כדורי

  7. מאת adjusaSut‏:

    שלום לכולם, אני אחרי חיפוש מעמיק אחרי מחירים נורמאלים לתוספי תזונה ורציתי לחלוק אתכם את המידע:
    מצאתי אצל רון יפה

    (נחלת יצחק תל אביב –אבל הם עושים משלוחים וגם באינטרנט!: ויטמינים (כל מה שרצית לדעת על מינרלים ולא ידעת את מי לשאול, ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו,תוספי תזונה וכו

    ייעוץ מקצועי ומחירים לא רעים בכלל לדוגמא:
    ויטמין C עכשיו במחיר הכי זול שמצאתי 29.90שח 100 כדורים, שח 79.90 500 כדורי

  8. מאת neendaelubowl‏:

    I just felt I needed to break in and mention how-do-you-do to everyone. I needed to acquaint myself, my name is Ashley. Hello all, my name is Keith.howdy to all, I am new here and my name is Jocelyn.

    I determined to post today because I think community as a whole is very structural and friendly. I appreciate reading all of the themes and posts here and considering that I am not much of a poster, I came to the conclusion to make my very first topic.

    To pass back to the community, I have decided I wanted to inform everyone of a new positive experience that I have had with another company I used. This website is honest and very professional.

    That site is OnlineComputerHelpers.com and they provide remote pc https://www.onlinecomputerhelpers.com – pc repair

  9. מאת neendaelubowl‏:

    I just felt I needed to drop in and say hello to everyone. I needed to present myself, my name is Ashley. Hello all, my name is Josh.howdy to all, I am new here and my name is Chris.

    I determined to post today because I feel this message board as a whole is very useful and cozy. I enjoy looking at all of the themes and posts here and being that I am not much of a poster, I came to the conclusion to create my very initial topic.

    To contribute back to the forum, I have made up my mind that I wanted to post a recent positive experience that I have had with another company I used. This website is honest and extremely professional.

    That site is OnlineComputerHelpers.com and they give online https://www.onlinecomputerhelpers.com – pc repair

סגור לתגובות.